Šta je novo?

Trolejbusi

За неке линије може и двозглобни турчин, мада боље ићи на унификацију флоте.
 
Kvalitetniji, barem je moj takav lični utisak.

Da neko ne shvati pogrešno, odličan je i Trollino.
 
19 Zvezdara - Dimitrija Tucovića - Cvijićeva - Takovska - Kneza Miloša - Nemanjina - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Ustanička - Konjarnik
21 SRC "25. maj" - Tadeuša Košćuškog - Uzun Mirkova - Studentski trg - Trg republikje - Terazije - Kralja Milana - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Ustanička - Konjarnik
22 Studentski trg - Trg republikje - Makedonska - Takovska - Kneza Miloša - Nemanjina - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Gospodara Vučića - Kruševačka
29 Studentski trg - Trg republikje - Terazije - Kralja Milana - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Svetozara Radojičića - Medaković
Onda mora i 20 da se pojača što ne znam da li je izvodljivo s obzirom na infrastrukturu u VML-u.
 
IMG_20230310_102458_185.jpg
Današnja Politika i moja fotka 😎
 
Poslednja izmena:
Već smo komentarisali kako je ono skretanje levo iz Kneza Miloša u Nemanjinu nesretno izvedeno, skretnica na mreži je postavljena u zoni raskrsnice. Trolejbus tu treba da se prestroji preko sve tri trake, vozač istovremeno mora da prati motke. Dok skrene ima da osedi.
 
Vozio sam se sa 31, 29 i EKO2 i radnim danom i vikendom, stanje je ok.
Какво црно ок стање са 29.
Нажалост као и добар део Медака зависим од 29 да бих стигао до центра. Искрено не памтим овакав хаос какав је сада.
Јуче смо видели да је све стало, касније и кренуло а поподне опет пола сата ниједна трола није прошла кроз центар, не знам шта се десило. Јутрос је 29 (2063 мислим) избацила путнике на Славији јер је ако сам добро чуо лупало нешто код предњег левог точка. А онда после пар покушаја кретања ипак покупила те исте људе на следећој станици. Сећам се пре неког периода 29 која је успела да пређе једну станицу од Медака, некако сишла низбрдо и стала на сред плавог моста, у левој траци и кренула да избацује путнике, а трола иза да онда и прихвата те људе. Доста динамично јутро. Више и не покушавам да чекам тролу код Београђанке, него прво до почетне станице, јер је већ после две пуна к'о око.
Тврдим да када се узме у обзир број људи које превози и поузданост да ће се стићи до планираног места, 29 убедљиво најгора линија у граду.
 
19 Zvezdara - Dimitrija Tucovića - Cvijićeva - Takovska - Kneza Miloša - Nemanjina - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Ustanička - Konjarnik
21 SRC "25. maj" - Tadeuša Košćuškog - Uzun Mirkova - Studentski trg - Trg republikje - Terazije - Kralja Milana - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Ustanička - Konjarnik
22 Studentski trg - Trg republikje - Makedonska - Takovska - Kneza Miloša - Nemanjina - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Gospodara Vučića - Kruševačka
29 Studentski trg - Trg republikje - Terazije - Kralja Milana - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Svetozara Radojičića - Medaković III
Onda mora i 20 da se pojača što ne znam da li je izvodljivo s obzirom na infrastrukturu u VML-u.
Što bi morala da se pojačava 20 ako se produže vračarske trolejbuske linije, a 29 ostane na istoj trasi? Ovo pitam nevezano za to da li je izvodljivo ili ne, a jeste, niti da li je potrebno ili ne.
 
Мислим да је проблем што не иде још линија кроз Краља Милана, али не троле које су скраћене већ линије из Вождовачког и Бањичко-Раковичког правца, који би заиста растеретиле 29 и 31. По изгледу траса јужно од Аутокоманде, најбоље би било да кроз Краља Милана иду 33 и 59. Међутим, 33 иде до Панчевачког моста, а 59 је релативно дуга и није зглобна.

Теоретски је могуће да се нека друга линија преусмери према Београдској и Панчевцу, а што се тиче 33 можда би и могла да функционише са соло возилима, као што тренутно функционише, јер покрива мање насеља наспрам 59 која доста више покрива, па је потреба за зглобним возилима на 59 и више него потребна.

Свиђа ми се иницијатива да се 19, 21 и 22 врате на Студентски трг, али ту не би биле тоталне промене, јер ће на свим линијама бити гужва до Славије. 29 и 31 иду на, малтене, исти део града, Еко 2 не иде тамо где су токови путника, нема осталих тролејбуских линија и линија из других правца, којима је Славија део главног правца према центру, па имамо овако стање у Краља Милана које није добро.

