Šta je novo?

Trolejbusi

Autobuska traka je propala zbog ogromnog broja sečenja sa levim i desnim skretanjima, pri čemu su sve autobuske linije osim 73 i 610 imale neko skretanje sa Omladinskih brigada. Jug i slični likovi misle da je BRT dva bureta farbe, a dobar BRT u stvari često zateva razlupati celu ulicu i napraviti je ponovo, ne ustručavajući se po negde napraviti nadvožnjak ili podvožnjak, pa čak i estakadu. Na Bulevaru Crvene armije i Bulevaru umetnosti situacija je jednostavnija/jeftinije za gradnju, osim nadvožnjaka Heroja sa Košara ne treba ni jedan skuplji objekat, ali je za Omladinskih brigada vezan najjači tok kretanja, ulica ima funkciju linearnog centra. Baš zato ne bih smeo da tvrdim bez studije opravdanosti.

Evo autobuska estakada u Holandiji, na kojoj idu četvoroosovinski autobusi, linija 300. U podnožju je lokalni autobuski terminus. Autobus vezuje velike satelitske gradove Haarlem, Hoofddorp, jedan od najprometnijih aerodroma u Evropi, predgrađa Amsterama Amstelveen i Bijmer. Uzput 4 železničke stanice, od kojih se na 3 zaustavljaju IC vozovi. Na zaprepašćenje i zgražavanje autoriteta tipa Milana Vujanića, izazivaju opštu opasnost vozeći autobus sa mestima za stajanje brzinom preko 50km/h, čak 80km/h.

TROLEJBUS Holandija.jpg
 
Poslednja izmena:
Да, да, те логике "са два кила фарбе" се држао и Весић, па сад Гангула бије по његовим тековинама са две хилти бушилице.

Теоретски, може и О. бригада да буде нпр. једносмерна за аутомобиле од Трећег булевара до Јурија Гагарина, а Бул. уметности такође само у супротном - онда има места за трамвај иха-хај, а можда се не би ништа паралисало, нити, чак, успорило - ал` то треба да се провери.
 
Трамвај боље да заобиђе петљу мотопута и Омладинских бригада и кружни ток код општине НБГ уопште.
Оно што ми фали у Карловом предлогу јесте ефективно растерећење Панчевца, 95 и 43, а то је трамвај у продужетку Тадеуша Кошћушка (како год да су прекрстили тај део од Драпшина до базена) па поред базена нови мост право на Крњачу и Котеж, и ту по ободу скроз до Борче, и даље што да не даље и на два крака до ЖС Овча и до Падињака (независно паралелно са Зрењанинцем као експрес са стајањима од гробља Збег само на путу за Ковилово, код Фрикома и код бившег ПКБ пре уласка у Падињак).
 
Da ne spominjemo činjenicu da trolejbus ne može da zaobiđe radove na putu i da jedan pokvaren trolejbus potpuno zaustavlja saobraćaj. Plus te linije su pravljene isključivo da bi imali gde da se šalju trolejbusi, dovoljno je ostaviti 29 i 40.
 
A bus kad crkne,on se vozdigne? Nekada davno,negde krajem '80-ih,kad su širili Vojislava Ilića sećam se da su seljakali kontaktnu mrežu iz trake u traku za današnje pojmove nezamislivom brzinom. U Milanu trola ide kroz tunel kao Terazijski da ne poverujes
Do pre 20ak godina su tako radili, bilo je da su pomerili mrežu kod Mostara za 40 i 41. Danas je veća šansa da se trola trajno ukine nego da se takav manevar napravi.
(Inače moj prošli post je bio izuzetno sarkastičan ako se slučajno neko ne seća Vučićevih izjava)
 
Da ne spominjemo činjenicu da trolejbus ne može da zaobiđe radove na putu i da jedan pokvaren trolejbus potpuno zaustavlja saobraćaj. Plus te linije su pravljene isključivo da bi imali gde da se šalju trolejbusi, dovoljno je ostaviti 29 i 40.

