Šta je novo?

Trolejbusi

A šta se onda u GSPu smatra ''krajnjom nuždom''? Takođe, da li je realno da neko preduzeće još 2010. kupi 83 trolejbusa sa baterijama autonomije do 500 metara (ako grešim, ispravi me) a da ga nikad ne upotrebljava da recimo u situaciji kada jedan segment mreže ne radi, da omogući vozilima da ''preskoče'' taj segment, umesto da se kao telad ređaju ovako:
IMG-3e80547f78a9d869926941087416c07a-V-e1589222156281-768x576.jpg


Zato se pitam, šta je tačno u GSPu ''krajnja nužda'', i koja je poenta kupovine vozila koje imaju mogućnost da pređu razdaljinu poput Slavija - Beograđanka, a odbijaju to da rade i umesto da doprinose boljitku saobraćaja u gradu, ona (u tom momentu) ga dodatno srozavaju?

Kad je GSP kupovao te nesrećne BKMove, kada je tačno planirao i nameravao da koristi te baterije u njima?
 
Kao prvo,radim tamo i znam da nisu skinute.Mogu biti lose zato sto nema drugih za zamenu.Da li znas razlog slepa?Kao sto napisah,samo u slucaju nestanka struje da se pomeri da ne ometa ostali saobracaj,ukoliko je to moguce.Ako je kvar dzaba autonomija.​
Totalno pogrešno si razumeo moje pitanje. Kažeš da radiš u GSP - u i da provereno znaš da baterije nisu menjane. Obzirom da je takvo stanje, moje pitanje je bilo zašto maltene nikada nisu te iste trole koristile tu autonomiju, nego sam ih viđao da se pomeraju bez korišćenja kontaktne mreže samo u situacijama kada su ih vukli (nebitan je razlog vuče), a ne da su koristile tu autonomiju i kada bi nestalo struje? U međuvremenu si rekao da se autonomija koristi u gradu samo u slučaju krajnje nužde, pa bih shodno tome voleo da znam, kako nije nužda kada se trolejbusi naređaju duž Kolarčeve ulice, te onda autobusi sa linija 24, 26, 37 i 44 ne mogu da koriste stajalište u istoj toj ulici, dok je dodatno otežano kretanje autobusima na liniji 31, kao i EKO 2. A tu možemo da uračunamo i 27, ako je u pitanju smer ka centru?

Takođe mi nije jasno da ako su baterije loše, kako je moguće koristiti ih u pogonu, a ne i u vožni po gradu? Logika mi nalaže da pomislim da ako ne mogu da se koriste u gradskoj vožnji, da ne mogu ni u pogonu, i obrnuto, da ako mogu da se koriste u pogonu, da mogu i u gradu.​
 
A šta se onda u GSPu smatra ''krajnjom nuždom''? Takođe, da li je realno da neko preduzeće još 2010. kupi 83 trolejbusa sa baterijama autonomije do 500 metara (ako grešim, ispravi me) a da ga nikad ne upotrebljava da recimo u situaciji kada jedan segment mreže ne radi, da omogući vozilima da ''preskoče'' taj segment, umesto da se kao telad ređaju ovako:
IMG-3e80547f78a9d869926941087416c07a-V-e1589222156281-768x576.jpg


Zato se pitam, šta je tačno u GSPu ''krajnja nužda'', i koja je poenta kupovine vozila koje imaju mogućnost da pređu razdaljinu poput Slavija - Beograđanka, a odbijaju to da rade i umesto da doprinose boljitku saobraćaja u gradu, ona (u tom momentu) ga dodatno srozavaju?

Kad je GSP kupovao te nesrećne BKMove, kada je tačno planirao i nameravao da koristi te baterije u

A šta se onda u GSPu smatra ''krajnjom nuždom''? Takođe, da li je realno da neko preduzeće još 2010. kupi 83 trolejbusa sa baterijama autonomije do 500 metara (ako grešim, ispravi me) a da ga nikad ne upotrebljava da recimo u situaciji kada jedan segment mreže ne radi, da omogući vozilima da ''preskoče'' taj segment, umesto da se kao telad ređaju ovako:
IMG-3e80547f78a9d869926941087416c07a-V-e1589222156281-768x576.jpg


Zato se pitam, šta je tačno u GSPu ''krajnja nužda'', i koja je poenta kupovine vozila koje imaju mogućnost da pređu razdaljinu poput Slavija - Beograđanka, a odbijaju to da rade i umesto da doprinose boljitku saobraćaja u gradu, ona (u tom momentu) ga dodatno srozavaju?

