Šta je novo?

Tramvaji

Среда, 03. фебруар 2010.

Трамвајске линије 12 и 13 од сутра поново на редовним трасама
1376203_Pozeska_tramvaji.jpg


Трамвајске линије 12 (Омладински стадион – Баново брдо) и 13 (Калемегдан /Беко/ – Баново брдо) враћају се од сутра на своје редовне трасе, саопштила је Дирекција за јавни превоз. Од првих јутарњих полазака, када се на старе трасе враћају трамваји, привремена трамвајска линија 12Л и аутобуска линија 13А укидају се.

Аутобуске линије (50, 57, 512, 531, 532 и 533), које су у оквиру реконструкције Пожешке улице и окретнице „Баново брдо” привремено мењале трасу, враћају се на своје редовне трасе са терминуса у Пожешкој.

Поново се успоставља аутобуско стајалиште „Господарска механа”, у смеру ка сајму, за аутобусе са линија 23, 37, 51, 52, 53, 55, 56, 56Л, 58, 88, 89, 91, 92 и 511.
www.beograd.rs
 
Трамваји на линијама 12 и 13 од данас поново на старим трасама

1376261_tramvaji_s.jpg


Трамваји на линијама 12 и 13 од раних јутарњих сати поново возе старим трасама. Реконструисаном Пожешком улицом, те новим шинама и у делу Булевара војводе Мишића, популарне „дванаестица” и „тринаестица” путнике превозе до Омладинског стадиона, односно Калемегдана, и опет назад до такође обновљене окретнице на Бановом брду.

Грађани су, по свему судећи, били добро обавештени да трамваји поново раде, па иако у овом делу града има бројних аутобуских линија, многи су желели да „тестирају” вожњу, па тако и репортер Беоинфа. Промена је очигледна – вибрације, бука и систем „крени-стани”, који су били саставни део вожње трамвајем на овој траси, сада су прошлост. Возила безмало клизе по шинама, а вожња је делеко удобнија и по свему личи на вожњу свим оним деоницама које су протеклих година у Београду обновљене. Места за седење су попуњења, грејање ради, путници задовољни.

У Диспечерском центру Градског саобраћајног предузећа „Београд”, где се сливају све информације са терена, такође очекују да ће грађани сада бити много задовољнији. Прва „дванаестица” кренула је јутрос у 4.30 часова, а двадесет минута касније и „тринаестица”. Ред вожње се поштује, возачи имају само речи хвале. Интервал трамваја 12 ван шпица је од 10 до 15 минута, а у шпицу на сваких осам минута. На овој линији саобраћа једанаест возила. Интервал трамваја 13 нешто је дужи и износи у просеку 14 минута, а на линији саобраћа шест возила. Тако ће бити током дана, а последња „дванаестица” кренуће са Бановог брда у 23.50 часова, док ће „тринаестица” последњи полазак „одрадити” у 23.20 часова. Наравно, до следећег дана и до првих јутарњих полазака.

Први дан рада, после обимне реконструкције двоколосечних трамвајских шина и контактне мреже у укупној дужини од 3,8 километара, протиче без проблема. Нема застоја нити прекида у снабдавању струјом. Нажалост, једино што је данас пореметило вожњу обновљеном деоницом јесу два случаја заустављања путничких возила на шинама. „Скокнули људи по цигарете”, каже диспечер ГСП-а. Па као и цигарете, и ова лоша навика мораће ускоро да се отклони. Зато још једном обавештење свим возачима да трамваји поново возе старим трасама и информација да једно заустављање од само два-три минута не само што онемогућава вожњу за стотине других људи него и ремети читав систем и прецизан ред вожње. Заустављање на шинама, посебно ако се зна да су те деонице дуж читавих траса заправо „жуте траке” – представља и прекршај и саобраћајну некултуру. За санкционисање првог побринуће се полиција, а за ово друго – свако по својој савести.

