Šta je novo?

Trg Slavija

Barkley":mkfrew9r je napisao(la):
Али зато имаш изузетно организовану групу на прелазу код трга Николе Пашића, где сам пре десетак дана чекао 135! секунди да пређем улицу, заједно са остатком групе, организоване...

hahaha! odlično! :) možda su greškom ukucali 135 umesto 1350! ;)
 
zidar":i75bg7a2 je napisao(la):



Pa ako ste već sve tako super izmozgali, šta ste kog vraga započinjali temu? ili ako vam samo trebaju hvalospevi? Pa tako reci!

Ideja vam je super, mnogo mi se sviđa, jedva čekam realizaciju, samo napred, jupi! drrring-drrring



Stvarno, što ste nudili svoj projekat javnosti, kad vas očigledno ne zanima (negativno) mišljenje te iste javnosti. Misliš da smo zelja87 i ja jedinstveni primerci koji smo jedini našli potencijalne mane vašeg predloga? Da vas niko drugi neće pitati još sto drugih detalja i pitanja? Da se niko neće pobuniti zbog narušavanja njegovog mira? Mada, kako smo inertan narod, možda i neće... Takve stvari se ionako rešavaju u kancelarijama, iza zatvorenih vrata i s navučenim zavesama, a ne na tribinama.

Carry on. Izvini na smetnji.
 
Данас сам прошао Улицом краља Милана и Бирчаниновом, да дођем до дела спорних чињеница. Семафор на раскрсници Краља Милутина и Булевара, са садашњим интервалом омогућује капацитет не мањи од 6000 трамвајских путника на час у једном смеру под условом да саобраћају искључиво КАФ-ови, или 9000 путника на час у једном смеру ако саобраћају Катице. По важећем реду вожње у Београдско је пројектован капацитет 4500 путника на час у једном смеру за трамваје, али из веома низак квалитет, и та деоница представља једну од критиних деоница трамвајског система, црну мрљу која неподаштава велики део могућности трамвајског система. За тачније податке потребна су ми додатна мерења, а скоро да сам дигуран да је капацитет за 50% већи од ових процена.

Паркинг места:
У Краља Милутина избројао сам 364 паркинг места од Немањине до Булевара, 99 од Немањине до Бирчанинове, и 166 у Бирчаниновој од Краља Милутина до Булевара ослобођења. Чак и са провлачењем трамваја, пола паркинг места би остало.
Улица краља Милутина има ширину 18 метара од зграде до зграде, 12 метара од дрвореда до дрвореда. Од Његошеве до Булевара паркирање је косо са леве стране, а паралелно са десне. Код улаза у школу Владислав Рибникар је ограда, тако да брзина трамваја слободно може бити до 40км/с, једино на раскрсницама до 30км/с. Већ постоје 2 саобраћајне траке, које омогућавају капацитет од 900 аутомобилских путника на сат (Са по 1,25 човека у ауту и при брзини 12км/с. Наравно, овако ниска брзина уз велики капацитет нуди и ниску поузданост. Ни код једне врсте саобраћаја то није изражено као код аутомобилског). Довољно је потпуно укинути паркирање на десној страни (уз, наравно прописне замене одузетих паркиралишта гаражама), одузети једну аутомобилску саобраћајну траку, а са леве стране оставити аутомобилску траку (коју многи погрешно називају "саобраћајница"), и косо паркирање. За саму раскрсницу са Булеваром смислио једно посебно решење. Од Његошеве према Немањиној (и Бирчаниновој) слично, само ће бити потребно заменити више паркинг места, јер је косо паркирање углавном са обе стране. Потребно је обезбедити и неколико прилаза у унутрашњост стамбених блокова са десне стране улице.
Бирчанинова је широка 22 метра. Паркирање је свуда косо, а има две аутомобилске саобраћајне траке. И поред те веће ширине, овде би било више проблема око потпуног измештања свих паркинг места са једне стране улице него у Краља Милутина од Немањине до Булевара. Израчунао сам да би минимални полупречник кривине био 27 метара. Са аспекта брзине трамваја према Вождовцу, ово би била неповољнија варијанта од Мекдоналдс варијанте, што није једини аспект.

