Šta je novo?

Trg Slavija

pre nego eventualno nastavimo ovu zanimljivu raspravu mozemo li se sloziti oko nekih osnovnih postulata

1.automobili su objekti, bez ikakve mogucnosti da okupiraju ili oslobadjaju bilo sta, oni su alat u rukama svojih vlasnika.
2.vlasnici automobila su ljudi koji su kad ne voze auto pesaci
3.besmisleno je porediti varosicu sa pocetka 20. veka i metropolu sa pocetka 21. veka
3.kvalitet nasih zivota je nemerljiv sa uslovima u kojima su ziveli ljudi pre pojave motora sa unutrasnjim sagorevanjem, u nasu korist


ako uspemo da se slozimo oko gore nevedenih stavki postoji mogucnost da dalje smisleno i bez zuci diskutujemo o tome kako se u savremenom svetu resavaju problemi na koje ti skreces paznju a za koje ja smatram da su trenutno minorni i sluze samo u svrhu skretanja paznje sa skandalozne rekonstrukcije cije posledice vidimo tu i tamo, u postovima koji uspeju da se probiju izmedju tvojih mnogobrojnih skica i arhivskih fotografija slavije iz vremena kada se beograd pruzao odatle do kalemegdana i kada je onaj gazda kafane na crvenom krstu mogao u poluvremenu da stigne do donjeg grada i odgleda bravure tirketa i mose
 
Trg Slavija pripada i auto saobracaju i pešačkom saobracaju
naravno da je nemoguce niti potrebno da je odnos pola - pola , automobilma je nužni veci procenat površine

Stim sto u taj procenat
- ne moze za auto saobracaj da se računaju površine za parkiranje
- ne moze za pešački saobracaj da se računaju površine za sedenje

,,Centriranjem,, Slavije je imperativ, jer dobijamo samo bolju prohodnost OBA saobracaja , znaći opšta korist i Bg-prosperitet :kk: :) :kk:

Čemu onda otpor ? :roll:
Ah da.....
pojedinacni investicioni gradj. kvadrati i pojedinačna provizija se time smanjuju -jer se smanjuje parcela sa sadašnjim javnim parkingom :lol:



Evo dokaza da je zapadni trotoar Slavije preuzak a sa malim centriranjem središta , trotoar bi se proširio

Na fotografiji pešaci nisu u medjusobnom dogovoru, da namerno koračaju kolovozom vec ih i vec sada gužva, na to tera
Rupe u pešačkoj koloni su , rezultat prelaza u talasima preko pešačkog prelaza ..... i ti talasi su neminovnost uvek i svuda :!:

a sutra
kada se prikljuće i pešački saobracaj od metro stanice kao i pešacki saobracaj od putnika sa Prokopa iz Deligradske
morace se motkom probijati kroz trotoare Slavije.... :(

Zašto :roll:
Pa nekima je zinulo da je lični interes iznad opšteg dobra :kum:

Eh..Beobuilde...Beobuilde.....

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=531192#p531192:h21nnl0z je napisao(la):
razgradjevinar » 10 Apr 2018 03:23 pm[/url]":h21nnl0z]pre nego eventualno nastavimo ovu zanimljivu raspravu mozemo li se sloziti oko nekih osnovnih postulata

1.automobili su objekti, bez ikakve mogucnosti da okupiraju ili oslobadjaju bilo sta, oni su alat u rukama svojih vlasnika.
2.vlasnici automobila su ljudi koji su kad ne voze auto pesaci
3.besmisleno je porediti varosicu sa pocetka 20. veka i metropolu sa pocetka 21. veka
3.kvalitet nasih zivota je nemerljiv sa uslovima u kojima su ziveli ljudi pre pojave motora sa unutrasnjim sagorevanjem, u nasu korist


