Šta je novo?

Trg Slavija

@boca-ica

pogresno si me razumeo, nemam nacelno nista protiv ideje trole u Njegosevoj, samo ukazujem na stvari koje treba resiti. :vops:
 
A predlog da tramvaj skrece u Tirsovu i odatle posle u Kralja milutina? Nekako mi deluje bolje...?
 
Ok, :) onda po jedno, crno i vruce, za Slaviju
po meri naseg Bgda :vops:
 
I jos jedna stvar, oni planiraju da teraju deligradsku ka prokopu, a tu se nalazi pored mnogih bolnickih odeljenja i institut za plucne bolesti... :D pa dobro...
 
Galeks":2kdlgnoc je napisao(la):
A predlog da tramvaj skrece u Tirsovu i odatle posle u Kralja milutina? Nekako mi deluje bolje...?

Pasterova, Tirsova, Bircaninova... svejedno je

Izabrali smo Bircaninovu jer je najbliza Slaviji radi jasnije ilustracije prilikom rekonstrukcije same Slavije.
Ako se rekonstruise i trasa u Buloevaru JNA tramvaj moze da skrene u bilo koju od gore navedenih ulica pa zatim u Kralja Milutina.

Tehnicki bi najzahvalnije bilo kroz Pasterovu, veoma siroki moguci radijusi pri svakom skretanju (samo da braca rusi daju komad svog placa) ubrzali bi saobracaj i povecali komfor voznje.

Dodatna stanica kod klinickog centra bi takodje znacila, taj je kraj bas slabo opsluzen prevozom a potrebe velike.
 
Da, nisam obratio paznju na to zbog smera kojim sada automobili idu u toj ulici, ali eto kada se pogleda, stvarno bi nekako najlakse leglo skretanje tuda :D
A blizina stajalista samom klinickom centru je dodatni plus... :D
Nadam se da cete izgurati nekako ovu ideju, tj. da ce je neko usvojiti... :D
 
djole":22q9aszs je napisao(la):
Karlo del Ponte":22q9aszs je napisao(la):
Али зато, уз аутомобилске магистрале Београдска и Максима Горког цене су за 500-600 евра ниже! Ако ти је толико стало да се сачува цена станова, онда се буни против решења градских власти, и свих осталих која помажу једино аутомобилима.

Drugim rečima, Beogradska neće poskupeti (jer će tu ostati automobilski saobraćaj a la M.Gorkog), a Milutinova će pojeftiniti.
Ако на овај начин симулирамо потенцијалну дискусију са станарима Краља Милутина, ево нове понуде станарима:
- Сва паркинг места се укидају, и сви станови окренути према Краља Милутина добијају гараже, испод бетонираних средишта затворених блокова, потенцијалне зграде на углу Краља Милана и Милутина, и игралишта Треће гимназије.
- За разлику у изгубљеној цени стана, и новодобијеној са гаражом, дају се две понуде станарима: да половину те разлике откупе, или да градска власт изнајмљује гаражу 2-3 године док не заради онолико колико станари требају да плате за откуп.
- Улица постаје 1+1 за трамвај + 1 аутомобилска трака за прилаз блоковима и за кретања од Славије према Бранковом мосту.
- Правцем дрвореда се додаје жива ограда, и стубови са ланцима док жива ограда не живне.
- На сада већ широким тротоарима се додаје бициклистички коридор.

И то све под претпоставком да ће станови стварно губити цену у Краља Милутина, у шта сумњам.
djole":22q9aszs je napisao(la):
S druge strane, ako će već renovirati Beogradsku, i stavljati onu gumu da ublaži vibracije, onda će već samim tim "Beogradskađanima" biti bolje. Ne moramo uništavati jednu retku oazu mira u centru (relativno rečeno "mira"), nego samo poboljšati sadašnja rešenja.
Сам си објаснио да се живот у Београдској неће бити бољи, јер градска магистрала остаје шта год радио са трамвајем:
Drugim rečima, Beogradska neće poskupeti
djole":22q9aszs je napisao(la):
Sad još jedno, verovatno glupo pitanje: Koliko bi koštalo da se tramvaj metne ispod Beogradske i cele Slavije? Znači ne duboko, nego kanal 5m dubine koji se "poklopi" ulicom.
Толико плитко укопавање се радило почетком ХХ века, и последица су управо бука и вибрације. Данас се код метро-а и подземних трамваја тежи мало дубљем укопавању, и постављању тампон слоја између тунелске кутије и нивоа улице.

