Šta je novo?

Trolejbusi

Ја не разумем да неко жели да замени троле са електробусевима.
Прво можда иницијални трошак инфраструктуре за тролејбусе јесте скупљи, али сами тролејбуси јесу јефтинији и добри тролејбуси могу много дуже да трају од електробусева јер све батерије су потрошне и просто морају ебусеви чешће да се мењају.
Друго загађење животне средине од батерија електробусева, саме производње, а затим и одлагања је много горе од било чега у процесу производње тролејбуса.
И коначно само желим да додам своје мишљење о теми жица. Лично контактну мрежу тролејбуса не примећујем поред свих осталих жица у граду и једино сам за то да када будемо (ако будемо) имали троле са аутономијом уклонимо контактну мрежу на самом кружном току славија јер ми се чини да тамо прави много проблема.
 
Ја не разумем да неко жели да замени троле са електробусевима.
Pa to ti je sad svetska manija.
I ja sam isto drobio za baterije, koliko otpada, problema, troškova i zagađenja će one praviti, ali džaba. Ljudima su danas baterije odgovor na sve.

Pitaš ljude odakle će dolaziti tolika energija (za razne megalomanije), kažu ti "će postavimo panele svuda i punimo baterije".
Pitaš ih šta će da pogoni 1.5 milijardi vozila u narednim decenijama, kažu ti "ma opušteno, baterije".
Pitaš šta kad se zapali baterija, kažu ti "ma opušteno, neće".
Pitaš kako će neko da puni baterije za ceo dan vožnje a da punjenje ne traje 3 dana, kažu ti "ma samo dodaš još baterija".
Pitaš šta kad se bateriji smanji kapacitet vremenom, odgovor je - pogađaš - "ništa, stavi se druga baterija".
Pitaš a šta će sa starom (pošto se ne mogu reciklirati), kažu ti " ma opušteno, smisliće se nešto, ne smaraj sa tim neprijatnim naftaškim pitanjima"...

Baterije će sve rešiti izgleda...
 
Poslednja izmena:
Ја мислим да је за Беогрд боље решење укинути троле и увести електробусеве..
 
Ја мислим да је за Беогрд боље решење укинути троле и увести електробусеве..
Zašto bi uništio mrežu u koju je uložen ogroman novac rušio i gradio pantografe na svakoj okretnici, to je ogromno bacanje para. Plug in busevi se nisu dobro pokazali i oni nisu rešenje jer ne mogu da izdrže ceo dan. Trolejbusi su najbolje ekološko rešenje i oni treba da ostanu.
 
Нека ставе каблове од ко зна чега под земљу, на бандерама је шума каблова. Када то учине контактна мрежа ће постати неприметна.
 
Da li može objašnjenje kako bi funkcionisala mreža ako bi se fizički uklonila ista sa kružnog toka na Slaviji, obzirom da se tri kraka nadovezuju na istu?​
 
Zašto bi uništio mrežu u koju je uložen ogroman novac rušio i gradio pantografe na svakoj okretnici, to je ogromno bacanje para. Plug in busevi se nisu dobro pokazali i oni nisu rešenje jer ne mogu da izdrže ceo dan. Trolejbusi su najbolje ekološko rešenje i oni treba da ostanu.
Слажем се да јесте доста новца, ал опет зависи и какве ће троле да набаве... Не одлучујем о томе али ако набаве крешеве од трола онда боље да возе електрични бусеви и да се стави тачка на троле.
 
Образложи.. шта нам доносе тренутне троле сем хаоса у граду и пржења у њима. Годинама избегавам ту врсту превозног средства.
Узимаш лош пример за доношење суда. Садашње троле у Бг су зреле већ 8 година за замену. Али батерије нису адекватна замена за њих.
 
Da su kupovane loše trole jesu apsolutno, i to zadnjih 40 i kusur godina, no nisi svi e-busevi isto tako niti baš toliko kvalitetni, niti uvek dobrih rešenja. Reći da ukidamo trole, jer se kupuju loša vozila je stvarno nešto što apsolutno može da važi i za električne autobuse, pa i za klasične dizelaše.
 
