Šta je novo?

Trg Slavija

djole":a9qm6z7d je napisao(la):
A čemu gradnja obilaznice, ako je autoput kroz grad u startu bio super ideja? ;)
Auto put po sred grada je spašavao Beograd saobraćajnog kolapsa decenijama. Svaki put dok si stajao u koloni na auto-putu i Gazeli, samo si trebao da zamisliš kako bi tek izgledalo da nisu nikad ni napravljeni.

djole":a9qm6z7d je napisao(la):
Nemoj da me shvatiš pogrešno, ali ja stvarno ne vidim nikakvu prednost uništavanja Topčidera zarad "poboljšanja" saobraćaja.
Onog trenutka kad je neko odlučio da protura UMP kroz Topčider, on je bio ugrožen. A hoće li ga više ugroziti 2+2 saobraćajnica sa tečnim saboraćajem ili konstantno zagušena 1+1?
 
Da li neko zna,verovatno karlo kako planiraju istom trasom da puste tramvaje i trolejbuse to jest najsirim delom kruznog toka Slavija,mislim zbog kontaktne mreze?
 
Па и сада им се код Мека укрштају мреже.
 
Đole,
Ne može da se gleda mir stanovnika jedne uličice u centru nauštrb 100 000, verovatno i više ostalih sugrađana.

Život u centru ima svoje posledice. Ko hoće mir i tišinu, treba da ide u prigradska i periferna naselja.
Ne može da se živi u centru grada i da bude i mirno, i tiho, i zeleno, i da ima parking, i dete gde da trči...

Ne žive džabe po centrima većine gradovauglavnom mladi ljudi, kojima nije bitan mir i ušuškanost. A to što ovde svako mora s proplanka u Krug dvojke je priča za sebe.
 
Marcus Lupus":1z47phhd je napisao(la):
Ne žive džabe po centrima većine gradovauglavnom mladi ljudi, kojima nije bitan mir i ušuškanost. A to što ovde svako mora s proplanka u Krug dvojke je priča za sebe.
Ja nešto ne bi rekao da su većina u centru mladi. Tačno je za studente koji žive po iznajmljenim stanovima, ali oni nisu većina.
Takođe je jako puno i starih, koji tu žive odavno, neko čak i od vremena kad Slavija i nije bila uži centar. Verovatno većina njih ne živi sad tu zato što voli da živi u centru već je jednostavno, to njihov kraj i ne treba ga svesno još više degradirati samo zato što je to, Bože moj, najuži centar, to je samo za mlade i poslovne ljude. Verovatno bi dobar deo njih i pobegao odatle da je javni prevoz dobar, ali većina trpi lošije uslove za život samo da bi izbegli višesatno mučenje po prevozu.
Elem, ne kažem da ne treba razmišljati o 'razmazivanju' saobraćaja po okolini Slavije, ali sa druge strane, nemojte ljude koji žive olako shvatati, kao da je živeti oko Slavije neka posebna privilegija koju treba da plate dodatnim žrtvama.
 
Rešenje je ok, ali mislim da bi logičnije bilo prebaciti potez Nemanjine od Resavske do Slavije u Birčaninovu, a umesto dodavanja novih šina u Kralja Milutina, zatvoriti Resavsku za netramvajski saobraćaj..
 
па у неку руку и јесте привилегија живети у том делу. у нормалним земљама староседеоци који живе у центру продају своје станове за велике цифре и купују имања на периферији за упола мање новца. а и шта би им фалило да се преселе из круга двојке, и онако сви делови града имају све што има у центру?
 
vucko":1o6g0pgx je napisao(la):
Da li neko zna,verovatno karlo kako planiraju istom trasom da puste tramvaje i trolejbuse to jest najsirim delom kruznog toka Slavija,mislim zbog kontaktne mreze?
Probacu ja da odgovorim, mada nisam siguran, koliko sam video na renderu u sirem krugu gde ide GSP su dve trake, pa pretpostavljam u jednoj ce biti tramvaj, a iznad druge ce postaviti kontaktnu mrezu sa trolejbuse.

@Karlo: Kod tramvaja, pa i kod drugih sinskih vozila nije problem buka, vec vibracije koje prave ;)
 
medjutim":8wkrpfg1 je napisao(la):
Rešenje je ok, ali mislim da bi logičnije bilo prebaciti potez Nemanjine od Resavske do Slavije u Birčaninovu, a umesto dodavanja novih šina u Kralja Milutina, zatvoriti Resavsku za netramvajski saobraćaj..

