Karlo del Ponte
Advanced
Циљни стандард је обезбедити паркиралишта за станаре, и прилазе аутом до станова, и преко тога не прелазимо. Ако занемаримо еколошке, здравствене, енергетске, микроклиматске, и у глобалу економске проблеме, које у највећој мери ствара аутомобилски саобраћај, и нагласимо само просторне, критеријум брзине кретања и уједначености брзине кретања кроз град, аутомобилу се, као најнепоузданијем, просторно најнеефикаснијем додељују остаци простора. И то тек када се реши питање сржи од 80% неаутомобилског саобраћаја у центру. Већ 1984. у кругу двојке је постојала потражња за 40.000 паркинг места, а било их је 17.000. Шта више, због заједничких коришћења простора, аутомобил спушта поузданост и брзину осталог саобраћаја на свој ниво, па и испод њега.zelja87":20zn2fbq je napisao(la):Мислим да је главни проблем што сте "ви" у фазону да треба да се дискриминишу аутомобилисти па ће тако људи да попизде и крену јавним саобраћајем и онда ће све бити боље. Мислим да је то погрешан приступ.
Уосталом, зашто се толико гадиш јавног превоза, бицикла и/или пешачења?
zelja87":20zn2fbq je napisao(la):Тротоар у краља милутина је са једне стране барем 200цм
него, очигледно се не слажемо са методама. За мене је то фашизам. нисмо ми Њујорк или Париз нити ћемо бити (ни за 100 година), па да морамо да протерујемо возаче са улица као некакав рак.
а то као бициклистиче стазе широки тротоари...то су само лепе брошуре..бицикл нико не вози јер је стари град веома брдовит. широки тротоар (шири од два метра) је бацање простора ако не служи ничему (није пешачка зона, нема фрекфентност, није улица која треба да се сагледа боље или нагласи као пешачи коридор до нечега, итд).
У Београду недостаје читав низ предуслова за бициклистички саобраћај. Најважнији недостаци:
- Безбедан простор за кретање
- Чување бицикала, места за везивање
- Култура вожње и разбијање баука о вожњи по киши, брдима итд.
- Неподношљив ваздух уз већину широких улица.
А зелене површине? Површине за децу? Претварање града у чисто бетонило + паркиралишта је и "естетско загађење". Узгред, на оној слици из Брисела, парк почиње одмах лево од кадра.zelja87":20zn2fbq je napisao(la):Ако имаш хроничан проблем са паркирањем а укидаш пм због таквог ширњеа онда је то и бацање пара, а све зарад неког идеала који нема сврху. Нема сврху, јер не треба тротоари свуда у граду да буду 200+цм зато што је то лепо. Нема поенту, тај скупоцен простор треба да се искористи што ефикасније. Паркинг јесте један најбољих од решења у овом крају.
ово горе је дакле киритка не целокупног пројекта већ ето мало смо се сконцентрисали на преуређење улица, регулисањем пм вуођењем траваја итд.
Када наглашаваш економију и ефикасност, онда говориш против аутомобилског саобраћаја:
- Најнеекономичније трошење енергије. Аутобус 7 пута ефикаснији, шински превоз 15-20 пута.
- Најнеекономичније коришћење простора. Један аутомобилски путник 40-60, аутобуски 5-10, трамвајски 3-6, пешаци и бициклисти слично као аутобус (изражено у метрима квадратним).
- Највеће варијације у возним временима има аутомобил (непоуздан превоз)
- Брзина при којој се остварује највећа пропусна моћ најмања за аутомобилску траку. За аутомобил 12км/с, трамвај и аутобус око 30км/с, метро и приградска железница 60-80км/с.
- Повећање потрошње нафте утиче на увозничку зависност, повећава се национални дуг, економија се ослања на ресурс са нестабилном ценом.
- Еколошки, здравствени, трошкови саобраћајних незгода и остали трошкови.
Не, то никако. Ова уштеда коју сам описао подразумева да трамвај иде директно Старине Новака. За раскрсницу код Поштанске шедионице сам смислио опет посебно решење, при којем ни један трамвај неби чекао дуже од минут на семафору, а 12 да иде поред Поштанске штедионице. Трамвајска деоница између Вука и Правног факултета је врло спора због много семафора, а поред Немањине од Ресавске до Савског трга то је најоптерећенији део мреже. Сам капацитет трамвајског дела Краља Милутина или Београдске, коју год варијанту да одаберемо, не треба да буде ограничен овим критичним делом Булевара. Од Славије према Поштанској штедионици имамо веома јак ток путника, а када ова деоница постане бржа и поузданија, биће још јачи. Пут преко Вука трамвајем на овом правцу је 6-8 минута дужи, чиме би на линији 10 поништили брзински ефекат са променама између Правног и Ветеринарског.stf":20zn2fbq je napisao(la):Линија 10 би највероватније и ишла преко Вука, што због уштеде времена на раскрсницама, што због Вука као саобраћајног чвора.