Сада ћу јавно да дам предлог групи "Имамо план". Желео бих да учествујем у развоју овог решења до нивоа идејног пројекта. Свој рад и знање нудим потпуно бесплатно, јер до сада нисам имао прилике да учествујем у конкретним пројектима, који се заиста могу и остварити. Знате како је то када је неко годинама проучавао неку науку, са апетитом и ентузијазмом, а није имао прилику да се искаже. Ово је и мој град, и било би ми веома драго да учествујем у некој промени на боље. :gobb: :pob: Једино што не бих допустио је да неко други профитира или сакупља ловорике на мом знању и раду. Дакле, или стојим именом и презименом као сарадник пројекта, или као анонимни члан групе "Имамо план". Идеја групе "Имамо план" ме одушевљава, а надам се да ће временом постати веома јак и квалитетан тим пре свега младих ентузијаста. :kk:
 
U potpunosti podržavam ovaj plan za Slaviju, bravo :kk: iskren da budem, Systra plan varijanta 2 mi je svakako favourite ali ideja o izmeštanju tramvaja iz kružnog toka je neophodna.

Želeo bih da doprinesem ovom planu sa predlogom za kružni tok na Autokomandi. Najefikasnije bi bilo proterati tramvaj ispod kružnog toka ali "Imamo Plan" doživljavam kao alternativno razmišljanje koje problema rešava reorganizacijom postojećeg stanja, uz što minimalniju intervenciju i investiciju. S' toga, mislim da tramvaj kroz kružni tok na Autokomandi treba da prođe kroz sredinu istog, otprilike ovako: Link 1 i Link 2
 
Resiti jedan problem a napraviti 10 drugih i nije neko resenje. Stanovnici Beogradske ulice nemaju gde da se parkiraju pa resenje traze u susednim ulicam, jedna od tih susednih ulica je i Kralja Milutina. Sada kada i tu se smanji broj parking mesta jedino da se ljudi parkiraju na drvecu.
 
djole":cty91t46 je napisao(la):
Carry on. Izvini na smetnji.

Izvinjenje prihvaceno.

Nemoj da se ljutis, jednostavno tvoj stav smo razumeli:
ogranicavanje ili ukidanje automobilskog saobracaja u severnom delu Kralja Milutina ugrozava pravac Slavija-NBGD preko tunela i smanjice broj parking mesta.

Nema potrebe da ga ponavljas sto puta jer to ne doprinosi resenju a gusi diskusiju. Predlozi nesto pozitivno.

Evo recimo jednog mog predloga koji ce ti se sigurno svideti :D

uz reorganizaciju tramvajskih linija i koriscenja postojece infrastrukture potrebno je napraviti samo 900m nove trase kroz Pasterovu i juzni deo Kralja Milutina (ili 350 ako idemo kroz Bircaninovu) da dobijemo brz i pouzdan tramvaj:

- 2 linije (9 i 12 produzena do Ustanicke) pokrivaju pravce Blokovi, Banovo Brdo, Vozdovac i Bulevar. 3. pokriva ostale.

- 9. ide preko nove trase

- na novoj stanici "Generalstab" se preseda sa jedne tramvajske linije na drugu, kod Glavne Z.st. staju sve 3 linije.

- presedanje sa tramvaja na autobuse/trolejbuse je rasporedjeno na vise cvorova kako bi se smanjile guzve
(sa 12. se preseda kod Pravnog, Tasa, Beogradjanke i Generalstaba a sa 9. kod Hrama, Slavijie, Generalstaba)

- Resavska i Stari Savski most se koriste iskljucivo za gradski prevoz i hitne sluzbe.

- na novoj trasi "Pasterova-K. Milutina" automobilski saobracaj je ukinut ili ogranicen na traku za prilaz garazama.

- nova stanica "Klinicki Centar"

- Linije 9 i 12 celom duzinom idu zasebnim basticama (mozda cak jednog dana i u Pozeskoj), imaju prednost na semaforima

- nema vise tramvaja u Beogradskoj niti skretanja kod Pravnog.

