Šta je novo?

Trolejbusi

Mnogo je uzroka za kidanje mreže, ne treba odmah kriviti samo vozače.
Takovska /Svetogorska je tehnički složena. Niz i uz Takovsku su po dve linije mreže, iz Svetogorske, takođe.
Tu su skretnice, ulicnice, ukrsnice...
Sva ta mesta su sa velikom verovatnoćom nastajanja problema. Drugi problem su krivine i veliki broj sajli - sprajceva koji sve to drži.
Dačje, na trolejbusima su na vrhu trolne glave koje se kače na vod. Sa strane imaju stranice, a unutra klizače. To je potrošna roba i menjaju se gotovo svakodnevno. Trebalo bi u određenim intervalima i mreža da se maže grafitnom mašću.
Pritisak trole na vod mora biti tačno podešen, ugao naleganja glave takođe. Dovoljno je da je trolna motka malo kriva i na tako složenom mestu može da dođe do zakačinjanja za držače voda. Zatim, mreža ima svoje prirodno oscilovanje, može ga povećati vetar, trolejbusi koji tuda prolaze... Ako dođe do interferencije sa oscilovanjem trola, mogu da padnu bez ikakvog razloga. A ako bilo gde zakači, inercija i masa trolejbusa čine svoje. Na takvim mestima predviđeno je da se kreće sporo - desetak km/h, ali u praksi je 15-20, što je korektno, ako je sve ok.
To što je mreža na toj raskrsnici pre nekog vremena rekonstruisana, ne znači ništa. Svakodnevno se prolazi stotinama puta i pottebno joj je periodično podešavanje i održavanje - zategnutost, elektromagneti skretnica, uglovi skretanja...
A može, na kraju da bude i greška vozača ili samo nesrećan splet okolnosti. Mnogo puta se desi neobjašnjivo kidanje i tokom vrlo bezazlenog padanja trole.
 
20230402_131933.jpg
 
Zglobni BKM #2175 je remontovan, ofarban i ponovo stavljen na liniju 40. Samo što su ga ponovo ofarbali u... idiotsku bundeva narandžastu.

why-just-why.gif
 
Tolko su nepostojeće te zglobne trole da su jedno vreme u prethodnih 5 godina bile redovne na liniji 40.
 
Од како су радили трг ја сам их ретко виђао. До тих радова су и Тролзе возиле.
 
Tolko su nepostojeće te zglobne trole da su jedno vreme u prethodnih 5 godina bile redovne na liniji 40.
Kada su bile redovne? Odnos solaća i zglobova na 40-ci je možda 4:1 u zadnjih nekoliko godina, a sve druge linije su 100% solo već odavno.
 
Ne verujem da 40-ca ima više putnika od 41 i 29, a to malo zglobova već godinama vozi samo na njoj. Verovatno zbog "kvalitetne" rekonstrukcije zglobne trole ne mogu preko Trga Republike, kao ni tramvaji CAF kroz Cara Dušana.
 
Када су пустили зглобове након ремонта радили су 2-3 дана на 28 и 29.
 
28-Ci i onim patrljcima od 19 i 22 zglob ni ne treba, ali 29, 40 i 41 su morale biti kompletno prebačene na zglob da je trolejbuski podsistem modernizovan na vreme.
 
Juče me prijatno iznenadio zglob 2166 na 40/41 (nisam video kojoj) u Kneza Miloša. U onoj gužvi bi ga jedva primetio da nije narandžast. Boja je mnogo upadljivija od crveno-krem šeme.

Vozio sam se i s 2181 koji manje drnda od novih, a 2182 ima žuta sedišta iz zglobnih Trolzi. Dorćol je baš u krizi. Polaske "krpe" starijim vozilima, inače kvalitetnijim iako istog proizvođača.
 
Pa zapravo i nemaju. BKMovi imaju očajno vešanje koje ne samo što stalno trucka već i zvuči kao da će svakog časa nešto da probije pod i pobije ljude u salonu. Ko se vozio na njihovim sedištima smeštenim na zadnjoj osovini zna o čemu govorim. Osećaj je kao da će poklopac i neki sklop svakog časa da probiju po i otfikare nekome pola lica ili noge.
Uz to, zbog startnosti elektromotora, a neiživljenosti nekih ''vozača'', umeju jako puno da cimaju prilikom kretanja iz mesta.
 
Kakvim mehanizom se sprecava da trole skliznu sa zice.
Kazu d au Bleorosiji trole jure na otvorenim putevima preko 80 na sat.
Posto je to stari sistem, pretpostavljam da je cista mehanika (opruge)?

Grad koji ima trolu i tramvaj je nesto.
 
To će Branik sigurno znati da ti objasni. Po gradovima Srednje Evrope, gde trolejbusa ima još uvek dosta, nema baš puno prostora za veće brzine. Ne voze baš neki prigrad koliko sam mogao da ispratim. U Rusiji je već neka druga priča, pod tim mislim i na Belorusiju. Na kraju krajeva, još uvek radi najduža trolejbuska linija na svetu, a na relaciji Jalta Simferopolj. Tu sigurno ne idu maks 40 do 50km/h. Mada se i putuje dugo koliko može da se vidi na netu.
 
MC, iako nije loša osoba, ima nekada momente kada se uželi pažnje. Ovakvi postovi u fazonu ''čuo sam za trolu koja piči 80 na sat'' su neki od tih momenata.
 
Штета што су Тролзе отписане, значиле би по капацитету.
Šteta. Imale su veći kapacitet od niskopodnih, pri čemu su se lakše provlačile kroz vračarske sokake ili zagušen pravac Kneza Miloša-Takovska. U špicu je prednost u odnosu na solo bila očigledna.
 
Cuo sma stvarno, da je to od MInskog aerodroma , do MInska.
 
Kol
Idu beogradske 80 na sat kad idu u garazu sa banjice

Koliko znam starije iz 2004 su blokirane na 60km/h, a ove iz 2010. na 55kmh/h. Nebrojeno puta sam se vozio tim trolama ka Banjici u kasnim večernjim satima, i vidi se po zvuku kad su dostigle maksimum. To je tu negde do 60km/h maks po mom utisku.
 
Da elektronski su ograničene na 50km/h eventualno mogu da pređu malo preko.
Kada su tek stigle išle su do 80km/h, a po ubrzanju jedino su im bili ravni sportski motori. Pošto je bilo pritužbi brzina im je ograničena.
 
Vrh