ako uspemo da se slozimo oko gore nevedenih stavki postoji mogucnost da dalje smisleno i bez zuci diskutujemo o tome kako se u savremenom svetu resavaju problemi na koje ti skreces paznju a za koje ja smatram da su trenutno minorni i sluze samo u svrhu skretanja paznje sa skandalozne rekonstrukcije cije posledice vidimo tu i tamo, u postovima koji uspeju da se probiju izmedju tvojih mnogobrojnih skica i arhivskih fotografija slavije iz vremena kada se beograd pruzao odatle do kalemegdana i kada je onaj gazda kafane na crvenom krstu mogao u poluvremenu da stigne do donjeg grada i odgleda bravure tirketa i mose
Mogu odmah da se složim sa sve četri tvoje tvrdnje. Ali dve zadnje nisu bitne za ono što je sada važno.

Ne poredim "varošicu sa pocetka 20. veka i metropolu sa pocetka 21. veka" u svemu, nego samo u nečemu. A to je koliki je deo prostora između zgrada pripadao pešacima nekad i sad? To nije nužno vezano za konje i balegu, jer i danas možemo proglasiti veliku pešačku zonu u centru, kao neki gradovi na zapadu, pa bi imali isto to. Da li ćemo to uraditi međutim, pored niza objektivnih kriterijuma, zavisi i od subjektivnih: Koliko ljudi misle da bi bile prednosti jedne takve odluke. Socijalna integracija, osećaj pripadnosti gradu, kvalitet života, itd. Stare slike i video snimci pomažu da se doživi i to vreme, pa ljudi imaju više mogućnosti da procene posledice svojih izbora, što pre svega znači da bolje razumeju koliko šta vredi. Samo je deo izbora vezan za struku i neke vrste nužnosti, sve ostalo zavisi od aktuelnog sistema vrednosti (i politike raspodele zajedničke imovine i novca, ali ostavimo sad to po strani). Dakle zavisi od toga šta mislimo da je važno. Nemoguće je doneti takvu odluku ako se ceo život bili izloženi samo jednom urbanom ambijentu i ničemu drugom.

Druga stvar nije samo raspodela POSTOJEĆEG prostora između zgrada, nego šire pitanje: treba li neke zgrade zameniti slobodnim prostorom ili njega popuniti zgradama? Koja je gustina stanovanja, biznisa, izgrađenog prostora, itd, itd, poželjna za stari deo Beograda? Treba li nam više zelenila ili manje? Koliko gusto možemo napakovati pešake na trotoaru? Koji im konfor "pripada"? Kakve će posledice na nivou tla imati novi trend pravljenja kula i velikih zgrada? Ukratko, kakav Beograd želimo i kakve ulice želimo? Koju vrstu "života" na ulicama treba podsticati?

Imam utisak da ovde većina smatra da su pitanja kao ovo sa parkingom na Slaviji trivijalna, a odgovor automatski. Ako je negde nekada bila zgrada, pa je više nema, nema se šta tu više misliti, napravimo novu da bi popunili "rupu" i gotovo. Tako se međutim samo zamrzava neki prastari koncept uređenja grada koji verovatno više nije bio sasvim aktuelan ni onda kad su najzad počeli da ga sprovode. Ja mislim da svaku takvu situaciju treba PRVO da koristimo kao mogućnost da ispravljamo stare urbanističke greške, popravimo tragično lošu infrastrukturu, ili realizujemo sasvim nove potencijale koji su tako postali mogući, pa tek onda da mislimo o pravima vlasnika, lepoti, arhitekturi ili dizajnu neke konktetne zgrade.

Ovde se pojavio slobodan prostor na Slaviji. Od čega zavisi kako ćemo ga iskoristiti? Od onoga što neko smatra na da je ovde najvažnije. Izgled trga? Saobraćaj? Neka druga funkcija na ovom potezu? Mali potsetnik na drugačije vrednosti i druge načine života na ulici - koji su i dalje sasvim mogući - ne mogu smetati. Nisu li ovde neki tražili mogućnost da izlaze iz metroa i podzemne prolaze ubace nekome privatniku u podrum samo da ne bi proširili za ovakav trg apsurdno uzak trotoar? Slavija će se ponovo rekonstruisati, pa bi bilo poželjno da do onda postoji bar razumevanje različitih koncepata budućnosti starog grada, ako već ništa drugo.
 
