Šta je novo?

Trolejbusi

Ajmo Streli da damo i da upravlja gradom. Mislim da je to najbolje rešenje.
Ne znam kakva su im iskustva u upravljanju gradovima, to je ipak sistem sa znatno više poslovnih jedinica, od javnog prevoza, ali obzirom da su se dokazali kao prevoznik i imaju ubedljivo najbolji vozni park, ako već želimo da budemo ili ličimo na zapad, onda ne bi bilo loše prepustiti im makar upravljanje javnim prevozom, obzirom da nesumnjivo znaju šta rade.

Navijam da Strela preuzme što više linija i da nakupuju stotine Mercedes, Man i Solaris buseva i da konačno gradski prevoz u BG zaliči na zapadni
 
Umesto što me kritikuješ pomogni mi da sagledam stvari iz tvog ugla
Da si malo čitao forum, znao bi zašto Strela "ume" (zapravo ne ume ništa, već ima zaleđunu Srboeksporta u vlasništvu eminentne gospode i služi za pranje novca kroz nova vozila i gradski budžet, te održava izuzetno nizak kvalitet usluge uz šminku spolja). Niko pri zdravoj pameti ne bi poželeo to.
 
@dejanbg88
Opet, pisano je dosta toga na nekoliko tema, kako u postu iznad reče i @plazacicmilos. Strelu bi moja baba mogla da vodi kao tako uspešnu firmu u datim uslovima. Posao im je unapred dodeljen, znači siguran, jedini su kojima Direkcija odobrava uvođenje novih linija, iako to apsolutno košta sve građane ovoga grada, vozila kupuju od ko zna kojih mućki i kog novca, pošto beznačajni anonimus iz Uba ne može tek tako da poraste preko noći. Pa i ta vozila što uzimaju nikako nije slučajno. Za GSP se nameštaju tenderi za BMC, da je bar za Otokar, dok se Streli daju odrešene ruke uz poželjno uzimanje brendiranih vozila. Razlog jasan i pticama na grani. GSP se posle takvog tretmana, koji traje godinama, lepo pusti niz vodu posle izvesnog vremena, a ovi kad još dodatno ojačaju i ulete svukuda, ima da diktiraju i uslove i naknade za svoj rad. Posledice bi mogle biti jako ozbiljne, pošto javni prevoz spada u opšte javno dobro, i ne može funkcionisati po principima tržišne ekonomije. Znači profit, tj održivost preduzeća ne može zavisiti isključivo od naplate usluge, kako je i inače u većem delu razvijenog sveta. Gradovi ne daju subvencije onako bezveze, nego i zbog učešća u uređenju javnog prevoza, čime doprinose i njegovoj dostupnosti svim kategorijama putnika. Nikako nije dobro ako je javni prevoz skup, jer to odvraća ljude od njegovog korišćenja, što može imati negativne posledice po saobraćaj, kvalitet vazduha, uz još dodatno zakrčenje ulica i sa parkiranim vozilima. Sve to što se radi sa Strelom, može i sa GSP-om. Najveći problem cele Evrope jeste radna snaga. GSP ne može tek tako zaposliti bilo koga, pogotovu ne ljude koji nisu državljani ove zemlje. Zakon o radu se zasigurno mnogo više poštuje kod javnih preduzeća, nego li kod privatnika. Strela ni tu nije ograničena. Lepo napravi kampove, na radnu vizu, dozvolu šta već, dovuče gomilu ljudi iz raznih, onih manje razvijenih, krajeva sveta. Nema veze što ne znaju reč srpskog, pod kojim uslovima rade još manje bitno, al ima ko da im zato vozi. Uvoze svi radnu snagu, i ako ne može drugačije, a očigledno ne može, onda neka se preduzimaju mere i na tom polju, al to isto tako mora biti omogućeno i javnim preduzećima. Sve se da urediti, al zna se zašto Gradu to nije u interesu. Strela je čist i jako providan dokaz teških nameštaljki i muljačina.
 
Ajmo Streli da damo i da upravlja gradom. Mislim da je to najbolje rešenje.
Skoro i da jesmo, s obzirom na uvezanost vlasnika sa ostatkom gamadi. Rezultat vidimo.
Kada imaš obezbeđen dugoročan posao, sigurnu naplatu, šta je problem nabaviti i dobra vozila kada će ih ta dobra naplata uredno otplaćivati. Nekad samo smrt bila siguran posao, a sad eto postade i prevoz.
 
Da si malo čitao forum, znao bi zašto Strela "ume" (zapravo ne ume ništa, već ima zaleđunu Srboeksporta u vlasništvu eminentne gospode i služi za pranje novca kroz nova vozila i gradski budžet, te održava izuzetno nizak kvalitet usluge uz šminku spolja). Niko pri zdravoj pameti ne bi poželeo to.
Džaba i da pročita kada će i dalje da veruje u ono što mu se servira preko medija koji su pod kontrolom aktuelne vlasti. U temi o EXPO - u se to odlično vidi, mada i u drugim temama zna da piše stvari kao da je duže vreme živeo u inostrastvu.​
 
Само да напоменем да имамо успешан пример гашења јавног предузећа и давања посла приватној фирми (или групи фирми) да организује јавни превоз. То у покојни АТП Панчево и данашњи Пантранспорт. На овом "кејсу" можемо много да видимо
1. Како се старо предузеће доводи у губитак
2. Како се врши ликвидација и транзиција радне снаге на ново
3. Как функционише нова фирма у новим условима
4. Шта путник добија
5. Која је корист града

ГСП је ипак бар 20 пута већи систем од покојног АТПа а и од њега зависи много више људи, тако да транзиција у овом смислу не сме да буде урађена лоше иначе последице могу да буду далекосежне.
 
Au bre, ceo deo gde su stajali stariji trolejbusi Trolze i Bonitosi je potpuno očišćen. Zna li neko da li je ostao ijedan živi  Bonitos?
Koja je šansa da se nabave Solaris trole i da te trole sukcesivno zamene ovo đubre što trenutno vozi
Glavni problem je ovde samo održavanje. Pisali su već gore o tome, da ne ponavljam. Najbolji modeli bi duže izdržali takav tretman (Solaris busevi većina i sad ide kao nova). Ali, i oni bi kasnije osetili posledice. A na momente deluje kao da i svesno zanemaruju i eksploatišu trolejbuse kako bi ih se što pre otarasili. Mene je slika sa praznim delom Dorćola zabrinula.
 
"Uhvaćen" 2029 (remontovani) večeras na grejanju mreže. Pitala sam se koja vozila su preuzela taj posao posle odnošenja starih.

Nažalost, slika je mutna i ne vidi se vozilo skoro uopšte jer zaista nisam ni najmanje očekivala trolejbus, a dok sam izvukla telefon i uključila kameru on pobegao.
20240122_030405.jpg
 
Sada je na grejanju mreže jedina razlika u klizačima. Odnosno koriste stariji tip mesinganih klizača, dok su grafitni na ostalim vozilima
 
Au bre, ceo deo gde su stajali stariji trolejbusi Trolze i Bonitosi je potpuno očišćen. Zna li neko da li je ostao ijedan živi  Bonitos?
Прича се да тај део први иде у станоградњу. А неког шефа је мрзело да изда налог да се превуку тролзе и бонитоси у трамвајску шталу тракторима, па су исечени.
 
Ako se već ne kupuju novi, zašto ne bude neka donacija? Jel to izvodljivo? Onomad su nas spasli atinski.
 
Mislio sam uopšte, ne mora iz Atine.
 
Vrh