Kad je GSP kupovao te nesrećne BKMove, kada je tačno planirao i nameravao da koristi te baterije u njima?
Krajnja nuzda jeste izvlacenje iz raskrsnice.Tih 500m uzmi sa dozom rezerve.Moj auto po papirima trosi 5 litara,a surova realnost je 7.Tako i ovo.Pise 500m a realno je 250.I tih 250 zavisi od uslova(uzbrdica,semafori,...).Ne zaboravi da u tom stanju ne radi kompresor.Na pritisak manji od 5 atm. ce ostati bez vucnog pogona,a svaki stisak kocnice trosi vazduh.Pored tih 48v,koje koristi za vucni motor,on i dalje koristi 24v za napajanje niskonaponskih potrosaca,pre svega motora pumpe volana,koji je jako veliki potrosac.Sve to crpi baterije i smanjuje domet.Znaci cilj i jeste skloniti ga na koliko toliko bezbedno.E sad,sta tacno GSP mislio kupovinom ovih trola ne znam.Mene niko nije pitao sta i koliko da kupi.
 
Totalno pogrešno si razumeo moje pitanje. Kažeš da radiš u GSP - u i da provereno znaš da baterije nisu menjane. Obzirom da je takvo stanje, moje pitanje je bilo zašto maltene nikada nisu te iste trole koristile tu autonomiju, nego sam ih viđao da se pomeraju bez korišćenja kontaktne mreže samo u situacijama kada su ih vukli (nebitan je razlog vuče), a ne da su koristile tu autonomiju i kada bi nestalo struje? U međuvremenu si rekao da se autonomija koristi u gradu samo u slučaju krajnje nužde, pa bih shodno tome voleo da znam, kako nije nužda kada se trolejbusi naređaju duž Kolarčeve ulice, te onda autobusi sa linija 24, 26, 37 i 44 ne mogu da koriste stajalište u istoj toj ulici, dok je dodatno otežano kretanje autobusima na liniji 31, kao i EKO 2. A tu možemo da uračunamo i 27, ako je u pitanju smer ka centru?

Takođe mi nije jasno da ako su baterije loše, kako je moguće koristiti ih u pogonu, a ne i u vožni po gradu? Logika mi nalaže da pomislim da ako ne mogu da se koriste u gradskoj vožnji, da ne mogu ni u pogonu, i obrnuto, da ako mogu da se koriste u pogonu, da mogu i u gradu.​
Te razdaljine u garazi nisu vece od 50m.Ja sam u garazi neki nazovi majstor.Trolejbus kod mene dodje sa prijavom da nema autonomnu voznju.Moje je da otklonim kvar.Da li je u pitanju baterija,osigurac,prekidac,...,nije bitno.Posle moje intervencije on iz garaze izlazi kao ispravan tj. ima autonomnu voznju.Da li ce je u gradu on koristiti ili ne nije moj problem.Za to postoje druge sluzbe,kontrola saobracaja pre svega.I jos nesto.Za sve ove godine jos nijedno vozilo mi se nije iskljucilo za autonomi pogon sa prijavom vozaca sa linije.Sve su to prijave sa nocnog pregleda ili 1. servisa,tj. iz garaze..I da stavimo tacku na ovo.Ja mogu da ti dam neke tenicke detalje i objasnim kako to radi,ali zasto stoje u Kolarcevoj nije pitanje za mene.
 
Na osnovu onoga što si napisao, zaključujem da si polovično načuo za "krajnju nuždu",pa tako ne možeš ni da mi odgovoriš na pitanje o hipotetičkoj situaciji. Ako već hoćeš da nam nešto objasniš, bilo bi lepo da se makar potrudiš da saznaš ili da kažeš da ne znaš više od onoga što znaš i da ne možeš da saznaš više, umesto što si dao odgovor da nije pitanje za tebe zasto stoje trole u Kolarčevoj, što te ja nisam ni pitao, i da si time završio raspravu o krajnjoj nuždi. Ja sam te pitao zašto se trole koje stoje u Kolarčevoj i onemogućavaju rad autobusa, pa tako i skretanje iz Trga republike u Kolarčevu, ne smatra "krajnjom nuždom" za upotrebu autonomije?

