Šta je novo?

Tramvaji

Уторак, 09. фебруар 2010.

Техничко регулисање раскрснице улица Јурија Гагарина и Др Агостина Нета
1376865_bgtramvaji_s.jpg


У зони раскрснице улица Јурија Гагарина и Др Агостина Нета ускоро ће бити израђена „острва” између трамвајских шина. У оквиру техничког регулисања, а по налогу Секретаријата за саобраћај, два стајалишта која се налазе у овој зони биће мало померена. Урадиће се такозвани „перонски” тип стајалишта, који ће, захваљујући нивелацији, омогућити безбеднији приступ трамвајима.

Израда „острва” и нових стајалишта поверена је Јавном комуналном предузећу „Београд-пут”, чије ће екипе у складу са временским условима у наредном периоду посао и реализовати. Циљ је да се путницима који улазе и излазе у трамвај на овој деоници омогући што безбеднији присуп и то директно са тротоара. Радови неће утицати на одвијање саобраћаја.
www.beograd.rs

Meni se učinilo kad sam prolazio tuda da su stajališta već urađena. Ovo bi značilo da će opet biti duplih radova, kao sa biciklističkim stazama.
Ne razumem samo o kakvim "ostrvima" se govori...
 
Hoću da kažem da ne razumem gde će tu da stave ostrva. Ne mogu na sred raskrsnice, automobili tu skreću. A i čemu razdvajanje tramvaja ostrvima, da se slučajno ne sudare?! :rolleyes:
 
Матеја Бељан":2uc8q6x3 je napisao(la):
CAF koji mi kupujemo moze da vozi do 60kmph. Uostalom i sadasnji tramvaji se nekad zajure toliko kad je prazan put
Da, mogu, ali su iz GSP najavili da iako mogu da voze i 60 na sat, nece voziti brzee od 35..... ZASTO??
 
"Ostrva" između tramvajskih šina »

10. Februar. 2010 | 10:05, Izvor : Studio B, Komentari: 0

Na raskrsnici ulica Jurija Gagarina i Dr. Agostina Neta uskoro će biti izrađena „ostrva" između tramvajskih šina.


Dva stajališta koja se nalaze u ovoj zoni biće malo pomerena i biće urađeni takozvani "peronski" tip stajališta, koji će, zahvaljujući nivelaciji, omogućiti bezbedniji pristup tramvajima.
Izrada „ostrva" i novih stajališta poverena je Javnom komunalnom preduzeću „Beograd-put", čije će ekipe u skladu sa vremenskim uslovima u narednom periodu posao i realizovati. Radovi neće uticati na odvijanje saobraćaja.
http://studiob.rs/info/vest.php?id=47718
 
To sapstenje je o stajalistima je u najmanju ruku nebulozno pa da razjasnimo poslo sam prijavu komunalnom inspektoru da se srede ta stajalista i konacno ce da ih izbetoniiraju kao i sva ostala i stave nastrsnice i vjerovatno ogradu kao kod buvljaka da bi seljaci isli preko pjesackog prelaza a ne da pretrcavaju radi se o stajlistima ispred delta sitija. :kafa:
 
Међутим, ко иде из града у блок 70а мора да обиђе у круг целу раскрсницу, тако да ће поново бити претрчавања.

2howme1.jpg


Обратити пажњу из фундамента на пешачке прелазе... :kafa:
 
Siniša":14j4nlhd je napisao(la):
milanski":14j4nlhd je napisao(la):
U Poznanju u Poljskoj tramvaji jure i do 60-65km/h na starim sinama postavljenim jos daleke 1979. Ali to im omogucava valjda sirina sina koja iznosi 1435 mm
Gde si to procitao? Radi se o Poznanskom brzom tramvaju (Poznański Szybki Tramwaj), zapravo o deonici od 6,1 km odvojenoj od ostalog saobracaja koja povezuje centar grada sa severnim delovima grada. Ona je otvorena 1997. godine.
Evo linka:
http://en.wikipedia.org/wiki/Poznański_Szybki_Tramwaj
http://www.urbanrail.net/eu/poz/poznan.htm
Dobro si upoznat sa stanjem u Poznanju, ali ja ne govorim o "Poznanjskom brzom tramvaju" nego o takozvanoj Kórnickoj trasi. Tamo stvarno stari tramvaji jure preko 60 km/h. Vozim se tu svaki dan. :lol: U prilogu film o toj trasi na 30 godisnjicu od njene izgradnje :-DDD

http://www.youtube.com/watch?v=0f1aDZov1WY

PS. Poznań je kupio (tzn narucio) nedavno nove tramvaje. CAF je otpao, a pobijedio je Solaris (poznanjski naravno) iako nije bio najjeftiniji.
 
@milanski
Zaista je lepa Kornicka trasa. No ipak verujem da je bila u ovih 30 godina njenog postojanja bar jedan remont, odnosno zamena sina. Koliko vidim na snimku, koriste se Feniks sine, koje su kraceg veka od Vinjol sina.
Kad ocekuju isporuku Solarisovih tramvaja i koliko?
 