Градња такве деонице би изазвала хаос минимално 2 године. Како би Београдска била потпуно затворена, у Краља Милутина би сигурно постала аутобуска улица, хаос би се пренео на цео град. Последице загађења и загушења саобраћаја би биле катастрофалне у том периоду, а то све улази у цену радова. Зато су, благо нама Беобилдовци предложили решење које је фазно. Ем што би у току изградње измештене трамвајске мреже трамвај све време био иоле функционалан, ем што се у току изградње тунелских деоница нуди другачији трамвај, који ће тада стварно спасавати ствар. :gobb: Цена Београдске улице са подземним шинским саобраћајем би била реда величине 30-70 милиона евра, са једном подземном станицом. То спада у сасвим другу категорију инвестиција, које су високе, стратешке, и на веома дуги рок. Наки углавном прихваћен став на форуму је да, поред тежње метроу, сагледава се и цео остали систем и траже побољшања. :pob:

@djole
Твој став је стварно "Даље нећеш проћи." Град је таква целина да се морају дешавати промене, мора дограђивати измештати, преправљати, али најгоре је када се неко надрнди и не дозволи никакве промене, и поред тога што му се нуде услови по којима би чак био и у добитку.

Тако је у Мељаку један :grand: претворио улицу, која је најкраћи прилаз до око 100 кућа или плацева, у две слепе улице био је власник дела улице, јер су са обе стране плацеви које је некада давно продао. Ископао је јарак и само пешаци су могли да пролазе. Његов разлог је био "пролазиће камиони и због вибрација срушиће ми се стара шупа". Одмах након његове смрти пут је поново спојен, насут туцаником и струганим асфалтом, а нови власник је стару шупу сравнио са земљом.
 
@Galeks
Posebna je tema Deligradska , tamo ćeš naći mnoge postove sa objašenjnjem oko
zamene pešačke pasarele sa auto nadvožnjakom, preko auto-puta

Koliko Slavija time dobija, plus koliko se rasterecuju drugi sada jedini pravci . . . .
Uređenje i regulacija Savije je jedan mega projekat koj ima veliki uticaj na čitav grad
ilustracije radi upravo sa Slavije Deligradska otvara ,,novi,, pravac ka Banjici . . . . .

Jako važno da rešenje Slavije ne bude od strane favorizovanog (pro)stručnjaka
nego naj optimanlniji izbor svih zainteresovanih strana
a to do sada jedino može se naći ovde na Beobuildu :kk:
 
zidar":1z58aiem je napisao(la):
Galeks":1z58aiem je napisao(la):
A predlog da tramvaj skrece u Tirsovu i odatle posle u Kralja milutina? Nekako mi deluje bolje...?

Pasterova, Tirsova, Bircaninova... svejedno je

Izabrali smo Bircaninovu jer je najbliza Slaviji radi jasnije ilustracije prilikom rekonstrukcije same Slavije.
Ako se rekonstruise i trasa u Buloevaru JNA tramvaj moze da skrene u bilo koju od gore navedenih ulica pa zatim u Kralja Milutina.
Tehnicki bi najzahvalnije bilo kroz Pasterovu, veoma siroki moguci radijusi pri svakom skretanju (samo da braca rusi daju komad svog placa) ubrzali bi saobracaj i povecali komfor voznje.

Dodatna stanica kod klinickog centra bi takodje znacila, taj je kraj bas slabo opsluzen prevozom a potrebe velike.
Још један од разога је и директна веза са аутобуском терминусом у Бирчаниновој.
Али, наравно, трамвајски коридор може у било коју од улица.
Тиршова је проблем јер је аутомоблиски саобраћај високофреквентан, па би трамвај сметао.
Пастерова је једносмерна у суротном правцу, а аутомобилски је такође фремвентна.
Бичанинова је слабо фреквентна улица, те се убацивање трамваја у њу готово неће ни осетити. Али, са друге стране, коридор преко Пастерове даје могућност за поменуту јако важну станицу код Клиничког центра.
Треба добро извагати.
;)
 
Sto vise citam ovaj predlog, to mi se vise svidja :)

Slazem se da je Resavska dobro merilo ovakvog resenja prevoza, mislim da tramvaj kroz nju dobro funkcionise i pored toga sto ga deli sa ostalim saobracajem.