P.S.
Da bi ti neko prijavio kvar na autonomnoj vožnji, morao bi istu da koristi, a to se u gradskoj vožnji ne dešava, barem ja kome je to glavno prevozno sredstvo, za sve ove godine sam video lično dvaput, i jednom što mi je otac pričao situaciju u kojoj je bio, i to je sve bilo na samom početku rada trolejbusa sa baterijama.​
 
Биће да је проблем са аутономном вожњом у саобраћју више до организације саобраћаја него до техничког одржавања. Као што је и већина проблема до организације (тактови, губљења такта, гушења у чеповима, неадекватна набавка делова, кадровска политика, обука).
 
Mislim da je @KizaS bio prilično jasan u svojim postovima, ali ih treba pažljivo pročitati. Sad već možda i davno, pisao sam i ja da ti naši BKM trolejbusi nisu baš trolejbusi sa autonomijom u pravom smislu te reči. Kao što čovek i objasni, dobar deo vozila nije funkcionalan kad koristi baterije, i s toga se oni ne voze na pomenute, već ti akumulatori služe da se maknu da ne blokiraju saobraćaj, i to je to. Za autonomne trolejbuse pogonski sklop je verovatno po mnogo čemu sličan e-busevima, s tim što mogu koristi i struju direktno sa mreže. Kad se govori o autonomnim vozilima, trebalo bi da mogu da pređu barem sedam do osam kilometara, a tih 500 metara, već je rečeno u kojim slučajevima može da posluži. Samim tim što kompresor ne dobija struju iz njih, vrlo je ozbiljan problem. Al ima i onoga što napisa @branik, a tiče se vozača.
 
Ja samo vidim niz izgovora.

Kad su bile stare Zijace, bilo je situacija "ajte ljudi napolje da pogurate trolu da se iskobelja iz mreze/ skloni sa ulice". Pisem jer sam licno ucestvovao i prisustvovao takvim situacijama. Kao osnovac sam gurao Zijacu na izlazu iz St Trga (jbg dao sam svoj mali doprinos, jer nas je bilo svega 20 putnika, tako da svaki poguraj je znacio) jer je strucni kadar iz GSPa uspeo cak i pri kretanju od 10 km/h da upetlja motku u mrezu mimo skretnice (u krivini). Drugi put sam kao srednjeskolac pogurao Zijacu da se makne sa Slavije.

Sada kad su"moderni" BKMovi je prica "ne mogu da se maknem sa raskrsnice jer baterija mi radi samo ako sam na teritoriji pogona Dorcol. Ako sam van depoa, GPS uredjaj mi blokira. Nije trola neipravna niti baterija pokradena, nego je to takozvana Smart Lavlja kandza GSP-a".

Vise od tri decenije slusam izgovore i budalastine. Iste sustine, samo drukcije oblande i ambalaze.
 
Poslednja izmena:
Mislim da je @KizaS bio prilično jasan u svojim postovima, ali ih treba pažljivo pročitati. Sad već možda i davno, pisao sam i ja da ti naši BKM trolejbusi nisu baš trolejbusi sa autonomijom u pravom smislu te reči. Kao što čovek i objasni, dobar deo vozila nije funkcionalan kad koristi baterije, i s toga se oni ne voze na pomenute, već ti akumulatori služe da se maknu da ne blokiraju saobraćaj, i to je to. Za autonomne trolejbuse pogonski sklop je verovatno po mnogo čemu sličan e-busevima, s tim što mogu koristi i struju direktno sa mreže. Kad se govori o autonomnim vozilima, trebalo bi da mogu da pređu barem sedam do osam kilometara, a tih 500 metara, već je rečeno u kojim slučajevima može da posluži. Samim tim što kompresor ne dobija struju iz njih, vrlo je ozbiljan problem. Al ima i onoga što napisa @branik, a tiče se vozača.​
Ti pričaš o jednoj stvari, a ja pitam drugu. @KizaS je naveo da se autonomija koristi samo u situacijama kada se blokira raskrsnica. Onda sam ja pitao ako je tako, zašto se situacija kada su trolejbusi naređani u Kolarčevoj, i blokiraju raskrsnicu sa Trgom republike i normalno saobraćanje autobusa i korišćenje stajališta, ne smatra blokiranjem raskrsnice, a dobio odgovor da pitam druge zašto je nestalo struje u Kolarčevoj. Ovo je parafrazirano i sažeto moje pitanje / rasprava. Mnogo korisniji odgovor na moje pitanje je dao @Дошљак .​
 