Ovim uredjenjem dobijamo brz i pouzdan tramvajski saobracaj sa taktom 2/3 minuta na svakoj liniji i jednostavnim presedanjima. Potrebno je samo 900m nove trase i zatvaranje Resavske i Mosta.
52_beograd-tramvaj-reorganizacija-1.png


Karlo del Ponte":cty91t46 je napisao(la):
Сада ћу јавно да дам предлог групи "Имамо план". Желео бих да учествујем у развоју овог решења до нивоа идејног пројекта. Свој рад и знање нудим потпуно бесплатно, јер до сада нисам имао прилике да учествујем у конкретним пројектима, који се заиста могу и остварити. Знате како је то када је неко годинама проучавао неку науку, са апетитом и ентузијазмом, а није имао прилику да се искаже. Ово је и мој град, и било би ми веома драго да учествујем у некој промени на боље. :gobb: :pob: Једино што не бих допустио је да неко други профитира или сакупља ловорике на мом знању и раду. Дакле, или стојим именом и презименом као сарадник пројекта, или као анонимни члан групе "Имамо план". Идеја групе "Имамо план" ме одушевљава, а надам се да ће временом постати веома јак и квалитетан тим пре свега младих ентузијаста. :kk:

Grupa ImamoPlan je osmisljena kao operativna grana Beobuild foruma koja ideje iz diskusija pretvara u konkretne projekte, otvoreni sistem gde se ljudi okupljaju oko ad-hoc projekata.

Na primer Slaviju smo odradili Stf i ja, BES radim zajedno sa C.S.I i Direktorom, Otvorenu skolu organizuje Jovanovm itd

Svi entuzijasti su dobrodosli, zahteva se jedino trud i posvecenost projektu, i da, C.S.I je zvanicni portparol grupe kako ne bi doslo do protivrecnih izjava.

Kao sto ste videli na projektu Slavija autori se potpisuju osim ako to ne zele.

Rad naravno nije placen vec je dobrovoljno darovanje svog vremena i truda za dobrobit grada i gradjana.

Konkretno clanstvo je za sada ograniceno na 3 clana upravnog odbora (C.S.I., Direktor, Zidar) iz operativnih razloga.

Postoji na forumu sekcija posvecena radu na projektima ImamoPlan http://www.beobuild.rs/forum/viewforum.php?id=31

N-ST":cty91t46 je napisao(la):
Želeo bih da doprinesem ovom planu sa predlogom za kružni tok na Autokomandi. Najefikasnije bi bilo proterati tramvaj ispod kružnog toka ali "Imamo Plan" doživljavam kao alternativno razmišljanje koje problema rešava reorganizacijom postojećeg stanja, uz što minimalniju intervenciju i investiciju. S' toga, mislim da tramvaj kroz kružni tok na Autokomandi treba da prođe kroz sredinu istog

Kao sto kazes poenta imamo plan je da se smisle jednostavna i efikasna resenja za grad, lako je reci dajte mi 100 miliona evra i resicu vam problem.

Posto vec imamo razne ideje za delove tramvajske mreze mozda je vreme da se napravi jedan globalni projekat optimizacije koji ce obuhvatiti sve te manje celine:
- sine van kruznog toka na Slaviji
- bastica na zapadnoj strani JNA
- resenje kruznog toka na Autokomandi
- prebacivanje sina na sredinu Vojvode Stepe i ogranicenje/ukidanje automobilskiog saobracaja na pojedinim delovima
- definisanje raskrsnica za prednost tramvaja i evenualno ukidanje pojedinih
- studija izvodljivosti zatvaranja Resavske i starog mosta
. . .

biftek":cty91t46 je napisao(la):
Resiti jedan problem a napraviti 10 drugih i nije neko resenje. Stanovnici Beogradske ulice nemaju gde da se parkiraju pa resenje traze u susednim ulicam, jedna od tih susednih ulica je i Kralja Milutina. Sada kada i tu se smanji broj parking mesta jedino da se ljudi parkiraju na drvecu.

Resenje parkiranja nije u okupiranju ulicnog prostora (korisniji je za pesake i kolovoz), previse imamo automobila a nedovoljno prostora, vec u efikasnijim merama tipa garaze.
 
zidar":2gttn7k0 je napisao(la):
@djole i @zelja87

molio bih vas ili da skratite postove ili da korisitite spoiler tagove
sadrzaj
, ovako stranica bez potrebe postaje nepregledna
dogovoreno

@zelja87

[box]- Kralja Milutina nije saobracajna arterija vec lokalna saobracajnica u stambenom tkivu grada, iako se mozda koristi za automobilski tranzit svaki projekat koji ce taj tranzit spreciti je dobrodosao.
Kada bi i Kralja Milutina i Resavska bile pesacke tramvaj bi bio brz i pouzdan a ceo kraj jos prijatniji.[/box]

[box]Sa Slavije kolima valjda mozes i kroz Kralja Milana do Trga Republike pa Kroz Decansku u tunel.[/box]
си се возио некада краља милана? а са трга покушао да скренеш у дечанску? друго ти саветујем да ни не пробаш.

