Šta je novo?

Trg Slavija

Taj parking je uz onaj kod buvljaka na NBG jedno veliko pokazivanja neznanja gradskih vlasti šta će se raditi u budućem periodu.

Mogli su na oba mesta da ostave naplatu parkinga i da dobijaju čist novac, ali oni su oba parkinga uklonili mesecima (godinama) unapred. Samo izračunajte koliko ta dva parkinga dnevno donose čistog novca kada su u funkciji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=530011#p530011:1pbeaixy je napisao(la):
direktor » 03 Apr 2018 10:36 pm[/url]":1pbeaixy]http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:720070-Ciji-je-divlji--parking-na-Slaviji

Za zumu evo oko vlasnistva parcela
Naravno, potvrđuje se da će biti onako kako sam predviđao. Nema visinskog ograničenja i trenutno se otimaju oko zemljišta. Napraviće polukužni betonski zid oko Slavije sa zgradama koje su iste visine kao i hotel Slavija, trotoarom ovako "veličanstvene" širine od 1 metar na mestu gde se sustiče čak 7 ulica i bar 4 različita tipa saobraćaja. Podzemni prolazi u podrumima, od gužve će biti nemoguće proći, ljudima će trebati gas maske, a prostor će istovremeno biti i totalno nerešiv i oličenje rugla. Sve to na turističkoj pešačkoj trasi do naše najveće buduće atrakcije, hrama Svetog Save. Divota jedna. Nadam se da će te vi i vaša "regulaciona linija koja se mora poštovati" trajno ostati u srećnom braku.

file.php
 
Kao i po obicaju pretjerujes cekaj da se zavrsi restitucija za pocetak
 
Danas asfaltirali mali deo parkinga prema fontani, postavljaju stubice u tom delu i iscrtavaju parking mesta na ostatku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=530251#p530251:294uvzdi je napisao(la):
direktor » 04 Apr 2018 11:10 pm[/url]":294uvzdi]Kao i po obicaju pretjerujes cekaj da se zavrsi restitucija za pocetak
Ništa ne preterujem. Napravi render budućeg izgleda Slavije pa ćeš videti sam. Ali ubaci SVE što će ovde biti. Tri velike nove zgrade uz osu Makenzijeva - Kralja Milana, njihove podzemne garaže, metro stanicu, biciklističke staze. tramvajske i autobuske stanice, ljude koji čekaju, menjaju prevoz, prolaze do hrama ili kupuju u ogromnim tržnim centrima u prizemlju te tri zgrade. Intenzitet saobraćaja za klasu veći (naročito iz Nemanjine zbog BNVa, Skyline-a, tunela, puno drugih novih zgrada ...). Sa čak 7 ili 8 ulica koje se ukrštaju međusobno. Tramvajske šine na sve strane. Pri čemu čak i sada, pre svega toga, saobraćaj ne funkcioniše kako treba iako su ulice već pojele praktično ceo trotoar i sav raspoloživi prostor, a ljudi, pešački prelazi i GSP stanice proterani. Ko već sada ne vidi haos koji se ovde sprema zaista treba ozbiljno da se zamisli.

A čekanja nema. Iz iskustva znamo da se Beogradu nikada ne pruža puno šansi, a one koje se pojave zbog gluposti ili obične inercije u razmišljanju nestanu u trenutku. Uvek je bilo tako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=530054#p530054:6f2zr0qg je napisao(la):
stf » Sre Apr 04, 2018 8:57 am[/url]":6f2zr0qg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529700#p529700:6f2zr0qg je napisao(la):
Tajkun » 02 Апр 2018 07:42 pm[/url]":6f2zr0qg]Pozdrav!
Javljam se po prvi put i želim da istaknem mišljenje po pitanju Slavije. Milsim da je ceo projekat besmislen jer nisu urađeni podzemni prolazi.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529700#p529700:6f2zr0qg je napisao(la):
Tajkun » 02 Апр 2018 07:42 pm[/url]":6f2zr0qg]Dakle, bačene pare.

Изградња подземних пролаза на Славији мора бити уско везана за изградњу будуће метро станице. Како не постоји пројекат метро станице Славија, изградња подземних пролаза засебним пројектом би била такође бацање новца, само бацање неколико милиона евра више ...

