Šta je novo?

Trolejbusi

tacno je da je moguce vecinu stvari kupiti i moguc je njihov uvoz, forumasi ni ne treba da znaju sve carinske kodove svih ruskih/beloruskih proizvoda koji se smeju prevoziti preko zemalja EU, ali isto tako, ti, ocigledno samouvereno upucen u sankcije, trebalo bi da znas da je srbija belorusiji uvela sve pakete sankcija kao EU.
Mislim da pod sankcijama nisu autobusi, trolejbusi, automobili i slicno. Pod sankcijama su mlecni proizvodi, gradjevinski materijali i td. Da su trolejbusi pod sankcijama bih nebi mogla da ih kupi, Srbija nebi prodavala traktore Belarus.. I jos nesto, sta Srbija ima sa Eu? Pa Srb nije clanica te tvorevine i samim tim nema sta da budemo " uskladjeni " sa ljudima koji nisu sa nama. Iskreno se nadam da ce u buducnosti te sramne sankcije od strane nase zemlje biti ukinute. Po onome sto sam ja procitao Srbija moze da uveze iz Bel Trolejbuse Autobuse i td. I da jos nesto pa Poljska i dan danas uvozi iz Belorusije delove za autobuse Maz - oni su zajedno i proizvodili koliko znam Maz 203 ( nisam siguran ali je bilo tih prica ) i to posle 2014g
 
ovo vec ima smisla.
necu u politiku i moj stav prema sankcijama, a i tema su trolejbusi, samo sam se ukacio na to da nismo uveli sankcije belorusiji. jesmo, i to je tiho, najtise sa namerom proslo ispod radara rezimskim medijima. meni je to neverovatno.
ni ti ne moras da znas za to, zadatak medija (narocito rts-a) je da nas obavesti o tome pa da saznamo. bilo je na opozicionim portalima, vestima o tome, ali ocigledno nedovoljno.
to je sve.
 
Ako je BiH mogla kupiti trolejbuse iz Belorusije, onda može i Srbija. Belorusija za sada ne učestvuje u specijalnoj vojnoj operaciji, ali ako zbog ratnih dejstava postoji problem transporta trolejbusa do Srbije, onda bismo mogli kupiti ovaj Škodin model koji je pretprošle godine dobila Sofija. Ili neki drugi, samo je važno da bude zglob, pošto solo-furgona već imamo na kamare. Tridesetak komada bi bilo dovoljno da se 29 i 41 potpuno prebace na zglob, a 40 do polovine angažovanih vozila. Na 28, 22 i 19 može da ostane solo, i još da se vrate trole na 21.
Skoda-Sofia-Trolleybus-690x450.jpg
 
Ne bi bio problem ni sa ovim bkm trolejbusima da su održavani kako treba.
U odnosu na prethodnu postavu, njima nije trebalo mnogo svakodnevnog čačkanja kao što je trebalo raditi na elektromehaničkim komponentama na ziu. Opustilicsu se, rešavali su samo otkaze i onda im se vozni park ceo urušio odjednom. To je prokletstvo velikih nabavki odjednom. Drugi problem je što vozila iz prethodnih nababki tokom ovih 11 godina rashodovana, a nova nisu nabavljana i onda više nije ostalo prostora da se pojedina vozila šalju sukcesivno na remont. Mada, sad je pitanje gde bi se remont odrađivao, jer nemamo više takve firme, sposobne za elektromašinske, mehaničarske i limarske radove na vozilima u prihvatljivom roku (oko mesec dana).
 
Čini ti se @branik da bi BKM trolejbusi bili dobri i u jednoj priči, pa i u toj u kojoj se dobro održavaju, a uzgred budi rečeno, ne odražavaju se baš toliko loše. Pisao već podosta o tome. Kad je nešto loše, loše je, i nema tu odražavanja koje će to nadomestiti. Opet, primer, Japanci, Conecti, Solarisi, pa i neke serije Ikarbusa. Znači, može to mnogo bolje nego što BKM zna da sklepa. Posle čitanja o ovim što odoše put Sarajeva, iskreno, nikad više ne želim da vidim trolejbuse beloruskog BKM-a u Beogradu. Ako je to jedini način da trolejbuski sistem opstane, onda možda i ne treba da opstane, iako ima i više nego dovoljno prednosti još uvek u odnosu ne e-buseve. Samo, previše su mi se ogadile beloruske kante, a bogami i zaposlenima u SP Dorćol.
 
