Šta je novo?

Trg Slavija

stf":2jwju2vo je napisao(la):
@ Zelja87

Овим постом си свесно или несвесно објаснио многе ствари.

Стари део града је планиран у време када смо били чиста аграрна држава, а само највећи буржуји имали кола која чак нису имала ни посебну сврху, јер си било где моигао доћи пешке или трамвајем. Чак и тада, град је планиран на тај начин да се јавне површине поделе равномерно између свих корисника (пешаци, бициклисти, јавни превоз, приватни превоз)......

НБГ је планиран у неко друго време, када је аутомобилизација становништва узела маха. Али, и тада су јавен површине планиране равномерно између свих корисника. Јесте, аутомобили имају свуда по три широке траке, али и пешаци имају тротоар од 3-4 метра, зелених површина колико хоћеш, бициклистички рај......

Поента је да су аутомобили у старом граду преузели 90% површина, што мора да се заустави., јер је то неприродно и ненормално. Да се врати баланс.

Не може се правити од пите погача, тј. од старог града НБГ. Не може се аутомобилима повлађивати на рачун свих и свега осталог. Ти си оптужио нас да хоћемо да помогнемо трамвају на рачун свега? То је нетачно. Ми помажемо јавном превозу, пешацима, бициклистима, а на рачун само одређеног броја паркинг места. Ти насупрот томе, предлажеш да се уреде паркинзи на рачун свега и свакога, иако је доказано да аутомобилски превоз превезе најмању количину људи...

Па где је ту логика? Здрав разум?

Да, променио се на рачун аутомобила јер је то било неопходно. Данас је та неопходност још већа, а ти би да враћаш град на ту касабу "равноправности". То би само направило хаос. Понављам да овде говорим само о принципу, не мислим да би затварање к.милутина направило хаос.

А заиста не знам о којим бициклистима и пешацима причаш. Пешаци имају мин 150cm у краља милутина, која није никакав пешачки нити бициклистички коридор, нити ће то бити.

Да видим бициклистичку стазу уместо паркинг места на врачару, ја бих умро прво од смеха а онда од туге. После тога бих вероватно запалио себе или неку групу паркинг контролора испред општине/града. Јасно ми је да не живиш овде или да барем немаш ауто.

Та равноправност о којој говориш је релативна, јер као што си рекао не заузима исту површину по броју путника, као ни једнак број "следбеника".
 
@zidar, boca-ica
Moram reci da ne vidim bas preterani smisao toga da se trolejbusi teraju kroz Save Kovacevica, Baba Visnjinom i Krunskom. Sta se dobija time nisam bas shvatio. Baba Visnjina dobija uskoro (na moju veliku zalost) jednu veliku javnu garazu koja ce mislim dovoljno da zakrci ulicu. Da ne pricam o tome kad je pijacni dan koji je haos oko pijace. Jos tu da provuces sve trolejbuske linije - puno srece! Na zalost u nedostatku pravog gradskog prevoza - metroa prave se kompromisi i javljaju ideje koje su sve samo ne optimalne. Ulice kao sto su Baba Visnjina i Kursulina nisu pravljene za gradski saobracaj kao sto nije ni Golsvortijeva koja je po meni gora od autoputa.
 
Nisam siguran koliko je pametno da tramvaj ide Pasterovom tik pored Onkologije ispred koje je ionako haos s parkiranjem. Pristup bolnici se ne može zatvoriti, a još progurati i tramvaj jako je teško. Ista priča i sa Tiršovom i Dečijom klinikom, a tu je negde i ulaz za hitnu pomoć. Dakle, ako biste gurali tramvaj u te male uličice, bolje je Birčaninovom.
 
@Milance

Pa razmisljamo malo sta bi moglo, ne znaci da je sve dobro ali se trudimo :)
Mozda na kraju zakljucimo da trolama nema spasa a mozda im nadjemo resenje, valja pokusati, nikad se ne zna...
 