-[box] U svakom slucaju to sto je u Nemanji haos pa ne mozes da se vozis nema veze sa tramvajem vec sa prevelikim brojem automobila u saobracajnoj mrezi koja ne moze da ih prihvati.[/box]
нема везе са трамвајем, али је већ хаос.

- Zatvaranje ulice za saobracaj nema veze sa parking mestima. Parking mesta na trotoarima su najneefikasnije resenje za parkiranje, oduzimaju ogroman prostor koji bi bio korisniji za pesake ili kolovoz. Kola u garaze, na sprat, u fioke, sta god ali dalje sa ulice.

ма хајде молим те. а ко ће то да финансира?
које пешаке? није то пешачка зона, тортоара има сасвим пристојно.

мислим да је главни проблем што сте "ви" у фазону да треба да се дискриминишу аутомобилисти па ће тако људи да попизде и крену јавним саобраћајем и онда ће све бити боље. мислим да је то погрешан приступ.

нису аутомобилисти неки фашисти и аутомобили некакве мине за савршен град. они су део саобраћаја који ће увек постојати, а паркинг места морају да остану. нажалост, свако место је на врачару злато.

у пролог томе говори изабрано решење у петом паркићу (решење са највише п.м.), као и бунт становника мишарске и кочекапетана што су им интегрисаним улицама знатно смањили број п.м.

Uz to mi prvenstveno sklanjamo tramvaj sa kruznog toka kako bi tramvaj bio brzi a to sto ce i kola lakse da se probiju je samo pozitivni nusproizvod.
али неће, загушиће се славија јер су семафори одмах уз к.ток


[box]Sam si kroz svoje kontradiktorne izjave pokazao sustinu, pesaci koce saobracaj na Slaviji sto je dobro jer bi se inace cepovi pravili malo dalje. Slavija se ne regulise sama, regulisu je pesaci.[/box]

:shok:

[box]procitaj postove 263 i 264[/box]

аха. ако остану овако, онда супер, с тим што ваше решење губи део смисла јер ће трамваји прелазити јна код бирч ил сл.
ако буду са једне стране то значи да ће 31 да се прикључи нигде из устаничке.
дакле остаје да буду жуте траке, што је додатно сужење овог коридора, тј биће 1+1 за остали саобраћај, уместо 1,5.

подржавам трамвај скроз али мислим да треба прво да се направи план метро-трамвај бусеви, па онда да се разграна трамвај и наравно што више "онезависи".
овако зидамо кућу не од крова, ал од првог спрата.

чини ми се да се на тренутке понашате као да су кола најгори вид превоза за корисника...што је истина само у шпицу, под условом да идеш негде где има превоза у близини, без много преседања, ако има, да имаш месечну карту ако је то истина) и да не вучеш неки терет са собом.
 
djole":lp7e7i0x je napisao(la):
Jednostavno - kad bi pešački prelaz bio regulisan semaforom (koga sad ponekad glumi saobraćajac) ili kad bi bio dalje od same Slavije, ili - idealno - kad ga ne bi ni bilo, protočnost bi bila mnogo veća.
Не обраћаш пажњу на цео текст, па критикујеш проблеме који се већ делимично или потпуно решени.
Огроман број пешака на Славији је последица јако лоше позиционираних стајалишта јавног превоза. Заустави се на Славији па посматрај ситуацију и схватићеш.