Тиме не решаваш проблем самог трга, гужви и застоја на њему. Како би ишле 2 и 12? Из Београдске, преко целог трга, па узбрдо до Бирчанинове, њом до Ресавске, па даље ко до сада? Ако си подразумевао да се изваде шине из Београдске и да се сви трамваји пребаце у Ресавску, тиме губиш алтернативни правац у случају неких кварова, застоја, парада... Ако би склонио трамваје из Београдске и са трга, тада би опуштено могао да затвориш Ресавску и Краља Милутина за нетрамвајски саобраћај. Бар ја тако мислим. Лаички.

Ја сам за измештање шина из Београдске и са трга у Краља Милутина, јер знам како то изгледа када се 15 минута спушташ Београдском, па још 10 проведеш на самом тргу, док се трамвај некако не докопа станице. Јавни превоз, такав-какав је, мора да постане приоритет, што пре.
 
stf":18olq5gp je napisao(la):
Метро се пројектује и гради заједно са свим осталим видовима јавног превоза. Метро није засебан организам, и то би шири аудиторијум требало што пре да схвати. Ко сматра да ће нам метро решити све проблеме, тај се грдно вара.

Pa pošto smo (bukvalno) sve ostale vidove javnog prevoza već izgradili, možda je sad prvo red na metro.



Уколико се убудуће будемо водили преовладавајућом мантром на форуму: "батали све, треба нам метро", добићемо потпуно нефункционалан метро и ко ће нам онда бити крив?

Na žalost pa nećemo ni dobiti metro, tako da ni tvojoj bojazni ni daljoj diskusiji o metrou nema mesta.

Мислим да би побуна станара у овом случају била превише себична. Уосталом, ако им баш смета трамвај, могу продати стан, и увек ће имати ко да га купи по јако високој цени. Треба проширити мало колективну свет и поразмислити: "Чекај, ја нећу буку у улици, али ако ће она унапредити живот великом броју суграђана, ко сам ја да то спречавам?."

Pa ne možemo baš potpuno ignorisati jednu grupu ljudi na uštb druge. Jer stanovnici Kralja Milutina bi mogli da kažu: ako je ovima koji se voze tramvajem to sporo, nek se presele u centar, ili nek kupe kola...


Уосталом, нек мало завире по интернету у ту западну Европу па виде да се тамо трамваји форсирају кроз уске и мале улице, јер су туда далеко виталнији.

Ma pusti ti EU - to je drugi svet, kojem težimo, ali smo još daleko. Do tad pitajte stanovnike Resavske, da li im je bilo bolje pre tramvaja ili sad. Sumnjam da će neko da pohvali to rešenje. I to je jedino merodavno.
 
Bobb":1frlmca7 je napisao(la):
Auto put po sred grada je spašavao Beograd saobraćajnog kolapsa decenijama. Svaki put dok si stajao u koloni na auto-putu i Gazeli, samo si trebao da zamisliš kako bi tek izgledalo da nisu nikad ni napravljeni.

Ne kažem ja da nije trebalo tuda da ide veliki bulevar istog profila kao auto put (eventualno bez zaustavne trake, odnosno sa trećom saobraćajnom trakom umesto ničemuslužeće zaustavne), nego da je pogrešno da tranzitni saobraćaj ide maltene kroz centar. Ali ok, znam, tad kad je to građeno bile su druge okolnosti i mogućnosti.


Onog trenutka kad je neko odlučio da protura UMP kroz Topčider, on je bio ugrožen. A hoće li ga više ugroziti 2+2 saobraćajnica sa tečnim saboraćajem ili konstantno zagušena 1+1?

Tu i jeste problem UMP-a kroz Topčider. Umesto da se nastavi sa rasterećenjem Topčidera, što je prebacivanjem železnice na Prokop i započeto, em se od Prokopa praktično odustalo, em se još nakačio i drumski saobraćaj...

Usput, zna li neko zašto teretni vozovi između Novog Beograda i Rakovice ne idu preko Prokopa, nego na Sajam i starim železničkim mostom? Onamo ima dva koloseka, a ovde se ukrštaju i sa putničkim vozovima koji idu sa Glavne stanice ka Novom Beogradu, a moraju da se koordiniraju i sa onima koji sa Glavne idu prema Rakovici.
hm, rekao bih da sam otišao off-topic... uputite me ako znate gde je bolje mesto da ovo pitam.
 
