Neće biti obični, jer dizel gradskih autobusa uskoro neće ni biti. Pisao sam o tome više puta do sad. Možeš i sam da se malo informišeš o autobuskoj industriji.U pocetku bice to elektricni autobusi, a kasnije ce biti obicni.
@dervisbegovic ti je već odgovorio, a i ja lično pre neki dan. Ako ovo izguraju do kraja, Strela sigurno neće uzeti kapabuseve od Higera. Ništa ni po performansama i kapacitetu ne zaostaju za trolejbusima, ako pričamo o modernim električnim autobusima, jer ovo više nije 2015. godina. Ako misliš da se boriš za nešto, nemoj se koristiti metodama ovih korumpiranih praznoglavaca koji trolejbuse i hoće da ukinu. Informiši se malo bolje i daj da makar mi ovde na forumu budemo što objektivniji. Tebi ključni argument za opstanak trolejbusa upravo treba da bude postojanje infrastrukture, u koju je već i ulagan ozbiljan novac, a ne poređenje na relaciji trolejbus električni autobus. Besmisleno je.1)Trolejbusi mogu ići koliko god im je mreža dugačka, dok električni autobusi mogu voziti najviše 5 kilometara u jednom pravcu, a onda pauza za punjenje. E-bus stoga ni u teoriji ne može na 40 i 41, možda čak i 29, bolesnici verovatno planiraju da tu puste Higere na dizel ili da linije kompleto ukinu bez ikakve zamene.
3) Trolejbusi u odnosu na e-buseve neuporedivo bolje podnose neravan teren i uzbrdicu, koje u Beogradu ne fali, pogotovo na današnjim trolejbuskim koridorima.
4) Trolejbusi imaju veći kapacitet, pogotovo ako su zglobni.
5) Trolejbusi ne moraju da se pune po 5-10 minuta na svakoj okretnici, e-busevi moraju.
6) Trolejbusi bolje koče i brže se pokreću na zeleno svetlo.
Inače, nije tačno da je trolejbuska mreža u raspadu, jer je menjana valjda 2020. ili 2021. u Cvijićevoj, a prošle godine u Kralja Milana. Tačno je da su vozila u raspadu, ali to je krivica naprdnjačke retardokratije koja otkad je na vlasti u BG nije kupila nijednu novu trolu, a i ove postojeće je održavala kriminalno.
Ne stoji to više. Baterije se sastoje iz gomile modula, ima više sastava, mogu se reparirati, menjati čak i manji segmenti pojedinačno, a elektro motori crkavaju i kod jednih i kod drugih. Nisu večni. Kod modernih električnih autobusa, očekivani radni vek je minimalno milion kilometara, a određene vrste baterija imaju vrlo visoku otpornost na degradaciju. Poslednjih pet godina, tehnologija baterija jeste dosta napredovala. Ne prave džaba sada bukvalno svi električne gradske autobuse, a planovi su takvi da im trenutni dizeli u ponudi naslednike neće dobijati.I još jedna bitna stavka je da trolejbusi imaju duži radni vek od elektrobusa.