Da ne grešim dušu, zadesi se i po neka dobra, utegnuta. Vidi se da je remontovana, radi klima radi grejanje ali većina je očigledno namerno zapuštena. Ovde nije toliko u pitanju godina proizvodnje već čisto neodržavanje i dovođenje u stanje čisto da može da ide. NA nekim vozilima je tolika korozija da se može ruka uvući u karoseriju. To nije zarđalo juče već godinama neodržavanja. Unutrašnje oplate su pričvršćene tek sa jednim ili dva vijka umesto recimo svih 10, sve landara i puca. zar je teško vratiti sve vijke posle servisa? To je ono što korisnik može da vidi a kakve su budževine ispod "haube" ne smem ni da zamislim.
@Дошљак može da potencira i ukidanje autobusa obzirom na procenat pokvarenih "kineza" još od prvog radnog dana. OD vozača Higera sam saznao da je u svakom trenutku neispravno 40% vozila.
To je trend u Dorćolu odavno.
Što da zavrću svih 4 ili 6 kad će već za dan dva odvojati opet.
Pokojni ziu nisu tražili mnogo delova, popravljani su licnom, šmirglom i klemama. Autobusko podvozje identično starim ik rabama, dobijalo je njihove polovne delove i tako su taljigali godinama. Isti princip su preneli na bkm, gde je vuča mnogo pouzdanija, sa manje elektromehaničkih komponenti koje su bile najčešći uzrok otkaza. Kvarovi se ne otklanjaju, samo popravljaju, pa nisu retki posledični, teži. Poseban problem je što je sada najveći deo parka iste starosti, približnih kilometraža i javljaju im se isti kvarovi, tj. traže veliki broj istih delova u skoro isto vreme. Nabavka delova tom pogonu uvek je bila problem. Koliko bkm ima okrugle farove nabudžene od ziu, umesto da su kupljeni originalni?
Zašto neki autobus posle sudara ne dobije farove od juga sa nekog starog ik? Zato što su navikli da je autobus - autobus, a trolejbus da može svakako.
Upravo to što kažeš, možemo samo da zamislimo šta se improvizuje ispod. Vazdušne instalacije se ne čiste, verujem da su pune ulja od produvalih kompresora i da ih to često ostavlja bez vazduha zbog pucanja creva. Sad kad je danima hladno, verovatno i mrznu. Osim toga, mislim da trenutno imaju dosta novih vozača prebačenih iz drugih pogona koji ne poznaju vozila pa staju i ostaju po ulici i zbog banalnih stvari, koje bi iskusan vozač rešio ili sprečio.
I na sve to, svakog dana redaljka na njima: svakodnevno nova garnitura vozača, uz ko zna koliko isključenja i dodatnih vozača. I onda se čudimo što vozila posle nešto više od 10 godina izgledaju jadno - niko ne brine o njima, ni vozači (vozim ga danas pa ko zna kad), ni održavanje koje ima cilj samo da razduži kvar, kako tako ( niko ne kontroliše da li je kvar stvarno i kvalitetno otklonjen, da li se zbog budženja pojavio novi, veći...), osposobi da se kreće i skine sa kanala, pa šta vozač uradi. Sektor saobraćaja ima jedinu brigu da namakne broj vozača i vozila radi predavanja našminkanog brojnog stanja. I tako u krug, iz dana u dan. I onda taj krug, kao sad, postaje kovit u kome strmoglavo lete ka kraju. Bolnom.
A ne niko nije odgovoran.