Šta je novo?

Tri nova kružna toka na Novom Beogradu kod TC Ušće

Google nacrtao kružni tok, ali se i dalje ne pokazuje ispravno - saobraćaj je nacrtan po starim putanjama.
Screenshot_20240913-225355.png
 
Нешто размишљам, да ли би боље било са се булевар Николе Тесле рачва код парка пријатељсрва, да смер ка граду скреће лево пре ТЦ Ушћа, ка раскрсници код Хајата, а смер од града тј. са моста да буде цео булевар од садашњег кружног тока. Да остане семафор код Хајата, да имамо ту једну траку лево у БМП, две право у Милентија Поповића и три десно ка мосту, па кад им семафор да зелено цео тај правац да иде ту, и да се из Милентија Поповића одмах путоказима усмерава саобраћај за мост и Земун да иде продужетком БЗЂ па Владимира Поповића и његовим продужетком до новог КТ, а код Хајата из Милентија да имамо само лево у БМП.
 
Katastrofa je. Bilo je jasno većini vozača da će ovo rešenje biti loše... ali lošije je nego što smo mogli zamisliti.
E sad, da oni koji su odgovorni za saobraćajnice u gradu kažu: Dobro ljudi, pogrešili smo, loše smo procenili,,,vratićemo na staro iako će to da košta... n e bi im puno zamerili. Dešavavaju se greške, To je normalno. Ali nije normalno da se nipošto greška ne prizna.
nije losije, samo nije osetno bolje.Verovatno je neko merljivo poboljsanje ispod 10%, sto.tesko kao korisnik mozes da osetis.Voleo bih da vidim neka maerenja... No dok.to ne izmere mozemo samo.onako.na osnovu subjektivnog osecaja da ocenjujemo.
 
Проблем је у томе што саобраћајнице у центру не могу да прихвате толики број возила одједном, направили ми и још два моста са по осам трака,

Screenshot (3944).png

направиће се чеп у уским улицама у центру града и ништа нисмо урадили.


Мора се омогућити алтернативни вид транспорта у односу на аутомобилски, а то је метро линија Земун - Нови Београд - центар. Накнадно се може ширити где год.
 
Са разлогом су ретки градови у свету који у свом урбаном центру имају две потпуно другачије половине урбаних матрица и саобраћајних мрежа.

Узрок свих ових проблема (поред јадног јавног превоза) јесте мегаломанија комуњара са НБГ-ом где су беспотребно правили мрежу 3+3 (а добро су почели са првим блоковима јер нису имали пара за мегаломанију) али су триповали да имају толико пара да могу да укину трамвај до Земуна а потом и пругу који су требали да буду заправо оса развоја НБГ-а. А данас НБГ парадоксално има саобраћајне проблеме искључиво тамо где је актуелни режим беспотребно додавао траке уместо побољшања јавног превоза.

Други узрок јесте прескакање урбане реконструкције београдског фавела појаса Звездара-Пашино Брдо-Лекино Брдо-Вождовац па је стари град са релативно писменом регулацијом у основи остао опасан појасом фавеле.

Опет долазимо до умоболних СФРЈ "планера", партије и соабраћајних инжењера. Пред њима је био тако прост задатак:

Две старе вароши Земун и Београд са уличном мрежом од једва 1+1 а у великим деловима ни то, повезани ефикасно трамвајем и железницом а између насута празна ливада.

И тако је партија заседала... :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: и онда се друг планер јавио:

Другови и другарице имам решење!!!

Укидамо трамвајску и железничку везу са Земуном јер нам смета нашој фиксацији модернистичко-комуњарског социјалног инжењеринга и између два града правимо нови, лепши и већи град који треба да има друмове 3 до 6х шире од оних у Београду јер ћемо да накрцамо у том новом граду силне станове и мало шта другог. Онда ћемо услед недостатка средстава да ускратимо тај народ за висококапацитетни шински јавни превоз (иако смо им два таква претходно порушили) али без бриге, снимићемо филм где је главни јунак београдски, југословенски алфа је.ач и искреираћемо имагинарни југословенско-београдски сан око фиата 500 како би народ скапирао да му јавни превоз ни не треба, баш као у оној земљи што нас кредитира и извлачи из канала у ком смо. Опуштено, то нам неће наплатити...док смо ми живи бар, хехехехе.
 
Poslednja izmena:
Свакако је дебело јасно да је овај саобраћајни колапс у шпицу и око њега далеко гори него пре, иако кружни токови служе својој сврси када је мањи проток

Пошто је урађено већ шта је урађено следећи разуман корак би било да видимо могу ли семафори* да ово реше како би се вратили на старо стање или мора све ово да се поништава ради скупог поновног враћања раскрснице.

