Ako se već poteže argument "pa po Evropi mnogi prevoznici imaju reklame" onda bi bio red da se uporedi i stanje tih prevoznika sa ovim našim nesrećama ovde. U Beogradu smo do skora imali reklame na vozilima pa zbog toga nisu bila ništa čistija, urednija, ispravnija i redovnija. Štaviše, raspad od vozila umotan u reklamu koja se odlepljuje i pokriva samo stranice je često izgledao prejadno, kao Euroblok kome je neko nalepio rukama isečen Merci papir preko.
Drugo, danas smo svi toliko bombardovani i zagađeni reklamama i nametanjima raznih vrsta, da ne moramo da gledamo ta s.anja kad god izađemo na ulicu. Reklame se i smatraju jednom vrstom zagađenja. To što se kod nekih ljudi razvio Štokholmski sindrom prema njima jer nas to zagađenje okružuje već decenijama, ne znači da nije zagađenje i da nije štetno i ružno.
Treće, ne vidim koja je onda poenta uniformnosti i kolor šeme voznog parka ako će svi, pardon - njih 70% - da budu uvijeni u te odvratne šarene lepljive folije. Dajte onda da ih prekrečimo sve u belo, da budu bolja podloga za reklame i folije.
Četvrto, ako već idemo tom logikom, zašto stati na javnom prevozu? Dajte da umotamo u reklame i vozila Čistoće, Zelenila, Policije, Hitne pomoći... Mislim što da ne? Od viška zarađenog novca bismo mogli da izgradimo metro, ili da lečimo decu, ili da obnovimo manastire na Kosovu... Mda, to tako ide...
Peto, većina reklama zapravo i nemaju neku efektivnost. Javna je tajna u marketingu da se masa kampanja svodi na "probaš, pa ako prođe, prođe". Samim tim je besmislena ideja, mislim besmislena svima osim onima koji izdaju reklamni prostor, da se ceo grad zapišava blještavim neoriginalnim glupostima od kojih će ljudi primetiti 10%, a od tih 10% svega 20% dovesti do interesovanja za ono što je reklamirano. Čak ni ona teorija "prisustva brenda" ne pije tu vodu, jer npr ne treba mi reklama za Mars preko celog vozila da bih sledeći put kad mi se jede slatko, znao da postoji Mars u radnji. Znam to i ovako. Taj i mnogi brendovi su toliko jaki da su odavno u mozgovima svih nas. Postavlja se pitanje pa što se onda opet reklamiraju? Pa prosto, zato što moraju nekad i marketing odeljenja da opravdaju svoja postojanja i budžete. Što je mislim donekle ok, samo ne i onda kad sam već bombardovan i zapišan reklamama na svakom koraku, pa mi sad još treba kotrljajući bilbord na ulici, musav, iscepan i odlepljen, i takav da iz njega ne mogu ništa da vidim spolja. Neka, hvala.
A kome baš nedostaju reklame, može da nadomesti tu nostalgiju i želju gledajući u neki od 49295138572 bilborda, panoa i oglasnih tabli po gradu.
Pošto ne postoji nijedno mesto u urbanom delu grada koje nije zapišano nekom vrstom oglašavanja. A ako se pak i nađe neko... pa samo uzmite telefon u ruke i otvorite bilo koju aplikaciju. Dobićete dozu reklama u roku od odmah. Eto.
E da, a imate i milijardu grafita svuda, koji su isto forma oglašavanja.
Tako da ne brinite, neće vam u Beogradu nikad biti sterilno i dosadno.
P.S.
A imate i blještave ekrane po vozilima sad. Ako niste znali da postoji drogerija Lilly koja prodaje kremu za sunčanje, e sad ćete znati. Jer će vas ekran od pola kvadrata obavestiti.
Inače lupio sam i brend i reklamu u primeru, jer ja ni ne gledam reklame, navikao sam se da ignorišem i zaboravljam njihov sadržaj. Eto, toliko su efektivne i privlačne reklame danas.
Kao kad bih gledao i pamtio škrabotine po zidovima...