Šta je novo?

Trolejbusi

Компромисно узмемо Шкоду на шасији Солариса. Таман унификација делова са Урбином ког имамо :)
Ма нема шансе да ће то узимати. Кошта као сам ђаво. Досад нису ни помислили да купују скупе тролејбусе, а Соларис их нуди Београду једно 20 година.
Кинез може да дође у обзир.
 
Pa to je problem naših vlasti. Hoće tramvaje i trolejbuse po ceni običnih autobusa. Zauzvrat se malo otvore za e-buseve, al kupe maks 10 komada. Mnogo se priča u medijima u nekoj ekonomiji, ne znam kakvoj privredi, a u realnost smo teški slepci, da ne kažem beda.

Nema Došljak ništa tu od unifikacije ako se uzme Urbino IV, odnosno Škoda sa karoserijom pomenutog tipa. Nema on tu mnogo toga zajedničkog sa Urbinom III, kojeg naravno imamo. Tim pre što ovde pričamo o trolama i busevima, tj. ne poredimo dva dizel autobusa. I u ovom drugom slučaju, opet, teško da bi imali puno toga zajedničkog. Potrošni delovi su nebitni, jer prosto vozila nisu ista, a vitalni sklopovi tek. Karoserije vidimo i sami da nisu iste, pa ako dođe do oštećenja, ne vidim da mnogo šta može da paše sa Urbina treće generacije. Treba gledati da uzmemo kvalitetna vozila, koja će nas služiti uz što manje anomalija. Ne treba da traju baš 20 godina, al ni da krenu da se raspadaju posle šest. Džaba nam onda uštede na razlici u ceni.
 
Meni se sve nekako čini da idu ka tome da postojećim trolejbusima dušu izvade dok mogu (uz korišćenje onih nekoliko remontovanih) dok se ceo vozni park ne skreše na 30 komada i onda proglase da je neisplativo i neodrživo da radi trolejbuski podsistem. A potom (ili pre toga) će da naruče desetine elektroautobusa i njima (pokušaju da) zamene trolejbuske linije. A s obzirom da smo od nedavno i Kineska kolonija, a da GSP već ima njihove krševe, 80% sam siguran da će BKMovi biti zamenjeni Higerima. To je neko moje predviđanje.

A mogao bi @Kesha malo da se raspita i prošnjufa tamo po preduzeću pa da nam da neke insajderske informacije. :p

giphy.gif
 
Evo vam novih trolejbusa, samo će biti bez trola i od poznatog dobavljača sa istoka, ali dalekog ;)

 
Pa pisao sam skoro @Bender Rodriguez, ako se sećaš🙂 Dugo su zadržali onog zglobnog Higera na testiranju. Rezultati su većinom dobri. Ne znam dal je predviđeno da menjaju trole električnim autobusima. Ne priča niko ništa o tome za sad. No, kukali su oni mnogo pre na nabavku loših trolejbusa, pa je na konto toga, Vesić izjavio da se neće više kupovati one beloruske i ruske proizvodnje. Kao, slušaju nas, možeš misliti🙄 Ja sam više puta ovde pisao da sam pre za kupovinu trolejbusa sa određenom autonomijom, nego li za e-buseve, al isto tako i da sam protiv dalje nabavke beloruskog poluproizvoda. Znam da "Kinezi" nisu ne znam kakva zamena. Al da budemo realni, Higer nema baš tako loše e-buseve. Prva serija kako tako, ova druga za sad nije loša kako čujem. Plasiraju te autobuse i po bogatim evropskim državama, a za razliku od BKM-a. Bolje SOR, IVECO, Solaris-Škoda, tu je i Hess, al ovo je Srbija, nego li električni Higer. Sa druge strane, po sadašnjim iskustvima, možda bolje i električni Higer, nego li BKM sa motkama. Super kondenzatori imaju dobrih karakteristika za naše uslove. Sa baterijama nemamo iskustva, kako pisah i pre. No, bolje da probaju da elektrifikuju neku od linija, kao što je 31 na primer, nego da menjaju trole. Al već dugo imamo buseve na 21 i 40. Definitivno ostaje utisak da se trolama u Beogradu broje poslednji dani.
 