chobanne":7abwwqb6 je napisao(la):
Mislim da je ovo resenje daleko bolje. Jako je glupo forsirati ulicu Kralja Milutina kad već na 200m dalje u Resavskoj postoje tramvajske sine. Ne slazem se sa predlogom da se skrece u Nemanjinu ka Slaviji pa do nove raskrsnice u Kralja Milutina, nego bih sine iz resavske nastavio pravo do Bircaninove i tu izvrsio skretanje,
То је, наравно, лакше и јефтиније, али се добија пар доста великих проблема.
1. Губи се алтернатива правац у случају хаварија. Ево, већ неко време 2 и 12 саобраћају преко Ресавске, јер је Београдска проблем. У случају да се деси хаварија у Ресавској, аутоматски готово цо трамвајски систем испада из функције.
2.У овом случају, линије 14 и 10 постају непоуздане, јер им се траса исувише продужава. Поготово линији 10.
3.Славија, као једно од највећих саобраћајних и преседачких чворишта губи везу са најкапацитетнијим видом градског превоза.
chobanne":7abwwqb6 je napisao(la):
U ovom slucaju zabranio bih kompletan saobracaj u resavskoj od B.K.Aleksandra do nemanjine i u Kralja Milutina od Nemanjine do K.Milana osim za Gradski Saobracaj.
То би било најлогичније, али се поставља питање, како би се то уопште контролисало? Паркинг за станаре у тим улицама се не би укидао. Како онда да раздвојиш да ли некокористи улицу за транзит или само иде да се паркира?
zelja87":7abwwqb6 je napisao(la):
Да, променио се на рачун аутомобила јер је то било неопходно. Данас је та неопходност још већа, а ти би да враћаш град на ту касабу "равноправности". То би само направило хаос. Понављам да овде говорим само о принципу, не мислим да би затварање к.милутина направило хаос.
Наравно да говоримо о принципу а не о Краља Милутина. :)
Чињеница је да стари део града већ није у стању да прими садашњу количину аутомобила. Број аутомобила ће се само повећавати. Где ће стати ти аутомобили? Куда ће да возе, када већ сада немају где да се паркирају, а улице више немају где да се прошире јер су многе дошле до фасада зграда?
Надам се да ти је јасно зашто све метрополе дестимулишу аутомобиле у најстаријим деловима града.
То није питање става. То је чиста физика. Математика. Како хоћеш.
zelja87":7abwwqb6 je napisao(la):
Јасно ми је да не живиш овде или да барем немаш ауто.
Па очигледно ти није баш најјасније. Не живим на самом Врачару, ако си на то мислио, и не бих га никада изабрао као место за живот.....
Возач јесам, али сам такође и корисник јавног превоза, лети сам бициклиста, а пешак сам сваки дан. Зато и размишљам како размишљам.
Насупрот томе, потпуно је јасно да ти не излазиш из кола, а не бих се узненадио да колима идеш и у најближи макси.....па је сасвим јасно зашто агитујеш да се сваки педаљ градске површине повери аутомобилу.
 
stf":1psbp3yh je napisao(la):
Надам се да ти је јасно зашто све метрополе дестимулишу аутомобиле у најстаријим деловима града.
То није питање става. То је чиста физика. Математика. Како хоћеш.

Cak stovise cist ekonomski proracun.
Jednostavno su ljudi izracunali da je urbanizam zasnovan prvenstveno ili iskljucivo na privatnim automobilima postao preskup za drustvo i da se vise nikako ne isplati odrzavati ga kao takvog vec da je neophodna promena.
Nema to veze ni sa ekologijom ni sa zivotnom sredinom, samo kes.
 
zelja87":yg1iv8rv je napisao(la):
Да, променио се на рачун аутомобила јер је то било неопходно. Данас је та неопходност још већа, а ти би да враћаш град на ту касабу "равноправности". То би само направило хаос. Понављам да овде говорим само о принципу, не мислим да би затварање к.милутина направило хаос.
Јовин, Малетин и његова генерација урбаниста су инсистирали на Светосавском булевару: Прокоп - Храм - Вуков споменик. И један од главних аргумената за Прокоп је био: "неће бити одсечен од света, имаће метро и Светосавски булевар". Да би имао капацитет двоколосечне трамвајске баштице, тај булевар би морао да има 10-12 трака у сваком смеру. Чак и ако би се правио само са по 3-4 траке у сваком смеру, требало би порушити бар 1000 станова, вредности 100.000 евра и више, трошкови операције рушења би били 10-так милиона + 15-20 милиона трошак изградње булевара. Уз све то, сви станари морају пристати на исељавање.