Ова реконструкција се на форуму често представља као шминка а не реконструкција. То је тачно. Права реконструкција трга ће доћи са метро станицом, и док се то не деси, свака радикална интервенција на тргу била би бацање пара.


Uvažavam tvoje mišljenje, ali uvek razmišljam kratkoročno što je po mojim kriterijumima narednih 4-5 godina. Budući da taj METRO ili LRT nećemo videti u skorijoj budućnosti, mislim da ti podzemni prolazi svakako ne bi bili bespotrebno bacanje novca. Uvek sam realan i ne volim da maštam, jer ova vlast kao i prethodne nije sposobna da zakrpi Brankov most godinu dana, a ne da gradi tako kompleksan šinski sistem. Neka samo naprave projekat u naredne 2-3 godine, pa dok se krene sa gradnjom, pa još 5-6 godine radova jedne linije, eto nas do nekih 10-15 godina posle, a broj stanovnika raste i raste.
 
A kakve veze ovo ima milose sa slaviom osim sto je fomtana ljepsa
 
Možda želi da napravimo poređenje ove i one? Ovoj je tada zbog manje saobraćaja i tadašnjih običaja u prelaženju ulica lakše moglo da priđe, ljudi su bili u stanju vide površinu vode u fontani ODOZGO - što je jedna od bitnih poenti fontana uopšte - a moglo je i da se sedne na ivicu i uživa - što je druga.
 
Sad vidim da sam napisao "tadašnjih običaja u prelaženju ulica", i da se tu krije implicitna i u neko ranije vreme pogrešna pretpostavka. Prelaženje znači savlađivanje nečeg drugog, različitog, što nije deo trenutnog ili tvog. To je ispravno rečeno samo iz današnje perspektive. Ne iz ondašnje. Pre bi se moglo reći da su pešacima tada gradske ulice PRIPADALE. Znači CELE ulice, ne samo trotoari. Vozila su bila ta koja su "prelazila" ulicu, tj pokušavala da pažljivo izbegnu pešake. Nisu pešaci "zaobilazili" vozila, tj pokušavali da se što pre uklone iz tuđeg prostora (mislim na osećaj kome taj prostor u osnovi pripada, a ne na tehniku kretanja). Percepcija grada je bila da je to nešto što se sastoji iz zgrada i celovitog, nedeljivog prostora između zgrada kojim se pre svega pešaci kreću između tih njih. Kola su bila nešto dodatno, povremeno i naknadno. Samo povremena tehnička potreba da se nešto teško preveze od tačke do tačke ili sredstvo za dalje putovanje. Ovu radikalnu i tužnu promenu paradigme bi trebalo uvek imati na umu ako želimo da vratimo bar deo kvaliteta gradskog života koji su nam automobili u njemu oduzeli.

Inače originalni povod za ovakva teorijska razmišljanja je što je Stf jednom rekao nešto u stilu da je Slavija samo automobilska raskrsnica, da će to uvek biti, da pešaci tu nemaju šta da traže, pa se se time moramo pomiriti. A potpuno sam ubeđen da to nije tačno i da ne bi smelo da bude tako zbog glavne gradske pešačko-turističko-komercijalne ose Kalemegdan - Kneza Mihajla - Terazije - Kralja Milana - Hram. I da bi to moralo da se uzme u obzir pri sledećoj rekonstrukciji.
 
Sto se tiče ovog dela 100 % si u pravu : :) :kk: :)
...ljudi su bili u stanju vide površinu vode u fontani ODOZGO - što je jedna od bitnih poenti fontana uopšte -
-a moglo je i da se sedne na ivicu i uživa - što je druga...
te je nužno zidove fontane ,,podšišati skratiti,, bar da se vodena površina vidi


Ovde vec nije to slučaj : :(
...Kola su bila nešto dodatno, povremeno i naknadno....ako želimo da vratimo bar deo kvaliteta gradskog života koji su nam automobili u njemu oduzeli....
Pre automobila , kamiona i dr. savremenijih vozila
ulicama su se kretali pored pešaka istovremeno i ručna kolica, konjske dvokolice, fijakeri, zaprežna kola pa čak i tramvaj na konjsku vuču