Сви знамо коначно решење за ово и генерално све проблеме у граду - али, колико пара толико и музике, што не значи да се од тога треба одустати, напротив, живот града на најефикаснијем нивоу је као храна или вода - дакле, то треба спроводити јако споро. Рецимо блок по блок, направио би се ефекат грудве и кренуло би после све само од себе - али мора град да се гледа као целина
 
Bilo bi potpuno razumno da se centralno ostrvo pomeri u pravcu severa ali pre svega zbog eliminisanja raskrsnice beogradska-kralja milana koja je na samom ulasku/izlasku iz kruznog toka.
To se mozda desi kad bude bio neko ozbiljan, od singiduduk prodavaca magle bolje od ovog nije ni moglo.
 
Vidi prvo ovo iz 2015 g :)


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=319902#p319902:1pkcbtq2 je napisao(la):
zidar » 26 Feb 2015 20:59[/url]":1pkcbtq2]@boca
Pa sta cu ne menjam se tako brzo :)
U principu bi nova transverzala dobro dosla Beogradu, a tek Dedinju i Banjici, nego nisam siguran da to ista resava sto se Slavije tice.

@Relja
Predlozili moj drug Pop i ja na konkursu za slaviju
Kruzni tok centriran na osovinu Beogradska-Deligradska. Dobija se veilki plato ispred hotela Slavija (kada se zatvori prilaz Svetosavskoj) i preglednije i lakse skretanje iz Beogradske u Kralja Milana.

Bilo bi fantasticno staviti kruzni tok i na osovinu Terazije-Hram ali je knap sa severne strane, jedino da se dosta smanji.

slavija-4.png

pa pročitaj i ovo iz novina
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ih-prolaza

Mozda iskopam i jako lepo i korisno rešenje Slavije od našeg Zeksa :)

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=531221#p531221:2izt51ux je napisao(la):
boca-ica » Uto Apr 10, 2018 7:44 pm[/url]":2izt51ux]
Pa nekima je zinulo da je lični interes iznad opšteg dobra :kum:

y'all fellas need SOCIALISM
 
file.php



Od ove sirine trotoara skoro po jedan metar sa obe strane je neupotrebljiv za kretanje pesaka zbog prepreka
- uz sam zid zgrade nalaze se mesta za sedenje
- uz sam kolovoz nalaze se bandere, kante za smece i dr. pratece stvari
Te trotoar za kretanje pesaka sirine 5 metara ostaje za nj. saobracaj 3 metra

To je ne dovoljno jer svega tri pesaka u istom redu istovremeno mogu da koracaju
te ako troclana porodica tuda prolazi a svoju brzinu priolagodjava detetu - nastaje pesacki saobr. kolaps
ili ce svi pesaci morati da uspore kretanje ili moraju koracati kolovozom
takvih sl.primera bezbroj
Pesaci se krecu razlicitim brzinama po trotoaru
te svaki dobijeni metar po sirini trotoara, cini isto kao dodata saobracajna traka za vozila

Za male pare , za kratko vreme i uz ne veliki rad
pomeranjem za 2 metra zelenog oboda oko fontane u pravcu javnog parkinga pri Beogradskoj
upravo prikazana zapadna strana trotoara Slavije se tako i prosiruje za tih 2 metra
siri trotoar
ima dugorocne pozitivne efekte na sadasnje i buduce stanje pesackog saobracaja Slavije
S druge strane omaliti javni parking za 2 metra
nema znacajnog uticaja na buduce gradjevine i i izgled Slavije ,
ali presudnu ulugu ima u boljem funkcionisanju pesackog saobracaja

Ako smo toliko ulozili za bolju funkcionalnost auto saobracaja Slavije
zasto ne ulozimo malo za bolju funkcionalnost pesackog saobracaja

:sesir:
 
Славија уопште не треба да буде кружни ток, јер као што написах, матрица улица око ње у тренутку свог настајања није ни била конципирана према форми кружног тока. Идејно решење бране Јовина савршено леже на Славији јер је савршено разуме. Никакво "центрирање" ружног тока није потребно, јер Славија не може да се "центрира".