Koliko vidim ne bave se proizvodnjom trolejbusa, ali zato imaju široku paletu "New Energy" buseva...

Čak imaju i "HOT" ponude različitih baterijskih elektro buseva...:gobb:
 
Pa pisao sam skoro @Bender Rodriguez, ako se sećaš🙂 Dugo su zadržali onog zglobnog Higera na testiranju. Rezultati su većinom dobri. Ne znam dal je predviđeno da menjaju trole električnim autobusima. Ne priča niko ništa o tome za sad. No, kukali su oni mnogo pre na nabavku loših trolejbusa, pa je na konto toga, Vesić izjavio da se neće više kupovati one beloruske i ruske proizvodnje. Kao, slušaju nas, možeš misliti🙄 Ja sam više puta ovde pisao da sam pre za kupovinu trolejbusa sa određenom autonomijom, nego li za e-buseve, al isto tako i da sam protiv dalje nabavke beloruskog poluproizvoda. Znam da "Kinezi" nisu ne znam kakva zamena. Al da budemo realni, Higer nema baš tako loše e-buseve. Prva serija kako tako, ova druga za sad nije loša kako čujem. Plasiraju te autobuse i po bogatim evropskim državama, a za razliku od BKM-a. Bolje SOR, IVECO, Solaris-Škoda, tu je i Hess, al ovo je Srbija, nego li električni Higer. Sa druge strane, po sadašnjim iskustvima, možda bolje i električni Higer, nego li BKM sa motkama. Super kondenzatori imaju dobrih karakteristika za naše uslove. Sa baterijama nemamo iskustva, kako pisah i pre. No, bolje da probaju da elektrifikuju neku od linija, kao što je 31 na primer, nego da menjaju trole. Al već dugo imamo buseve na 21 i 40. Definitivno ostaje utisak da se trolama u Beogradu broje poslednji dani.​
Neće menjati trole. Testirali su elektrobuse na Vračarskim linijama i nisu se pokazali kao dobri. A imajući u vidu da su (pre)testirali trasu linije 31, eto nama EKO 3 umesto trolejbusa 31, što je većina ovde želela (nadala) da se desi.​
 
Jel se sećaš koje su tačno e-buseve testirali na trasama linija 19, 21, 22 i 29? Ovaj zglob što je bio kod nas, ima baš ozbiljan kapacitet u svojim super kondenzatorima. Znam da je bilo testova sa prvom serijom, a druga, iako opet solo, ima nešto veću autonomiju. Ne znam detalje baš. Možda, ako bi opet sproveli testove sa novijim tipom🤔. 29 je svakako za zglob, a ako je onaj testni primerak dobar za 31, verovatno bi bio dobar i za 29.
 
Ne znam koji su bili, ali znam da su to radili u vreme rekonstrukcije Trga republike, ako me sećanje ne vara, kada je bila aktuelna i ona priča o ukidanju Vračarskih trola a 41 i 28 preusmeren na Dorćol, kao i skraćenju 31 do Slavije.​
 
Voleo bih da vidim elektrobus uz Karađorđev parku gužvi kad bude morao desetak puta da krene na usponu natovaren.
 
Elektrobus bi verovatno bolje kretao od dizela, samo mi nije jasno kako je bolje da se kupuju elektrobusi sa baterijama koje kostaju 100k evra (lupio sam jer su automobilske oko 30k) umesto trolejbusa sa mnogo manjom baterijom? Nit je manja cena, a da ne pricam o ekologiji.
 