Mene vise zanima da li ovakav predlog ima ko da cuje?
 
@stf, куда би ишли бусеви кроз Булевар ослобођења у правцу према аутокоманди? Да ли као и до сада, делећи траку са трамвајима?
 
b_tuta":3eipdco4 je napisao(la):
Mene vise zanima da li ovakav predlog ima ko da cuje?

Predlog je u Sekretarijatu za Saobracaj, opstinama Vracar, Savski Venac i svim Beogradskim novinskim redakcijama.

Polako ce se ustaliti kao realna alternativa :)
 
Barkley":3fwz6qp4 je napisao(la):
@stf, куда би ишли бусеви кроз Булевар ослобођења у правцу према аутокоманди? Да ли као и до сада, делећи траку са трамвајима?
Најреалније је да користе десну трамвајску баштицу и иста стајалишта, јер сам Булевар Ослобођења није довољно широк да бисмо и то одвојили, иако постоји могућност на рачун зелених површина, јер овим предлогом прескаче се уско грло за проширења (деоница од Бирчанинове до Славије).
 
Bulevar Oslobodjenja ce uskoro biti prosiren za jednu traku kako bi dobio simetrican profil 2+2
Tom prilikom stradace drvored a jos se ne zna sta ce biti sa tramvajskim basticama, da li ce ostati sa svake strane ili ce biti prebacene na zapadnu mada je izvesnije da ce biti ovo drugo (sto je pohvalno i uklapa se u nas plan)

Autobusi onda mogu
- da koriste tramvajske bastice
- da koriste spoljnu automobilsku traku
- da koriste spoljnu automobilsku traku pretvorenu u zutu traku :D
 
Karlo del Ponte":1aq0gi26 je napisao(la):
Сам си објаснио да се живот у Београдској неће бити бољи, јер градска магистрала остаје шта год радио са трамвајем

Ali će stanovnicima te ulice sigurno biti malo bolje, tj. malo tiše i manje truckavo. :)

djole":1aq0gi26 je napisao(la):
Sad još jedno, verovatno glupo pitanje: Koliko bi koštalo da se tramvaj metne ispod Beogradske i cele Slavije? Znači ne duboko, nego kanal 5m dubine koji se "poklopi" ulicom.
Толико плитко укопавање се радило почетком ХХ века, и последица су управо бука и вибрације. Данас се код метро-а и подземних трамваја тежи мало дубљем укопавању, и постављању тампон слоја између тунелске кутије и нивоа улице.

Ok, onda malo dublje - 5m sam rekao ilustrativno. Čini mi se da su u Beču krajem osamdesetih pravili jednu metro liniju tako što su otkopavali ulicu (beše li upravo čuvena Mariahilfer štrase, ne sećam se tačno) i posle je zatvarali. Nisam virio dole da vidim koliko je bilo duboko, ali sigurno postoji neki standard po tom pitanju.


Градња такве деонице би изазвала хаос минимално 2 године. Како би Београдска била потпуно затворена, у Краља Милутина би сигурно постала аутобуска улица, хаос би се пренео на цео град. Последице загађења и загушења саобраћаја би биле катастрофалне у том периоду,

Čekaj: tramvaji bi mogli da idu okolo Resavskom i Bulevarom, a od autobusa tuda prolaze samo dve linije od kojih bi za jedan smer mogla da se koristi Kralja Milutina, a za drugi Sv. Markovića. Automobilski saobraćaj jeste glavobolja, ali verovano bi mogao da se malo rasprši po ostalim ulicama između Beogradske i Kalenića. Ako smo preživeli bez Gazele skoro dve godine, valjda bi se i ovo preguralo, pogotovu što postoji mnogo više alternativnih pravaca nego u slučaju Gazele.

