Šta je novo?

Trolejbusi

Na jednom Holandskom portalu o javnom prevozu se kao Ilustrovana fotografija pojavio jedan dobro poznati model trolejbusa😉:

Screenshot_20230306_220725_Chrome.jpg
 
Pa dobro desava se, inace posle remonta ide termin " obkatka " gde se ta vozila trebaju testirati na velikim opterecenjima, od da kazem na prostom visokih brzina i teranju pod jakim opterecenjima gde se vidi sve sta je i kako je... ( to se radi tako u pojedinim zemljama ) nazalost kod nas posle remonta to odma ide na liniju ( mozda nije tako pisem napamet ) ali to je moje misljenje... Jel se menjaju komponente motora i slicno? Amortizeri itd su pod zamenom isto ili se radi samo sminka spolja?
 
Ne znam šta je rađeno od elektike i mehanike. Nisu sigurno došle sa remonta sa dotrajalim delovima vešanja. Kod njih je prioritet bio na karoseriji, koje su u fazi raspada već duži vremenski period.
 
Ne znam šta je rađeno od elektike i mehanike. Nisu sigurno došle sa remonta sa dotrajalim delovima vešanja. Kod njih je prioritet bio na karoseriji, koje su u fazi raspada već duži vremenski period.
Pa jel zna neko sta se sve radi? Ima ih sve vise u gradu, izgledaju stvarno super 👍🏻
 
Pa i nema ih puno, a tendersku dokumentaciju sam davno video. Pored karoserije, odnosno kompletne konstrukcije, ide vazdušna instalacija sa vešanjem, al ne mogu da se setim šta su predvideli bili za elektro instalacije. Sami motori su najmanji problem. Moguće da su i osovine bile predviđene za zamenu, tim pre što pogonske kod trolejbusa trpe dosta opterećenja. Nije loše što ih sređuju, mada i od remonta se brzo rastresu, u smislu da nije tu otklonjen glavni problem. Naravno, bolje su sada nego pre remonta. Ostaje pitanje isplativosti u odnosu na nabavku novih vozila.
 
S obzirom da su nam ulice fortifikacijske prepreke,vozilo ne znam kako da je kvalitetno ne moze da izdrzi dugo a ne ovi muceni trolejbusi od pudinga. Posle duzeg vremena prodjoh od VMA do pinka,ono je tuga,cemer,jad..
 
Poslednja izmena:
Ovo mi ne liči na kvar, s obzirom da su trole na mreži. Pre će biti da je nestalo struje nakon prekidača ispred Pejtona (ako se dobro sećam, negde u visini bivše Vltave).
Iako loše stoji, mogli su da ga obiđu da je spustio trole. A to što ova dvojica zaviruju, ne mora da znači ništa.
 
Moguće da je zablokirao, ako je ostao bez vazduha. Nema tu onda od guranja ništa.
 
Potvrđeno od izvora da je bio kvar a ne sudar kako su javili mediji. Više sutra o detaljima.
 
Neko je napisao kod vucka u komentaru na Tviteru da ne treba vraćati 19, 21 i 22 na Studentski jer se poklapaju sa 29. Težak bullshit, voziti se 29-kom od Studentskog ka periferiji je pakao koliko je skoro uvek krcata, tako da bi vise nego dobro došlo da imamo još 3 linije koje bi je koliko-toliko rasterecivale.
 
Među jednim delog građanstva vlada mišljenje da je bolje imati češću 29, a da ove druge linije budu lokalni fideri, da bi se tako brže stizalo. Čak je i na forumu to spominjano.​
 
Da 29 glumi tramvaj ne može, to je već situacija. Presedanje sa trole na trolu ili busa na bus smanjuje atrakciju javnog prevoza. Jedan moj drug baš zato ide autobusom od Konjarnika do centa grada. Jasno je da je 29 preopterećena linija i da je jedino mogu spasiti zglobne trole i produženje makar još jedne linije trola sa Slavije koja bi mogla da ne ide na Studentski trg već da ima malo drugačiju trasu od Trga Republike.
 
Ne mislim da bi produzivanje na Studentski trg uticalo na pouzdanost 19, 21 i 22. Od Slavije do Studentskog realno nema nekih vecih zastoja i manje-vise se stigne za isto vreme. Problem je trasa od Slavije do Žičke, tu izgubim živce vozeći se.
 
Taj deo grada vapi za reorganizacijom mreže linija, optimizacijom kapaciteta i promenom udela podsistema na mreži (više elektro, poglavito trola).

Relativno kratka 26 i jugoistočni deo postojeće 30 mogu postati solo trole bez ukidanja mreže u Kruševačkoj i Učiteljskom novom 21, dok bi postojeću mrežu bilo poželjno reorganizovati tako da se rasterete 29 i 31 pojačanjem i zglobizacijom 19 i 29, odnosno uvođenjem zglobne 30 (kombinovanjem 31 i 50). Dve zglobne linije na 6min mogle bi da prime presedače sa fidera 21, posebno ako uzmemo u obzir perifernu fragmentaciju alternativama 30 i 31. Ponuđen kapacitet bi bio isti, ali bi opterećenje bilo manje, uz višu pouzdanost. Broj polazaka na radijalnom koridoru praktično bi bio prepolovljen sa 30 (3x19+12x21&22+15x29, sve solo) na 20 (10x19+10x29, sve zglob).

