Šta je novo?

Trolejbusi

@Дошљак тo šta radi država je jedno, ali ovde је reč o tome da mora da se kupuje i Zapadno i Rusko / Istočno, što propagiraju neki forumaši. Ja ne ulazim u to što se država ugrađuje kupovinom Istočnih proizvoda, već me interesuje da čujem od drugih forumaša zašto propagiraju kupovinu i od jednih i od drugih. @Bender Rodriguez je dao delimično odgovor. Ja lično nemam ništa protiv i da nam se kupovina bazira na 100% ruskim ili kineskim proizvodima, ali da to budu pouzdani proizvodi. MI ovde smo imali prilike da testiramo sve i svašta, i dođosmo do toga da se Solaris najbolje pokazao, odnosno da je u vrhu po pouzdanosti, kada se uzme u obzir kako se kod nas održavaju vozila. I sad odjednom ne valjaju Škoda trolejbusi na dorađenim Solarisovim autobusima, nego moramo da uzimamo po svaku cenu (belo)rusko. Zašto? Isto tako, hipotetički, ako su ruski tramvaji bolji od španskih, zašto moramo da kupujemo španske a ne ruske? Ukratko, zašto mora po političkoj osnovi (stav nekih forumaša) da se kupuje nešto, a ne po tome zato što je nešto bolje, jer na kraju se opet svede na to da bi smo kupovali i od jednih i od drugih, ali ono u čemu su bolji od konkurencije.​
 
Trola 2048 na liniji 41 Studentski Trg - Banjica II kod Trga Republike..;)

DSC_0913.jpg


DSC_0921.jpg
 
Када су у питању набавке по јавним предузећима, ту је обично главни критеријум нечије уграђивање. Баш заболе Ђиласа да балансира исток-запад у возном парку већ је неко близак опарен у ланцу куповине. Као што је случај и са скорашњим Весићевим набавкама.
 
Ne, mnogo se tu pita i politika. Znam jer poznajem ljude koji su bili na izvršnim pozicijama u državnim preduzećima i sprovodili nabavke po sistemu ''malo kupim od jednog gazde, malo od drugog, malo od trećeg''.
 
Баш су нам онда Белоруси били јак фактор :D Све то иде по принципу кумов брат има фирму њему штелујемо да добије посао. Као што су штеловали политички подобној фирми МБА Миљковић-Ратко Митровић да добију силне инфраструктурне послове.
 
To što je jedna nabavka možda, moooooožda prošla bez političke konotacije i podloge, ne znači da sledeće nisu imale taj karakter.

Kao što rekoh ranije - ni manje zemlje, ni šarenijih voznih parkova. Od Zelenila preko GSPa, MUPa pa sve do Vojske. Postoji razlog zašto je to tako.
Kao što postoji razlog zašto je kupljen FK-3 od Kine. Koja je najnoviji i najmlađi, četvrti kolonizator i gazda Srbiji.
 
Када су у питању набавке по јавним предузећима, ту је обично главни критеријум нечије уграђивање. Баш заболе Ђиласа да балансира исток-запад у возном парку већ је неко близак опарен у ланцу куповине. Као што је случај и са скорашњим Весићевим набавкама.
Solarisi su finansirani preko EBRD i njihov uslov je bio da proizvođač bude EU, a ako se dobro sećam, i učestvovali su u izboru ponude. Teško da je tu imalo ikakvog prostora za muljanje. Odnosno, jeste. Planirano je 180, a gle čuda, stiglo... Koliko beše?
 
Није исто набавка за ЈКП, за МУП и за војску.
За МУП је очигледно да су штеловали да посао добије увозник Шкоде, а не да се додворе Чесима. Са комуналцима се мењају трендови, пре 15 година су узимали домаће, пре десет година су набављани Мерцедеси, пре 5 МАН и ДАФ а сада Ивеко.
Војска купује шта може, осим кинеза нико други није ни понудио ПВО систем тог калибра.
Ето Соларис је пример набавке без муљања али са условом који је из игре избацио Икарбуса, а то је био просечни број произведених аутобуса годишње до тад, где је Икарбус лоше стајао.
 