Rok od dve godine deluje predugačko za ulicu od 600 metara, ako znamo da je 2.5 km Bulevara urađeno za samo 6 meseci (ok, manje duboko se kopalo, ali je bila duža ulica). Ali nek i bude 2 godine, pa šta je to za kompletno rešenje tramvajskog pitanja u ključnom delu grada?



Зато су, благо нама Беобилдовци предложили решење које је фазно.

Faza po faza - beskraj.


Цена Београдске улице са подземним шинским саобраћајем би била реда величине 30-70 милиона евра, са једном подземном станицом. То спада у сасвим другу категорију инвестиција, које су високе, стратешке, и на веома дуги рок. Наки углавном прихваћен став на форуму је да, поред тежње метроу, сагледава се и цео остали систем и траже побољшања.


Pa nije li ukopavanje tramvaja ostvarenje težnje ka metrou uz evidentno poboljšanje celog ostalog sistema? I nije li za tako nešto bolje uložiti malo više i uraditi odmah malo skuplje, ali konačno rešenje, nego za 20 godina opet razmišljati i rešavati iste probleme kao sad?

U perspektivi bi ova linija mogla da se nastavi na podzemnu koja će jednog dana ići bulevarom do Vuka

Što se para tiče, gde se namakne 10, namaći će se i 30 miliona, pogotovu ako se problem rešava još bolje i elegantnije. Plus se lepo uklapa u priču o vizionarskom pogledu u budućnost. čak mnogo bolje od romantičarskog "tramvaja u mojoj ulici".





Твој став је стварно "Даље нећеш проћи." Град је таква целина да се морају дешавати промене, мора дограђивати измештати, преправљати, али најгоре је када се неко надрнди и не дозволи никакве промене, и поред тога што му се нуде услови по којима би чак био и у добитку.

ne znam da li ćeš uspeti da "besplatnom" garažom kupiš stanare Kralja Milutina, a i nije me nešto briga. sigurno nisam ja taj koji hoće ili može nešto da zaustavlja. ali prosto ne vidim da ove promene bitno menjaju sadašnje stanje.

Jedino poboljšanje je što se tramvaji neće klackati oko Slavije, ali će se i dalje zaglavljivati na istim raskrsnicama kao i do sad.
I drugo je da ćete dobiti malu ulicu kojom idu veliki tramvaji, pa ćemo moći da kažemo "ah, Beograd je sad kao Zagreb ili Beč". Ne znam samo da li u tim gradovima kroz male ulice ide ključnih 5 tramvajskih linija, ili tek po jedna-dve. (Stvarno ne znam, pitam).


Тако је у Мељаку један претворио улицу, која је најкраћи прилаз до око 100 кућа или плацева, у две слепе улице био је власник дела улице, јер су са обе стране плацеви које је некада давно продао. Ископао је јарак и само пешаци су могли да пролазе. Његов разлог је био "пролазиће камиони и због вибрација срушиће ми се стара шупа". Одмах након његове смрти пут је поново спојен, насут туцаником и струганим асфалтом, а нови власник је стару шупу сравнио са земљом.


Nemam ni njivu u Meljaku, a još manje kuću/stan/parking/drvo u Kralja Milutina ili Birčaninovoj. Tako da, što se mene tiče, slobodno kopajte. Samo kažem da je to mnogo posla ni za šta, plus kvari ljudima mir.
 
stf":258jv39n je napisao(la):
zelja87":258jv39n je napisao(la):
али да блокирате неке природне везе за бензинска возила (процентуално мало људи превозе али ако их возиш у круг само ћеш да повећаш смог и буку у граду и наравно гужве). ви као да то игноришете и као не ово је страва.
Заиста не знам о чему причаш? :o Тврдиш да ми успоравамо аутомобилски саобраћај на рачун трамвајског?! Како свега ти? Пошто ти текст и слика нису довољни, изгледа да морам постепено да ти цртам. Оке, ево:

