Šta je novo?

Trolejbusi

U pocetku bice to elektricni autobusi, a kasnije ce biti obicni.
Neće biti obični, jer dizel gradskih autobusa uskoro neće ni biti. Pisao sam o tome više puta do sad. Možeš i sam da se malo informišeš o autobuskoj industriji.
1)Trolejbusi mogu ići koliko god im je mreža dugačka, dok električni autobusi mogu voziti najviše 5 kilometara u jednom pravcu, a onda pauza za punjenje. E-bus stoga ni u teoriji ne može na 40 i 41, možda čak i 29, bolesnici verovatno planiraju da tu puste Higere na dizel ili da linije kompleto ukinu bez ikakve zamene.
3) Trolejbusi u odnosu na e-buseve neuporedivo bolje podnose neravan teren i uzbrdicu, koje u Beogradu ne fali, pogotovo na današnjim trolejbuskim koridorima.
4) Trolejbusi imaju veći kapacitet, pogotovo ako su zglobni.
5) Trolejbusi ne moraju da se pune po 5-10 minuta na svakoj okretnici, e-busevi moraju.
6) Trolejbusi bolje koče i brže se pokreću na zeleno svetlo.

Inače, nije tačno da je trolejbuska mreža u raspadu, jer je menjana valjda 2020. ili 2021. u Cvijićevoj, a prošle godine u Kralja Milana. Tačno je da su vozila u raspadu, ali to je krivica naprdnjačke retardokratije koja otkad je na vlasti u BG nije kupila nijednu novu trolu, a i ove postojeće je održavala kriminalno.
@dervisbegovic ti je već odgovorio, a i ja lično pre neki dan. Ako ovo izguraju do kraja, Strela sigurno neće uzeti kapabuseve od Higera. Ništa ni po performansama i kapacitetu ne zaostaju za trolejbusima, ako pričamo o modernim električnim autobusima, jer ovo više nije 2015. godina. Ako misliš da se boriš za nešto, nemoj se koristiti metodama ovih korumpiranih praznoglavaca koji trolejbuse i hoće da ukinu. Informiši se malo bolje i daj da makar mi ovde na forumu budemo što objektivniji. Tebi ključni argument za opstanak trolejbusa upravo treba da bude postojanje infrastrukture, u koju je već i ulagan ozbiljan novac, a ne poređenje na relaciji trolejbus električni autobus. Besmisleno je.
I još jedna bitna stavka je da trolejbusi imaju duži radni vek od elektrobusa.
Ne stoji to više. Baterije se sastoje iz gomile modula, ima više sastava, mogu se reparirati, menjati čak i manji segmenti pojedinačno, a elektro motori crkavaju i kod jednih i kod drugih. Nisu večni. Kod modernih električnih autobusa, očekivani radni vek je minimalno milion kilometara, a određene vrste baterija imaju vrlo visoku otpornost na degradaciju. Poslednjih pet godina, tehnologija baterija jeste dosta napredovala. Ne prave džaba sada bukvalno svi električne gradske autobuse, a planovi su takvi da im trenutni dizeli u ponudi naslednike neće dobijati.
 
Dizel gradski autobusi jos uvek mogu da se nabave.
Medjutim ici ce na ono resenje na kome moze najbolje da se krade.
Ako moze vise da se ukrade na el. autobusu bice tako.

Pa dal misliš, ako ne daj bože i prođe ova ludorija sa ukidanjem trolejbusa, da ovi majmuni mogu to da sprovedu za tipa šest meseci. Nema teorije. Dok se vozila samo nabave, mislim na Strelu, potrajaće barem godinu do dve. Neće trole sutra skloniti sa ulica. Za to vreme, barem kod ovih renomiranih, dizeli će zasigurno polako odlaziti iz ponude, jer je proizvođačima apsolutno neisplativo da imaju razvoj i proizvodnju na dva potpuno različita i odvojena fronta.
 
Ne znam kako pametno da ti odgovorim na ovo, pa ću samo da kažem da da, verovatno će ostati na radnom mestu. Da gledaju u luster. U zgradi koja ide drugoj firmi.
Премештај у други погон?
Ја сам овде причао о томе да возачи гсп нису срећни на линијама где иду троле.
 
Pa zato što voze krševe, al niko normalan u GSP-u se sigurno neće radovati gašenju pogona, a i uzimanja nečega što bi uvek i u svakoj situaciji trebalo da ostane naše. Pa i da se zamene električnim autobusima, barem da to ostane u Gradu, odnosno u GSP-u. Gašenje Dorćola povlači i pitanja jednog EGO-a, iako nam ostaju tramvaji. Mi imamo ozbiljniju infrastrukturu za elektro podsisteme.
 
Pa dal misliš, ako ne daj bože i prođe ova ludorija sa ukidanjem trolejbusa, da ovi majmuni mogu to da sprovedu za tipa šest meseci. Nema teorije. Dok se vozila samo nabave, mislim na Strelu, potrajaće barem godinu do dve. Neće trole sutra skloniti sa ulica. Za to vreme, barem kod ovih renomiranih, dizeli će zasigurno polako odlaziti iz ponude, jer je proizvođačima apsolutno neisplativo da imaju razvoj i proizvodnju na dva potpuno različita i odvojena fronta.
Ne verujem toliko u zelenu agendu Eu da bih poverovao da recimo u Turskoj nece moci da se kupe dizel autobusi.
Oni zele da ukradu odmah, takva je psihologija kriminalca.
Moguce resenje je da se trolejbusi zamene za nekoliko meseci autobusima da bi dosli do zemljista na Dorcolu, a da se el. autobusi nabave kasnije. (Ili ne nabave nikada)
 
Jbt nešto se mislim sad, ovi će na kraju učiniti Beograd užasnim i nepodnošljivim mestom za život u svakom smislu. Ali baš ono u svakom.