I tad se dešavalo da poneko podleti ispod kopita ili točkova te pešaci nikada nisu bili NI ravnopravni na ulicama
vec su se na osnovu dolazeceg zvuka jačeg učesnika blagovremeno sklanjali ako su bili na putanji nj. kretanja

Razlika stanja je u brojnosti, brzini, izostanku zvuka tj. nedostatka blagovremenosti za sklanjanje pešaka


Slavija za razliku od svojih ,,vršnjanjaka,, čija je osnova pri stvaranju :pešački i konjski saobracaj ona je u osnovi pešačko automobilska
te i ako i sam ne volim ovoliku auto dominaciju , ipak moramo je uvek gledati kao pešački i auto trg

Uvodjenjem metroa na Slaviju nece moci odgovoriti potrebnim zahtevima , jer joj nije takva ni osnova
jednostavno odnos pešaka i vozila ce se uvodjem metro stanice menja
a za toliki pešački saobracaj Slavija nema osnovu, a to mnogi zabravljaju, gurajuci u nj. i metro projekat
jer samo vide da je on ispod zemlje. Jeste prevozno sredstvo ispod zemlje
ali onda
pešaci ce izlaziti na Slaviju a tolike potrebne trotoare nema .... nema... a niti i jedan plan rekonstrukcije ih ne sadrži :(

A da situacija bude još gora ,
mogucnost pomeranja centra Slavije ka Istoku (Beogradskoj) kako bi se i na zapadnoj strani (Deligradske) dobili široki trotoari
gradska vlast Slaviju uništava sa najavaom : da umesto parkinga kod Beogradske ce graditi zgradu , :bash:
i tako zanavek izgubiti prostor neophodan za dobijanje trotoara za dodatni buduci povecan pešači saobracaj iz metro stanice :(
I sad je tesno za pešake na nekim delovima Slavije
ako izgrade tu zgradu gde je sada parking Slaviji ubijaju mogucnost menjanja , i nikada nece biti funkcionalna

Jasno al to nije važno , očigledno kolika je bitnije i važnija provizija od zgrade ubodenu na prestižnom mestu

:sesir:
 
Sem u vreme već zaista razvijenog automobilskog saobraćaja pred drugi svetski rat, na starim slikama Beograda postoji ista zajednička karakteristika. Ljudi slobodno šetaju kolovozom prelazeći ga na svakom mestu i pod bilo kojim uglom, ako već bukvalno ne stoje na njemu i pričaju sa nekim.

A trotoari lako mogu biti dovoljno široki ako se prostor parkinga priključi Slaviji.

Kako se ponašaju ljudi na kolovozu na sledećim slikama Slavije, koja je još odavno bila velika i prometna raskrsnica gde bi se to najmanje moglo očekivati? Kako je i kuda prelaze?

d5cbdbfd9028c9878f374de7ae539da6.jpg

800px-Beograd_Salvija_postcard_from.jpg~original

file.php

file.php

Slavija+prvi+maj+1912.jpg
 
jest da sam malko više slova strpao u post al verujem da vredi počitati ga :D

eto i odogovor i na ovo vec se nalazi u njemu
...Razlika stanja je u brojnosti, brzini, izostanku zvuka tj. nedostatka blagovremenosti za sklanjanje pešaka...
zato i pišem ,,proredjeno ,, jer zamorno je čitati duge postove sa mnooogo slova :lol:

A dargo mi je što ipak nisam usamljen u zapažanju :D :) :D
o posledicama katastrofalne ideje gradske vlasti , vezane za izgradnje zgrade na mesto javnog parkinga
jer je taj prostor neophodan po centriranju Slavije
za dobijanje vecih -širih trotoara za pešake
i na istočnoj i zapadnoj strani Slavije
koju kažu očekuje i neki metro a sa njim i povecan br. pešaka (iz i za metro stanicu)

Uzdam se u dolazak novog gradonačelnika koj ce takav previd uočiti te obustaviti i samu ideju zgrade (provizije)
do sledece rekonstrukcije Slavije, kojoj je neophodan baš taj prostor za bolju funkcionalnost i sve učesnike
:sesir:
 