3 примера:
1. Возач аутомобила из Булевара Ослобођења иде у Краља Милана.
Данас: На својој путањи има чак 3 укрштања са трамвајима.
Предлог: Постоји само 1 укрштање са трамвајима.
2. Бозач аутомобила из Немањине вози у Београдску.
Данас: Има 2 укрштања са трамвајима.
Предлог: Има 1 укрштање са трамвајима.
3. Возач аутомобила иде из Немањине у Краља Милана.
Данас: Има 3 укрштања са трамвајима.
Предлог: Има 2 укрштања са трамвајима.
5jtc1d.jpg

А чак нисам нацртао ни најекстремнији пример возача који из Булевара Ослобођења иде у Београдску данас има 2 укрстања а нашим предлогом нема ниједно


Како ми то вртимо возаче у круг?
zelja87":258jv39n je napisao(la):
као што рекох већ раније. трамваји су последњи проблем на славији. само даш гас и обиђеш или успориш и пустиш га. проблем су пешаци и саобраћајци.
И даље гледаш само из угла возача аутомобила. Отвори видике и прошири погледе, возачи нису једини корисници града и немају искључиво право коришћења славије.
Из угла пешака, возачи аутомобила су највећи проблем Славије. Из угла корисника трамваја, возачи аутомобила су највећи проблем на Славији. Шта ћемо сад? Ко је у праву?
zelja87":258jv39n je napisao(la):
трамвај треба да има што независнију мрежу али не по цену свега осталог.
По цену чега? Ако смо и аутомобилски и пешачки саобраћај убрзали, једина жртва је Краља Милутина. Ето, више им није рај, него мало мањи рај.
zelja87":258jv39n je napisao(la):
Да продају..па то и јесте проблем, продаће га за мање паре.
Човече...није ово Јапан па да мислимо само на суграђане. Слажем се да је то идеал, али...нећемо да будемо неозбиљни.
Карло то је написао да је разлика у цени станова у Ресавској и Краља Милутина незнатна, те то није никакав проблем. Уосталом, зашто би цене пале? Живиш у малој, мирној, незагађеној улици са еколошки чистим градским превозом испред улаза. Па то је идеал.
Ко је у ствари неозбиљан? Неко ко жели идеал, или неко ко кука како ми нисмо средина за то?
zelja87":258jv39n je napisao(la):
А ово да не угрожава, то је потпуна неистина. Човече, не ради се само о славији она је један од (изузетно важних) чворова које чине саобраћај у граду. По вама, цео неимар, западни врачар, врачар, сви треба у земун преко газеле, или на превоз...у најмању руку неозбиљно :rolleyes:
Ово стварно не разумем. Шта си хтео да кажеш? Појасни, "човече". Заиста те не разумем, на шта циљаш овом реченицом?? :)

То што си нацртао стоји, али и даље гледате само славију. Питам, како ће возач са славије (аутомобила, природно, има процентуално највише дакле највише заузимају саобраћајних површина) да стигне до земуна? Преко немањине која је стално у у хаосу па онда преко 1 траке (из г. принципа) да се укључује на бранков? Или на газелу? (стари савски не рачунам и очигледних разлога). Можда ми је неки коридор промакао али мислим да је к.милутина важан део система спајања славије и земуна односно бранковог. Као што се данас то ради (славија, краља милутина, па на булевар и тунел)

Не гледам из угла возача већ ограничене саобраћајне површине у граду коју највише заузимају аутомобили. Ако преусмерите возаче на друге правде (цвијићева, гарашанина, немањениа, газела, биће само већа гужва тамо.

А имам утисак да сте ви у фазону да се спотиче аутомобилски саобраћај, како би људи користили јавни. Нисам априори против тога, али мислим да то треба да буде умерено и само на одређеним местима где већ постоји велики капацитет или где је за ЈГС изузетно смањен. (као што већ јесте рађено жутом траком).

Краља милутина
Ако трамвај иде туда, онда је то двосмерна улица или затворена за саобраћај. Затворена за саобраћај мислим да је недопустиво јер град а поготово врачар већ грца у недостатку п.места.
Двосмерна (дакле и две шине) изузетно тешко јер се и данас непрестано паркирају људи, па остављају само једну траку...не бих да проверавамо да ли ће тако остати када се уведу шине. (нпр В. Степе)

Дакле

по мени ћете морати да затворите улицу за саобраћај где год да протурите тај трамвај, да би била што независнија траса....осим ако направите да једна шина иде к.милутина а друга с.марковића. мислим да је то и најбезболније што се тиче аутомобилске везе бранков-славија. станице нек буду код његошеве и ето.