Шта мислите, зашто су многи остарили :grand: чекајући 40 година Светосавски булевар :/
zelja87":yg1iv8rv je napisao(la):
Да видим бициклистичку стазу уместо паркинг места на врачару, ја бих умро прво од смеха а онда од туге. После тога бих вероватно запалио себе или неку групу паркинг контролора испред општине/града. Јасно ми је да не живиш овде или да барем немаш ауто.
Чему то? Чак и ако спроведу оно решење које предлажу :bash: које сматрам накарадним, :bash: некако ћемо живети, боље или горе... А сад, у чему је ствар? Прво се гадиш јавног превоза, бицикла, пешачења, а онда се гадиш пресељења у "аутомобилски рај" делове града, зато што нису круг двојке? Једина могућа проаутомобилка решења су:
- Аутомобилски тунели неколико пута скупљи од метро-а.
- Рушење великог дела старог центра Београда.

Реалност је и да за инвестиције тог обима нисмо спремни, чак и ако бисмо их сматрали оправданим, а желимо живети данас. Предлог групе "Имамо план" се може реализовати за 6 месеци, уз минимална ометања свих врста саобраћаја у зони радова. :kk:

stf":yg1iv8rv je napisao(la):
То је, наравно, лакше и јефтиније, али се добија пар доста великих проблема.
1. Губи се алтернатива правац у случају хаварија. Ево, већ неко време 2 и 12 саобраћају преко Ресавске, јер је Београдска проблем. У случају да се деси хаварија у Ресавској, аутоматски готово цо трамвајски систем испада из функције.
2.У овом случају, линије 14 и 10 постају непоуздане, јер им се траса исувише продужава. Поготово линији 10.
3.Славија, као једно од највећих саобраћајних и преседачких чворишта губи везу са најкапацитетнијим видом градског превоза.
+1
Не мора човек да буде инжењер са знањем више математике да би ово схватио. :kk: Саобраћајно-техничке карактеристике трамвајског саобраћаја су такве да је веома важно имати алтернативне коридоре. Уз додатак да је дуплирани коридор важан и због боље опслуге транспортном мрежом, те проблема склада капацитета и квалитета у срцу мреже.
 
Можда нисам довољно јасан...Ја нисам за аутомобилски рај нити се гадим градског превоза. Превозом идем кад год могу, имам месечну карту, ауто нисам возио месец дана, између осталог и због кијамета.

Велике метрополе које то раде, раде на друге начине, а не роварењем већ недостајућих паркинг места. Да ли треба да помињем да они већ имају развијене метро системе (више од 6 линија) у центру?

Мислим да не треба фантазирати и рушити постојеће саобраћајне структуре зарад "зеленила и бициклистичких стаза и тротоара ширих од 200цм) поготову у малим улицама на врачару и сличним деловима града. А јавни превоз унапређивати. Наравно да морају да се принесу одређене жртве.

Када кажем не треба да рушимо постојеће (одавно сужене капацитете) зашто мислите да сам за то да градимо нове? Да бушимо тунеле и рушимо паркове и шта све не..не капирам.
 
Kružni tok na Slaviji ne mora da bude idealno centriran krug
posmatrajuci iz tog ugla , sobzirom da ima prostora

-Dodati još jednu saob. traku između Makenzijeve i Beogradske (na uštrb parkirališta parking servisa)
time se gužva iz samog toka smanjuje, na taj način što autobusi i ostala vozila ( a jeste dobar procenat )
koja se isključuju iz toka u Beogradsku dok čekaju pešake ne ometaju ostale pravce

-Dodati još jednu saob. traku, između K. Milana i Nemanjine, koja bi zapravo bila zustavna, za vozila javnog prevoza
i tako oslobodili postojecu traku za vozila koja su sada ometana zaustavljanjem istih.

- Nemogucnost dodavanja je samo prividno izražena između Nemanjine i Bulevara Oslobođenja.
I to je moguce za 2-2,5 metara sam centralni krug ,,pomeriti,, ka Beogradskoj,
time napraviti porostor za ,,proširenje,, tj. ubacivanje još jedne saob. trake i u tom delu .

Navedeni radovi i izmene nisu veliki ni skupi niti dugotrajni
Nj. izvođenje ne bi drastično ometalo svakodnevni saobracaj
Te tako kružni tok Slavija bi bio uvecan skoro za ceo ,,prsten,,

Ako uopšte postoji oštećena strana to bi mogao biti samo Beogradski parking servis
koj je inače silom usidren na neprimernom mestu tako da štete i nema
(a i taj prostor bi bar delom pripao pešacima )

Blagim ,,centriranjem,, središnjeg kruga otvara se mogućnost za uređenjm istog na neki vec predložen način. . . .
i to još lepše vidljiv iz K. Milana , Makenzijeve i Beogradske

Takva Slavija bez trola (ista da saobraca Njegoševom) pa i tramvaji da ostanu zbog ,, BG šmeka,,
bi još d u u u u u u g o mogla da trpi nadolazeci buduci saobracaj :)
 