Mnogo ljudi ovde gleda te trolejbuse kroz politiku i neka socio-politicka ubedjenja, pa tu nastaje dodatan problem u konverzacijama. Ovde ne mislim na Branika, nego na neke druge.

Jako je zamarajuce kada ljudi koji za sebe govore da "nisu pristrasni" i "nece da uplicu politiku" izmedju redova toliko zrace stavom "sve istocno je najbolje, sve zapadnjacko je smece" da ne moze da se procita post a da to ne bode oci.

Ja se samo pitam jedno - ako je sve istocnjacko bolje, ili u najmanju ruku rame uz rame sa zapadnjackim, kako to da - u okviru autobuskog sveta - nikad nismo imali masovne, sistemske probleme sa MANovima, Connectosima, Solarisima, Neobusima, Volvoima... A od istocnjackih smo itekako imali sa MAZovima, Liazima, Higerima, Akiama, BMCovima, a u domenu trolejbusa - imali smo probleme i sa Zijacama i sa BKMovima.

Zamorna je ta zadrtost, to me je zamaralo cak i do pre godinu dana kad sam bio umereni rusofil (jer zelim da moje pare odu u najbolji odnos cene i kvaliteta, a ne u neki Panslavizam i sta ti ja znam), a sada mi je jos zamornije. Tuzno je sto ima toliko ljudi koji nisu u stanju da vole neku zemlju ali da ne beze od cinjenice da je u necemu dobra a u necemu drugom nije, i obratno, da neko moze da ne voli (politicki) neku zemlju ali da ne bezi od cinjenica da je u necemu dobra.

No dobro, kod Srba su politika i idolopoklonstvo od vajkada neodvojivi sastav svakog aspekta zivota. Evo bas sinoc gledah "Vlast" Branislava Nusica pisano pre 100 godina a sve relevantno i identicno i dan danas. Tako da imajuci sve to u vidu, i ne treba da me cudi sto Srbi ne mogu ni trolejbus da prokomentarisu a da ne budu pristrasni.

I jos jednom da naglasim da ovo ne pisem zbog Branika, nego zbog nekih drugih koji ne mogu da odvoje emocije od razuma. A isti ti ljudi koji za kolektiv predlazu (namecu) kupovinu BKMove, Liaze, Mazove narodnim parama... za svoje privatne potrebe i ukuse i za svoje licne pare ipak radije kupuju Golfove, Renoe, Citroene, Opele, Fiate... Ne Lade. Ne Oke. Ne UAZe.
 
Poslednja izmena:
Ok, bkm je nekvalitetan proizvod, manje sposoban od zapadnih konkurenata, to ćemo se složiti. Ali ipak, posle tek nešto više od decenije da dođu u situaciju da nema ispravnog vozila, ima neki drugi uzrok.
Šta god da je trebalo da se radi na njima, da se zameni, trebalo je u približno vreme na 83. (zbog svakodnevne rotacije vozila, kilometražu su približne i variraju samo tamo gde je zbog udesa ili većeg kvara, vozilo duže ležalo).
A kako je po prethodnom iskustvu sa ziu generacijom, bilo dovoljno malo licne i šmirgle da ide, ovde su se zaigrali.
Propuštali su stavku po stavku sa spiska neophodnih radova, zapuštali su vozni park o došli u situaciju da skoro istovremeno legne gotovo ceo park.
Kada sam se poslednji put vozio negde prošlog proleća, bilo je jasno da se trapovi klate, lupaju, da su rupe u podu, da korozije ima svukuda. Sve to je ipak više odraz lošeg i nedomaćinskog održavanja, nego samo nekvaliteta (ključne vozne komponente bkm ugrađuje od renomiranih proizvođača - osovine, kočnice, upravljač...).
Da se delovalo preventivno, da su kvaravi otklanjani dok su bili sitni, ne bi tako bilo sada.
Koliko li je diferencijala za zamenu, koliko kompresora produvačo ili zaribalo, koliko balansa rasklaćeno... Bez želje da branim bkm, jer sve re komponente je na nešto trebalo pričvrstiti, bojim se da bi slično prošli i trolejbusi drugih proizvuđača. Možda bi jedino izdržali mnešto duže, kao onaj Duracelov zeka, ali na kraju, pali bi i oni, pretvarajući se u gomilu čelika i bakra.
Dorćolu možete kupiti šta hoćete, ali dok ne reši održavanje, a njega neće rešiti dok ne reši zaduženja vozila, neće ništa da se promeni
 