Screenshot_20240918-215248.png
Screenshot_20240918-215345.png



BKM koji je pocetni nivo kvalitete i tehnologije ima tu mogućnost u novim trolama, a ne u solarisu, skodi, hessu, u Sarajevu stalno voze bez prikljucka na mrežu i na alternativnim pravcima ako se neka ulica radi kao na ovim slikama
 
Pa kod nas da bi išle tako van mreže, prvo moraju da ih nabave, mislim trolejbuse sa mogućnošću takvog kretanja, a kad smo već kod kvarova, zadnje vreme su trole stvarno problem za gužve, al sad i već zato što su teški krševi. No, i autobusi prave teške krkljance kad stanu baš gde ne treba, kao danas Solaris malo ispred Mostara u Kneza Miloša posle 15h. Katastrofalna gužva još od Skupštine. Kačili ga na kamion za vuču kad sam prolazio. Od Francuske ulice do Mostara preko 40 minuta vožnje zbog jednog autobusa. 70% zastoja je sigurno bilo do njega.
 
Opasan reklamozder se krije
Nisam imao pojma da se proboj izolacije tako zove. Mislim da je sam pojam elektriziranje vezan za fiziku.

Da su trolejbuske šasije galvanski izolovane za razliku od autobuskih, shvatio sam na teži način. Radio sam u proizvodnji svetlećih reklama za autobuse i nastao je problem kada su iste počeli da ugrađuju na trolejbuse.
Na našim reklamama je masa bila na konstrukciji i pri ugradnji u trolejbus zaštitni uređaj je reagovao i isključivao ih.

Dobili smo celu seriju nazad na prepravku, koju sam opet ja radio.

To su oni svetleći paneli sa alu lajsnama na preklapanje, mojih ruku delo ( dabogdaizgoreli)
A sto se te reklame i alu paneli greju ccc
 
Pogledajte prilog 212177Pogledajte prilog 212178


BKM koji je pocetni nivo kvalitete i tehnologije ima tu mogućnost u novim trolama, a ne u solarisu, skodi, hessu, u Sarajevu stalno voze bez prikljucka na mrežu i na alternativnim pravcima ako se neka ulica radi kao na ovim slikama
И ако ми је овај БКМ ружан, завидим им што имају нове троле. Ми каснимо са куповином најмање 8 година.
 
Pogledajte prilog 212178


BKM koji je pocetni nivo kvalitete i tehnologije ima tu mogućnost u novim trolama, a ne u solarisu, skodi, hessu, u Sarajevu stalno voze bez prikljucka na mrežu i na alternativnim pravcima ako se neka ulica radi kao na ovim slikama