Моја нека идеја је да се поставе семафори који би радили 07:00-11:00 и 14:00-20:00 а иначе били угашени. Тако би кружни ток могао да функционише као кружни ток кад није гужва и стога побољша проточност а семафори за време кружног тока увели неки ред у овај јавашлук (и идеално вратили стару проточност за време шпица)

*Access-controlled roundabouts
 
nije losije, samo nije osetno bolje.Verovatno je neko merljivo poboljsanje ispod 10%, sto.tesko kao korisnik mozes da osetis.Voleo bih da vidim neka maerenja... No dok.to ne izmere mozemo samo.onako.na osnovu subjektivnog osecaja da ocenjujemo.
Pošto godinama prolazim tom raskrsnicom dva puta dnevno u isto vreme, i sada mi treba više vremena da iz Bulevara NT udjem na most a značajno više vremena da sa mosta udjem u Bulevar NT... teško da bi se to moglo nazvati nekim merljivim poboljšanjem od 10%.
A subjektivno, osećam se manje bezbedno prilikom prolaska raskrsnice u kojoj bar 50% ljudi nema blage veze koa su pravila.
Ostavljam mogućnost da postoji poboljšanje u vreme kada nisu špicevi saobraćaja...ali nije valjda da je to bio razlog uvodjenja kružnog toka?
Veselje će tek da nastane kad padne malo snega....
Ovaj projekat po svojoj logici počinje da podseća na popločavanje Trga Republike.
 
Кад смо већ код тога, ја сам још у јануару слао на мејл градском урбанисти, Дирекцији за грађевинско земљиште и Секретаријату за саобраћај предлог да се уместо обичног кружног тока на овој раскрници изгради денивелисани кружни ток и притом сам им у оквиру мејла послао скицу како би то изгледало, а мислим да је сад добар тренутак да и остали форумаши ураде то исто. Не верујем да ће ова власт икада изградити овако нешто, али нек им барем буде у плану, па ће можда једног дана неко способнији изградити ово:
petljausceedit.PNG
 
У суштини, две саобраћајнице 3+3 (БМП и ВП) и једна 2+2 (БНТ), то је 10 трака од којих већина саобраћаја иде у Теразијски тунел (2+2)..
Како год да га направиш, биће гужва.
 
Слажем се, али бар неће бити чеп у Булевару Михајла Пупина ако се изгради ова петља.
 
Gledao sam u inostranstvu kako se tokom 10 godina (u skladu sa potrebama) jedna raskrsnica prvo menjala u kruzni tok, pa su nakon nekoliko godina dodati semafori, pa su nakon jos nekoliko godina vratili raskrsnicu. Mi cemo ovaj desetogodisnji put izgleda preci za manje od godinu dana.

U smeru ka gradu nema pomoci, sistem je ogranicen kapacitetom u starom delu grada. Glavni problem sa kruznim tokom je sto ogranicava protok sa mosta ka BMP i tu samo semafor moze da pomogne.
 
Može malo pojašnjenje, osim što Nikole Tesle dobija denivelisan prolaz ka Vladimira Popovića, kako ovo pomaže?
 
Problem kapciteta Brankovog mosta ostaje u svakom slučaju i sa KT i sa petljom. KT i petlja sami regulišu koliko saobraćaja koja saobraćajnica može da prosledi ka mostu. KT to očigledno radi u korist najfrekventnijeg pravca; neka petlja će to vrerovatno da to rešava bolje, ali ne nužno optimalno. Zato je semafor jedini način da se problem kontroliše, kad već ne može da se reši.
 
Ako već eksperimentišemo, možemo i levu traku u BMP (verovatno i drugde gde ima 3+3) da damo biciklistima i trotinetašima :p
 
Кад смо већ код тога, ја сам још у јануару слао на мејл градском урбанисти, Дирекцији за грађевинско земљиште и Секретаријату за саобраћај предлог да се уместо обичног кружног тока на овој раскрници изгради денивелисани кружни ток и притом сам им у оквиру мејла послао скицу како би то изгледало, а мислим да је сад добар тренутак да и остали форумаши ураде то исто. Не верујем да ће ова власт икада изградити овако нешто, али нек им барем буде у плану, па ће можда једног дана неко способнији изградити ово:
petljausceedit-png.211735
I kuda bi išle linije 60(L), 78 i 83?​
 
Na tom mestu ne treba da bude raskrsnica. Bulevar Nikole Tesle treba kroz podvožnjak da se nastavi do Vladimira Popovića, a jedino skretanje koje treba da ostane je sa mosta desno u Bulevar NT. Ko hoće da iz NT ode na most, produži pravo i onda desno pored Dejtonke. Sva ostala skretanja na toj raskrsnici su nebitna i mogu da se obave na nekoj od ranijih raskrsnica, a to je i razlog što je kružni tok greška jer se radi o levku, a za levak je najefikasnija petlja za koju je ovde potreban samo podvožnjak.
 
Vrh