Нашим предлогом нисмо само ефикасно убрзали трамвај, отчепили троле и аутомобиле, већ смо и смањили коцентрацију пешака у кружном току, бољим распоредом стајалишта и лакшим преседањима уз минимално коришћење пешачких прелаза. Твој највећи проблем ће бити решен. :)
djole":lp7e7i0x je napisao(la):
Mnogo brže se tuda stiže do tunela nego preko Trga Republike.
Нисам приметио да је Краљљ Милутина високовреквентна улица за аутомобилски саобраћај, што даље имплицира да ће тај бенефит бити укинут јако малом броју људи,а пошто се ради о малом броју корисника, не мора се улица ни затварати за аутомобилски.
djole":lp7e7i0x je napisao(la):
Kako će se semafor na raskrsnicama Kralja Milutina : Kralja Milana i Kralja Milutina : Nemanjina odraziti na protočnost saobraćaja ka Slaviji i od nje na tim pravcima?
У питаљу би били нагазни а не класични семафори. Нагазни семафор имаш код Ветеринарског факултета, који је један од најефикаснијих семафора у граду и семафор који најкраће зауставља аутомобилски саобраћај, а притом непроцељиво убрзава трамвајски. Закључи сам. :)
djole":lp7e7i0x je napisao(la):
Pa ako ste već sve tako super izmozgali, šta ste kog vraga započinjali temu? ili ako vam samo trebaju hvalospevi? Pa tako reci!
Тема је започета одавно, а пројекат је резултат дискусије. Нама не требају хвалоспеви већ конструктивна критика, што од тебе нисмо добили. Искритикујеш нешто, ми ти образложимо и ти то занемариш и поновиш једно те исто. То није конструктивна критика, већ критика ради критике. Такође не видиш предности, већ само тражиш мане, и још их преувеличаваш. Сад испаде да је Краља Милутина круцијални саобраћајни коридор за пола Београда, а пре пар постова си причао да је сувише уска за трамвај. :/
Ево, Карло је пример човека који анализира и говори једнако о предностима и манама, и даје конструктивне критике, решења, образложења....
Karlo del Ponte":lp7e7i0x je napisao(la):
анас сам прошао Улицом краља Милана и Бирчаниновом.......
Свака похвала на труду и анализи. Наравно, добродошао си у тим, твоје анализе, струка и знање су јако вредни. :kk:
zelja87":lp7e7i0x je napisao(la):
али неће, загушиће се славија јер су семафори одмах уз к.ток
У питању су нагазни семафори, а њихову ефикасност можеш искусити коод Ветеринарског факултета.
zelja87":lp7e7i0x je napisao(la):
подржавам трамвај скроз али мислим да треба прво да се направи план метро-трамвај бусеви, па онда да се разграна трамвај и наравно што више "онезависи".
овако зидамо кућу не од крова, ал од првог спрата.
На том плану се увелико ради. Већ дуго радимо на плановима реорганизаије саобраћаја и плана метро мреже која је симбиоза са трамвајима пре свега.(скокни до треме о метроу и види Зидарове постове и мапе). Овај пројекат је саставни део тог плана.
zelja87":lp7e7i0x je napisao(la):
које пешаке? није то пешачка зона, тортоара има сасвим пристојно.
Молим!?!?!? Сасвим пристојно?!?!? Питај мајку са бебом или инвалида. Ајде, молим те, довољно. Криминал!!!! Чешање ногавица о прљаве бранике и прескакање преко хауба је свакодневни дрил пешака у Београду. Немој бити лицемеран. :bash:
zelja87":lp7e7i0x je napisao(la):
мислим да је главни проблем што сте "ви" у фазону да треба да се дискриминишу аутомобилисти па ће тако људи да попизде и крену јавним саобраћајем и онда ће све бити боље. мислим да је то погрешан приступ.
Тај приступ је присутан свуда у свету. Дестимулација аутомобилског саобраћаја је један од најважнијих циљева свих светских метропола.
 
zelja87":jaecy9eo je napisao(la):
мислим да је главни проблем што сте "ви" у фазону да треба да се дискриминишу аутомобилисти па ће тако људи да попизде и крену јавним саобраћајем и онда ће све бити боље. мислим да је то погрешан приступ.

E moj zeljo, da smo "mi" protiv automobila i bezobzirni zatvorili bi Kralja Milana, ukinuli parking mesta na ulici i prosirili trotoare/napravili biciklisticke staze, naplacivali ulazak kolima u krug dvojke cenu 20 autobuskih karata...

Pre nego sto "nas" prozoves za sebicnost, upitaj se malo koliko je pravedno da se vecina prostora ulica posvecuje automobilima, da ne postoji zuta traka u svakoj 2+2 ulici iako njih koristi vise putnika, da jedan nesavesni vozac moze da blokira pola tramvajskog sistema, da se javni prostor koristi za parkiranje privatnih automobila a da na taj isti prostor ja ne smem da postavim klackalice da se deca igraju...
zelja87":jaecy9eo je napisao(la):
си се возио некада краља милана? а са трга покушао да скренеш у дечанску? друго ти саветујем да ни не пробаш.