Drugari,ovako-Posle 30 godina rada na odrzavanju trolejbusa(elektricar) mislio sam da mogu da vam dam odgovore na neka pitanja.Da bolje razumete kako to radi,kakvi su problemi u odrzavanju i trolejbusa i e-busa,podelim sa vama neke fotogafije i zanimljivosti iz pogona.Veliko hvala svima,nekima na razumevanju,nekima na nerazumevanju.Ostajte mi zdravi i vesli,pozdrav
 
Koliko se sećam, i ziu su sa noćnog pregleda i perionice izlazili ka radionici autonomno. Samo, tada se to zvalo gravitacija. Nizbrdo je.
 
@KizaS
Pomozi nam da razumemo stvari, nemoj sa tim stavom "pitaj drugog zašto je nestalo struje". Tako ćemo uvek doći u "klinč" i biće "nerazumevanja". Meni lično više znači i da kažeš "Nemam pojma" , nego da se zauzima neki odbrambeni gard. Ne vidim ništa loše u tome da kažemo da nešto ne znamo, ili da pitamo zato što nešto ner znamo.

@branik
Ako je to što ti nazivaš gravitacijom, rasprava oko autonomije, koju vodimo par postova unazad, onda tu imamo problem u komunikaciji zbog terminologije.
 
Sa noćnog pregleda i perionice, jednostavno su se spuštali niz blagu kosinu prema radionicii, a tamo bi ih dočekivao traktor. Bez prijavljenog kvara išli bi na parkiranje na neku od mreža, a sa kvarom, na kanal u radionicu.
Kako se sad radi sa tim, nazovi autonomnim pogonom, ne znam.
Ali znam, da uz malo organizacije i edukacije, mnogo zastoja na ulici može da se ublaži. Zašto terati vozilo do krajnjih granica, izazivati nove kvarove, zastoje, kad je jasno da je u kvaru, da će stati negde gde može napraviti krkljanac?
Evo jedne anegdote vezane za guranje trolejbusa. Mislim da sam pisao već, ali sad je trenutak za nju:
Kod Beograđanke ka Slaviji, krećem iz stanice. Semafor se menja i pali crveno, a taksi se ubacuje ispred u traku. Imao sam otprilike jednu dužinu do sekcionera, ali me je taksi omeo i morao sam ranije da pustim gas (pedalu vuče). Prednji desni točak malo blokira i osećam da neće izdržati da pređe preko izolatora od oko 0.5m, a ne smem da opet dam gas, da ne napravim luk - onu veliku varnicu, slikanje, kako smo zvali i rizikujem veliki trzaj vozila i izbijanje maksimalnog.
Tek, trola staje tačno na prekidač i gasi se kompresor i pomoćni motor, svetla splasnuše. Mrdam volan levo desno, ne ninli se malo pomerio, ali uzalud.
Pozivam nekoliko mlađih momaka iz prednjeg dela da poguraju, ali su nepoverljivi i ne miču se. Izlazim i počinjem sam da guram u prednja vrata, ali ne ide. Tek kad su videli koliko zapinjem, izlaze, pomažu mi, pomeramo trolejbus tih pola metra, dohvati se struje, zaklepeta kompresor, proradi pomoćni, bljesnuše svetla, nastade žamor...
Deda jedan sedi na onom prvom iza prednjih vrata i kaže: "Četrdeset godina sam u Beogradu i vozim se trolejbusum i nisam znao da se pali na guranje!"
 
Da dam par zanimljivosti pro BKM trolejbuse i MAZ autobuse u Belorusiji:
- U Belorusiji nikada nisam video invazivnu trulež na vozilima, a bilo kakva trulež se može videti samo u zimskim mesecima po malo, i dok se ne otopi sneg, zato što i tako točkovi bacaju mokri slani pesak na metalne delove.
- Gomilanje trolejbusa sam za dve godine video jednom, ukupno 5 komada, a kada je bio sudar džipa i hitne pomoći na jednoj raskrsnici.
- Na svakom stajalištui se nalazi red vožnje. Za dve godine mi se jednom desilo da autobus uopšte ne dođe, ali se dešavalo da autobus ili trolejbus dođu 2 minuta ranije ili 3 minuta kasnije.
- Do prekida trolejbuskog saobraćaja na nekom delu trolejbuske mreže je dolazilo u sledećim slučajevima: početak liste veće saobraćajne nezgode zbog kojih se zadržava saobraćaj 10-15 minuta, radovi na ulici nekoliko dana, kraj liste.
- Kvar na kontaktnoj mreži je nepoznata kategorija.