Ima sigurno malo do održavanja, al što kažeš za Ziu, pa kod njih smo bar imali karoseriju, plus šasiju, koja je kako tako sve držala na okupu. Ti ovde to nemaš na prvom mestu, a od nje sve, al apsolutno sve može dosta pre da strada. Trapovi BKM trolejbusa su živi užas, osovine na prvoj seriji RABA-ine, mislim i na drugoj. Ožičenje, takođe, jako bitno, ko zna kako je odrađeno, tim pre što su od samog starta imali problema sa prodorom vode do raznih kompetentni, a znamo koliko je to dobro. Izem ti ja vozila kod kojih stalno nešto mora da se petlja i vari. A to što ima korozije, pa nikako nije smelo da je ima u tom obimu za deset godina. Video na šta liče kosturi kad se oplata skine. Džaba njima škodina elektrika. Sve provereno je i na N seriji od mehanike, pa jel to samo po sebi može da joj obezbedi dug radni vek? I pored ne baš neke brige, Ziu, iako takođe trulile, znale su bar da nakupe solidan broj godina u radu. Ovo sad što imamo, za to prosto nije sposobno. I jeste upravo najveći problem što ih je kupljeno čak 83 odjednom. Tu si apsolutno u pravu. Tom nabavkom je, na neki način, zakucan prvi ekser u kovčeg trojelbuskog podsistema, a ostale su narednih godina zakucavali ovi "napredni" ne kupujući apsolutno ništa punih 12 godina. O SP Dorćol bi se moglo suditi nešto objektivnije, da su se bar nekada u zadnjih trideset i kusur godina dočepali stvarno kvalitetnih vozila. Ovo nije ni predviđeno da radi 20 godina. Pisali ljudi ovde da su iste trole bile raspad i u jednoj Moskvi, ravnoj, uvek kvalitetnih ulica, bar je ranije tako bilo, a šta onda očekivati od njih u jednom Beogradu.
 
Mnogo ljudi ovde gleda te trolejbuse kroz politiku i neka socio-politicka ubedjenja, pa tu nastaje dodatan problem u konverzacijama. Ovde ne mislim na Branika, nego na neke druge.

Jako je zamarajuce kada ljudi koji za sebe govore da "nisu pristrasni" i "nece da uplicu politiku" izmedju redova toliko zrace stavom "sve istocno je najbolje, sve zapadnjacko je smece" da ne moze da se procita post a da to ne bode oci.

Ja se samo pitam jedno - ako je sve istocnjacko bolje, ili u najmanju ruku rame uz rame sa zapadnjackim, kako to da - u okviru autobuskog sveta - nikad nismo imali masovne, sistemske probleme sa MANovima, Connectosima, Solarisima, Neobusima, Volvoima... A od istocnjackih smo itekako imali sa MAZovima, Liazima, Higerima, Akiama, BMCovima, a u domenu trolejbusa - imali smo probleme i sa Zijacama i sa BKMovima.

Zamorna je ta zadrtost, to me je zamaralo cak i do pre godinu dana kad sam bio umereni rusofil (jer zelim da moje pare odu u najbolji odnos cene i kvaliteta, a ne u neki Panslavizam i sta ti ja znam), a sada mi je jos zamornije. Tuzno je sto ima toliko ljudi koji nisu u stanju da vole neku zemlju ali da ne beze od cinjenice da je u necemu dobra a u necemu drugom nije, i obratno, da neko moze da ne voli (politicki) neku zemlju ali da ne bezi od cinjenica da je u necemu dobra.

No dobro, kod Srba su politika i idolopoklonstvo od vajkada neodvojivi sastav svakog aspekta zivota. Evo bas sinoc gledah "Vlast" Branislava Nusica pisano pre 100 godina a sve relevantno i identicno i dan danas. Tako da imajuci sve to u vidu, i ne treba da me cudi sto Srbi ne mogu ni trolejbus da prokomentarisu a da ne budu pristrasni.