Образложи.. шта нам доносе тренутне троле сем хаоса у граду и пржења у њима. Годинама избегавам ту врсту превозног средства.
Lepo su ti drugi rekli. Pocupas mrezu u cije si renoviranje dao ogromna sredstva, ulozis isto tako u nabavku e vozila i njihovu neophodnu infrastrukturu, sto neko rece oparis se na namestenim tenderima = Sapic likes this (y)
 
Образложи.. шта нам доносе тренутне троле сем хаоса у граду и пржења у њима. Годинама избегавам ту врсту превозног средства.
Novi trolejbus, ili stariji koji se održava ne pravi zastoj, ali kada 10 godina zapostaviš jedan sistem onda je ovo rezultat.
Savremeni trolejbusi imaju mogućnost autonomne vožnje pa se mogu prestrojiti u drugu traku ili u ulicu bez kontaktne mreže ukoliko je ista neispravna.
Savremeni trolejbusi imaju i klimu, pa se ljudi ne prže.

Sve to šta si nabrojao se prevazilazi kupovinom novih trolejbusa i njihovim redovnim održavanjem.
 
Nemaju svi trolejbusi mogućnost automnog kretanja van mreže. Nema to veze sa godinom proizvodnje. To se naprosto traži kao deo dodatne opreme, a trole opremljene baterijama su ništa drugo do električni autobusi sa smanjenom autonomijom, i naravno sa mogućnošću uzimanja struje preko trolnih motki, što automatski znači i da su dosta skuplji od "običnih" trolejbusa, ali i jesu jako dobar spoj dva dosta različita sveta.
 
Nemaju svi trolejbusi mogućnost automnog kretanja van mreže. Nema to veze sa godinom proizvodnje. To se naprosto traži kao deo dodatne opreme, a trole opremljene baterijama su ništa drugo do električni autobusi sa smanjenom autonomijom, i naravno sa mogućnošću uzimanja struje preko trolnih motki, što automatski znači i da su dosta skuplji od "običnih" trolejbusa, ali i jesu jako dobar spoj dva dosta različita sveta.
Pa danas je to prilično zastupljeno.
 
Nije svuda. I dalje se kupuju i klasični trolejbusi. Iako su mnogo fleksibilniji trolejbusi sa baterijama, oni su i dosta skuplji, kao što već i napisah gore, pa se ipak ne kupuju baš od strane svih operatera. Trolejbusi bez baterija, pa čak i od Solarisa, i nisu dramatično skuplji od dizel autobusa.
 
Nije svuda. I dalje se kupuju i klasični trolejbusi. Iako su mnogo fleksibilniji trolejbusi sa baterijama, oni su i dosta skuplji, kao što već i napisah gore, pa se ipak ne kupuju baš od strane svih operatera. Trolejbusi bez baterija, pa čak i od Solarisa, i nisu dramatično skuplji od dizel autobusa.
Hvala za objašnjenje.
 
Lepo su ti drugi rekli. Pocupas mrezu u cije si renoviranje dao ogromna sredstva, ulozis isto tako u nabavku e vozila i njihovu neophodnu infrastrukturu, sto neko rece oparis se na namestenim tenderima = Sapic likes this (y)
Ма која мрежа пуца сваки дан негде и прави се колапс у граду..
 
Novi trolejbus, ili stariji koji se održava ne pravi zastoj, ali kada 10 godina zapostaviš jedan sistem onda je ovo rezultat.
Savremeni trolejbusi imaju mogućnost autonomne vožnje pa se mogu prestrojiti u drugu traku ili u ulicu bez kontaktne mreže ukoliko je ista neispravna.
Savremeni trolejbusi imaju i klimu, pa se ljudi ne prže.

Sve to šta si nabrojao se prevazilazi kupovinom novih trolejbusa i njihovim redovnim održavanjem.
Онда ми је драго ако буду троле такве врсте.
 
Ма која мрежа пуца сваки дан негде и прави се колапс у граду..
Значи да треба порадити на одржавању мреже. Ако би се увели аутономни тролејбуси, могли би да скинемо спорне секције мреже, нпр. на Тргу републике и Славији.
 
Значи да треба порадити на одржавању мреже. Ако би се увели аутономни тролејбуси, могли би да скинемо спорне секције мреже, нпр. на Тргу републике и Славији.
То би било идеално, ал трева сачекати прво да се види каква ће набавка бити нисам неки оптимиста.
 
Vrh