Ju, nije valjda da je voznja kroz centar grada nezgodna i spora? Pa nije taj centar iz 19. veka pravljen za reku automobila. Ko hoce da uziva u voznji ima autoput, саветујем да ни пробаш.
 
Mislim da pravi potez za slaviju bi bio da se kruzni tok pomeri da bi bio u perspektivi sa hramom i ulicom srpskim vladara, tako bi se ose cak 5 ulica gadjale pravo u centar kruznog toka dok danas je to slucaj samo sa jednom (bivsi bulevar JNA)
 
djole":2zpvbha7 je napisao(la):
zidar":2zpvbha7 je napisao(la):
Predlozi nesto pozitivno.

Podsetiću: bio sam predložio ukopavanje pruge u Beogradskoj i ispod Slavije.
Много скупа инвестиција која би проузроковала више од годину дана потпуног хаоса у друмском саобраћају и потпуну парализу трамвајског система.
djole":2zpvbha7 je napisao(la):
Mislim da pravi potez za slaviju bi bio da se kruzni tok pomeri da bi bio u perspektivi sa hramom i ulicom srpskim vladara, tako bi se ose cak 5 ulica gadjale pravo u centar kruznog toka dok danas je to slucaj samo sa jednom (bivsi bulevar JNA)
може, само да средимо саобраћај, круг је лако померити.
 
djole":52sg1vbt je napisao(la):
zidar":52sg1vbt je napisao(la):
Predlozi nesto pozitivno.
Podsetiću: bio sam predložio ukopavanje pruge u Beogradskoj i ispod Slavije.
Претпоставимо да користи те инвестиције превазилазе висину улагања, да проблем финансирања није проблем, и међу већим инвестицијама ово одрадимо по приоритету. :/

И даље, по условима хуманог планирања, новоослобођене површине се додељују по приоритету. Дакле, зеленило, бициклистичке и пешачке површине! Њих највише недостаје!

Живети у центру значи живети на подручју где је у току дана неколико пута више запослених, ђака, студената, туриста, купаца у локалима, пословних посетилаца из других градова, него становника центра. То генерише токове свих врста саобраћаја, а предност по приоритету добијају они који имају највећу превозну моћ, они који су најбезбеднији, они који најмање загађују. Поред тога, огроман је недостатак зелених површина. Дакле, у том случају Београдска и Старине Новака постају 1+1 за аутомобил, са једне стране косо паркирање, дрворед, жива ограда, тротоар, са друге стране, жива ограда, бициклистичка стаза, дрворед са цветном лејом, пешачки тротоар.
 
mislim da je kranje vreme da prestane da se diskutuje sa određenim forumašima koji su apriori protiv ideje. kontra radi kontre.


kakvi god argumenti da im se iznesu uvek nađu neke sitnice i drže se njih.....
 
Pa nije lose cuti ni drugu stranu i kritike ma koliko predlagacima zvucale da nisu na mestu. Tesko je ocekivati od svih ucesnika na forumu da budu i predlagaci pojedinih resenja, vec uglavnom mozemo cuti komentare kako dobre a tako i lose.

Ono sto je dobro je sto se i predlagaci ideje slazu da postojecu treba doraditi ali da je dobar osnov za razradu i kako prakticno a tako i medijski ponudjena alternativa.
 
Mislim da je plan trebalo malo proširiti, jer ne zavisi sve samo od Slavije. Ono što ja još vidim kao problem je:

1. Usporenje saobraćaja u Bulevaru oslobođenja (kada tramvaj skreće levo u Birčaninovu)
2. Usporenje saobraćaja u Bulevaru kralja Aleksandra (kada tramvaj ulazi u središnji deo ulice iz Kralja Milutina i obratno)
3. Usporenje saobraćaja iz u Bulevaru Aleksandra (kada tramvaj skreće u Beogradsku prema 27. marta i obratno - linija 10)
4. Šta se dešava kad automobili blokiraju Nemanjinu/Kralja Milutina što je često slučaj u špicu?

Ne kažem da je ovaj predlog bolje ili lošije rešenje, interesuje me samo dodatno mišljenje za ove stavke.