I jos jednom da naglasim da ovo ne pisem zbog Branika, nego zbog nekih drugih koji ne mogu da odvoje emocije od razuma. A isti ti ljudi koji za kolektiv predlazu (namecu) kupovinu BKMove, Liaze, Mazove narodnim parama... za svoje privatne potrebe i ukuse i za svoje licne pare ipak radije kupuju Golfove, Renoe, Citroene, Opele, Fiate... Ne Lade. Ne Oke. Ne UAZe.
Vrlo pipljivo napisano) Ja sam isto takvog misljenja ali kontra... Pojedini forumasi su toliko orjentisani na odredjenu stranu da nikad ni na jednoj temi nisu rekli da je nesto sa istoka dobro... Problem je sto ljudi misle da je to sto se proizvodi u Rusiji Bel i td ostalo po tehnologiji i dizajnu negde u 1945g a to nije tako, pogotovo sad u zadnjih 4-5 godina vidimo da su bas ti " istocni " proizvodjaci najvise napredovali. Nije u najmanju ruku korektno pisati o Maz-u i Liazu u Beogradu koji je u rukama privatnika gde je odrzavanje jednako nuli ( jedan od njih nema cak ni sedista ) i onda dodju pojedini i piskaraju sto je pogresno. Evo primera Maz-a koji radi na najsurovijim klimama pokazuje da nijedan zapadni proizvodjac mu nece nikad prici, vozila su od grejanja do dihtunga koje vidis na vratima napravljena mnogo kvalitetnije od zapadnjaka koji oko toga nisu toliko optereceni. Voleo bih da vidim eto bas na temperaturama -40 -50 kako bi se pokazao Solaris recimo 😅 Ali tema je o trolejbusima te mogu reci da BKM trolejbusi u Moskvi do poslednjeg dana ukidanja mreze su bili u odlicnom stanju. Neko je vidim pisao za Moskvu da su bile u losem stanju? Ne, tamo ni na jednoj trunku trulezi nisam video i to sve na surovoj klimi! A sto se politicke podloge tice ( ona me ne zanima ) ali mogu reci da je ona vrlo bitna. Naravno da je Mercedes vozilo bolje od Lade, ali ni Lada nije zaostala i sasvim su korektna vozila koja se danas proizvode to je Vesta naprimer koja je vrlo konkurentna. ( inace jedan od automobila mi je i Lada tako da verujem ne spadam u onu vislje grupu sto si napisao) Elem da se vratim na politicku pozadinu tvog odgovora, pojedine zemlje naprimer Hrvatska-nikad sebi nebi dozvolila da se kupi nesto iz Srbije! Ovo je samo 1 primer kad dalje gledas u eu, nikad nebi dozvolili da se kupi nesto iz Srbije i to je ta politika. A kad dublje gledas pa nije nas Rus tokom postojanja unistavao nego ova druga strana te ne vidim zasto bi se kupovine velike uzimale od njih - a oni od nas nikad nisu nista uzimali! Evo u Rusiji naprimer u par gradova ima Ikarbus autobusa sto je jako lepo videti! Ta druga strana nam je priznala deo teritorije nezavisnom, te odma proizvodjaci iz takvih neprijateljskih zemalja trebaju biti u startu na losijoj poziciji na tenderima! Ne kazem da ne treba sa njima trgovati, naravno da treba okruzeni smo njima, ali treba imati barem malo ponosa. Recimo proslu vlast ( nisam za nju ) pozdravljam sa kupovinom tramvaja iz Spanije, mogli su biti iz Hr ali nisu i to je jako dobro sto nisu. Ako mene pitas kako bi ja uradio za Beograd autobusi - Conecto, a trolejbuse sa istoka i tema zavrsena 👍🏻 50/50 gde ni evropskim ni istocnim proizvodjacima ne dajemo prednost. Sta je od Rusa dobro uzeti od Rusa i Belorusa, a sta sa druge strane uzeti sa druge strane.
 