Barkley":2nshqqvc je napisao(la):
Ако си подразумевао да се изваде шине из Београдске и да се сви трамваји пребаце у Ресавску, тиме губиш алтернативни правац у случају неких кварова, застоја, парада...
Sine uvek mogu da ostanu za svaki slucaj ali da se ne koriste.

Systrina studija iz 2002 predlagala je uspostavljanje efikasne tramvajske mreze sa nezavisnim linijama bez koriscenjanja Beogradske. Po njima bi jedino 9. isla preko Slavije, u tom slucaju resenje Slavije je jos lakse, tramvaj uz Mek ili kroz Bicaninovu i gotovo.

19_tramvaji-alternativa-2.png


Reorganizacijom mreze, tramvajski saobracaj bi se znatno ubrzao i postao pouzdaniji.
Ipak i u tom slucaju verovatno bih proterao tramvaj kroz Kralja Milutina umesto Resavske kako bi stanica na Slaviji ostala saobracajni cvor za presedanje.

u ovakvoj mrezi bolje bi bilo da crvena linija ide preko kralja Milutina kako bi postojalo presedanje na plavu (9.) i kod Slavije i kod zeleznicke stanice.

52_tramvaj-x3.png

U projektu "Slavija bez sina" namerno nismo ulazili u reorganizaciju mreze vec smo radili sa postojecim linijama kako ne bi komplikovali stvari i stvarali zabunu.

Barkley":2nshqqvc je napisao(la):
Ако би склонио трамваје из Београдске и са трга, тада би опуштено могао да затвориш Ресавску и Краља Милутина за нетрамвајски саобраћај. Бар ја тако мислим. Лаички.

To bi bio logican sled stvari kada bi se racionalno sagledavali troskovi saobracaja.

djole":2nshqqvc je napisao(la):
pitajte stanovnike Resavske, da li im je bilo bolje pre tramvaja ili sad. Sumnjam da će neko da pohvali to rešenje. I to je jedino merodavno.

Merodavan sam za davanje odgovora:

Kao dugogodisnji stanovnik Resavske ulice (drugi sprat, ulicna strana) veoma sam zadovoljan sto je tramvaj provucen mojom ulicom i sto mi je stanica na 100m.
Jeste malo bucno ali neverovatno prakticno.
Jos kada bi ulica bila zatvorena za sav ostali saobracaj (osim naravno hitnih sluzbi) a trotoar oslobodjen parkiranih automobila (danas zene sa decjim kolicima ne mogu da prodju) bila bi milina.

Napokon pravi siroki trotoari i lepo drvece, kuda ces bolje. A i moj stan bi vredeo daleko vise.

A posto sam ziveo i u Kralja Milutina (Desanke Maksimovic), mogu slobodno da kazem da bih bio veoma zadovoljan kada bi i kroz tu ulicu prosla tramvajska trasa a narocito uz ukidanje ostatka saobracaja i parking prostora.
Dobili bismo uz pesacku Resavsku jos jednu lepu i prijatnu ulicu u centru grada.

djole":2nshqqvc je napisao(la):
Usput, zna li neko zašto teretni vozovi između Novog Beograda i Rakovice ne idu preko Prokopa, nego na Sajam i starim železničkim mostom?

nekoliko razloga:
- Novi cvor je napravljen prvenstveno kako bi se odvojili putnicki i teretni saobracaj te se zato za teretni koristi stari cvor
- tretni saobracaj ugrozio bi pouzdani takt bg:voza na deonici Prokop-NBGD i buducoj liniji Prokop-Rakovica
- vozovi koji prevoze opasne materije ne smeju da idu kroz tunele
- Dizel lokomotive ne mogu kroz stanicu Vukov spomenik zbog osetljivih protivpozarnih uredjaja

postoji diskusija Zeleznica za ova pitanja

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=225
 
Хвала, зидар. :) Мислим да је при садашњој организацији трамвајског саобраћаја више има смисла да постоје и линија кроз Ресавску (тј. линије) и још једна ближа самој Славији. Да не ширимо причу, то је друга тема.