Još jedan predlog: tramvaji kroz Bulevar oslobođenja bi mogli da se prebace na jednu stranu, da ne bi prelazili dva puta ulicu i time usporavali saobraćaj (zelena se prebacuje na crvenu):

123.png


A tramvaj 10 ne bi ni morao da skreće iz bulevara kralja Aleksandra u Beogradsku, već bi mogao da ide trasom dvojke pored Vuka.

Nisam arhitekta, ni saobraćajac, ali voleo bih da učestvujem u ovakvim konstruktivnim radionicama. Da li postoji mogućnost da se uživo prate radionice?
 
Драги наш нови члане, добро нам дошао :vops:
За почетак, прочитај целу тему, јер ћеш наћи одговоре на већину својих питања. Један од разлога што су на овом форуму неке теме претрпане је што се неке приче понављају. У свим варијантама решења трамвај иде тако како си га ти нацртао, уз десну страну :kk: Према мојим мерењима, просечна брзина трамваја од Ветеринарког у правцу Славије је 12км/с, а Београдска+Славија 7км/с. Просечна брзина у целом систему је, иначе 16км/с. Просечна брзина за линију 10 на деоници Франш-Палилулска пијаца је 9км/с, уз велика одступања у реду вожње узрокавана управо овим делом трасе. Просечно време вожње 15 минута + продужена чекања због нестабилности времена вожње. Са овим предлогом решења возно време се смањује на 8 минута, а брзина на тој деоници повећава на 17км/с, што је врло солидна брзина за центар града. Овде мислим на варијанту са Краља Милутина и Мекдоналдсом. Разлика у варијанти са Бирчаниновом би највероватније била око минут, али за то треба да спроведем додатна мерења. Ако је 9 минута, просечна брзина 15км/с. Са тиме што би се у било којој варијанти ослобађања аутомобилских сметњи одступања у реду вожње ретко била већа од 2 минута, и 10 би постала најпоузданија Вождовачка линија. :kk:
 
zidar":2r0gml9t je napisao(la):
zelja87":2r0gml9t je napisao(la):
мислим да је главни проблем што сте "ви" у фазону да треба да се дискриминишу аутомобилисти па ће тако људи да попизде и крену јавним саобраћајем и онда ће све бити боље. мислим да је то погрешан приступ.

E moj zeljo, da smo "mi" protiv automobila i bezobzirni zatvorili bi Kralja Milana, ukinuli parking mesta na ulici i prosirili trotoare/napravili biciklisticke staze, naplacivali ulazak kolima u krug dvojke cenu 20 autobuskih karata...

Pre nego sto "nas" prozoves za sebicnost, upitaj se malo koliko je pravedno da se vecina prostora ulica posvecuje automobilima, da ne postoji zuta traka u svakoj 2+2 ulici iako njih koristi vise putnika, da jedan nesavesni vozac moze da blokira pola tramvajskog sistema, da se javni prostor koristi za parkiranje privatnih automobila a da na taj isti prostor ja ne smem da postavim klackalice da se deca igraju...

zelja87":2r0gml9t je napisao(la):
си се возио некада краља милана? а са трга покушао да скренеш у дечанску? друго ти саветујем да ни не пробаш.

Ju, nije valjda da je voznja kroz centar grada nezgodna i spora? Pa nije taj centar iz 19. veka pravljen za reku automobila. Ko hoce da uziva u voznji ima autoput, саветујем да ни пробаш.

баш тако. није направљен за то зашто ме терате тамо онда?

тротоар у краља милутина је са једне стране барем 200цм

него, очигледно се не слажемо са методама. за мене је то фашизам. нисмо ми њујорк или париз нити ћемо бити (ни за 100 година), па да морамо да протерујемо возаче са улица као некакав рак.

а то као бициклистиче стазе широки тротоари...то су само лепе брошуре..бицикл нико не вози јер је стари град веома брдовит. широки тротоар (шири од два метра) је бацање простора ако не служи ничему (није пешачка зона, нема фрекфентност, није улица која треба да се сагледа боље или нагласи као пешачи коридор до нечега, итд). ако имаш хроничан проблем са паркирањем а укидаш пм због таквог ширњеа онда је то и бацање пара, а све зарад неког идеала који нема сврху. нема сврху јер не треба тротоари свуда у граду да буду 200+цм зато што је то лепо. нема поенту, тај скупоцен простор треба да се искористи што ефикасније. паркинг јесте један најбољих од решења у овом крају.

ово горе је дакле киритка не целокупног пројекта већ ето мало смо се сконцентрисали на преуређење улица, регулисањем пм вуођењем траваја итд.
 