Podseća na onaj vic kada deda došao da traži vijagru u apoteci, apotekarka se popela na merdevine i sevnulo d*pe. I deda kaže: "Nije do mene, do babe je!" Slično kao kod železnice, kako ćete u ne-srbija-delu-evrope objasniti da je autobus pouzdaniji od voza. A na ovom forumu su i dalje mnogi ubeđeni i uporno dokazuju da je do dede problem.

@Bender Rodriguez Vrlo moguće da je u situaciji sa slike problem u kontaktnoj mreži na segmentu mnogo dužem od 500 metara. Ako ćemo o tipičnim jednostavnim i za partijski vrh nedostižnim rešenjima, poslati na obuku u Belorusiju, Rusiju, Švajcarsku, verovatno i Rumuniju i Bugarsku određeni broj naših inženjera i tehničara, i rešiti problem održavanja kontaktne mreže.
 
Pročitaj ponovo moju poruku. Nisam te pitao da li postoji red voznje na svakom stajalistu, pošto sam to shvatiò da ima,
 
Svesni ste da zbog rata i agresije Rusije i Belorusije na Ukrajinu ne možemo da uvezemo ništa iz Belorusije niti Rusije pa ni Baltika pivo a kamoli trolejbus?
 
Док се ми организујемо, рат ће се завршити. Тако да не треба размишљати о данашњој ситуацији као трајном решењу.
 
"Агресија" је историјски и фактички нетачна констатација, зато што су сва ратна дешавања која су се дешавала, дешавају се или ће се дешавати везана за интересе, и то не појединачне, већ унутар неког већег организованог система. Промоција лудила у европској цивилизацији (опет из система интереса интересних група), је доживела свој врхунац са Короном, а ратна психоза је тек нешто блажи продужетак те колективне психозе.

А сада, када имамо проблема са одржавањем тролејбуса из највеће серије те врсте транспортног средства у свету, и када за нас не постоје произвођачи са економски исплативом ценом нових возила, питање остаје између симболичног задржавања или потпуног укидања тролејбуса као подсистема. Евентуално нам може пасти неки добар контигент половњака.

Pročitaj ponovo moju poruku. Nisam te pitao da li postoji red voznje na svakom stajalistu, pošto sam to shvatiò da ima,
Ако си мислио на најаву полазака на дисплеју, то има тек на 6-7 стајалишта у центру. Овако, гледаш у ред вожње на стајалишту или интерету, и та информација је тачна са неких пар минута одступања. Техника како одржавају ред вожње је нешто спорија вожња, али тако да некоме на следећем стајалишту не побегне испред носа у предвиђено време. Већина градова има и праћење у реалном времену преко Јандекс карти, али не и Брест где живим.
 
Биће укинуте троле, немам много сумњи.

Колико знам, Сарајево је купило из Белорусије, а троле производе и Кинези - нашао би се јефтинији произвођач и за Београд, ако је став да се скупи производи типа Соларис тролино не купују.
 
И ја мислим да је савршен могуће купити нешто што је београду по џепу. У мојој глави тројелбус је још увек јефитинији од електробуса, и за разлику од потоњег, његова утилизација нема авет еколошке кризе.

Ја бих мрежу тролејбуса појачао.
 
Svesni ste da zbog rata i agresije Rusije i Belorusije na Ukrajinu ne možemo da uvezemo ništa iz Belorusije niti Rusije pa ni Baltika pivo a kamoli trolejbus?
Slusaj ovo " agresije " vrv si popio kad si napisao ili te rade pojedini mediji? 😅 Sve je moguce kupiti, pa Belorusija nije pod sankcijama... Bih je kupila iz Belorusije trole
g1229_02_1.jpg
g1229_02_3c.jpg
g1229_02_3E.jpg
g1229_02_2b.jpg
 
tacno je da je moguce vecinu stvari kupiti i moguc je njihov uvoz, forumasi ni ne treba da znaju sve carinske kodove svih ruskih/beloruskih proizvoda koji se smeju prevoziti preko zemalja EU, ali isto tako, ti, ocigledno samouvereno upucen u sankcije, trebalo bi da znas da je srbija belorusiji uvela sve pakete sankcija kao EU.
 
Poslednja izmena:
Vrh