Данас сам анализирао могућност да цео потез од Славије до Поштанске штедионице буде аутомобилски зелени талас 2+2, а да трамвајски саобраћај не буде ометан аутомобилским, нити претераним чекањем на семафорима. Разрадио сам идеју интелигентног транспортног система, који би омогућавао да Старине Новака између Правног и Поштанске штедионице сваки парни минут буде пуна аутомобила, а сваки непарни практично очишћена од аутомобила. За варијанту Београдска, аутомобили би сустигли трамвај због семафора код Булевара, морали би имати јако компликован систем давања предности трамвају, незгодан за управљање и контролу, већу вероватноћу грешака, и мању пропусну моћ за аутомобиле.

Међутим, за варијанту Краља Милутина, систем би био много ефикаснији, и специјалан систем управаљања би био примењен само између Правног факултета и Поштанске штедионице. Систем би омогућавао просечну брзину трамваја 17км/с, а зелени талас за аутомобиле би био за брзину 30км/с. У случају да је аутомобилски саобраћај успорен од Правног према Славији, семафор код Поштанске штедионице смањује интервал, како случајно неки аутомобил не би остао на шинама за време трамвајских, непарних минута. У случају да постоје проблеми у доњем делу Старине Новака, смањује се интервал на семафору код Правног факултета из правца Славије. Стајалиште трамваја 10 и 12 код Правног би била у Ташмајданском парку у правац у односу на Краља Милутина. Из Ташмајданског парка трамваји би се укључивали у/искључивали из Старине Новака приближно на пола парка. Одатле до Поштанске штедионице трамваји би ишли средином улице. Задржавања на том стајалишту би била 30-50 секунди због уклапања у зелени талас, јер сам се водио принципом да се трамвај не зауставља ван станице од Булевара до 27.марта. Капацитет трамваја у том делу Старине Новака би био 10.000-14.000 путника на сат у једном смеру, зависно од типа коришћених трамваја, а за аутомобиле 1100-1200 путника на сат у једном смеру. Краља милутина би имала исти капацитет за трамваје, а главно ограничење капацитета би био семафор Краља Милутина/Булевар. У самој Краља Милутина је могуће организовати трамвајски зелени талас на релацији Краља Милана- Стајалиште у Ташмајданском парку.

Некако, од свих решења површинског саобраћаја, све ми вуче у Краља Милутина као оптималном решењу :rolleyes:
 
Pa, je l' rek'o Đilas da na Slaviji bude k'o u Barsi :D

Đilas":3dy2a4ji je napisao(la):
„Voleo bih da na Slaviji napravimo jednu ogromnu fontanu, po ugledu na onu na španskom trgu u Barseloni, da bude sva u bojama, sa muzikom. Biće slična i na Tašmajdanu, ali manja. Zašto ne bismo Slaviju zatvorili petkom uveče i subotom uveče i napravili od toga jedno lepo mesto gde će ljudi doći, prošetati..."

Izvor Press (6. januar 2011.)
 
Postovani forumasi,
nisam bio neko vreme na beobildu pa bih vas molio da mi u par reci pomognete kako da uz tekst dodam i sliku. Nesto sam pozelenjavao slaviju u fotoshop-u pa bih da pokusam skromno doprineti diskusiji.

hvala unapred
 
Odeš na neki sajt tipa dodaj.rs. Tamo dodaš sliku, i oni ti daju link koji staviš na forum. Link za forum je obično u obliku
 
hvala ti.

slavija-2.jpg


e sad, o kvalitetu rada u fotosop-u cemo drugi put, radije bih cuo kritike na predlog resenja :rolleyes:

Ono sto htedoh reci je da bih licno ja trole, autobuse, i ostala drumska vozila sve sakrio ispod slavije. Od vozila, iznad bih ostavio samo tramvaje, kako zbog smeka i njihovog samog po sebi usporenog saobracaja, tako i zbog male buke i nezagadjivanja okoline. Tramvajske stanice mogu ostati na pozicijama na kojima su trenutno (ili par metara tamos vamos), u svakom slucaju van trga.

Ostatak zelene povrsine bi bio ispresecan sadrzajima za pesake, tri,bi i ostale cikle (time se nisam mnogo zamarao, neka svako, po zelji, docrta klupe, baste kafica, staze za setnju i bicikle...). Tu i tamo po neka basta hotela, Mc-a, jedna ili dve prema banci, ali i nekoliko kaskadno poredjanih kafica od slavije pa na gore prema njegosevoj ulici (crveni krugovi na slici), koji bi, btw, imali lep pogled na fontanu/e i gde bi uzivali u wi-fi kafi kako preko dana tako i uvece zbog nocne rasvete.