Ko daje pare, postavlja uslove. Što dalje ka istoku, sve labavija pravila, ali i manje transparentnosti.
Naš dug raste, a mi pojma nemamo pod kakvim uslovima. Eto na autoputu Kineza koji rade po uslovu o kreditu, kamate ko zna kolike su, jer oni ne pitaju za kreditni rejting, kao što bi neko iz EU. Isto je i sa nabavkama autobusa.
 
Evo odgovoriću ja zašto.

Zato što se pojedini ljudi nalaze u moralnoj dielmi i procepu, jer s jedne strane ne mogu da poreknu da su se zapadnjački proizvodi uvek bolje pokazali, al s druge strane neće da dignu ruke od svojih Panslavističkih ideja i iluzija o emocijama u međunarodnom poretku, koje su sebi stvorili kao mehanizme odbrane od realnosti. Na sve to, znaju da većina i na forumu i u Srbiji odavno nije oduševljena većinom istočnjačkih proizvoda odnosno vozila. A uz to, verujem da većina ovih koji propagiraju istok, ako ne i svi do jednog, za svoje privatne potrebe voze nešto od Opela, Forda, Fiata, Renoa, Citroena... dakle, voze nešto zapadnjačko. I duboko u sebi znaju da su te marke superiornije u svakom smsilu od istocnjačkih. Na sve to, oni gledaju zapadnjačke filmove, slušaju zapadnjačku muziku, pišu sa zapadnjačkog računara i čitaju sa zapadnjačkog telefona. I onda da ne bi bili kompletno isprozivani ili uhvaćeni u neistinama ili kontradiktornostima, onda ciljaju na tu neku kompromisnu sredinu. Kao, kupujmo tačno pola zapadnjačko pola istočnjačko, eto vidite kako sam objektivan i spreman za kompromis, nisam pristrasan i nemam dvostruke standarde, Lade mi. A u realnosti, da oni vladaju, GSP, policija, Vojska, Čistoća, Vodovod... svi do jednog bi koristili i vozili isključivo Ruske proizvode, narod bi mogao po tržišnoj ceni da kupuje samo istočnjačka vozila a za zapadnjačka bi morao da plaća dupli porez. A oni sami bi se kao vladari i funkcioneri vozikali ne u UAZu, ne u Ladi, nego u nekoj Mečki, BMWu ili Audiju. Kao što obično i biva sa svim ''istok FTW'' nacijama i vladarima.
Da se razumemo nije odusevljena odrzavanjem tih vozila! Naprimer ako Gsp gledamo kao preduzece sa generalno ne toliko dobrim odrzavanjem voznog parka ( to kazem jer je ranije bilo gore nego sad ) onda su privatnici gori 10 puta... Nije sve sa istoka lose to je poenta price, niti je sa zapada ( eu ) sve dobro! Eto imamo primere Ikarbusa u GSP mislim da je 218n koj vozi bez vazdusnih jastuka i on tako tera dok se sve ne raspadne... Ali recimo Solaris i u takvom preduzecu ima nesto bolji tretman - ODATLE I TO da krs dodje na stanicu ali ne sto je IKARBUS kriv vec sto je lose odrzavan. Ti mozes kupiti bilo koje vozilo bmw/audi/mercedes pri ne odrzavanju vozila dobices na kraju krsa ili ti kantu kako neki kazu. Ako biramo zapadna vozila i jurimo taj kvalitet onda se uzme Conecto i resi problem. Pri kupovini inace treba gledati kako se odredjeni autobusi/trolejbusi ponasaju u gradovima gde je protok ljudi mnoooogo veci nego u Beogradu ( Moskva/Istanbul/Berlin) itd su gradovi sa ogromnim protokom gde su vozila stalno u radu i prevezu mnogo ljudi. Metrobus linija u Istanbulu naprimer Conecto odradi ocas posla ( popunjenost je inace moja procena tokom dana 60ak % ) dok ujutru i uvece rade preoptereceni ( tako da sam na strani tu pre Conecta nego solarisa ) To sto poredis marke u manju ruku nije korektno sve zavisi od budzeta i ponovicu da ocigledno nisi sedeo u " istocnjackim " automobilima od 00ih, tako da pisanja takva sa tvoje strane padaju u vodu. Sedeo si u Aurusu Ruskom pa si napisao to bas jako sigurno da bi svi vozili Mecke i td... Ja sa time sto sam rekao da treba kupovati i od jednih i od drugih sam sasvim " demokratski " nastrojen i realan. Na pisanja nasih vladara funkc i ono wtf? Napisacu samo da u Ruskoj Federaciji za razliku od demonkratije eu rade zapadni mediji, jel to u demokratiji evropskoj moguce? 😁 Videh ugasise sve Ruske medije sto to? 😁 No vratimo se temi... Procitaj malo o trolejbusu Admiral na kome je ojacana karoserija, napravljen je da radi i da se drzi u surovim uslovima. Tehnicka resenja i raspored same opreme je konstruisan da bude laksi za odrzavanje, autonomija koju nude Rusi je oko 20km ( zavisi od modifikacije ), priborna tabla i radno mesto vozaca su preradjeni te je olaksan rad samog vozaca, ovali krova prednje i zadnje maske su uradjene iz stakloplastike, korisceni su materijali koji su tesko zapaljivi, rascitan je na 20 godina rada itd cena/kvalitet ovog trolejbusa recimo prevazilazi mnoge teolejbuse trenutno na trzistu.
3173103.jpg
4-1.jpg
electrotrans_02-1024x714.jpg
 
