Šta je novo?

Trolejbusi

20240911_090310.jpg
 
Jao kako ste naivni, ukinuce uredbu da samo GSP moze da vozi u centru, isto kako su je uveli i onda strela moze svuda a GSP dovidjenja.
 
Ovaj opet trabunja nešto, najavljuje kupovinu 80 trolejbusa. Ne znam samo odakle i čime.

Već sada pripremamo finansije za kupovinu 80 novih tramvaja i 80 trolejbusa, a 25 tramvaja stiže na beogradske ulice prema ugovoru koji smo potpisali, a koje smo već počeli da isplaćujemo.
 
Volim kako stoje Strelini autobusi na slici.

Nadam se da je istina za trole, ali cisto sumnjam. Tender ce otpasti i ukinuce trole, 80% sanse realno.
 
U ponedeljak se usvaja rebalans budžeta grada Beograda i GSP-a na sednici skupštine grada. U narativnom delu budžeta GSP-a stoji da se kupuje 50 trola 30 solo i 20 zglobnih, ali u glavnom delu budžeta (onaj gde su cifre) nije opredeljen novac za kupovinu trolejbusa.

Zaključak: gradonačelnik Aleksandar Šapić laže.

Inače, planirano je da se 13 trola iseče do kraja godine a prosečna starost zglobnih trola je 20,42 godine.

:mad:
 
Ako nije moguće realizovati do kraja godine nabavku onda i ne treba da ide u rebalans.
Pre zaključka da laže u vezi nabavke trolajbusa treba sačekati budžet za 2025.
 
Nisam imao pojma da se proboj izolacije tako zove. Mislim da je sam pojam elektriziranje vezan za fiziku.

Da su trolejbuske šasije galvanski izolovane za razliku od autobuskih, shvatio sam na teži način. Radio sam u proizvodnji svetlećih reklama za autobuse i nastao je problem kada su iste počeli da ugrađuju na trolejbuse.
Na našim reklamama je masa bila na konstrukciji i pri ugradnji u trolejbus zaštitni uređaj je reagovao i isključivao ih.

Dobili smo celu seriju nazad na prepravku, koju sam opet ja radio.

To su oni svetleći paneli sa alu lajsnama na preklapanje, mojih ruku delo ( dabogdaizgoreli)
 
Poslednja izmena:
Kada je bila kampanja za izbore u Beogradu, NDMBGD je opet išao sa onim Jugovim s***em 3+3+3 Ako su ekonomski faktori trenutno nepovoljni za metro, uključujući i to da je velika šansa da dobijanje grada sa SNS u republici znači mnogo ekonomskih kamenja pod točkove, čak i tada je grad dovoljno jak da može da izvuče širenje ulice sa eksproprijacijom, tramvaj, trolejbus, neke od BG:VOZ projekata, po neku petlju/nadvožnjak/podvožnjak.

Ja sam im sugerisao "4+4+4 za 40% elektroperevoza", da se marketinški doradi. Ovde sam dao prioritetna širenja tramvaja i trolejbusa, vezano za brda u Mirijevu, Miljakovcu i Rakovici, kao i zaštitu istorijske celine u Zemunu. 4 širenja trolejbusa, 4 širenja tramvaja i 4 širenja BG:VOZ. Ako ni to nisi u stanju da uradiš, šta se k***iš sa metroom?
BNČ-tram.gif
 
Šine u Bulevaru Mihajla Pupina i Omladinskih brigada po mom mišljenju nisu idealno rešenje jer ipak su to najfrekventnije saobraćajnice. Ja bih stavio u Bulevar Nikole Tesle i Bulevar umetnosti.
 
Bulevar Mihajla Pupina (deo od opštine do Ušća) ima potencijal da bude glavna trolejbuska saobraćajnica na NBG - bukvalno sve linija koje tuda prolaze mogu da se konvertuju.
 
Šine u Bulevaru Mihajla Pupina i Omladinskih brigada po mom mišljenju nisu idealno rešenje jer ipak su to najfrekventnije saobraćajnice. Ja bih stavio u Bulevar Nikole Tesle i Bulevar umetnosti.
Pa upravo zato što su to najvažniji pravci. Opterećenost je toliko velika da tramvaj može da pruži ne samo ekološki, pouzdaniji i ekonomičan, nego i podnošljiv prevoz po pitanju gužvi. Bulevar Umetnosti i Omladinskih brigada mogu biti varijante rešenja, ali u obe varijante, tamo gde tramvaj seče Heroja sa Košara, ista mora na nadvožnjak/estakadu, a ispod tramvaju prednost po poprečnom bulevaru. Ako je Omladinskih brigada, tada par tramvajsko-autobuska traka ide na zapadnu stranu ulice.

Vezano za Hajat-Zemun, kruženje preko Zorana Đinđića ne dolazi u zdravo razmatranje, samo ili Mihajla Pupina ili Nikole Tesle. Nikole Tesle je brže, ali Mihajla Pupina ipak kači više putnika, tamo gde nam treba masovan prevoz. Zorana Đinđića se čuva za metro, gde se ne najbrže kretanje ipak kompenzuje time što se metro ne ukršta u nivou sa ulicama višeg ranga, najvišim nivoom neposredne pokrivenosti, i višom srednjom brzinom metroa uopšte. Tramvaj ima cilj da ostane da pogušćuje mrežu kada metro bude izgrađen, ne da ga zameni u istoj ulici na dužoj deonici.

Pogotovu u uslovima kada nam je skoro ceo trolejbuski park u ekonomskom smislu otpisan, u tehničkom u očajnom stanju, ne postoji zdrava brza strategija da se sve menja na trolejbuse. I tu sam dodao neke prioritete. U političkom smislu, daje se rezerva da se u nekom od predloženih projekata ne uradi sve za 4 godine. Recimo, uspemo da provučemo tramvaj do Zemuna ali ne i trolejbus. Zato preko Rakovice do Vidikovca povežemo trolejbus, a ne uspemo tramvaj. Imamo argumenat pred građanima da smo nešto konkretno uspeli, a da nam je za nešto nedostajalo vremena. Ovoliko širenje sistema podrazumeva veliko povećanje voznog parka, koje sa izuzetkom tramvajske estakade Autokomanda -Prokop-Mostar, košta skuplje od samih građevinskih radova.
 
Аутобуска трака је неславно пропала у Омладинских бригада, Карло, успорила је и аутобус и укинута, на опште одушевљење. Превелики је кркљанац испод жел. пруге, петља са аутопутем, не сме се ту ништа дирати.

Булевар уметности није далеко, а ту може без проблема.
 
Vrh