мада мислим да је то све много муке и компликација без правог ефекта. треба склонити пешаке са славије, све остало није никакав проблем. смањењем аутомобила (поскупљењем горива и побољшањем превоза) биће и боља проточност. славија се сама најбоље регулише..једино јој сметају пешаци и саобараћајци. то говорим као возач и као пешак.

А та прича са мирна улица са еколошким трамвајем...па није мирна, то и јесте проблем. није мирна уопште, када уведеш трамвај, већ је изузетно "брујна".

Но ако "отпушавате" славију овим измештањем, шта ће да се деси када буде црвено у немањиној и/или у к. милана одмах тик уз кружни ток?? има да се створи чеп истог тренутка!

Karlo del Ponte":258jv39n je napisao(la):
- Сва паркинг места се укидају, и сви станови окренути према Краља Милутина добијају гараже, испод бетонираних средишта затворених блокова, потенцијалне зграде на углу Краља Милана и Милутина, и игралишта Треће гимназије.
- За разлику у изгубљеној цени стана, и новодобијеној са гаражом, дају се две понуде станарима: да половину те разлике откупе, или да градска власт изнајмљује гаражу 2-3 године док не заради онолико колико станари требају да плате за откуп.
:laugh:


и да...заборавио сам, мисли мда је проблем што се губе жуте траке у ЈНА. То би био неупоредиво већи проблем од трамваја на славији.
 
djole wrote
Što se para tiče, gde se namakne 10, namaći će se i 30 miliona
tu i jeste kvaka
nije BGkasa bunar bez dna :p
 
@djole i @zelja87

molio bih vas ili da skratite postove ili da korisitite spoiler tagove
sadrzaj
, ovako stranica bez potrebe postaje nepregledna

@zelja87

- Kralja Milutina nije saobracajna arterija vec lokalna saobracajnica u stambenom tkivu grada, iako se mozda koristi za automobilski tranzit svaki projekat koji ce taj tranzit spreciti je dobrodosao.
Kada bi i Kralja Milutina i Resavska bile pesacke tramvaj bi bio brz i pouzdan a ceo kraj jos prijatniji.

Sa Slavije kolima valjda mozes i kroz Kralja Milana do Trga Republike pa Kroz Decansku u tunel.

- U svakom slucaju to sto je u Nemanji haos pa ne mozes da se vozis nema veze sa tramvajem vec sa prevelikim brojem automobila u saobracajnoj mrezi koja ne moze da ih prihvati.

- Zatvaranje ulice za saobracaj nema veze sa parking mestima. Parking mesta na trotoarima su najneefikasnije resenje za parkiranje, oduzimaju ogroman prostor koji bi bio korisniji za pesake ili kolovoz. Kola u garaze, na sprat, u fioke, sta god ali dalje sa ulice.

Uz to mi prvenstveno sklanjamo tramvaj sa kruznog toka kako bi tramvaj bio brzi a to sto ce i kola lakse da se probiju je samo pozitivni nusproizvod.

zelja87":37t4qmnv je napisao(la):
славија се сама најбоље регулише..једино јој сметају пешаци и саобараћајци. то говорим као возач и као пешак.
. . .

Но ако "отпушавате" славију овим измештањем, шта ће да се деси када буде црвено у немањиној и/или у к. милана одмах тик уз кружни ток?? има да се створи чеп истог тренутка!

Sam si kroz svoje kontradiktorne izjave pokazao sustinu, pesaci koce saobracaj na Slaviji sto je dobro jer bi se inace cepovi pravili malo dalje. Slavija se ne regulise sama, regulisu je pesaci.