Нови Београд је у много бољој ситуацији јер има скоро 20 линија до Зеленог Венца који је готово уз тик Тргу Републике, наспрам Славије која 4 пута даља, притом са само 3 линије од Славије до Трга Републике.
 
Vezano za 33, postoji E9, koja bi mogla da ide trasom EKO 2 do "25. maja", umesto nekadašnje trase na Dorćolu koja je pokrivala trasu linije 24. Sa druge strane, pre bih 39 produžio nego preusmeravao 33. Od kandidata u obzir bi još mogla da dođe linija 30, ali da ide do "25. maja".
 
Neka od vračarskih bi se mogla prekombinovati do Prokopa, kada bi se kod 25.maja napravilo skretanje levo i spustla dole do stanice. Potrebno je samo nekoliko stotina metara mreže.
Isto tako, trebalo bi dati smisao i onom novom parčetu mrežu u nastavku Takovske, pravljenjem okretnice kod Dunav stanice.
Onda bi se stvorila alternativa i delimično obezbeiđavao saobraćaj u slučaju problema duž Cvijićeve i D. Tucovića
 
Neka od vračarskih bi se mogla prekombinovati do Prokopa, kada bi se kod 25.maja napravilo skretanje levo i spustla dole do stanice. Potrebno je samo nekoliko stotina metara mreže.
I kada bi se napravilo skretanje iz Nemanjine u Kneza Miloša, smer ka Banjici. ;)

Takođe, potrebno je da se napravi skretanje iz Dragana Mancea u oba pravca, i ka centru, i ka Banjici. Baš danas se to pokazalo kao nešto korisno. bIo opšti haos zbog predsednikovog obraćanja članovima stranke u Domu sindikata i zbog protesta podrške smenjenim tužiteljkama, na uglu Kneza Miloša i Nemanjine.​

Isto tako, trebalo bi dati smisao i onom novom parčetu mrežu u nastavku Takovske, pravljenjem okretnice kod Dunav stanice.
Onda bi se stvorila alternativa i delimično obezbeiđavao saobraćaj u slučaju problema duž Cvijićeve i D. Tucovića
To je već moguće.
 
Нпр. линије 19 Коњарник-Славија-Прокоп и 22 Крушевачка-Славија-Прокоп, а да 21 и 29 иду до Студентског трга.
 
19 Zvezdara - Dimitrija Tucovića - Cvijićeva - Takovska - Kneza Miloša - Nemanjina - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Ustanička - Konjarnik
21 SRC "25. maj" - Tadeuša Košćuškog - Uzun Mirkova - Studentski trg - Trg republikje - Terazije - Kralja Milana - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Mis Irbijeve - Učiteljsko naselje
22 Studentski trg - Trg republikje - Makedonska - Takovska - Kneza Miloša - Nemanjina - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Gospodara Vučića - Kruševačka
29 Studentski trg - Trg republikje - Terazije - Kralja Milana - Slavija - Makenzijeva - Žička - Vojislava Ilića - Svetozara Radojičića - Medaković III

vracarske trole predlog 2023.jpg
 
Postoje te ideje odavno. Spuštanje trola na Prokop staro je koliko i izgradnja tog Skadra, izmeštanje početne stanice na Dorćol, 25.maj i Dunavsku, veza sa ostatkom mreža kroz još dva koridora Francuskom i bivšom T. Košćuška, takođe potiče sa kraja osamdesetih i početka devedesetih. I tada se pričalo o nastavku iz Čingrijine, kraku kroz Batutovu (kojom tada nije išla ni jedna linija, osim 31 ba putu za garažu, jer je bila prestrma za tadašnjih 190-210ks u busevima), poprečnici Zvezdara i Mirijevo sa Šumicama i Konjarnikom...
Ali eto, ostadoše pusti snovi... I taman kad je trebalo da se nešto radi na tome, kad je stigla poslednja serija trolejbusa, osetno bolja i pouzdanija, došao je rat i sankcije. Nakon toga, sve je krparenje i gašenje požara.
Sećam se, gledali smo planove, čitali analize, slušali najave (ne obećanja kao danas) da će to biti urađeno u sledećih nekoliko godina, da če se park povećati za pedesetak vozila, a onda sa oduševljenjem posmatrali pevi remontovani u Goši, 50, kao svetsko čudo. Toliki je bio raskol između želja i mogućnosti.
Naftni embargo je pokazao vrednost elektrovuče, ziu svu jednostavnost svoje konstrukcije kojoj je mogla glave da dođe samo vrhunska bahatost vozača i neka primitivna improvizacija u popravljanju.
A sa malo volje i pameti, sa svim prednostima današnjih trolejbusa i ovim idejama mogao bi se naprabiti sjajan sistem koji bi prrporodio prevoz u Beogradu dok se čeka magloviti metro.
 