Pa i po tvom pisanju se da naslutiti da si previše podlegao lokalnom patriotizmu, a toga ne sme biti, ako ćemo objektivno pričati o industrijskim proizvodima. Za trojelbuse u Moskvi pisalo je par ljudi ovde. Ja sam bio davno, dok je još Ziu dominirao. Da su bile baš tako dobre, verovatno da im se ne bi žurilo da ih brže bolje odjednom tako sklone. I gde su sad sve one završile? Ako su to uradili tek onako, zarad nekog tobož napretka, onda izvini, al za mene su u tom slučaju totalni id***. No, i to je politika. Moraš shvatiti i da mi ovde imamo baš mnogo iskustva sa ruskim vozilima, i ona nikako nisu pozitivna, bar ne u većini. Nisu ni svi privatnici loši sa održavanjem, tako da su i oni dobri za davanje suda i stvaranje ličnog utiska, i o MAZ-u, i o Liazu. Gasni MAZ-evi su nešto najgore što je ušlo u GSP, na primer. Svi su ti rastrešeni posle par desetina hiljada kilometara. Pisali već i o eksploziji boce za vazduh. Sam ti reče da ih MAZ radi. Znači ne znaju ni to da naprave kako treba. I već pisao da niske temperature uopšte nisu tako surove, kao ekstremno visoke. Kad je hladno, to se nadomesti adekvatnim tekućinama sa sve aditiviranom naftom, i problem rešen. Instalacije, mehanika itd., ako je sve dobro, radiće i na -40.
 
Poslednja izmena:
Poljaci se takođe mogu svrstati u Istok, zar ne? Oni proizvode Solarisa, autobus, sa kojim smo maltene svi zadovoljni. Česi, tačnije Skoda, modifikuje njihove autobuse u trolejbuse. Zašto je to odjednom postalo loše i neprihvatljivo?
 
Slazem se,voleo bi da vidim ko nije zadovoljan njihovim busevima. Sad razmisljam,ne secam se da je neko pominjao trolejbuse proizvodnje Skoda/SOR. Sa Skodinom opremom siguran sam nema greske,a sto se SOR-a tice,Lasta sa njima ima dovoljno iskustva tako da mozemo lako saznati kako su se pokazali u eksploataciji.
 
Česi su čak i u ono vreme deljenja na Blokove pravili korektna vozila. Nisu bila na nivou ondašnjih "Nemaca", al ni u rangu današnjih "Rusa" naspram renomiranih evropskih proizvođača. Nije da Rusija nema dobra vozila, pišemo o tome po ko zna koji put. Imaju vozila za teške terene, odnosno korektne kamione, za tamošnje uslove, Ural na primer, Kamaz kao nešto što je i te kako pokazivo solidan napredak na svim nivoima. Ali, i taj Kamaz je morao da sarađuje sa jednim Mercedesom, ne bi li sastavio kamion po, kako se to kaže, evropskom ukusu. Sad uvoze kineske motore, ili koriste one iz pogona Jamz-a, plus valjda i Kamaz ima svoje, osovine su, takođe, često kineske proizvodnje. Lada je taman počela raditi vrlo korektna vozila, al zahvaljujući kompaniji Renault. Možda nastave, ako su prisvojili nešto od tehnologije, al sad u ovim uslovima očekivati ne znam kakva vozila iz Rusije, ma koje namene, mislim da je previše optimistično. Sa autobusima su uvek kaskali za poznatim evropskim imenima. MAZ je taman ponudio nešto što je, bar sa dizajnerske tačke gledišta, delovalo dosta ozbiljno, al bez motora iz Mercedesa, i menjača sa osovinama iz ZF-a, nema šta da pokušava na tržištu Evrope. Česi su sa SOR-om, bar što se mene tiče, ovde i te kako dobrodošli. Ne bi imao ništa protiv da dobijemo trole u kombinaciji SOR-Škoda. Nekadašnja fabrika Karosa, koja sad izbacuje vozila sa znakom IVECO-a, ima po obimu izuzetno ozbiljnu proizvodnju. Česi i Poljaci spadaju u velike proizvođače autobusa u Evropi. Poljska je možda čak i prva, pošto se tamo radi i Volvo, MAN, Scania, a tu je domaći Solaris sa Solbusom.
 
Poljaci se takođe mogu svrstati u Istok, zar ne? Oni proizvode Solarisa, autobus, sa kojim smo maltene svi zadovoljni. Česi, tačnije Skoda, modifikuje njihove autobuse u trolejbuse. Zašto je to odjednom postalo loše i neprihvatljivo?
Ne znam otkud ti to, ja ni Poljake ni Cehe u ovom kontekstu nisam svrstao u istok. Em zato sto su sada deo EU em zato sto se ugledaju i oslanjaju na zapadnjacke tehnologije i pristupe.