Овако изгледа Славија која подједнако третира све видове саобраћаја и све кориснике. Не треба измишљати топлу воду.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=531238#p531238:196e11w5 je napisao(la):
Nac » 10 Апр 2018 08:32 pm[/url]":196e11w5]Gde moze da se vidi plan gospodina Jovina za Slaviju?

b2e6f2c63028.png
 
kako god i ko god zamisljao juce , sutra....
ona je SADA kruzni tok
kako je kasica zajednicka
i nema razloga da cinimo samo dobrim vozacima a otezavamo ne cinjenjem pesacima
 
Boco za pocetak nemoj da kometarises zastarjelu fotku posto to ispred meka nije vise kao na fotki
Nova slavija za 20 godina do tad uzivajte u ovoj imas gore moje fotke nigdje guzve
 
Rado cu te poslušati :) ....samo pokaži razliku (boljitak) ondašnjeg i sadašnjeg trotoara kod Meka za kretanje pešaka :roll:
a poslužice i ova lepa novija Miloševa slićica

Trotoar kod MEKA je iste širine bandere , kante i dr. sve ISTO stoji
auto saobracaj dobio poboljšanje a pešački saobracaj krompir, nulu ,ništa, šipak .... :evil:

zapravo kad se setim onog pomerenog pešačkog u Makenzijevoj samo što i motku po pešacima nisu udarili
evo i označen NEpovoljniji pešački put i sa severne strane kružnog toka
sav boljitak samo vozačima na uštrb pešačkog saobracaja :(

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525928#p525928:1u8zjh9w je napisao(la):
milos.tro » 18 Mar 2018 18:51[/url]":1u8zjh9w]
Yuya Matsuo / EseJapan
file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=531333#p531333:1w8nm4rb je napisao(la):
stf » 11 Apr 2018 07:28 am[/url]":1w8nm4rb]Славија уопште не треба да буде кружни ток, јер као што написах, матрица улица око ње у тренутку свог настајања није ни била конципирана према форми кружног тока. Идејно решење бране Јовина савршено леже на Славији јер је савршено разуме. Никакво "центрирање" ружног тока није потребно, јер Славија не може да се "центрира".

Овако изгледа Славија која подједнако третира све видове саобраћаја и све кориснике. Не треба измишљати топлу воду.

b2e6f2c63028.png
Ako dobro vidim šta je tu nacrtano, Jovinova Slavija je u saobraćajnom smislu niz VEOMA bliskih trokrakih raskrsnica sa uskim kolovodzom, koje su poređane u pravougaonik. Tako da se efektivno opet dobija kružni tok, ali po topologiji ulica ako već ne po njihovom geometrijskom obliku. Ali bitno lošiji kružni tok zato ima bitno manje paralelnih saobraćajnih traka nego sada. Što znači da bi Slavija bila daleko veće usko grlo. Drugi problem je što su pešaci dobili prostor u sredini umesto po obodu. Ovaj prostor u sredini je daleko teže iskoristiti i od manje je koristi jer nikome nije "uz put". Mora se eksplicitno tamo otići da bi neko onda tu seo i posmatrao kako saobraćaj kruži oko njega? Od toga nema baš prevelike koristi. Daleko bi bilo važnije osloboditi prostor uz zgrade nego u sredini. Zato je ovo lošije rešenje od bolje pozicioniranog kružnog toka na većem prostoru, što se dobija SAMO priključenjem parkinga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=531333#p531333:111du9ka je napisao(la):
stf » Wed Apr 11, 2018 7:28 am[/url]":111du9ka]Славија уопште не треба да буде кружни ток, јер као што написах, матрица улица око ње у тренутку свог настајања није ни била конципирана према форми кружног тока. Идејно решење бране Јовина савршено леже на Славији јер је савршено разуме. Никакво "центрирање" ружног тока није потребно, јер Славија не може да се "центрира".

