Šta je novo?

Trolejbusi

Pokodana mreza na raskrsnici Takovske i Jase Prodanovica.
c37f10b32d18fe10cf5a01c3115732a0.jpg


Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Juce su iz nekog razloga "crkli" i stali svi trolejbusi i tramvaji na potezu od Kalemegdana do Slavije i duz Resavske (ne znam kako je bilo u Nemanjinoj i BKA). Jedna Katica je nepomicno stajala bukvalno ispred SKCa i time pravila dodatnu pometnju jer su pored automobila morali da je zaobilaze i autobusi a sve to na malo nezgodnijem raskrscu sa Masarikovom.
 
Jedan od razloga zasto ih ne gotivim previse, i jedne i druge. Sto kad stanu nezgodno, s'bu ceo kraj. Ne samo svoj podsistem, nego i druge podsisteme, a i ostatak saobracaja oko njih.
_IMG_000000_000000.jpg

_IMG_000000_000000.jpg

Zablokiran je i kolosek tramvaja iz Slavije u Nemanjinu. Tu su i ljudi iz Kontrole saobracaja (dve crne Skode)
 
Ne volem trolejbuse jer kad stanu, blokiraju okolni saobraćaj.
Ne volem tramvaje jer kad stanu, blokiraju okolni saobraćaj.
Ne volem elektrobuse jer više ne rade nego što rade, pa ih menjaju autobusi, a i kada su radovi na ulici oko punjača, isti su neupotrebivi.
Ne volem autobuse jer se sve češće kvare, pa se ne realizuju polasci.
Ne volem minibuseve jer ne mogu da zadovolje potrebe i previše cimaju dok voze.
Ne volem taxi jer je skup kao đavo.

Al zato volem da imam sopstvena kola, jer sa njima mogu sve, uprkos svakodnevnom nerviranju i kidanju živaca dok ih vozim, zbog svega što prati vožnju i održavanje kola.
 
I kilometar dva autonomije rešava sve probleme i trolejbusa pravi idealno vozilo za gradski prevoz
I naravno ostalih proizvodjaca, Maz 303T i td
Mislim da je to sad kod skoro svih proizvodjaca norma. Na slici je dovoljno da ima i 100m autonomiju
Kada su imali mogućnost autonomije, imali smo je toliku da je mogla da pokrije dužinu skoro cele Kralja Milana, pa nismo bili zadovoljni, bilo nam je malo i nedovoljno.
 
Kada su imali mogućnost autonomije, imali smo je toliku da je mogla da pokrije dužinu skoro cele Kralja Milana, pa nismo bili zadovoljni, bilo nam je malo i nedovoljno.
Napisao sam da je na onoj slici i toliko dovoljno da se skloni sa kruznog toka... Sad skoro svaki proizvodjac nudi autonomiju od kilometra do 30, tako da je u sustini marka proizvodjaca manje bitna... Potrebni su novi trolejbusi.. Sad ako je stanje krize bilo bi dobro i ove modernizovati, i resiti koliko toliko probleme koje imaju..
 
Modernizovali smo jedan broj trolejbusa i šta smo dobili? Autobuse na liniji 40, a zglobne trolejbuse više i ne viđamo na ulici.
Što se tiče autonomije, da uzmemo da su ove sadašnje trole mogle 1km, da danas uzmemo takve trole, opet bi bilo drvlje i kamenje po istim, nevezano za to što bi u Slučaju Slavije bilo dovoljno 100m.​
 
U principu je sasvim dovoljno da može normalno da se kreće jednu sekciju mreže, da bi u slučaju problema sa strujom došao do sekcionera i novog polja gde ima struje. Evo gde stoje, ako ih se dobro sećam: Vasina, Kolarčeva, iza Terazija, Beograđanka, na ulazima u Slaviju, ispred Pejtona, kod GSP škole, Žička, itd.
Na drugom kraku, Makedonska, Svetogorska kod pozorišta, Pionirski park...
To je po nekoliko stotina metara i kad bi toliko mogli da se kreću, rešili bi sve zastoje zbog mreže. Sa autonomijom koja bi se mwrila kilometrima, rešili bi i probleme zbog promene trase iz svih razloga, pa prelaske sa perifernih terminusa ili bi se moglo razmišljati i o poprečnim linijama.
Ali, to ih čini sofisticiranijim vozilima, komplikovanijim za održavanje, onemogućilo bi štap i kanap i čekić čemu su majstori Dorćola skloni. Sad je pitanje kako bi se takva vozila primila u Dorćolu. Vidimo da se sa elektro kinezima nisu usrećili.
A ako bi imali neku veliku autonomiju i ako bi im se trasa kombinovala sa mrežom i dopunjavali u vožnji, mogućnoati postaju neslućene i samo bi mašta planera bila ograničenje. Doduše, sa time i cena ode u neslućene visine.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Sutra se usvaja budžet grada Beograda za 2023. godinu, za razliku od prošle godine nije predviđena nabavka trolejbusa. Izgleda da je odluka gradske vlaste da polako odumre trolejbuski podsistem.
To je logicno jer ne donosi zaradu kriminalcima koji upravljaju Beogradom i njihovim pomagacima iz "opozicije".
 