Tramvajske sine...nesto poput crvenih linija na slici. Plavi pravougaonici prema Makenzijevoj ulici bi bile parking povrsine, kako za turisticke autobuse tako i javni parking ili rent-a-smart poput onih u Parizu.

Sama ideja fontane zaista nije losa, ako bi se lepo i pametno osmislio ceo sadrzaj videla bi se i dalje iz pristupnih ulica, npr: od karadjordjevog parka cim krenes da se spustas prema slaviji, od samih terazija se vec vidi hram a ispred njega fontana, dobar deo makenzijeve i beogradske prema slaviji bi imao zaista lep pogled i u toku voznje.

Zapravo, sve sto smrdi od emisija bi se usisavalo ispod slavije gde se najvise zadrzavaju vozila. (i verovatno preciscavalo poput ovih podzemnih garaza ovde u budimpesti). Sustina je da ne bih izmestao sine po susednim ionako uskim ulicama. A zapravo bih fontanu/e na slaviji zelenilom i pesackim sadrzajima da povezem sa NJegosevom ulicom, i pokusam da napravim jednu zelenu i zanimljiviju celinu kojom bih ja licno sa svojima prosetao jednom nedeljno sigurno.

Pozz,
miki
 
Мени се идеја укопавања друмског саобраћаја ни мало не свиђа. Подземни кружни ток би био безбедносна ноћна мора, а погледа према таквој Славији из главних праваца, са зјапећим црним порталима тунела, ми уопште није привлачан. Подземни пешачки пролази и исељавање шина у Краља Милутина би било сасвим довољно.
 
Arnorian":3mepyu4d je napisao(la):
Мени се идеја укопавања друмског саобраћаја ни мало не свиђа. Подземни кружни ток би био безбедносна ноћна мора, а погледа према таквој Славији из главних праваца, са зјапећим црним порталима тунела, ми уопште није привлачан. Подземни пешачки пролази и исељавање шина у Краља Милутина би било сасвим довољно.
Govoriš kao da bi pod zemljom bio mrkli mrak pa da tvoja primedba stoji. Dovolja visina, adekvatno osvetljenje i konstrukcija koja bi obezbedila dobru preglednost (bez puno stubova), pouzdana ventilacija i protiv požarna zaštita bi sve to rešili, samo bi to bilo katastrofalno skupo i za izvođenje i kasnije održavanje.
Miki tvoja ideja isto toliko dobra koliko je daleko od realnih mogućnosti ;)
 
Koliko god dobro da se osvetli, ulazak sa dnevnog svetla bi bio šok za oči.

Da li neko zna primer podzemnog kružnog toka, ili makar obične raskrsnice?
 
једино би ту могла да иде семафоризована раскрсница :) али од тога наравно нема ништа
 
@ Miki

Свакако најпожењније решење за денивелацију јавног пешачког и аутомобилског превоза. Одавно сам размишљао на ту тему а њена највећа мана је управо екстремно висока цена.

Твој предлог би требало модификовати, али су у питању ситнице. Околни блокови су незавршени, и они се не требају конвертовати у паркове. Трг у који би се толико уложило не сме да гледа у дворишта зграда и њихове калкане.

Блокови морају да се изграде. Међутим, слаба изграђеност око Славије даје одличну могућност да се новим зградам увуче улични фронт и тиме прошире зелене површине трга. То је под морање. Када се та могућност има, мора се искористити.

Друга ствар. Трамвај ти много кружи, и има оштре и за путнике јако непријатне кривине. Уз то, одмах је до зграда, те и физички одваја цео трг од могућих пешака. То сад није нека физички непремостива препрека, али јесте психичка препрека.
Трамваји могу да наставе право из свих улица и да се укрштају на средини трга. Тиме ће поделити трг на 3 мање засебне целине, које се могу уредити потпуно различито. Такође, добијамо и трамвајски хаб, тј. стајалишта свих линија на једној тачки-средини трга. тиме смањујемо и број заустављања трамваја.