Генерално гледано, Пожешка улица сада је саобраћајна „оаза” у граду, а поред трамвајске деонице, у њој су обновљени и коловоз и тротоари у укупној дужини од око 2,2 километра. Дуж читаве деонице замењене су и дотрајале инсталације или су капацитети проширени. Захваљујући овој реконструкцији, Београђанима је обезбеђена бржа, поузданија и удобнија вожња, без буке и вибрација, то јест знатно боља веза Бановог брда са центром града. А возачима путничких аутомобила преостаје да све ово – имају на уму.
Појачане трамвајске линије 7, 9 и 11
Због делимичног затварања моста „Газела”, Градско саобраћајно предузеће „Београд” одлучило је да појача број возила на трамвајским линијама 7, 9 и 11 које саобраћају преко Старог савског моста. Трамвајска линија број 7 појачана је са три возила, на линији 9 путнике превозе два додатна возила, док је на „једанаестици” уведен још један трамвај.

Ове три трамвајске линије појачане су новим возилима како би се суграђанима омогућило да брже и једноставније пређу из једног у други део Београда. Док траје поправка „Газеле”, ГСП „Београд” свима саветује да користе Стари савски мост.

После неколико месеци путнике од данас поново превозе и трамваји 12 и 13, који користе обновљену окретницу на Бановом брду. На линији 12 саобраћа 11 трамваја, док на линији 13 има шест трамваја.
www.beograd.rs
 
Zar 7l ne saobraca samo vikendom?

Inace pomenuse na studiju B da 30% javnog saobracaja nose tramvaji.
 
pa vidjam ga ja i radnim danima. mogao je svejedno da se uvede i ako ne saobraca.
 
E vožnja 12 icom je bila ok nema truckanja,ali brzina je ista kroz Požešku mili 10 km/h pored sajma 30 i to je to, mogu da nabudže svemirske tramvaje(jedino će biti udobniji i moderniji) nikad to neće biti Lrt kako su se nadali jednostavno Tramvaj je Tramvaj a Metro je Metro.
 
Pa tramvaj je tramvaj kod nas, inace on moze da ide do 60 kilometara po casu i ista su vozila kao za LRT
 
To je kratka deonica treba minut da se pređe prosečnom brzinom ali uvek uspore pre mosta,ništa to ne popravlja stvari jedino je vožnja udobnija bez truckanja,a i na obnovljenim šinama na Nbg jedva pređu 30, a šta reći na nabudženoj staroj strani ili u Požeškoj...to je dobar prevoz za penzionere do pijace i sl.naravno da je neophodan jer ako idete par stanica tramvaj je fina stvar,ali nikada to ne može da bude izmišljeni Lrt kako priželjkuju u Bulevaru,jednostavno od babe ne možeš da praviš devojku...
 
trebali bi da preusmere liniju 13, da ide sa Banovog Brda na Novi Beograd. e da, ovo što su rekli da su pojačali liinju 9, čista laž. danas sam je čekao pola sata ka Novom Beogradu i 20 minuta sa Novog Beograda
 
Nije laz nego je pojacanje slabo, a dispecari sumnjivo rade svoj posao. Uz to 9 je zaista duga linija i cesti su zastoji usled guzvi u centru grada
 
A ja se uplašio da nisu izlobirali Vucka :o pa oko ove vode u Beč e mogu i nas... i mi bi da im damo stručno mišljene...;)
 
Vucko se prodati nece,samo postepeno postajem Wille,svakim danom sve vise :)
 
Матеја Бељан":2lpuhf6f je napisao(la):
Pa tramvaj je tramvaj kod nas, inace on moze da ide do 60 kilometara po casu i ista su vozila kao za LRT
U Poznanju u Poljskoj tramvaji jure i do 60-65km/h na starim sinama postavljenim jos daleke 1979. Ali to im omogucava valjda sirina sina koja iznosi 1435 mm
 
milanski":21o2t48m je napisao(la):
U Poznanju u Poljskoj tramvaji jure i do 60-65km/h na starim sinama postavljenim jos daleke 1979. Ali to im omogucava valjda sirina sina koja iznosi 1435 mm
Gde si to procitao? Radi se o Poznanskom brzom tramvaju (Poznański Szybki Tramwaj), zapravo o deonici od 6,1 km odvojenoj od ostalog saobracaja koja povezuje centar grada sa severnim delovima grada. Ona je otvorena 1997. godine.
Evo linka:
http://en.wikipedia.org/wiki/Poznański_Szybki_Tramwaj
http://www.urbanrail.net/eu/poz/poznan.htm
 
CAF koji mi kupujemo moze da vozi do 60kmph. Uostalom i sadasnji tramvaji se nekad zajure toliko kad je prazan put
 
Vrh