Овако изгледа Славија која подједнако третира све видове саобраћаја и све кориснике. Не треба измишљати топлу воду.

b2e6f2c63028.png

Jel se to meni cini ili je Kralja Milana pjesacka ulica?
 
Ne čini ti se, taj Jovinov plan i jeste podrazumevao pretvaranje KM u pešačku.

Što se tiče Slavije i kružnog toka, savršeno je nebitno dal će da bude pravougaonik, krug, šestougao ili romb... poenta je da je debilno da imamo pola trotoara koji su uski i pretrpani, i drugu polovinu koji su preširoki i prazni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=531379#p531379:3jgfn33z je napisao(la):
RioBL » 11 Apr 2018 11:25 am[/url]":3jgfn33z]
Jel se to meni cini ili je Kralja Milana pjesacka ulica?
Jeste, i njenu ulogu treba delom da preuzme veza Njegoševe i Masarikove, što je zbog njihove širine nemoguće, pa se taj plan može zaboraviti.
 
Bender Rodriguez":1br1tsjo je napisao(la):
Što se tiče Slavije i kružnog toka, savršeno je nebitno dal će da bude pravougaonik, krug, šestougao ili romb... poenta je da je debilno da imamo pola trotoara koji su uski i pretrpani, i drugu polovinu koji su preširoki i prazni.
I debilno je da imamo 2 trake za BUS na strani ka parkingu. Da ima jedna traka imali bismo za toliko širi trotoar kod Meka.
 
OK, onda je to druga prica.
Po Jovinu bi Slavija bila mjesto gdje se saobracajno ukrstaju 4 ulice (umjesto dosadasnjih 6) i samim tim bi bila prohodnija i za vozila i za pjesake. Ali koliko je to uopste realno? Vidim da je vozila usmjerio od Beogradjanke preko cvjetnog Trga kroz Njegosevu. Sumnjam da je to izvodljivo.

Jesam za davanje prednosti pjesacima na potezu Hram-Kalemegdan ali ovo izmjestanje vozila u Njegosevu mi je suludo.

EDIT:
sad vidim da je Zuma primjetio isto.
 
Некада су Његошевом ишли аутобуси. Потез Његошева-Масарикова више прати геометрију урбане матрице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=531392#p531392:1pziowvh je napisao(la):
Дошљак » Сре Апр 11, 2018 1:38 pm[/url]":1pziowvh]Некада су Његошевом ишли аутобуси. Потез Његошева-Масарикова више прати геометрију урбане матрице.

Tako je. Takođe bi se glavni saobraćajni pravci dobrim delom pomerili od Slavije.
 
У Краља Милана би требало сачувати јавни превоз (тролејбусе и трамваје), те би збирно било 1+1 трака за јгп на потезу Славија-Трг републике и 1+1 за остали друмски саобраћај у Његошевој и Масариковој исто 1+1 и још кад би могла Краљице Наталије да се искористи као логичан наставак тог правца добила би се паралела Булевару што верујем да би растеретило и сам Теразијски тунел.
 
Све више сам при ставу да ништа у Краља Милана не треба дирати.
 
Gledajuci ove pešačke putanje kako doci naokolo sa jedne na drugu stranu Slavije
ispada
kao da je rešenje dala autistična osoba koja živi u svom svetu u kome nema pešačkog saobracaja

Za ispravljanje propusta u projektu bez rušenja fontane ima mesta uz malu, brzu i jeftinu korekciju centriranjem središta pomeranjem svega za 2 metra trotoara i zelenog prstena u istočnom pravcu (ka javnom parkingu )

što jeste važan i prevetivan korak ka buducem povecanom pešačkom saobracaju.
Svaki dobijeni metar za pešake je kao dobijena citava saobracajna traka za automobile
 
Vrh