много је линија на Студентском тргу, јер не заборави да се и 28 и 41 окрећу тамо. нека само 29 остане, а 21 и 22 на МГМ. уз њих продужити и 28 до тамо, а 41 нека остане. 40 може да се укине у овој твојој варијанти
 
много је линија на Студентском тргу, јер не заборави да се и 28 и 41 окрећу тамо. нека само 29 остане, а 21 и 22 на МГМ. уз њих продужити и 28 до тамо, а 41 нека остане. 40 може да се укине у овој твојој варијанти
Ovo je ono što može da se uradi odmah, bez bilo kakvih intervencija, izuzev dodavanja 1 - 2 vozila na liniji 19, a da se pritom što bolje iskoristi izgrađena mreža. U kasnijim fazama dalja razrada, ali to otom potom. Ovde sam hteo da dam predlog kako može da se iskoristi postojeća mreža, a sve u svrhu nedavnih pisanja na forumu i peticije za vraćanje 19, 21 i 22 na Studentski trg.​

Postoje te ideje odavno. Spuštanje trola na Prokop staro je koliko i izgradnja tog Skadra, izmeštanje početne stanice na Dorćol, 25.maj i Dunavsku, veza sa ostatkom mreža kroz još dva koridora Francuskom i bivšom T. Košćuška, takođe potiče sa kraja osamdesetih i početka devedesetih. I tada se pričalo o nastavku iz Čingrijine, kraku kroz Batutovu (kojom tada nije išla ni jedna linija, osim 31 ba putu za garažu, jer je bila prestrma za tadašnjih 190-210ks u busevima), poprečnici Zvezdara i Mirijevo sa Šumicama i Konjarnikom...
Ali eto, ostadoše pusti snovi... I taman kad je trebalo da se nešto radi na tome, kad je stigla poslednja serija trolejbusa, osetno bolja i pouzdanija, došao je rat i sankcije. Nakon toga, sve je krparenje i gašenje požara.
Sećam se, gledali smo planove, čitali analize, slušali najave (ne obećanja kao danas) da će to biti urađeno u sledećih nekoliko godina, da če se park povećati za pedesetak vozila, a onda sa oduševljenjem posmatrali pevi remontovani u Goši, 50, kao svetsko čudo. Toliki je bio raskol između želja i mogućnosti.
Naftni embargo je pokazao vrednost elektrovuče, ziu svu jednostavnost svoje konstrukcije kojoj je mogla glave da dođe samo vrhunska bahatost vozača i neka primitivna improvizacija u popravljanju.
A sa malo volje i pameti, sa svim prednostima današnjih trolejbusa i ovim idejama mogao bi se naprabiti sjajan sistem koji bi prrporodio prevoz u Beogradu dok se čeka magloviti metro.
Koja je ralika između najave i obećanja, kada nas i jedno i drugo nije dovelo do boljitka, nego nazadovanja trolejbuuskog podsistema? Što se tiče tih planova, čini mi se da ih imam u kompjuteru. Tu bih dodao i krak od Vojislava Ilića do okretnice 26 u Braće Jerković, kao i tadašnju liniju 33 koja je od Topčiderske zvezde planirana da ide trasom današnje linije 40 preko Zvezdare, čini mi se za Mirijevo, morao bih da pogledam. E da, i da dodam da je i kroz Dubrovačku trebalo da ide trolejbus.

Prokop je počeo 70 - ih da se gradi, a trole kroz Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića su uvedene 80 - ith.​
 
Za produženje do SC 25. maj mora da se vrati nekadašnji profil Uzun Mirkove 2+2/2+1 na potezu od Kralja Petra do Studentskog trga. Pošto ovako ne ide, mamlazi često parkiraju i staju na kolovozu, a to bi bilo pogubno i za trolejbuse i za ceo kraj, ako bi stalno bili blokirani pa se ređali u kolonama.

Takođe mora da se makne i ovaj plastični ambar
uzun-mirkova2-jpg.125508


Inače nije loš predlog da 19 ide od Konjarnika preko Slavije do Prokopa.
 
Poslednja izmena:
Prokop kao deo železničkog čvora jeste počwo da se gradi sedamdesetih, ali sama železnička stanica, zamišljena na više nivoa, počela je dosta kasnije. Trolejbus je trebalo da ide pod jednu od tih ploča, da bi putnici imali suvu vezu.
 
Interesantno, to nisam znao. Eto, jos jedna stvar koju su propustili da urade.

Jos jedna potvrda onoga da je ovo zemlja poluresenja.
 
Vrh