Šta je novo?

Trolejbusi

A samo gradilište bi moglo da postane Ginisov rekorder po broju svečanih i pompeznih otvaranja. Za svake izbore još je Milošević praktikovao ceremonije.
Bio sam student krajem osamdesetih kad su neki putnički vozovi preusmereni na Prokop. Neki su polazili odatle, neki iz Zemuna. Tada je to bila ledina sa nizom koloseka koji su se granali u tunelu ka Vukovom spomeniku i Rakovici.
Prevozom se moglo doći busom 34 koji je povezivao 3 stanice: Dunav, Glavnu i Prokop preko Trga Republike. Alternativa je bilo pešačenje od Ruda niz stepenice i stazom pored ograde zavoda.
Onda su osposobili podzemni prolaz i napravili duboke perone, dodali po koji kolosek sa strane. Sledeći korak su bile betonske V nadstrešnice i žute linije, pa posle ploča, pa malo šminke... A promaja ostaje nzs.
Sad bi bilo lepo bar jednu trolejbusku liniju spustiti do ulaza, jer nesostaje lak transfer do centra i bilo kakvog ozbiljnijeg čvora u saobračaju, osim da se debelo noge protegnu, ili da se uzda u neku od onih simboličnih linija
 
Screenshot_20221027-115811_Gallery.jpg
 
Čučković je dao izjavu za Beogradsku hroniku da ne mogu da produže trole dalje od Slavije zbog stanice metroa Mitićeva rupa na liniji 2 i studije linija javnog prevoza koja se radi. Takođe je pohvalio Eko 2 i kako su elektrobusevi super. Vidi se da hoće da ukinu trolejbuski podsistem, više ni ne kriju to.
 
Ne, ne smetaju trolejbusi, nego autobuska linija 21, i trolejbujske linije 19 i 22. Ja sam mislio da si ti funkcionalno pismen i da ćeš moći da razumeš šta je autor izjave hteo da kaže. ;)

A evo i jedne paralele sa metroom, gde šipovi, klizišta, vibracije i ko zna šta još sve ne, onemogućavaju izgradnju kraka linije 1 preko Prokopa i KC, a omogućavaju izgradnju kraka linije 3.​
 
Какво црно ок стање са 29.
Нажалост као и добар део Медака зависим од 29 да бих стигао до центра. Искрено не памтим овакав хаос какав је сада.
Јуче смо видели да је све стало, касније и кренуло а поподне опет пола сата ниједна трола није прошла кроз центар, не знам шта се десило. Јутрос је 29 (2063 мислим) избацила путнике на Славији јер је ако сам добро чуо лупало нешто код предњег левог точка. А онда после пар покушаја кретања ипак покупила те исте људе на следећој станици. Сећам се пре неког периода 29 која је успела да пређе једну станицу од Медака, некако сишла низбрдо и стала на сред плавог моста, у левој траци и кренула да избацује путнике, а трола иза да онда и прихвата те људе. Доста динамично јутро. Више и не покушавам да чекам тролу код Београђанке, него прво до почетне станице, јер је већ после две пуна к'о око.
Тврдим да када се узме у обзир број људи које превози и поузданост да ће се стићи до планираног места, 29 убедљиво најгора линија у граду.
Nisam se skoro vozio 29-kom ali jesam 31-icom, i to prošle nedelje. Nisu naišle solo konzerve (29 i EKO2 ringišpil) pa je BMC mučenik jedva vrata zatvorio na Terazijama. Praznio se i punio na Slaviji, kod Hrama, na Autokomandi i na Dušanovcu. Tesno kod motora, između točkova, naspram trećih vrata. Divota, nema šta. Još kad ti gurnu koleno na onu horizontalnu šipku od drugog mesta za kolica, ne daj bože da opkoračiš tako da ti strada međunožje pa ugođaj je potpun.