Poslednja izmena:
Šta smo do sad naučili ovde:

- Nešto je automatski kvalitetno i poželjno ako može da radi na temperaturama od -50 do +50
- Nije istočnjačko krš, nego se ne održava podjednako dobro kao zapadnjačko
- Imati prototip je isto što i imati tržište (Armata, Mig-35 & SU-50 like this)
- Rusija ima Aurus, tako da Mečka može samo da podvije rep i pobegne
- Postojanje fabrike limuzina sa malim serijama je indikator da je zemlja lider u autoindustriji, a standard visok
- Nemate vi pojma, zapad vam pojeo mozak pa ću ja da vam objasnim...
- Nije mi do politike ali moram zbog vas da je umešam, inače ne bih ja, ja sam došao da pričam o trolejbusima ali se aktiviram samo kada se izgovore određene trigger-reči...
- Specijalna ojačana karoserija trolejbusa™
- Olakšan rad vozača specijalnim rasporedom tabli i prekidača™ (do sad neviđeno u istoriji autoindustrije)
- Stakloplastika, još jedna revolucionarna tehnologija
 
Šta smo do sad naučili ovde:

- Nešto je automatski kvalitetno i poželjno ako može da radi na temperaturama od -50 do +50
- Nije istočnjačko krš, nego se ne održava podjednako dobro kao zapadnjačko
- Imati prototip je isto što i imati tržište (Armata, Mig-35 & SU-50 like this)
- Rusija ima Aurus, tako da Mečka može samo da podvije rep i pobegne
- Postojanje fabrike limuzina sa malim serijama je indikator da je zemlja lider u autoindustriji, a standard visok
- Nemate vi pojma, zapad vam pojeo mozak pa ću ja da vam objasnim...
- Nije mi do politike ali moram zbog vas da je umešam, inače ne bih ja, ja sam došao da pričam o trolejbusima ali se aktiviram samo kada se izgovore određene trigger-reči...
- Specijalna ojačana karoserija trolejbusa™
- Olakšan rad vozača specijalnim rasporedom tabli i prekidača™ (do sad neviđeno u istoriji autoindustrije)
- Stakloplastika, još jedna revolucionarna tehnologija
Sta smo naucili od tebe do sad:
-Sa istoka dolazi najgora moguca roba ( nisi je ni video ali je najlosija )
-Ruski proizvodi su zaostali negde oko 1945 i 1950
-Niko nista od njih ne kupuje, pa eto rade ljudi prototipove sta ce 🤣
-Zapad ima najkvalitetnije sve
-?Politika i moje mesanje u nju? To sto sam napisao je CINJENICA - a to je da su drzave nama neprijateljske bas te odakle dolaze pojedini proizvodi, te drzave ne postuju covece nas USTAV to sto je napisano nije politika vec CINJENICA! ( No da sam toliko prema politici naklonjen nebi pohvalio pojedine proizvodjace koji dolaze iz tih zemalja, to je tako imaju kvalitetne proizvode i tacka ) medjutim vidim da ti bas smeta kad se spomene to? Za razliku od tebe ne drzim cvrst stav da Mora da se kupi samo od Bel i Rusa vec sam 50/50 sto je po meni sasvim korektno da se tako i uradi. Krivo mi je sto te rade pojedini mediji ali ima nas raznih 😅 Za ovo poslednje si me nasmejao 😅 No inace je tehnologija sad takva da svi proizvodjaci nude vise/manje isto tako da... Iscitaj o trolejbusu ako te zanima to je tema pa mozda nastavimo dalju konverzaciju
 