Још једна ствар, ја не бих противљење станара Краља Милутина или било које друге улице, назвао себичним. Свако има право на своје интересе, некима би тај трамвај био савршен, другима би направио проблеме, то је нормално. Не треба због тога неког ''терати'' да продаје стан или да му говорити да се сели ако му се не свиђа. Ретко ће се поклопити интереси свих станара улице или краја. Није њихов посао нити интерес да сагледавају ширу слику и опште користи за град. То је посао градских власти, који морају да им адекватно објасне интерес целог града, користи које ће имати због одређених жртви, затим да се потруде да нађу решење да те жртве буду минималне и да им понуде неке друге олакшице. У савременим градовима је немогуће удовољити свима или направити неку промену а да се ништа не жртвује за узврат. Да се питају само грађани центра, вероватно би захтевали да се забрани сав аутомобилски саобраћај у центру, сем за њихових возила. Али нам је свима јасно да је то сада немогуће, па зато ни не може свим жељама да се удовољи.
 
djole":3ll5l8fh je napisao(la):
stf":3ll5l8fh je napisao(la):
Метро се пројектује и гради заједно са свим осталим видовима јавног превоза. Метро није засебан организам, и то би шири аудиторијум требало што пре да схвати. Ко сматра да ће нам метро решити све проблеме, тај се грдно вара.
Pa pošto smo (bukvalno) sve ostale vidove javnog prevoza već izgradili, možda je sad prvo red na metro.
Уколико се убудуће будемо водили преовладавајућом мантром на форуму: "батали све, треба нам метро", добићемо потпуно нефункционалан метро и ко ће нам онда бити крив?
Na žalost pa nećemo ni dobiti metro, tako da ni tvojoj bojazni ni daljoj diskusiji o metrou nema mesta.
Мислим да си занемарио чињеницу да и Булевар ослобођења и Београдска и Славија треба да се реконструишу, тј. улагаће се па ће се улагати. Ми смо само предложили како за тај исти новац могу да направе другачије и ефектније решење.
Не можемо заутавити одржавање целокупне инфраструктуре док не изградимо метро, јер се метро никад ни не завршава. Никад.
djole":3ll5l8fh je napisao(la):
Pa ne možemo baš potpuno ignorisati jednu grupu ljudi na uštb druge. Jer stanovnici Kralja Milutina bi mogli da kažu: ako je ovima koji se voze tramvajem to sporo, nek se presele u centar, ili nek kupe kola...
То је велики проблем становника центра. Имају све, а не дају ништа.
Наравно да не можемо занемарити. Треба им образложити због чега је та мала њихова жртва потребна, и оправдана, и понудити им нешто заузврат, нпр. неплаћање паркинга у њиховој улици (за њих). Мањи инфостан за неки мали проценат због фактора повећане буке. решење се лако нађе.
djole":3ll5l8fh je napisao(la):
Do tad pitajte stanovnike Resavske, da li im je bilo bolje pre tramvaja ili sad. Sumnjam da će neko da pohvali to rešenje. I to je jedino merodavno.
То није једино меродавно. Питај путнике трамваја 2 и 7, којом линијом лакше долазе до аутобуске/железничке станице и зашто?. Питај их шта мисле о трамвају у Ресавској кад је Славија блокирана или у Београдској пукне цев?

Живот у граду представља низ компромиса. Ко није спреман на то, град није место за њега.
Barkley":3ll5l8fh je napisao(la):
Ретко ће се поклопити интереси свих станара улице или краја. Није њихов посао нити интерес да сагледавају ширу слику и опште користи за град. То је посао градских власти, који морају да им адекватно објасне интерес целог града, користи које ће имати због одређених жртви, затим да се потруде да нађу решење да те жртве буду минималне и да им понуде неке друге олакшице.
Свакако. Слажем се. Управо због недостатка контакта на релацији град-грађани и добијамо конфликте. Свакако да се станарима Краља Милутина мора нешто понудити заузврат.
 
zidar":3s1f7py0 je napisao(la):
Kao dugogodisnji stanovnik Resavske ulice ... Jos kada bi ulica bila zatvorena za sav ostali saobracaj (osim naravno hitnih sluzbi) a trotoar oslobodjen parkiranih automobila ... bila bi milina.

A posto sam ziveo i u Kralja Milutina (Desanke Maksimovic), mogu slobodno da kazem da bih bio veoma zadovoljan ... tramvajska trasa ... uz ukidanje ostatka saobracaja i parking prostora.


Kako ide ona crnohumorna "izreka": no niggers, no racism. Iliti u našem slučaju, da ukinemo sav saobraća - svima bi bilo lakše. Tu i tamo poneki tramvajčić da te odveze do Sava Centra i to je to... ;)
 
djole":3ihd4yru je napisao(la):
zidar":3ihd4yru je napisao(la):
Argumenti tip "stanari ce se buniti" ili "vi ste ludi" niti su relevantni niti doprinose debati, a glavna poenta konstruktivne kritike je da podstakne promene na bolje.