Трећа ствар. Београдска. До сад смо закључили, јер мерења то показују, а и сурова пракса, да је та улица највећи промашај трамвајског система, и да у њој нема места за обе врсте саобраћаја.
Такође, због мале ширине улице, као и ситуације да трам остаје на површини а аутомобили под земљу, добијамо много зајебане, или апсолутно немогуће уласке у тунеле. Једноставно, нема места. Неизграђена Митићева рупа даје могућност да се то среди, али то опет значи померање трамвајске трасе. Ако се већ помера а задржава у Београдској, трамвајксе баштице треба пребацити на источну страну улице. Тиме добијамо могућност да се улаз уради како треба према Митићевој рупи. Такође, решава се проблем јако малог радијуса скретања из 27. марта у Београдску, као и проблем са стајалиштима на средини улице.

@Boob
Свака част на примерима. Ето, може и то да се уради, а по фоткама чак изгледа и пријатно, и пре свега, нимало страшно и небезбедно. Наравно, сад ће неко рећи да су то мали кружни токови, али већи кружни ток, даје и већу прегледност.
 
Колики проблем би представљали нагиби уливних улица, пре свега Београдске и Булевара ослобођења? Подземним кружним током би тај нагиб био још већи.
 
Barkley":2m9rdvi1 je napisao(la):
Колики проблем би представљали нагиби уливних улица, пре свега Београдске и Булевара ослобођења? Подземним кружним током би тај нагиб био још већи.
Вероватно би представљале проблем, али се то може још боље решити.

Тунел у Булевару Ослобошеђења би почињао код Пастерове, а у београдској код Поштанске штедионице. Тиме бисмо добили Београдску као пешачко-трамвајску, а код Храма проширен Карађорђев парк.

На тај начин се пробијају 2 београдкса гребена, и улив на Славију би био у равни.
 
@boob
zaista lepe slike, ocigledno u razvijenijim drustvima ne vide prepreke koje mi vidimo, gledacu da nadjem jos koji primer.

@stf
tuneli zaista resavaju mnogo toga. ako se kvalitetno i planski dobro urade naravno.

cinjenica je da nisam razmisljao o ceni denivelacije i nekim drugim bitnim stvarima, kao i da necu o tome ni u buduce razmisljati, barem ne u neko skorije vreme. jasno je da su potrebne ozbiljne analize kako predmera i proracuna tako i svega ostalog sto prati ovakve poduhvate. jednostavno vec duze vreme prolazim ovom jadnom slavijom i svaki bogovetni put mi prodje kroz glavu kako jadno i zapusteno deluje centar grada, jedna od najbitnijih raskrsnica u centru preko koje ides hteo nehteo, i ti i stranac... i svaki put pomislim kako bi lepo bilo...

e sad, ubedjen sam i da bi i para bilo, pogotovo kada bi se kompletiralo resenje koje na 50-ogodisnjem planu zaista donosi boljitak. pogledajte samo trosak mosta preko ade...ocu da kazem da sam ubedjen da bi (ako se neki gradski oci zainteresuju, a mogli bi ih zagolicati nekim zanimljivim resenjem, 3d modelom i renderima) cak i pare nasli, pogotovo ako bi videli par politickih poena u svemu tome. ako treba oticicu od svojih para ponovo u azerbejdzan da ponovo molim...

jedno je sigurno, barem po mom licnom misljenju: ne treba gubiti vreme, a ni pare, za bilo kakvo prelazno resenje, pogotovo za ovakve raskrsnice. jer bez ozbiljnijeg zahvata nema ni resenja na duze staze. bolje je nista ne uraditi nego baciti 5-10 miliona eura na nesto sto ce se za 5-10 godina opet raditi, i to ne zbog kvaliteta izvedenih radova vec zbog povrsnog prisupa planiranju cele price.

upravo su pristupne saobracajnice/ulice, tj. tuneli, ono sto fali da bi se denivelacija slavije odradila kako treba. a vidim i da gradski oci i ne beze od istih, pariska ulica npr....

hajde da na trenutak ostavimo novac kao razlog, kako bi resili slaviju i oko nje saobracaj da novac nije problem? mislim da bismo ovakvim nacinom razmisljanja mogli doci do dobrog resenja:
http://www.youtube.com/watch?v=XDDmE4qoCns&feature=related
 
Mozete samo da fantazirate o pesackim koridorima...
Danas je postavljen semafor na ulazu u golsfortijevu, cime je preseceno bulevarsko setaliste jer zeleno za pesake traje 0.3 sekunde :bash:
Nisam znao gde ovo drugde da napisem ali mislim da tog ko je smislio takav semafor treba poslati jedno opasno prevaspitavanje...
 
Vrh