Za saobracajnu policiju se slazem.

zelja87":37t4qmnv je napisao(la):
и да...заборавио сам, мисли мда је проблем што се губе жуте траке у ЈНА. То би био неупоредиво већи проблем од трамваја на славији.

procitaj postove 263 i 264
 
boca-ica":1shivk3c je napisao(la):
djole wrote
Što se para tiče, gde se namakne 10, namaći će se i 30 miliona
tu i jeste kvaka
nije BGkasa bunar bez dna :p


Reče Đilas da još ima mesta za zaduživanje... a i šta je 30tak miliona spram mosta od... koliko ono beše?
 
zidar":3gnww3cz je napisao(la):
@djole i @zelja87
molio bih vas ili da skratite postove ili da korisitite spoiler tagove
sadrzaj
, ovako stranica bez potrebe postaje nepregledna

ops! izvinte! nov sam, pa se ne snalazim.



- Kralja Milutina nije saobracajna arterija vec lokalna saobracajnica u stambenom tkivu grada, iako se mozda koristi za automobilski tranzit svaki projekat koji ce taj tranzit spreciti je dobrodosao.
Kada bi i Kralja Milutina i Resavska bile pesacke tramvaj bi bio brz i pouzdan a ceo kraj jos prijatniji.

U svetlu tvog komentara jedino mogu da predložim "konačno rešenje" za problem automobila u gradu: zabraniti ih potpuno. 100%. Odmah. Samo da ostane tramvaj koji simpatično zvonca i ljulja se u ritmu rasklimatane pruge...


Sa Slavije kolima valjda mozes i kroz Kralja Milana do Trga Republike pa Kroz Decansku u tunel.

Pa to jeste kao "glavni" pravac za izlazak na Brankov most, ali je jako spor i dug. Celom trasom, osim na Terazijama ide se jednom trakom i ima mnogo nesinhronizovanih semafora. S druge strane, trasa kroz Kralja Milutina je praktično dvotračna sve vreme do tunela (osim kratkog poteza od Slavije do Kralja Milutina, i činjenice da je pola ulice često zauzeto parkiranim automobilima, što i ne smeta toliko). Mnogo brže se tuda stiže do tunela nego preko Trga Republike.

- U svakom slucaju to sto je u Nemanji haos pa ne mozes da se vozis nema veze sa tramvajem vec sa prevelikim brojem automobila u saobracajnoj mrezi koja ne moze da ih prihvati.

Pa kad bi taj tramvaj, koji u Nemanjinoj nema ni jednu jedinu stanicu, išao pod zemljom, za automobile bi se otvorila još jedna traka i saobraćaj bi malo prodisao.


Uz to mi prvenstveno sklanjamo tramvaj sa kruznog toka kako bi tramvaj bio brzi a to sto ce i kola lakse da se probiju je samo pozitivni nusproizvod.

Koliko treba tramvaju da obiđe krug oko Slavije? Recimo od bul. JNA do Nemanjine? Mislim, o kolikoj uštedi u vremenu govorimo? Kako će se semafor na raskrsnicama Kralja Milutina : Kralja Milana i Kralja Milutina : Nemanjina odraziti na protočnost saobraćaja ka Slaviji i od nje na tim pravcima?



Sam si kroz svoje kontradiktorne izjave pokazao sustinu, pesaci koce saobracaj na Slaviji sto je dobro jer bi se inace cepovi pravili malo dalje. Slavija se ne regulise sama, regulisu je pesaci.

Pa nije li bolje da se čep napravi posle Slavije, tj. da sam kružni tok prima ograničen broj automobila koji mogu da se sklone u okolne ulice?
Ne znam da li si vozač, ali deluje da nisi imao slučaj ovaj slučaj: nekoliko vozila krene da izlazi sa Slavije prema Terazijama, i kolona iz Beogradske ih propušta jer imaju prednost. Odmah iza Slavije kolona koja pokušava da izađe zakuca se na pešačkom prelazu puštajući neorganizovanu masu ljudi* da pređe ulicu. Za to vreme kolona iz Beogradske ne može napred jer je blokiraju automobili koji ne mogu ka Terazijama od pešaka. Kad se to najzad raščisti, pred automobile iz Beogradske iskaču novi pešaci i opet sprečavaju brz start i uključenje u kružni tok u kratkom intervalu kad u njemu nema vozila. Jedini način da se tuda prođe je "na mišiće", ugrožavajući pešake.