Pa dobro, drago mi je da se bar u tome slažemo. Ali ne mogu da razumem zašto toliko puno ljudi ovde smatra da je gradnja još jedne ogromne zgrade tik uz sam kolovoz važnija od mogućnosti da se ovaj stogodišnji problem 7 ulica najzad reši na jedini način na koji je to moguće, tako da trg dobije više prostora. Da najzad vidimo neku korist od silnih rušenja Beograda. Rušenja ne bi trebala da budu pre svega prilika da se napravi lepša zgrada od prethodne, nego da UVEK prvi prioritet bude ispravljanje ogromnih URBANISTIČKIH problema grada, a za arhitekturu i arhitekte šta preostane. Ako sad nema mesta za pešake i bolja saobraćajna rešenja, onda treba da napravimo mesta, kad već možemo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=530729#p530729:3bj4elg8 je napisao(la):
Zuma » 07 Апр 2018 02:57 pm[/url]":3bj4elg8]Pa dobro, drago mi je da se bar u tome slažemo. Ali ne mogu da razumem zašto toliko puno ljudi ovde smatra da je gradnja još jedne ogromne zgrade tik uz sam kolovoz važnija od mogućnosti da se ovaj stogodišnji problem 7 ulica najzad reši

Зато што Славија није стогодишњи проблем - заправо није уопште проблем - сем неспособним возачима. Славија је јако проста и једноставна, само је се не треба плашити и од ње правити баука јер она то заиста није.

Знате шта је проблем? Кружни ток код Тријумфалне капије у Паризу који је уврштен у топ 10 најопаснијих саобраћајница на свету. Кружни ток на којем се деси чукање у просеку на сваких пар секунди. Кружни ток у који када уђете, идете пар кругова док се опасуљите шта вам се десило ...

... е то је прави проблем. А не Славија.
 
To da Slavija nije problem sem nesposobnim vozačima probaj lično da kažaš vozačima koji tokom maltene celodnevnog "špica" pokušavaju da od Autokomande stignu do nje, ili onima koji se spuštaju Mekenzijevom, pa ćeš biti srećan što je krug bolnica ipak blizu. Doduše po rastojanju, ne po vremenu da se do njega dođe. I to bi bilo stanje na Slaviji pre gradnje one tri zgrade koje vi želite ovde da pravite, pre 1 milion kvadrata na kraju Nemanjine ulice, pre metro stanice i pre horde turista koji će pod obavezno svi đuture ići da vide hram Svetog Save kad se bar donekle opremi. Svako može da izjavi da Slavija "nije problem" sem ako ste nesposobni, ali to ne znači da je tačno.
 
+ Hristos vaskrs +++
Saobracaj je krvotok grada.
Slavija je pešaki - automobilski trg
Krvotok grada nije ništa drugo do dvostrokog sistema auto moto-arterisko i pešačko-venskog saobracaja

Zašto se pri bilo kakvoj priči o Slaviji svi govore samo o problemima vozača a grubo se zanemaruje problemi pešaka :shock:

....Кружни ток код Тријумфалне капије у Паризу који је уврштен у топ 10 најопаснијих саобраћајница на свету. Кружни ток на којем се деси чукање у просеку на сваких пар секунди. Кружни ток у који када уђете, идете пар кругова док се опасуљите шта вам се десило ....
Mož biti , onomad kad sam bio na tom kružnom toku , pa dok sam ga obišao, pa dok sam do plamena došo, pa dok se ispentrah i nakačih na krov vrh te kapije .... ne bi, ni jedno čukanje ... a dal ih ima ? verujem , ima... eto al ja ih ne videh :)

Nema tog arhitekte ni saobracajnog inžinjera koj ce bilo kakvim rekonstrukcijom Slavije uticati na iskustvo i znaje vozača da se manje čukaju

Centriranje središta Slavije NEznači da ce se povecati broj saobracajnih traka u kružnom toku...