Stanje trotoara, stanje kolovoza, stanje fasada, (ne)čišćenje snega, smeće i higijena, divlji bljuvaci, kockarnice, reklame, javni prevoz, saobraćaj, divlja gradnja, zagađenje, infrastruktura...


Ako se ovako nastavi, definitivno u narednih 5 godina gledam da pobegnem ili iz Srbije ili bar iz rodnog Beograda. Nisam mislio da ću ikad doći do te tačke, ali eto, ovi su uspeli i to da promene.

Ovaj treći pasus je nebitan za temu, nego pišem da bih ilustrovao ne samo koliko su toga srozali, nego i koliko su nade ubili u meni i u mnogim drugim ljudima. Jer su jedino dali neku o-ruk ekonomsku stabilnost, a zato su sve ostalo apsolutno urnisali.
 
Maloumnik je na konferenciji najpreciznije rekao da će uskoro prelomiti hoće li se kupovati novi trolejbusi ili svi zameniti e-busevima, pritom besramno slagavši da se otkako je postao gradonačelnk zalaže za zamenu, a na kanalu odmah pored te konferencije stoji prethodna od pre nedelju dana na kojoj obećava nabavku 100 novih trolejbusa do 2027. i obnovu celokupnog voznog parka.
Jasno je da priprema teren za definitivno ukidanje, trolejbusi su mu trn u oku i ne smemo mu dozvoliti da ide do kraja. Pošto već planira da donese konačnu odluku, treba i GSP da štrajkuje i opozicija da organizuje radikalne proteste sa blokadom saobraćaja. Ako oseti da je 90% ovog grada protiv njegovog bolesnog nauma, moraće da se povuče i da se kao utešnu nagradu ugradi u kupovinu trolejbusa od Bozankaje umesto u kupovinu e-buseva. Možda je debil i lopuža, ali je i populista. Ako pritisak javnosti bude dovoljno snažan, trolejbusi će ostati.
 
Poslednja izmena:
Jasno je da priprema teren za definitivno ukidanje, trolejbusi su mu trn u oku i ne smemo mu dozvoliti da ide do kraja. Pošto već planira da donese konačnu odluku, treba i GSP da štrajkuje i opozicija da organizuje radikalne proteste sa blokadom saobraćaja. Ako oseti da je 90% ovog grada protiv njegovog bolesnog nauma, moraće da se povuče i da se kao utešnu nagradu ugradi u kupovinu trolejbusa od Bozankaje umesto u kupovinu e-buseva. Možda je debil i lopuža, ali je i populista. Ako pritisak javnosti bude dovoljno snažan, trolejbusi će ostati.
taj se nikog ne boji kao i ostala ekipa. Imam osećaj da se što narod više buni, oni namerno još jače. Jedini način da ih se otarasimo jeste kao što je bilo u julu 2020. kada su hteli opet da uvedu Lockdown.
 
Премештај у други погон?
Ја сам овде причао о томе да возачи гсп нису срећни на линијама где иду троле.
У који други погон? Које линије да возе? Када су све узели од њих већ
Вероватно ће им организовати неки прелазак у Стрелу да раде у 10 пута горим условима
prošle godine u Kralja Milana
Мала исправка: ове године. Утолико је страшније укидање мреже.
Сматрам да је глупо укидати троле и мењати их е бусевима из једног јединог разлога а то је што добро одржаваних од добрих произвођача могу да трају 25 година, а и најбољи е бусеви не више од десет.
 
Ма опустите се има 17 и 31 да иду 60 полазака на сат, на сваки минут, ако ГСП-у то уопште икада и остане јер ме не би чудило да и то Стрела узме некада. То је логика госн Николе.
 

Grejanje max 13 stepeni za putnike, da bi postigli potrebnu km :)


Screenshot_20241221-155005.png


I onda u istom tom Oslu nabavljaju polovne autobuse iz Mađarske jer njihovi moderni električni ne mogu da podnesu zimu kako treba, niti mogu da dobiju dovoljne količine novih električnih autobusa na vrijeme
 
Мала исправка: ове године. Утолико је страшније укидање мреже.
Сматрам да је глупо укидати троле и мењати их е бусевима из једног јединог разлога а то је што добро одржаваних од добрих произвођача могу да трају 25 година, а и најбољи е бусеви не више од десет.
E-busevi čak ne mogu ni imati jači takt od 10 minuta, jer vozila uvek moraju neko vreme da se pune na terminusu. Zato najbitnija e-linija EKO-2 ide na 10 i 15 minuta uveče, a EKO-1 je Halejeva Kometa. Samo skorojevićki imbecil koji 30 godina nije ušao u gradski prevoz može i pomisliti da je e-bus alternativa trolejbusu.

Koliko košta jedan moderan trolejbus, 500k €?
Košta koliko i svaki naprdnjački preplaćeni autobus "š" kvaliteta.
 
Vrh