Sedeo sam sa Vesićem pre godinu i po dana pre jednog gostovanja na TV-u kada sam se bavio metroom i tada je čovek rekao da Grada neće više ikada kupovati bilo šta rusko i belorusko. I to je bilo pre rata u Ukrajini. Samo sam hteo reći da sigurno novi trolejbusi kada nateramo grad da ih kupi neće biti istočnoevropski zbog političke situacije. Možda neka sledeća serija koja bude nabavljana bude bila odatle ali nešto što bude kupovano 2023. godine nema šanse da bude odatle i to je logičan zaključak.
 
Poslednja izmena:
Онда преостаје само кинеско, ако је иоле повољно - јер, пола милиона евра и навише по тролејбусу "западних" произвођача (мислим и на Чехе и Пољаке, дабоме) никад досад нису хтели да плаћају. Да је скупо - јесте, кад погледате и вест о куповини чешких трола у Чешкој, наћи ћете реченицу:
The purchase is partly financed with European Union funds.

Мислим да је јасно да планирају укидање тролејбуса. Видех и 21-цу на дизел погон у суботу. Питање је у каквом стању ће бити БКМ флота већ кроз годину дана.
 
Па санкције Белорусији смо увели пре друге фазе рата у Украјини. Само не знам шта је Весић онда замајавао људе са Ласточком. Крајње лицемерно.
Него како се беше крећу турски тролејбуси са ценом?
 
Што, шта би фалило Отокар тролејбус? И онако су најквалитетнија два од три модела аутобуса коришћена у ГСП последњих 20 година из Турске.
 
Па ето, то је можда сламска спаса за београдске троле. Нисам ни знао да Турци праве. Тамо је инфлација огромна, лира је слаба, цена би требало да је нижа.
 
Што, шта би фалило Отокар тролејбус? И онако су најквалитетнија два од три модела аутобуса коришћена у ГСП последњих 20 година из Турске.
A ok, priznajem da sam potpuno izostavio Otokar iz vida.

Samo, imamo li neke informacije o iskustvima drugih sa njima? Mislim bas na Otokar trole.

P.S.
Cek, jel si ti siguran da prave i trole? Ja ne nalazim nista konkretno. Samo elektroautobuse.
 
Сад сам гледао, изгледа их немају у понуди. :/
 
Овако стоје ствари. Од западних произвођача, имамо само Белгијске, Немачке и Швајцарске, у централној Европи Чехе и Пољаке. Турци имају у понуди само тзв. трамбус, тј. двозглобни тролјебус https://www.bozankaya.com.tr/wp-content/uploads/Trambus-katalog.pdf
Остало у понуди су Белоруси, Украјинци, Руси и Кинези.
 
Па да, то би било тако кад би се возила одржавала па би унификација помогла.
Овако, купимо турке и кинезе, платимо као соларисе терамо без одржавања док се не распадне.
Купимо друге

Овако ако купиш европску робу, могу да нас терају да редовно одражвамо. Погледај колико су МАН од јапанаца трајали.
 
Vrh