Grad se valjda pravi i prepravlja po meri građana, a ne po meri tramvaja? Ako nekome nešto smeta, zašto to raditi, pogotovu ako nije neophodno? Uostalom, stanari Mišarske su se pre godinu i po izborili za mir u svojoj ulici. Zašto ne bi i stanari Kralja Milutina?

- tramvaj nikada ne bi prosao kroz 27. marta ("tik uz zgrade, boze moj vibracije ce nas unistiti a i taj tramvaj je bucniji od fijakera!")

Pa da su ljudi znali za vibracije pre postaljvanja šina, i da ih je neko pitao, sigurno bi rekli NE.
Drugo, zašto su šine na Bulevaru vraćene u sredinu, ako je "tik uz zgrade" tako genijalno i revolucionarno rešenje?

ђоле легендо. УПРАВО ТО!!!!!!


- Knez Mihajlova verovatno nikada ne bi postala pesacka ulica ("pobogu gde ce stanari da se parkiraju")

поредиш краља милутина и кнеза милоша? :laugh: :laugh:

edit>зидар, очигледно је да си велики ентузијаста за велике и функционалне саобраћајне системе (што апсолутно подржавам и разумем) али остали грађани (који нису ти и ја) не размишљају тако.

него, ја живим у улици која је близу београдске. и презадовољан сам што моја улица није београдска (бука, вибрације, смог, мањак паркинга итд). трамвајска бука и вибрације могу да се "чују" чак и до мене када сам у делу стана који је ближи београдској.

са друге стране страва ми је што ми је близу станица. нико то не спори. нити да је лоше имати трамвај у крају, па још са независном трасом, страва! али да блокирате неке природне везе за бензинска возила (процентуално мало људи превозе али ако их возиш у круг само ћеш да повећаш смог и буку у граду и наравно гужве). ви као да то игноришете и као не ово је страва.

као што рекох већ раније. трамваји су последњи проблем на славији. само даш гас и обиђеш или успориш и пустиш га. проблем су пешаци и саобраћајци. трамвај треба да има што независнију мрежу али не по цену свега осталог.

stf":3ihd4yru je napisao(la):
Метро се пројектује и гради заједно са свим осталим видовима јавног превоза. Метро није засебан организам, и то би шири аудиторијум требало што пре да схвати. Ко сматра да ће нам метро решити све проблеме, тај се грдно вара.

Уколико се убудуће будемо водили преовладавајућом мантром на форуму: "батали све, треба нам метро", добићемо потпуно нефункционалан метро и ко ће нам онда бити крив?

потпуно се слажем!!

stf":3ihd4yru je napisao(la):
Наш предлог убрзава повећева функционалност трамвајског система, притом не на уштрб осталих видова саобраћаја (још им чак и помаже), и оставља могућност за квалитетну симбиозу са потребном метро станицом Славија.

Мислим да би побуна станара у овом случају била превише себична. Уосталом, ако им баш смета трамвај, могу продати стан, и увек ће имати ко да га купи по јако високој цени. Треба проширити мало колективну свет и поразмислити: "Чекај, ја нећу буку у улици, али ако ће она унапредити живот великом броју суграђана, ко сам ја да то спречавам?."

Да продају..па то и јесте проблем, продаће га за мање паре.
Човече...није ово Јапан па да мислимо само на суграђане. Слажем се да је то идеал, али...нећемо да будемо неозбиљни.

А ово да не угрожава, то је потпуна неистина. Човече, не ради се само о славији она је један од (изузетно важних) чворова које чине саобраћај у граду. По вама, цео неимар, западни врачар, врачар, сви треба у земун преко газеле, или на превоз...у најмању руку неозбиљно :rolleyes:
 