A 29-kom sam se poslednji put vozio pre par meseci i neponovilo se. Uspeo da uđem u treći po redu iz konvoja, a olimpijski uspeh je bilo uhvatiti se do Bregalničke za labavu šipku na metar od vrata ispalih 10cm. Klepeće, klati se ko čamac. Tako neugodno bre nije bilo ni 90-ih, ni 2000-ih. Solo zijače bile prostrane, imale šipke na sredini ulazišta, a ovo nema ništa. To nije za tolika opterećenja. 2000-ih bile i zglobne, jednako prostrane ali mnogo komotnije zbog većeg kapaciteta. Ni u niskopodnim BKM nije bilo strašno jer ipak je to zglob. Ka gradu se puni već u Medaku (kad dođeš na stajalište misliš protest), što je eto vidiš nekom ok.

To nije svakodnevnica koju bi nekom poželeo, osim pametnjakovićima iz službenih automobila koji bi da štrićkaju mrežu i kapacitete kako im se prohte zarad ličnog interesa.
 
Dana priča, a zvanični planovi i dalje uredno predstavljaju treću liniju.
 
Разлог је метро, свака им част, скоро глупљи изговор за нешто нисам чуо.
Не знам да ли је било речи о томе раније на форуму, али ја нешто ценим да је и даље велики страх да не преврћу опет коцке на тргу, па све што је тешко избацују одатле. Оставили 31 и 29 чисто да их људи не поубијају.
 
Испитати ко и за које паре увози оне електричне бусеве и сазнаћемо разлог за овај еколошки и саобраћајни злочин.

Ови су постали неиздрживи. Морамо тирјанину стати ногом за врат!
 
Vaskrsavaće dok ima šta da vaskrsne, a nakon toga će da počnu još drastičnije da vaskrsavaju neostvareni polasci na potezu 300, zato što će Kosmajeva vozila nadomešćavati trolejbuse.
Jutros se ponovilo ono sto se desavalo godinama na 307, a to je ponovo ne ostvarena sihta, to se manje osećalo dok je na liniji bilo 6 smenaca, sada kada ih je 5, taj izostanak sihte se mnogo više oseti, jer sa 10-12 minuta, 307 sada ide na 13-16 minuta. Vaskrsavace pre svega zbog toga sto šalju vozače na te linije i druge pogone, ne zbog nedostatka vozila kojoj ima, al nema ko da ih vozi
 
Ne znam u kakvom su stanju uopšte, koliko ih je od 12 uopšte ispravno, ali verujem da bi na vračarskom pravcu privremeno popravili situaciju prebacivanjem solo trola sa 29 na ostale linije.

Još bi bilo bolje eliminisati glavne gutače trola s glavne trase, odnosno gušače kapaciteta vračarskog pravca - linije 19, 21 i 22. To bi bilo moguće alokacijom zglobnih trola isključivo na kratki obrt, odnosno cepanjem postojeće solo 29 na zglobne 29 (autobus do Terazija) i 29L (trola do Slavije), uvođenjem nove zglobne 22 (autobus od Terazija do Konjarnika preko Maksima Gorkog i Gospodara Vučića) i preusmeravanjem kosmajske solo 30 na Učiteljsko Naselje preko Kruševačke.

Na taj način bi 30 fidovala 22 koja bi rasteretila 29, 31 i 83. Ukoliko bi 29 i 29L saobraćale na po 6min onda bi ponuđen kapacitet u Kralja Milana bio identičan, dok bi na ostatku izuzevši 83 bio za 200 manji što bi bilo nadomešteno novom 22. U slučaju da takva zglobna 22 saobraća na 10min ukupan kapacitet cele zone pokrivene pomenutim linijama bio bi veći za 700 od postojećeg. Bilo bi potrebno obezbediti ukupno 22 vozila, od toga 14 (5 za 22 i 9 za 29) autobusa i 8 trolejbusa (za 29L).

Ako su mogli da vrate zglobove na 83 mogu još da unaprede taj pravac ili vraćanjem Laste ili plaćanjem privatnicima 50% više po zglobnom polasku kao što to inače rade na 511.
 
Тролејбуси сметају метроу? Генијално. А електробусе нек лепо уведе по Обреновцу онда, таман у електрани да се пуне.

Trolejbusi smetaju metrou koga jos nema? Barem ne u ovom vremenu i prostoru.

Jasno je da se radi o velikoj zelji investitorskih zveri da sto pre progutaju dorcolski depo.
 
Vrh