Meni takva trolejbuska mreža ima više smisla od Eko ringišpila sa dizel i gasnim krševima.
 
Ja ne vidim problem sa trolejbusima 19, 22 i 29 (21) i 31-icom. Stanje se poboljšalo uvođenjem EKO2 koji je povezao još neke delove grada sa centrom. Vozio sam se sa 31, 29 i EKO2 i radnim danom i vikendom, stanje je ok. Popunjenost 29 = popunjenost 52. Mislim da se @vucko nije vozio sa 37 koji je pored 28 zaduženih vozila radnim danom i dalje pun. U špicu je kao 89, znači ne možeš da uđeš, a van je kao 52 u špicu, sva mesta su zauzeta, a ima da se stoji.
 
Bukvalno sam se x puta vozio 29-kom gde igla nije imala gde da padne i gde je masa ljudi morala da čeka drugu jer nisu mogli da udju. Prvi se nikad ne usudjujem da čekam 29 na Terazijama (smer ka Slaviji), već uvek čekam na Studentskom trgu gde mi se dešavalo da ne uspem ni da sednem koliko se napuni ljudi(evo bas sad u subotu npr.) Popunjenost 29 = popunjenost 52 je najveća glupost koju sam procitao otkad koristim ovaj forum a na njemu sam 4 godine
 
29ka se kreće konvojski uvek u paru jer nema ispravnih zglobova. Bukvalno ko trgovački brodovi saveznika u drugom svetskom ratu koji nisu smeli da sami putuju jer su bili lake mete.

Nabavkom Skoda Trollino trolejbusa bi shvatili koliko bi stvari omogućile, kao recimo danas da se lako zaobiđe pokvaren trolejbus ili da u slučaju protesta i kvara rade autonomno što je trenutno najveća falinka trolejbusa jer kvar jednog ili pucanje mreže blokira jedan ili oba smera kao da se radi o šinskom vozilu a ne drumskom.
 
Linija 22 bi mogla da ide trasom preko Nemanjine, Takovske i Svetogorskom / Makedonskom, obzirom da je najkraća linija, kad već imamo izgrađenu kontaktnu mrežu. Linija 19 za sada može da bude realizacija predloga sa foruma: od okretnice na Zvezdari trasom linije 40 do Nemanjine, pa Nemanjinom do Slavije i dalje svojom trenutnom trasom. Po kupovini trolejbusa sa autonomijom, da postane kružna linija koja bi išla preko Cvetka i Gospodara Vučića, pa ili do okretnice 22 ili natrag do okretnice na Konjarniku.

Drugo, izgleda da neki ne koriste liniju 29 dovoljno da bi stekli uvid u pravo stanje. Igrom slučaja je često koristim od kako je ista jedina veza sa Studentskim trgom. Ono što je simptomatično je da u smeru ka centru daleko više ljudi na delu od OŠ Vojislav Ilić pa ka centru, ulazi u 19, 21 i 22 i de do Slavije, pa tamo preseda, jer nekada zna da se duže čeka 29, u koju naravno ne može ni trećina ljudi sa stanice da uđe, a nekada se desi da ti brzo dođe i to neretko se desi da budu dve - tri, ili jedna za drugom, ili u razmaku od 5 minuta, pa onda opet nema duže vreme. U drugom slučaju postoji i mogućnost da se uđe u trolu, tj. da svi sa stanice uđu. U smeru ka periferiji, apsolutno mogu da potvrdim ono što piše @Zvezdarac77. Pogotovo leti zna da bude pakao jer je gužva, a ako imaš sreće da stojiš na vratima, na konju si. I voziš se onoliko daleko koliko možeš da izdržiš a da ti ne pripadne muka. Nekoliko puta sam prisustvovao situaciji gde su ljudi napuštali vozilo jer im nije bilo dobro.

Što se tiče EKO 2, ništa revolucionarno nije donela, osim što je pokazala potrebu za povezivanjem "25. maja" sa Studentskim trgom, Terazijama i Kralja Milana, obzirom da se 95% autobusa isprazni na Slaviji i dalje vozi maltene prazan ka Galeriji. Pošto već imamo autobuse na liniji 21, do kupovine novih trolejbusa sa autonomijom, može da se realizuje predlog koji je spominjao @vucko, da se ista produži trasom EKO 2 od Studentskog trga do okretnice "25. maj".

19 Zvezdara - Dimitrija Tucovića - Cvijićeva - Takovska - Kneza Miloša - Nemanjina - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Ustanička - Konjarnik
21 SRC "25. maj" - Tadeuša Košćuškog - Uzun Mirkova - Studentski trg - Trg republikje - Terazije - Kralja Milana - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Ustanička - Konjarnik
22 Studentski trg - Trg republikje - Makedonska - Takovska - Kneza Miloša - Nemanjina - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Gospodara Vučića - Kruševačka
29 Studentski trg - Trg republikje - Terazije - Kralja Milana - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Svetozara Radojičića - Medaković III
 
Vrh