Boljitak je za predstojece drastično povecanje broja pešaka koj ce tako imati šire trotoare
ako se ne povuče ne smotren predlog za izgradnju zgrada na placu javnog parkinga (uz Beogradsku) zapečatili smo sudbinu Slavije
to se ne sme dozvoliti
bez obzira na lične interese, jer to jeste protiv ne samo Slavije, vec protiv citovog saobracajnog krvotoka Beograda
:sesir:
 
Славија неће постојати до 2100-те даће Бог, пази ти да саобраћај пола града бациш на једну тачку па то је врхунац будалаштине, највећа грешка у историји града
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=530824#p530824:12492e42 je napisao(la):
Zuma » 08 Апр 2018 12:56 am[/url]":12492e42]To da Slavija nije problem sem nesposobnim vozačima probaj lično da kažaš vozačima koji tokom maltene celodnevnog "špica" pokušavaju da od Autokomande stignu do nje

Па ја сам возач и Славију сам прешао небројено пута неописиво лако. А шпиц нећу да коментаришем. Па у шпицу је цео град загушен, не само Славија. Ауто-пут је блокиран од петље Арена до Душановца, о чему даље да причамо ... нема тог решења за Славију који ће у шпицу возачима омогућити да је пређу за жељених 15 секунди.
 
I kad bi se olakšao samo pešački saobraćaj, i to bi već bilo vredno parkinga. A to je lako moguće ako ga dobijemo. Maltene svi trotoari se povećavaju po nekoliko puta, dobijamo pristojan gradski trg, svuda ima mesta za biciklističke staze, za izlaze iz podzemnih prolaza i metro stanica, pešačko kretanje između stanica javnog saobraćaja je daleko lakše, same stanice mogu biti prostranije, i još se dobija neophodni komercijalni prostor ispred ulaza u tri buduće nove zgrade i ostale lokale po obodu, sve uz lak prolaz do hrama iz Kralja Milana.

Takođe, gužve u saobraćaju nastaju na raskrsnicama, a ne u samim ulicama. A ovo je najveća raskrsnica, pa se sasvim sigurno sa više prostora može bolje rešiti i saobraćaj. To što se i na drugim mestima prave gužve nije razlog da se bolje ne reši OVO mesto, jer svakako nije najmanje važno među njima.

file.php
 
Гужве настају на раскрсницама у улицама и колона се продужи до Славије, због смешно застарелог начина градње у правоугаоним блоковима који су сабраћајна катастрофа, док год је то тако џаба сва премештања центрирања проширења
 
Не разумем фу фиксацију "центрирањем трга" ... ова скица горе ... са чиме је то трг "центриран"? Само са Београдском која је најмање битна улица у геометријском смислу и уличној матрици....
 
@Bulbulderac17
+1 :)

@ stf
Jel to negiraš da bi se centriranjem Slavije dobilo i na istočnoj i na zapadnoj strani kr. toka , širi trotoari za pešake ? :shock:


SRBO wrote ...због смешно застарелог начина градње у правоугаоним блоковима...
Pravougaoni blokovi su ,, tekovnina,, naše zapadnjacke modernizacije
sada u ekstremni slučajevima mogu se po dijagonali probijati blokovi , a tesko da bidne , te ce još duuugo ostati četvrtasti
stoga naše nije da sedimo i plačemo. nego da činimo šta se može za boljitak

Opstrukcija protiv boljitka na Slaviji postoji kao na pr. za
Izmeštanje trola sa Slavije i Makenzijeve - kroz široku Njegoševu. :kk:
Glavni adut je bio da trole ne mogu skrenuti iz Njegoševe
Pa valjda ima i još neke ulice koje vode od Kalenica do Crvenog krsta
a sve u cilju olakšavanju saobracaja na Slaviji :)

Jasno zašto...
zato da bi početak Njegoševe ostao oćoravljen tj. kafedjije imale vajdu ,
dok se Bgd saobracaj guši na Slaviji umesto da se olakša
i sva priča o boljitku na Slaviji pada u vodu , dokle god se bezobzirno drži strana kafedjijama u Njegoševoj.

Pride sada postoji i opstrukcija centriranja kružnog toka kako bi se neko ,,ovajdio ,, od novih zgrada na prostoru parkinga
umesto da centriranjem dobijemo šire trotoare

Ubiše boljitak za auto saobracaj, e sad se nameračili i na utucavanje boljitaka za pešački saobracaj
ama , dokle....
 
Vrh