milanche":22odd6gi je napisao(la):
vucko":22odd6gi je napisao(la):
Da li neko zna,verovatno karlo kako planiraju istom trasom da puste tramvaje i trolejbuse to jest najsirim delom kruznog toka Slavija,mislim zbog kontaktne mreze?
Probacu ja da odgovorim, mada nisam siguran, koliko sam video na renderu u sirem krugu gde ide GSP su dve trake, pa pretpostavljam u jednoj ce biti tramvaj, a iznad druge ce postaviti kontaktnu mrezu sa trolejbuse.
То није немогуће. У појединим градовима Швајцарске и Немачке трамваји и тролејбуси користе исту саобраћајну траку. Тролејбус може да користи и суседну саобраћајну траку у односу на ону изнад које је тролејбуска мрежа, и углавном се ради на тај начин. Али, пракса код нас показује да је Славија баш због тих преклапања најрањивија тачка, због којих повремено буде блокирано по пола трамвајског и тролејбуског саобраћаја. Од силних начичканих трамваја и тролејбуса се преполове капацитети и осталом моторном саобраћају. Циљеви везани за трамвај су:
  • Друмска возила не прелазе преко скретница, не оштећују их, не наносе прљавштину и лапавицу
  • Само по једно стајалиште за сваку линију и сваки правац
  • Преплитање трамвајске и тролејбуске мреже свести на минимум. У случају квара на било ком делу електричне контактне мреже, највећи део трамвајског и тролејбуског саобраћаја се не зауставља.
  • Раздвајање трамвајског од аутомобилског саобраћаја
  • Функционална окретница, која опслужује сва три правца, и са могућношћу искључивања из саобраћаја (био сам предложио парк код Тиршаве)
  • Обезбедити услове у којима дуги трамвајски возови никоме не сметају.
  • Смањити време које трамвај проведе у раскрсници и на прилазима раскрсници.
  • Траса трамваја која би била минимално ометана у току изградње метро-а трасом Делиградска-Београдска. Шта више, као жила куцавица док цео околни систем буде био у хаосу две године раскопавања.
Чак је могуће пред сам почетак раскопавања прво направити трамвајски мостић код Мека или у Бирчаниновој, па распали по копању. ;)
milanche":22odd6gi je napisao(la):
@Karlo: Kod tramvaja, pa i kod drugih sinskih vozila nije problem buka, vec vibracije koje prave ;)
Метро ствара још јаче вибрације, тако да нам је и то задатак када будемо ширили причу о метроу у јавности. Ако као мерило узмемо пругу у Војводе Степе из прве половине ХХ века и неку страћару, ПУПС је наша судбина :grand: Али, већ сада имамо метал-гумене елементе на великом делу трамвајске мреже, а разлика у буци и вибрацијама је драстична. То и обичан лаик може да примети, без неких специјалних мерења.

Управо због проблема вибрација неколико метро система у свету је грађено са гуменим точковима. Међутим, данас се технологија са гуменим точковима ређе примењује, и то само у специјалним случајевима (оштрије кривине и већи успони). Све више се гумени елементи уграђују у колосек. У Прокопу је за на колосецима 5 и 6 уграђен најновији систем заштите од вибрација, а уз све то испод свих до сада изграђених колосека Прокопа се налазе табле од неког пластично-гуменог материјала. За даље истраживање система против вибрација се треба консултовати са инжењерима ЗГОП-а и Енергопројекта.

@djole
Претражио сам огласе за станове. Упоредио сам Војводе Степе и Јове Илића, тражио сам новоградњу, зграде са 5-6 спратова, новоградња. За оба је узорак био по око 20 станова. Утврдио сам да је разлика у цени станова 60 евра по квадрату, уз напомену да Војводе Степе нема зеленила и ладовине, и да још нису уграђени метал-гумени елементи у колосек. Уколико је просечан стан у Краља Милутина 60 квадрата, односно губи вредност 3600 евра, на пример, и платимо одштету за 300 станова, то је само мало јачих 1.000.000 евра. Ако за 100 уклоњених паркинг места направимо подземне гараже просечне цене коштања 10.000 евра, то је још 1.000.000. Ако је цена радова на колосеку 3-4 милиона, опет је мање од једно 10.000.000, које штедимо само на трамвајима, а укупна уштеда је и већа. Пре тога сам гледао цене Ресавске и Краља Милутина, и разлике у цени су незнатне. Али зато, уз аутомобилске магистрале Београдска и Максима Горког цене су за 500-600 евра ниже! Ако ти је толико стало да се сачува цена станова, онда се буни против решења градских власти, и свих осталих која помажу једино аутомобилима.
 
Moze li se nesto uraditi po pitanju MAkenzijeve, jedna traka prima automobilski i javni saobracaj i precesto nastaju cepovi bas kod ukljucivanja u samu ulicu.
Moze li se na ustrb parking mesta prositi na makar 3 trake gde bi 2 bile za smer od Slavije a jedna prema Slaviji.
 