Jednostavno - kad bi pešački prelaz bio regulisan semaforom (koga sad ponekad glumi saobraćajac) ili kad bi bio dalje od same Slavije, ili - idealno - kad ga ne bi ni bilo, protočnost bi bila mnogo veća.


*) neorganizovana masa ljudi: kad njihov prelazak koordiniše semafor, pešaci prelaze u grupi, u jednom određenom vremenskom intervalu. kad semafora nema, prelaze kako ko stigne na pešački. staneš da propustiš jednog ili dvoje, dok su oni prešli, naiđe još dvoje, pa još troje i tako unedogled... Na Slaviji je ljudi kolko oćeš i dok se bezobrazno ne uvezeš na pešački i ne prekineš kolonu, neće da stanu
 
Али зато имаш изузетно организовану групу на прелазу код трга Николе Пашића, где сам пре десетак дана чекао 135! секунди да пређем улицу, заједно са остатком групе, организоване... Видим да су сад вратили на исто тако ненормалних 95 секунди. Или кад се прелази Немањина на расрсници са Светозара Марковића, када се зелено за пешаке гаси већ после десетак секунди и онда сија жуто, да ми који смо ступили на коловоз пређемо некако, а да ником не падне на памет то исто. Нигде у Европи нисам видео толико дуге интервале црвеног за пешаке. Да само знаш како се чудио мој другар из Варшаве.

Укините пешаке!
 
@djole

Dzaba tebi i spoileri kada ti se sustina posta od pola strane svodi na: énecu, ne svidja mi se"

Pokusaj barem ponekad da sagledas pozitivne posledice promena, narocito kada ti se na njih ukaze.

A ne daj boze da das i neki konstruktivan predlog, argumentovan dakako.

Da li ti mislis da smo dosli do resenja za tramvajsku trasu na Slaviji pisajuci strance i stranice postova o tome kako nam se nesto ne svidja?

Ne, dosli smo do toga kroz dugu diskusiju o stanju na terenu, raznim mogucnostima, puno predloga pametnih i suludih ali za svaki od njih postojalo je objasnjenje i argumentacija.

Da li mislis da bismo smo ulozili ovoliki trud da resenje razradimo, konsultujemo strucnjake, sve nacrtamo i nakon toga ponudimo institucijama i javnosti, da u tom resenju bas nista ne valja?

Kao sto kazes nov si na forumu zato pokusaj da shvatis kako funkcionise i donesi konstruktivan doprinos ili lepo stikliraj odgovor broj 3 u anketi na pocetku stranice i predji na neki forum o automobilima da vise ne dosadjujes.
 
@djole
Ne napustaj forum, mislim da se Zidar šalio :)
ali stvarno bi mogao da pročitaš stare postove plus postove sa srodnih tema
ima jako interesantnih odgovora i predloga i to za 21-25 vek :kk:
a Zidar jako dugo vrlo stručno i potkovano d o p r i n o s i ne samo BBu vec Bgdu
pa ga ne zamaraj da ponavlja ono što je vec ranije objašnjeno
 
Imam jedno pitanje: varijanta da se ne sprovede tramvaj kroz kralja milutina, vec direktno kroz resavsku? tj sledeca varijanta ide levo u pasterovu, desno u kralja milutina pa levo u nemanjinu i onda desnu u resavsku kuda vec idu tramvaji i odatle desno u bul. kralja aleksandra...
I da se potpuno ukine iz beogradske cak i na onom potezu od pravnog ka Cara Dusana?
 
^^ to moze bez problema sa reorganizacijom tramvaja 1 linija = 1 trasa
zadrzimo linije:
- 9 kao i danas
- 12 od Banovog Brda do Nemanjine pa kroz Resavsku do Bulevara i dalje do Ustanicke
- 3 pokriva ostatak trase (Knezevac-Glavna Z. St.-Kalemegdan-Dusanova-Vuk-O. Stadion)

Nismo hteli da ulazimo u reorganizaciju u ovom projektu da ne bi komplikovali ili pravili polemiku
 
Vrh