Pod istokom se u ovom kontekstu misli na Belorusiju, Rusiju, Tursku i Kinu. Moze i Ukrajina, nego u Beogradu do sad nismo imali njihova vozila pa ih zato ne pominjem.
 
A, to da. Mnogo su uznapredovali i promenili se. Juče čitam da su oni sad čak na putu da imaju i jednu od najjačih vojski u Evropi. To je sad druga tema, nego kažem u smislu šta sve mogu kada se potrude, i koliko su uznapredovali u zadnjih 30 godina. Pazi, jedna Poljska ekonomska i vojna sila u moderno doba. Ko je samo mogao da zamisli to.

Inače, iste argumente koje danas slušam od Rusofila ovde, i ja sam sam gajio i koristio kad sam bio Rusofil pre nekoliko godina. Čim nešto radi i na -50 i na +50, automatski znači da je kvalitetno; Istok ima savršeno ravna, ako ne i bolja vozila od zapada nego mu uskraćuju tržišta; a npr Poljake sam nipodaštavao i podsmevao im se. Onda sam malo odrastao i sazreo pa shvatio kako svet funkcioniše, odnosno ne funkcioniše. Jeste malo neprijatno u početku ali čoveku posle bude drago i služi mu kao podsetnik da može da evoluira i da koriguje stavove i promeni sebe na bolje. Tad sam takođe naučio da stvari gledam i merim po skalama i tezama, a ne binarno i granično na crno i belo i dobro i loše. Što je prilično korisno, jer kad se rade i profesionalne evaluacije i analize nečega, isto se radi po tom principu skala. Od 0 do 5 ili od 0 do 10. Ne ''jeste dobar'' i ''nije dobar''. I isto se radi taksativno svaka stavka ponaosob, pa kaže ''Performanse - X/10 ; Udobnost - Y/10 Završna obrada - Z/10''. Samo kada bi više ljudi koristilo taj rezon, a ne klasično crno - belo.
 
Poslednja izmena:
Poljaci se takođe mogu svrstati u Istok, zar ne? Oni proizvode Solarisa, autobus, sa kojim smo maltene svi zadovoljni. Česi, tačnije Skoda, modifikuje njihove autobuse u trolejbuse. Zašto je to odjednom postalo loše i neprihvatljivo?
Pa u pocetku je Gsp imao dosta velikih problema i sa njima dok se nisu " navikli " na odrzavanje tih autobusa mehanicari. Da logicno je bilo ponoviti kupovinu, kupiti Solarise jer je kadar obucen da kazem naviknut na njih, ali kupovinom BMC-a to sve pada u vodu. Inace Poljska je jedna od prvih narusila ter. Integritet nase zemlje te dalju raspravu o njima necu nastavljati na temi, niti zasluzuju bilo kakvu pomenu.. To je zemlja gde nam maltretiraju vozace itd. Ovo vislje za lokal patriotizam necu ni odgovarati. Poslednje sto cu napisati jeste da trebamo uzimati i sa jedne ali i sa druge strane ( sto sam vec napisao ). BKM je odlican trolejbus uz pravilno odrzavanje, medjutim moj favorit je Admiral koj nam dolazi iz transportnih sistema.
 
A sa kojim to vozilima nisu imali problema na početku, ako se izuzmu oni na konjsku vuču?
Zašto moramo da uzimamo i sa jedne i sa druge strane, odnosno i od Rusa i od Zapadnjaka?
Kakve veze ima kako se tretiraju naši vozači u Poljskoj sa trolejbusima?​
 
Па кад немамо више нашу производњу уопште.
 