Makenzijeva ulica voljom silnika
je izgubila nekoliko raskrsnica u pravcu Njegoševe, tako da su ,,poprečene,, ulice silom oslepele
Iste poprečene ul. bi dosta doprinele na smanjivanju opterecenosti ne samo protoka vec i parkiranja

Izmeštanjem trola u Njegoševu, Makenzijeva bi ,,prodisala,, što ima veliki uticaj na Slaviju iz koje bi
se time saobracaj olakšao i ubrzao. . . .

Oslepljenje ulica posmatrano sa Slavije ni u jednom drugom pravcu nije izvršeno vec samo u Makenzijevoj
razloge potraži u spisku stanara tih oslepljenih uličica :laugh: :lool: :laugh:
 
Karlo del Ponte":13yb9jzg je napisao(la):
Али зато, уз аутомобилске магистрале Београдска и Максима Горког цене су за 500-600 евра ниже! Ако ти је толико стало да се сачува цена станова, онда се буни против решења градских власти, и свих осталих која помажу једино аутомобилима.

Drugim rečima, Beogradska neće poskupeti (jer će tu ostati automobilski saobraćaj a la M.Gorkog), a Milutinova će pojeftiniti.

S druge strane, ako će već renovirati Beogradsku, i stavljati onu gumu da ublaži vibracije, onda će već samim tim "Beogradskađanima" biti bolje. Ne moramo uništavati jednu retku oazu mira u centru (relativno rečeno "mira"), nego samo poboljšati sadašnja rešenja.

Sad još jedno, verovatno glupo pitanje: Koliko bi koštalo da se tramvaj metne ispod Beogradske i cele Slavije? Znači ne duboko, nego kanal 5m dubine koji se "poklopi" ulicom.
 
boca-ica":4nyzkwxe je napisao(la):
Izmeštanjem trola u Njegoševu, Makenzijeva bi ,,prodisala,, što ima veliki uticaj na Slaviju iz koje bi
se time saobracaj olakšao i ubrzao. . . .

Kada smo vec sklonili tramvaj sa kruznog toka mozda nekako mozemo i celokupnu kontaktnu mrezu to jest i trole.

Njegoseva kao takva deluje kao dobra opcija, ipak glavni problemi su prilazi ulici:

- Maksima Gorkog je vec gadan cep a oko Kalenica je haos
- na cvetnom trgu je pesacka zona

Jos bitnije od toga, premestanje trole u Njegosevu ukinulo bi vezu sa ostatkom prevoza na cvoru Slavija.

Isto kao za tramvaj, mozda valja izmestiti trole sa kruznog toka ali tako da ostanu na trgu Slavija u sirem smislu.


Tu se vec hvatamo resenja cele Slavije, sto je neminovno a 2012. ce se to izgleda dogoditi pa bolje da se pripremimo.

Kruzni tok ili ne kruzni tok pitanje je sad. Prostora oko Slavije ima i za izgradnju i za mastanje.

Sta ako je resenje Slavije, dve Slavije!

DOUBLE TROUBLE: dupli kruzni tok na Slaviji sa trolejbuskim koridorom u sredini :D

52_double-trouble.png
 
zelja87":3isua0fo je napisao(la):
али да блокирате неке природне везе за бензинска возила (процентуално мало људи превозе али ако их возиш у круг само ћеш да повећаш смог и буку у граду и наравно гужве). ви као да то игноришете и као не ово је страва.
Заиста не знам о чему причаш? :o Тврдиш да ми успоравамо аутомобилски саобраћај на рачун трамвајског?! Како свега ти? Пошто ти текст и слика нису довољни, изгледа да морам постепено да ти цртам. Оке, ево:

3 примера:
1. Возач аутомобила из Булевара Ослобођења иде у Краља Милана.
Данас: На својој путањи има чак 3 укрштања са трамвајима.
Предлог: Постоји само 1 укрштање са трамвајима.
2. Бозач аутомобила из Немањине вози у Београдску.
Данас: Има 2 укрштања са трамвајима.
Предлог: Има 1 укрштање са трамвајима.
3. Возач аутомобила иде из Немањине у Краља Милана.
Данас: Има 3 укрштања са трамвајима.
Предлог: Има 2 укрштања са трамвајима.
5jtc1d.jpg

А чак нисам нацртао ни најекстремнији пример возача који из Булевара Ослобођења иде у Београдску данас има 2 укрстања а нашим предлогом нема ниједно