Evo vam novih trolejbusa, samo će biti bez trola i od poznatog dobavljača sa istoka, ali dalekog ;)

а план Града је да до 2030. године не буде аутобуса који би користили фосилна горива.
Kako pišu ovakve budalaštine nije mi jasno.
 
Кад новинари добију пропагандни памфлет од партијског маркетинга без удубљивања у тематику.
 
Ne znam sta se cudite, pa Gremlin iz sahta je svojevremeno rekao da mu je to cilj.

A i na forum je to docekano sa ovacijama. Oslobodicemo grad sa 700.000 vozila od okova 700 auspuha. Jeeeej.
 
Само што је оригинална прича била жице сметају, мењамо тролејбусе за аутобусе на батерије.
 
Još originalnija priča je bila tramvaj preko Studentskog trga, Trga republike, Kolarčeve, Terazija i Kralja Milana, bez kontaktne mreže i pretvaranjem trase u pešačku zonu sa tramvajima po sredini a baštama kafića sa strane. :D
 
Meni je to sa pеšačkom zonom i tramvajima skroz ok... Na prvu pomisao mi padaju na pamet Amsterdam, Hag, Bratislava... Video lično sve super funkcioniše... U Amsu posebno, uveče pijanih i drogiranih na sve strane a tramvaj piči laganica :)
 
Москва је у врло кратком року скинула све жице, јер је стигла команда да треба да се развиај сопствени програм елктробуса. У поређењу са тролејбусима, електробуси су показали бројне мане који се тичу колико возило је возило у стау да пређње километара у току дана, самим тим и путника да превезе. Апсолутно сви показатељи су били на страни тролејбуса, али политичка одлука је била неумољива.

Недостактке техничке природе су компензовали повећаним бројем електробуса, тако да док су једни на пуњењу следећи га мења. негде сам прочитао да за исти капацитет коефицијент је око 1,35 тј толико на дневној бази треба више екетробуса да се ништа не осети.

Репркусије тог решења, за мене као крајњег корисника су следеће
1. Град је препун нових електробуса који су заменили троле разне старости. Троле су биле новије генрације, са аутномијом, са аутоматским роговима и слично.
2. У смислу такта, не осећа се разлика
3. У аутобусима је за нијансу хладиније зими, јер се штеди електрична енергија. Ипак 17 степени није ни мало, али је мање него 21 колико се труде да одржавају у класичним аутобусима (ако се врата не отварају превише често)

Огромна количина поруџбина дала је замах домаћим проивођачима, тренутно се пушта у експлоатацију хармоника варијана електробуса. Јер ту је математика још сложенија.
 
Nisam razumeo da li su u slučaju Moskve elektrobusi dobro ili loše rešenje?
 
Одговор је комплекасан и има неколико слојева:

1. Директно сравњивање решења - електробуси су лоше решење
2. При довољном буџету, крајњи корисник не осећа разлику, шта више, мало је пријатније возити се у новом и савременом возилу
3. Домаћа привреда има огроман стимуланс, Руси улажу у батерије као што су некад у светлеће диоде, пратично прескачући један ниво индуструјског развоја.

У нашем случају:
Обзиром да ми немамо домађег проивођача, могу да кажем да су електробуси непотребно бацање пара. Нама је потребно много возила, али нам је још више потребна инфраструктура тј измена и прилагођавање путне мреже јавном транспорту као и скраћење дужина путовања.
 
Ne znam sta se cudite, pa Gremlin iz sahta je svojevremeno rekao da mu je to cilj.

A i na forum je to docekano sa ovacijama. Oslobodicemo grad sa 700.000 vozila od okova 700 auspuha. Jeeeej.
Nisam toliko mislio na sam cilj već na to što oni misle da je moguće sprovesti tako radikalnu promenu za sedam godina dok im trolejbusi rđaju i bivaju zamenjeni dizel autobusima. O tramvajima da ne govorim.

Udeo fosilnog pogona u JGP je veći nego pre deset godina.
 
Vrh