Pozdrav drugari.Pratim vas povremeno,a ova slika od danas me je potakla da se javim.Trolejbusi imaju autonomiju oko 500 metara i ona se moze koristiti samo u slucaju nestanka struje u mrezi.Da bi se ona koristila moraju biti ispunjeni drugi uslovi,pre svega pritisak vazduha u sistemu(minimum 5 atm).Ukoliko dodje do kvara kompresora ili otkaza vucnog pogona,on ostaje tu gde jeste.Autonomija se odnosi samo na vucni pogon i ona je 48 volti,Kompresor i ostali potrosaci(pretvaraci,grejanje)rade samo na visoki napon od 600 volti.Ovo sto se desilo na Slaviji je otkaz kompresora i gubitak vazduha u sistemu,Kamion prilikom slepanja pored rude kaci i crevo kojim druka vazduh.Nema pomeranja dok ne dodje slep sluzba.
 
U 9 od 10 slucajeva vecina njih se ne mrda jer su im povadjene baterije. Za 12 godina koliko su AKSM-2001 ovde, video sam ih da koriste baterije svega 3 puta. A svaki dan gledam trolejbuse, tj. sastavni su deo mojih svakodnevnih kretanja.


Inace izvinjavam se za brljavost slika, softver za kompresovanje slika je malo preterao. XD
 
Ok, to si u pravu, ali ako je trolejbus zablokirao zbog gubitka vazduha, to se nije desilo odjednom. Vozač je morao da primeti pad pritiska, da ima indikaciju, da čuje promenu u radu kompresora...
Biće da je tu u pitanju stara dorćolska fora koju prodaju vozačima, a oni redovno padaju i rizikuju: Dođi prazan, bez putnika! "
Zato je trebalo da stane planirano, na mestu gde najmanje ometa saobraćaj i sačeka servis pa kamion.
E sad, ima i tu i vozačkih fora: pri kraju smene je, a ako stane tamo gde smeta, biće prioritet za vuču i prvi kamion koji se oslobodi, sklanja ga.
Gledao sam i nebrojwno puta da vozač, iako zna da neka sekcija nema struje, svesno ulazi i pravi zastoj, ostavljajući ga kako se zadesio kada zazvoni da nema napona. Može to mnogo civilizovanije i sa ovakvim vozilima. Što moraju da se ovako naguraju svi u jednu kolonu kad je zastoj? Samo malo pameti i kulture.
 
Baterije nisu povadjene i koriste se svakodnevno prilikom prelaska perionice tj,nocnog pregleda i 1.servisa.Autonomija zavisi od stanja baterija i da,neki ce preci 50 m aneki 500 m.Vozila gde autonomija ne radi se iskljucuju za garazu gde se kvar otklanja.Koliko ja znam trenutno nema takvih. Sto se tice kompresora,postoje manometri koji prate pritisak vazduha u sistemu,kao i zumer koji se oglasava u slucaju kvara kompresora ili pretvaraca koji ga napaja.Zasto vozac nije na vreme stao,to ne znam.Bez zelje da ikoga branim,mozda je danak neikustvu,U poslednje vreme primljena je gomila novih vozaca.
 
Ako baterije nisu skinute, kako je onda moguće da su korišćene samo na početku njihovog eksploatisanja, a već godinama trole po gradu kada stanu, ne mrdaju ni milimetar bez da ih neko vozilo odšlepa?​
 
Ako baterije nisu skinute, kako je onda moguće da su korišćene samo na početku njihovog eksploatisanja, a već godinama trole po gradu kada stanu, ne mrdaju ni milimetar bez da ih neko vozilo odšlepa?​
Kao prvo,radim tamo i znam da nisu skinute.Mogu biti lose zato sto nema drugih za zamenu.Da li znas razlog slepa?Kao sto napisah,samo u slucaju nestanka struje da se pomeri da ne ometa ostali saobracaj,ukoliko je to moguce.Ako je kvar dzaba autonomija.
 
Ko mi snimi BKM koji radi u Beogradu autonomni na baterije dam mu klaru šuman koju štekam 20 godina ispod slamarice.

@mazovi, liazovi i ostali. Ne možemo zbog prokletog rata ni flašu Baltika piva da uvezemo a kamoli trolejbus od više hiljada delova.
 
@KizaS Koliko puta za ovih 12 godina si video da koriste baterije i IZVAN depoa?

Ja svega 3 puta za 12 godina. Cak ni kada bi se usled kvara na jednom segmentu mreze redjali duz Kralja Milana i Kolarceve, ne bi mrdali nego bi stajali ko krave i cekali. I blokirali i jedni druge i saobracaj.
 
@KizaS Koliko puta za ovih 12 godina si video da koriste baterije i IZVAN depoa?

Ja svega 3 puta za 12 godina. Cak ni kada bi se usled kvara na jednom segmentu mreze redjali duz Kralja Milana i Kolarceve, ne bi mrdali nego bi stajali ko krave i cekali. I blokirali i jedni druge i saobracaj.
Za 12 godina nisam ni jednom video da koriste.Autonomija je predvidjena da se koristi samo u slucaju krajnje nuzde.U slucaju ove dve ulice koje si naveo,iskoristice je samo da pomeri vozilo da ne blokira raskrsnicu sa Kneza Milosa ili sa Francuskom.
 
Vrh