Ne zaboravte cinjenicu da ljudi u tim ulicama placaju lepu sumu novca za godisnje parkiranje, i pored toga sto placaju nemaju zagarantovan parking.
Mene samo zanima da li neko od ljudi koji je smislio ovu ideju zivi na Slaviji?
 
zelja87":126mm3s7 je napisao(la):
баш тако. није направљен за то зашто ме терате тамо онда?

тротоар у краља милутина је са једне стране барем 200цм

него, очигледно се не слажемо са методама. за мене је то фашизам. нисмо ми њујорк или париз нити ћемо бити (ни за 100 година), па да морамо да протерујемо возаче са улица као некакав рак.

а то као бициклистиче стазе широки тротоари...то су само лепе брошуре..бицикл нико не вози јер је стари град веома брдовит. широки тротоар (шири од два метра) је бацање простора ако не служи ничему (није пешачка зона, нема фрекфентност, није улица која треба да се сагледа боље или нагласи као пешачи коридор до нечега, итд). ако имаш хроничан проблем са паркирањем а укидаш пм због таквог ширњеа онда је то и бацање пара, а све зарад неког идеала који нема сврху. нема сврху јер не треба тротоари свуда у граду да буду 200+цм зато што је то лепо. нема поенту, тај скупоцен простор треба да се искористи што ефикасније. паркинг јесте један најбољих од решења у овом крају.

ово горе је дакле киритка не целокупног пројекта већ ето мало смо се сконцентрисали на преуређење улица, регулисањем пм вуођењем траваја итд.

I, Zeljo, koji je tvoj konstruktivan predlog za smanjenje gužve na Slaviji? Još parkinga na Slaviji?
 
Zar ne bi izmestanje tramvajskog saobracaja sa kruznog toka znacajno popravilo protocnost automobilskog saobracaja na Slaviji? Guzve i problema sa parkiranjem ce uvek biti dokle god svi budu zeleli da se parkiraju u centru, mesta jednostavno nema dovoljno i nece ga nikada no biti...
 
Mnogo veci zastoj na slaviji prave trole, i njima mnogo treba da naprave krug na kruznom toku. Kada krene sa stanice na slaviji ka crvenom krstu, prvo zastane da propusti sve one koji hoce da se iskljuce u nemanjinu, pa kada to prodje zastane da pusti sve one sto se ukljucuju iz nemanjine na slaviju, zatim zastane na uglu sa bulevarom oslobodjenja i ceka da se pandur smiluje, i na kraju dodje do cepa u makenzijevoj gde se iz 5-6 kolona sve sliva u jednu traku. Uzmite stopericu pa merite vreme troli, a posle i tramvaju pa cete se uveriti ko je veci problem.
 
zelja87":jsoduueq je napisao(la):
баш тако. није направљен за то зашто ме терате тамо онда?

него, очигледно се не слажемо са методама. за мене је то фашизам.

Zeljo imaj dovoljno obzira da pokusas da razumes ono sto si procitao pre nego sto pocnes da lupetas, u stvari procitaj dva puta, a onda uzmi recnik i procitaj celo poglavlje na slovo F, mozda nadjes neke interesantne definicije.
 
zidar":1enjt7xt je napisao(la):
zelja87":1enjt7xt je napisao(la):
баш тако. није направљен за то зашто ме терате тамо онда?

него, очигледно се не слажемо са методама. за мене је то фашизам.

Zeljo imaj dovoljno obzira da pokusas da razumes ono sto si procitao pre nego sto pocnes da lupetas, u stvari procitaj dva puta, a onda uzmi recnik i procitaj celo poglavlje na slovo F, mozda nadjes neke interesantne definicije.

:kk: +1
 
@ abyssbg
Добродошао на форум. Сви предлози су добродошли.
Елем, као што ти је Карло одговорио, шине се у Булевару Ослобођења пребаују на западну страну улице, као што си предложио. Раскрсница Краља Милутина и Булевара и данас има семафор, па се ту неће осетити никакво додатно оптерећење. Линија 10 би највероватније и ишла преко Вука, што због уштеде времена на раскрсницама, што због Вука као саобраћајног чвора.

@ zelja87

Па никада и нећемо постати ни близу европских и светских метропола, ако будемо размишљали на твој начин.
 
Vrh