Са разлогом су ретки градови у свету који у свом урбаном центру имају две потпуно другачије половине урбаних матрица и саобраћајних мрежа.
Узрок свих ових проблема (поред јадног јавног превоза) јесте мегаломанија комуњара са НБГ-ом где су беспотребно правили мрежу 3+3 (а добро су почели са првим блоковима јер нису имали пара за мегаломанију) али су триповали да имају толико пара да могу да укину трамвај до Земуна а потом и пругу који су требали да буду заправо оса развоја НБГ-а. А данас НБГ парадоксално има саобраћајне проблеме искључиво тамо где је актуелни режим беспотребно додавао траке уместо побољшања јавног превоза.
Други узрок јесте прескакање урбане реконструкције београдског фавела појаса Звездара-Пашино Брдо-Лекино Брдо-Вождовац па је стари град са релативно писменом регулацијом у основи остао опасан појасом фавеле.
Опет долазимо до умоболних СФРЈ "планера", партије и соабраћајних инжењера. Пред њима је био тако прост задатак:
Две старе вароши Земун и Београд са уличном мрежом од једва 1+1 а у великим деловима ни то, повезани ефикасно трамвајем и железницом а између насута празна ливада.
И тако је партија заседала...
и онда се друг планер јавио:
Другови и другарице имам решење!!!
Укидамо трамвајску и железничку везу са Земуном јер нам смета нашој фиксацији модернистичко-комуњарског социјалног инжењеринга и између два града правимо нови, лепши и већи град који треба да има друмове 3 до 6х шире од оних у Београду јер ћемо да накрцамо у том новом граду силне станове и мало шта другог. Онда ћемо услед недостатка средстава да ускратимо тај народ за висококапацитетни шински јавни превоз (иако смо им два таква претходно порушили) али без бриге, снимићемо филм где је главни јунак београдски, југословенски алфа је.ач и искреираћемо имагинарни југословенско-београдски сан око фиата 500 како би народ скапирао да му јавни превоз ни не треба, баш као у оној земљи што нас кредитира и извлачи из канала у ком смо. Опуштено, то нам неће наплатити...док смо ми живи бар, хехехехе.