Siniša":1ioiseef je napisao(la):
@milanski

Kad ocekuju isporuku Solarisovih tramvaja i koliko?
Provjeriću sto se tice remonta

Tramvaja Solaris Tramino biće 40 komada, duzine 31,96m sirine 2,4 m
sirina ulaza 1,5 m (trazeno min. 1,3m) minimalna unutrasnja sirina 75 cm
prima 229 putnika od cega 47 sjedecih mjesta + 20

Prva isporuka: polovina 2011, a kraj 31.03.2012
 
Ono sta moze da interesuje beogradjane u natjecaju za isporuku 40 niskopodnih tramvaja u Poznanju ucestvovao je i spanjolski CAF.
Ovako je izgledao ranking ponuda u finalnom krugu (isporuka obuhvaća 40 tramvaja, opremu za depo, paket rezervnih dijelova, dijagnostiku, alate i opremu, skolovanje):

CAF - 100 mln E, opsta garancija 36 mjeseci, grancija na mehaniku, 120 mjeseci
Solaris - 85 mln E, opsta garancija 60 mjeseci, grancija na mehaniku, 168 mjeseci
PESA - 74 mln E, opsta garancija 60 mjeseci, grancija na mehaniku, 168 mjeseci

Mehanizam ocjenjivanja:
73% - cijena ponude
15% - tehnicka vrijednost tramvaja
12% - uvjeti garancije

Proizvodjac dobija akontaciju 10 % ako predstavi garanciju na 7% vrijednosti ugovora. Kupac plaća u ratama, posebno za svaki isporuceni tramvaj.
Na konkursu je pobijedio Solaris.

Najjeftinija ponuda: PESA
2e512k2.jpg


Pobjednik: Solaris Tramino
9qxqbm.jpg
 
Da li je taj znak ista vrijedan? :lol:

Inace PESA je prosle godine potpisala ugovore na
10 tramvaja za Lodz
25 tramvaja za Gdanjsk
186 tramvaja za Varsavu
 
Pa ovo je dobro za Poljsku jer se vidi da umeju da naprave dobre tamvaje i vozove,i da će za neko vreme zbog veličine Poljske snabdevati svoje gradove novim tramvajima ,a šta će biti kad ih sve obnove ne znam,ali su Poljaci baš kao i Hrvati novi u tom poslu i trebaće im decenija dokazivanja kvaliteta što kod CAF-a nije slučaj jer je odavno postao svetska renomirana firma,uostalom dobro je kada može da se bira...
 
2012":2txko32s je napisao(la):
..ali su Poljaci baš kao i Hrvati novi u tom poslu i trebaće im decenija dokazivanja kvaliteta što kod CAF-a nije slučaj jer je odavno postao svetska renomirana firma,uostalom dobro je kada može da se bira...
Nisu Poljaci novi u proizvodnji tramvaja. Konstal je decenijama proizvodio tramvaje. Sad su pod Alstomom i proizvode metro za Varsavu.
 
Siniša":6n5n9x6c je napisao(la):
@milanski
Zaista je lepa Kornicka trasa. No ipak verujem da je bila u ovih 30 godina njenog postojanja bar jedan remont, odnosno zamena sina. Koliko vidim na snimku, koriste se Feniks sine, koje su kraceg veka od Vinjol sina.
Bas sam se vozio jednim starim renoviranim tramvajem i u njemu visi plakat sa cijelom historijom trase. Nigdje nije pomenut bilo kakav remont. Uostalom nie znam kada bi mogao da bude.
Trasa je pustena 1979, kroz 10 godina sigurno nije trebala bilo kakve intervencije, od 89 je pocela tranzicije tako da tada sigurno nije bilo para za tako nesto, kasnije su poceli graditi brzi tramvaj u drugom dijelu grada. Jedino sta je radjeno to prije 2 godine produzetak trase direkno u centar mostom preko rijeke Varte.
 
milanski":7pkjpynp je napisao(la):
Bas sam se vozio jednim starim renoviranim tramvajem i u njemu visi plakat sa cijelom historijom trase. Nigdje nije pomenut bilo kakav remont. Uostalom nie znam kada bi mogao da bude.
Trasa je pustena 1979, kroz 10 godina sigurno nije trebala bilo kakve intervencije, od 89 je pocela tranzicije tako da tada sigurno nije bilo para za tako nesto, kasnije su poceli graditi brzi tramvaj u drugom dijelu grada. Jedino sta je radjeno to prije 2 godine produzetak trase direkno u centar mostom preko rijeke Varte.
Hm, i dalje mi je malo cudno da nisu bar jednom promenili trasu. No dobro, ako je stvarno tako kako pises, onda to znaci da su tu trasu uradili savrseno, kako spada, "od glave do pete". Svaka im cast!
 
Јуче су трамваји још једном демонстрирали колико су лош и непоуздан превоз. На путу из Церака ка Сајму одлучих да у Пожешкој ухватим трамвај да би избјегао гужву код Аде. Но не лези враже таман што сам изашао из буса сконтам да трамвају не саобраћају. Нема струје а нико не зна зашто. Истина почео је снег падати.. мора да је то разлог.
 
20100204043826belgradog.jpg


Ne znam da li je ovo postovano, cini mi se da nije. Ovo je slika sa zvanicnog sajta CAF
 
To je samo ideja nije to to jer mi imamo od 1m a to je za onaj siroki i.t.d.

Ne zna se jos izgled naseg i ne vredi nabadati dok ne izadje
 
Kolosek ispod tramvaja izgleda kao 1m...inace, nije tesko promeniti masku kod onog koji ima svugde po evropi napred i nazad, nije to nista :D
 
Pa kako samo ideja, stoji opis duzine, sirine, tipa koloseka, broja delova i ova slika
 
Vrh