Postoji još jedan model BKM Olgerd, radi u Sankt Peterburgu


IMG_4361.jpeg

IMG_4362.jpeg
IMG_4364.jpeg
 
Трамвај боље да заобиђе петљу мотопута и Омладинских бригада и кружни ток код општине НБГ уопште.
Preko autoputa/motoputa je rešenje ili dve trake za javni prevoz sa zapadne strane, ili da se napravi nadvožnjak za javni prevoz preko cele petlje. Čak je i opcija da se cela petlja rekonstruiše na 3 nivoa, da smer ka Bloku 70 ostane na tom nivou, a smer ka Opštini NBG da se digne na nivo više. Vezano za kružni tok, tamo treba da bude podvožnjak ili nadvožnjak ili Hajat-Fontana, ili Omladinskih brigada - Zemun sa žutom trakom sa tramvajskom bašticom u sredini, i 1+1 trakom za kola. Jedno od rešenja je i tramvaj se severne strane Mihajla Pupina čime uopšte ne ulazi u kružni tok. Sve u svemu, ozbiljan rad podrazumeva daleko daleko više od kante farbe, ali daleko daleko manje od naprednog metroa, pa čak i racionalizovanog.
Оно што ми фали у Карловом предлогу јесте ефективно растерећење Панчевца, 95 и 43, а то је трамвај у продужетку Тадеуша Кошћушка (како год да су прекрстили тај део од Драпшина до базена) па поред базена нови мост право на Крњачу и Котеж, и ту по ободу скроз до Борче, и даље што да не даље и на два крака до ЖС Овча и до Падињака (независно паралелно са Зрењанинцем као експрес са стајањима од гробља Збег само на путу за Ковилово, код Фрикома и код бившег ПКБ пре уласка у Падињак).
U ovih 4+4+4 nisam stavio tramvaj za Dunavski venac kao prioritet, zato što je "Opština Dunavski venac" kao deo sistema istih planova fazni projekat, u kojem prvi priotitet ima duboka integracija zone oko pruge sa ostatkom Dunavskog venca, i neki osnovni bulevari, da most kod Dorćola ima na šta da se nadoveže. Deo tog plana je da se odloži ulaganje u BG:VOZ za Karaburmu, ali zato da bude 4 voza para vozova na sat do Pančeva + 4 para vozova na sat do Dunavskog venca. Mislim da čak i ako sada počnemo, mislim da je realno krenuti u drumsko-tramvajsko most na Dorćolu tek 2030 sa završetkom 2033.

Takođe i za trolejbus sam predložio skromni prioritet, da se ublaži zagađenje u Glavnoj u Zemunu i Despota Stefana, Brankovoj, i da se pokriju najbrdovitije zone u Rakovici, Medakoviću i u Mirijevu.
 
Мислим да је ипак лакше да трамвај прође алтернативном паралелом, заобилазећи две спорне раскрснице - петљу и кружни ток.
 
Мислим да је ипак лакше да трамвај прође алтернативном паралелом, заобилазећи две спорне раскрснице - петљу и кружни ток.
Ja sam zato i predložio Bulevar umetnosti - nema ni petlju ni kružni tok, a takođe je direktna veza sa Zemunom. Jedini problem je možda podvožnjak ali i to je premostivo.
 
То се ваљда решава. Кад пробију подвожњак ето директне везе Земун-мост преко Аде што отвара могућности за линије Земун-Баново брдо и Земун-Раковица.
 
Постоје и аутономни тролејбуси који возе без жица, па ако их купимо, скинемо жице од Славије до Студентског трга и од Мостара до Цвијићеве, и нема сметњи лепим фасадама, а иду електрична возила.
 
Pa ne moramo baš toliko da skidamo mrežu. Kome mreža smeta, u smislu da mu toliko baš ruži grad sa velelepnim fasadama duž celih trolejbuskih trasa, slobodno neka ide u ruralnije krajeve Srbije, gde nema žica, stubova itd., a mesto njih dominira drveće.
 
Beograd je danas ionako sav prepun improvizovanih žica koje vise preko ulica i sa bandera, tako da ove od trolejbusa mu dođu kao kap u moru. Pogotovu u Kralja Milana gde ih još maskiraju krošnje drveća. Ako bih i hteo negde da ukidam žice, KM bi bila poslednje mesto.

Inače uvek sam pre zs kupovinu klasičnih trolejbusa sa autonomijom, nego elektroautobusa. Naravno sve će to zavisiti i od samih ponuda i opcija na tržištima. I jedna Moskva je imala najveći trolejbuski podsistem na svetu pa ga ubiše preko noći. A i elektrolobi (lobi elektroautobusa i automobila) je sve jači i agresivniji iz godine u godinu.
 
Ima mesta gde smeta, ruku na srce. Na primer na Trgu ili na Slaviji.

Mada to je postala relativna stvar u zadnjih 10-15 godina otkako je počeo da razvlači kablove nad ulicama kako ko stigne - EDB, kablovski operateri, divljii investitori, divlje nadogradnje, itd... Danas maltene nema ulice na Desnoj obali Save koja nema neku divlju nepropisnu žicu razvučenu iznad nje.
 
Vrh