Како ми то вртимо возаче у круг?
zelja87":3isua0fo je napisao(la):
као што рекох већ раније. трамваји су последњи проблем на славији. само даш гас и обиђеш или успориш и пустиш га. проблем су пешаци и саобраћајци.
И даље гледаш само из угла возача аутомобила. Отвори видике и прошири погледе, возачи нису једини корисници града и немају искључиво право коришћења славије.
Из угла пешака, возачи аутомобила су највећи проблем Славије. Из угла корисника трамваја, возачи аутомобила су највећи проблем на Славији. Шта ћемо сад? Ко је у праву?
zelja87":3isua0fo je napisao(la):
трамвај треба да има што независнију мрежу али не по цену свега осталог.
По цену чега? Ако смо и аутомобилски и пешачки саобраћај убрзали, једина жртва је Краља Милутина. Ето, више им није рај, него мало мањи рај.
zelja87":3isua0fo je napisao(la):
Да продају..па то и јесте проблем, продаће га за мање паре.
Човече...није ово Јапан па да мислимо само на суграђане. Слажем се да је то идеал, али...нећемо да будемо неозбиљни.
Карло то је написао да је разлика у цени станова у Ресавској и Краља Милутина незнатна, те то није никакав проблем. Уосталом, зашто би цене пале? Живиш у малој, мирној, незагађеној улици са еколошки чистим градским превозом испред улаза. Па то је идеал.
Ко је у ствари неозбиљан? Неко ко жели идеал, или неко ко кука како ми нисмо средина за то?
zelja87":3isua0fo je napisao(la):
А ово да не угрожава, то је потпуна неистина. Човече, не ради се само о славији она је један од (изузетно важних) чворова које чине саобраћај у граду. По вама, цео неимар, западни врачар, врачар, сви треба у земун преко газеле, или на превоз...у најмању руку неозбиљно :rolleyes:
Ово стварно не разумем. Шта си хтео да кажеш? Појасни, "човече". Заиста те не разумем, на шта циљаш овом реченицом?? :)
 
Zidar ovaj tvoj projekat bi znacajno uticao na redukciju broja automobila u Beogradu, ali kao propratni efekat bi proredio i broj vozaca. :laugh:

Trole su mnogo manji problem u kruznom toku, cak i sa kontaktom mrezom znacajno su mobilnije od sinskog vozila.
 
@stf
+ 1 :)
Odgovr svim zaštitnicima svojih staništa povodom izmeštanja električnog saobracaja sa Slavije
,, Живиш у малој, мирној, незагађеној улици са еколошки чистим градским превозом испред улаза.
Па то је идеал.,, :kk: :kk: :kk:

@Zidar, Povodom
,,. . . ukinulo bi vezu sa ostatkom prevoza na cvoru Slavija. . . ,,

Cvetni trg sa Beograđankom bi time postalo saobracajna tačka -malo čvorište gde se i SADA susrecu
Tramvaj - Resavaska
Trola - sada M.Tita (a sutra Njegoševa)
Autobus - M. Tita

Poenta na Slaviji je da se to čvorište rastereti preraspodelom na dr. sada ne iskorištene obližnje tačke

Razlika u stizanju od Beograđanke do Slavije između GSPa i pešaka je bednih par minuta
- isprobao sam mnogo puta -

Tvoja ,,pešačka zona,, Cvetnog trga nije ništa drugo, nego kafeđijska otimačina
što sam mnogo puta i obrazložio -
Obožavam pešačke zone i Bgdu zaslužuje mnogo više ali ovakvo kabadahisko otimanje nema nigde :bash:
i pati ceo grad tj. saobracajno rasterecenje Slavije.
Ta raskrsnica je pod blagim uglom najidealnija za trolino uk-isklj.
Nikako se ne može opravdati takozvanom pešačkom zonom
prostor u kojem nema mesta ni za pešaka da prođe od astala i stolica tih par kafića
(pri tome, sam ograđen C. trg - dva metra dalje z v r j i p r a z a n )

Što se tiće raskrsnice sa M.Gorkog , pa zar bi prvi put za radi modernizacije saobracajnica
morala da se sruši jedna ili dve kuce.
Nedavno je to baš na BB bilo sa petljom kod Hipodroma i petljom u Batajnici i da ne nabrajm dalje.

Inače jako cenim tvoja pokazana realna viđenja u svim slučajevima
samo ne razumem ovo jedno viđenje, sem kao zaštitite par kafeđija

PS Kraj poznajem odlično , tu sam išao osnovnu i u gimnaziju koja je upravo tu u Njegoševoj. :)
 
Vrh