Ne znam, to se i ja pitam. Što vozila treba da se kupuju po bilo kakvoj političkoj liniji? Ok, shvatam da smo nebitni ovako mali, i da moramo često raditi ono što nam nameću spoljnopolitičke prilike. Jel to treba da pogađa čak i javni prevoz prestonice? Mogao bih naširoko o tome, al svakako nije ovaj forum za to. Što da se ne uzme i tramvaj nekadašnjeg Končara, ako je dobar za nas? Pravi se u Hrvatskoj, to je razlog? Ne autobuse iz Poljske, Nemačke, Francuske... Priznali Kosovo, pa treba da se distanciramo od svih, sem od Rusije, možda Španije i Grčke. Ne treba da nas čudi što je ova zemlja takva kakva jeste. Opet idem u politiku, al moram reći da je, čini se bar tako, za dobar deo ovdašnje populacije normalno da imamo jako loše odnose sa svim zemljama u okruženju. Iz toga možemo da isključimo samo Mađarsku. Ja se stvarno izvinjavam. Dovoljno dugo sam na forumu, da se moglo videti da nikad ne petljam mnogo politiku u svoje postove, al nije očigledno ni lako izbeći to baš uvek.
 
I opet, kakve to ima veze sa mojim pitanjem zašto moramo da naručujemo i sa Istoka i sa Zapada?
Evo odgovoriću ja zašto.

Zato što se pojedini ljudi nalaze u moralnoj dielmi i procepu, jer s jedne strane ne mogu da poreknu da su se zapadnjački proizvodi uvek bolje pokazali, al s druge strane neće da dignu ruke od svojih Panslavističkih ideja i iluzija o emocijama u međunarodnom poretku, koje su sebi stvorili kao mehanizme odbrane od realnosti. Na sve to, znaju da većina i na forumu i u Srbiji odavno nije oduševljena većinom istočnjačkih proizvoda odnosno vozila. A uz to, verujem da većina ovih koji propagiraju istok, ako ne i svi do jednog, za svoje privatne potrebe voze nešto od Opela, Forda, Fiata, Renoa, Citroena... dakle, voze nešto zapadnjačko. I duboko u sebi znaju da su te marke superiornije u svakom smsilu od istocnjačkih. Na sve to, oni gledaju zapadnjačke filmove, slušaju zapadnjačku muziku, pišu sa zapadnjačkog računara i čitaju sa zapadnjačkog telefona. I onda da ne bi bili kompletno isprozivani ili uhvaćeni u neistinama ili kontradiktornostima, onda ciljaju na tu neku kompromisnu sredinu. Kao, kupujmo tačno pola zapadnjačko pola istočnjačko, eto vidite kako sam objektivan i spreman za kompromis, nisam pristrasan i nemam dvostruke standarde, Lade mi. A u realnosti, da oni vladaju, GSP, policija, Vojska, Čistoća, Vodovod... svi do jednog bi koristili i vozili isključivo Ruske proizvode, narod bi mogao po tržišnoj ceni da kupuje samo istočnjačka vozila a za zapadnjačka bi morao da plaća dupli porez. A oni sami bi se kao vladari i funkcioneri vozikali ne u UAZu, ne u Ladi, nego u nekoj Mečki, BMWu ili Audiju. Kao što obično i biva sa svim ''istok FTW'' nacijama i vladarima.
 
Poslednja izmena:
P.S.

Kad god vidim ili se setim ovoga ''hajde da se dogovorimo da kupujemo pola - pola, da bude fer''... to je za mene otprilike kao kada bi Dragan Marković Palma ponudio Majku Tajsonu da obojica dobiju prvu nagradu i podele je, da se ne bi raspravljali. Tebra, nema šta ovaj koji je bolji da deli sa tobom. Stvar je prosta - pobeđuje najbolji. Izvoli dokaži da si bolji, ili ravan svom rivalu, pa onda možemo da pričamo o deljenju nagrada i titula. Ovako, dok je jedan svetlosnim godinama ispred, a drugi iza, te priče ''hajde da se dogovorimo'' su u u stvari samo nezgrapni pokušaji da se indirektno poruči ''ja sam loš gubitnik, dajte mi pola nagrade ili ću da vam pravim dramu i frku''.
 
Нису политичке куповине већ уграђивања. БМЦ и Хигер су изненада добили овлашћене увознике.
 
'de nema političke kupovine u zemlji u kojoj je politika deo apsolutno svega...

Tačno je da se u nekim kupovinama više ugrađuju nego u drugim, ali ne može mi niko reći da se u Srbiji nabavke ne obavljaju prvenstveno po političkim uputstvima i interesima.
Ni manje zemlje, ni šarenijih voznih parkova. Bilo da pričamo o GSPu, VS, MUPu, Čistoći, Zelenilu...
 
Vrh