Šta je novo?

Tramvaji

Uzgred, linija 12 je izabrana kao najpodesnija za prva testiranja ali i zbog toga što će sledeće godine krenuti velika rekonstrukcija Bulevara, a možda i Voždovačke pruge, pa samim time 7 i 9 neće ići normalnom trasom.
 
Deo teksta sa B92 o novim tramvajima i sok...

...

“Kada dobijemo ovih 30 tramvaja, grad će izgeldati bolje. Tramvaji će ići novim tramvajskim šinama, koje se uspešno rekonstruišu već nekoliko godina, a najintenzivnije poslednjih godinu dana”, rekao je gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.

Novi tramvaji biće niskopodni, moći će da prime maksimalno 240 putnika, sa 78 mesta za sedenje, a imaće i klima uređaje.

Njihova maksimalna brzina je 30 kilometara na sat.

Špansku kompaniju “KAF” izabrala je stručna komisija, rekao je gradonačelnik, navodeći da je komisija ocenila da su španski tramvaji bolji od onih koje je ponudila hrvatska kompanija “Končar”, iako je njihova ukupna ponuda bila nekoliko procenata jeftinija.
...
WTF???
 
Neko je napravio grešku. :) Nemojte novinarske tekstove uvek da uzimate zdravo za gotovo! :) Ja se uvek pokidam kad pročitam bisere tipa "Edinburg ima sličnu tramvajsku mređu kao i Beograd", a njihova mreža je u stvari jedna jedina linija koja je u izgradnji i biće otvorena tek za par godina! :)

Max brzina će im biti 60 km/h.
 
markobg":6zmddxea je napisao(la):
Neko je gore citirao moj post sa hrvatskog foruma! :) Elem da malo pojasnimo situaciju.

Kupovina novog tramvaja je jako ozbiljna i komplikovana stvar. Svaki grad je specifičan, svaki ima neke svoje karakteristike. Tramvaj mora u potpunosti da odgovara našoj infrastrukturi do najsitnijih detalja. U suprotnom banalne stvari kao što su neki ivičnjak ili bandera mogu da budu problem, a da ne govorim o zaista ozbiljnim stvarima kao što su npr. podstanice itd.

Zbog toga će CAF prvo poslati jedan prototip na probu pa će tek onda na osnovu dobijenih rezultata napraviti konačan tramvaj. Grubo gledano satnica bi trebala da izgleda ovako: 9-12 meseci izrada prototipa, 9 meseci testiranje, 3-6 meseci prepravke pa tek onda (dakle posle oko 2 godine) isporuka prvog serijskog modela i na kraju oko 12 meseci da se isporuči svih 30. Ukupno 3 godine. Vrlo realno ako mene pitate.

Inače ne postoji neki čvrst rok za isporuku prototipa, on će biti poslat u BG čim bude gotov, postoji samo rok da prvi konačni model bude isporučen za najkasnije 2 godine.

Ja takođe imam brojne zamerke na putnički salon i sedišta ali otom-potom. :)
JASAN USLOV KONKURSA JE BIO DA POSLEDNJI TRAMVAJ BUDE ISPORUCEN U ROKU OD 12 MESECI OD ODABIRA NAJBOLJEG PONUDJACA I POTPISIVANJA UGOVORA. I taj rok je kao i ceo konkurs idiotksi, ali nemoj da govoris da rok ne postoji i da je sve samo pitanje celishodnosti.
 
Čemu vikanje i živciranje?! :) Probi mi bubne opne! :) Stičem utisak Lucifere da ti misliš da ja nešto/nekog branim ili opravdavam. Taj utisak ti je pogrešan! :)

Uslovi isporuke se naknadno mogu promeniti u dogovoru sa ponuđačem (to je jasno pisalo u tenderu), dakle merodavni su samo oni uslovi koji se na kraju nađu u POTPISANOM UGOVORU. :) Prvobitni (tenderski) uslov bio je da se PRVI (ne poslednji) tramvaj isporuči najkasnije 12 meseci od potpisivanja ugovora. No da se ne lažemo, taj rok je bio potpuno nerealan uzevši u obzir da se kupuje mačka u džaku, dakle tramvaj koji nikada nije proban u BG, a da ne dođe do ozbiljnih problema!! I Končar i Caf su na to skrenuli pažnju!! Po mom mišljenju sadašnji tajming je mnogo realniiji uzevši sve u obzir. Ne kažem, naravno, da ni ovako neće biti problema ali da se išlo bržim tempom i bez prethodne probe bilo bi ih neuporedivo više.

Složiću se da je ceo konkurs idiotski izveden i da je to moglo neuporedivo bolje. Da sam se ja pitao prvo bih probao neki tramvaj (po mogućstvu više njih), pa tek onda na osnovu dobijenih rezultata išao u kupovinu. Takođe da se pitam mnogo više bih ulagao u remont postojećeg tramvajskog parka. Naše Katice bi mogle još ohoho dugo normalno da rade... Ali ja se ne pitam...
 
ja bih cekao i pet godina, ali u konkursu je jasno stajalo godinu dana i takvi uslovi ne mogu da se menjaju. mozda je bilo jos dvadeset drugih proizvodjaca koji bi mogli da isporuce 30 tramvaja za 3 godine, ali s enisu prijavili jer ne mogu za godinu dana.

cekamo tramvaje :gobb:
 
Pazi, glavni razlog zašto smo na kraju dobili samo dva ponuđača nije bio rok isporuke već neke druge stvari, uglavnom tehničke i funansijske prirode... A o nekim drugim (mutnijim) razlozima da i ne govorim...
 
bildschirmfoto20091103u.jpg


bildschirmfoto20091103u.jpg


http://b92.blip.tv/posts?view=archive&nsfw=dc

Meni se vise svidja ovaj na prvoj slici. Samo sto mi smeta je ona crvena farba gde se nalaze tockovi. Ili celom linijom crveno, ili nista.
 
Oprostite na mogućoj aroganciji, ali vama (sem šmeksiju i markotaru) kod trenutnih beogradskih tramvaja smeta jedino - dizajn?


-------------------------------------------------------------------------------
Videh prajsles komentar na B92.
Super. Samo da se ja pitam proterao bih sve tramvaje iz BG i oslobodio po 2 trake za normalan saobraćaj u ulicama kojima inače ne može da se prođe u špicu.
Zbog ovoga nikad nećemo imati dobar javni prevoz. A ovakvih će biti sve više. Metro nije izgrađen na vreme, a neke navike su nepovratne.
 
Ne bih da offtopicim al ovo vreme danas me natera da kazem-Jos jedna prednost metroa je sto ne utice vreme na njega ;)
 
Ma sve vezano za izgled ćemo saznati na CAF sajtu,kada ozvaniče sve i to će biti najverodostojnije a ne samo varijante mogućeg,možda upriličene samo za potpisivanje ugovora,ali pogodio sam da je najpribližnije varijanti za Malagu iz prostog razloga što je to i poslednji render od CAF-a ,sve ostale varijante su realizovane,ali ne zaboravite da Grad učestvuje u odabiru kokpita,bar je tako svuda u svetu,Alstom ih ima tridesetak pa izvolte...
 
mastercat":x6gwltus je napisao(la):
Ako je ista slika zasto je svetli okvir na jedoj slici oko soferke a na drugoj sa strane ??Na jednoj su dupli farovi uokviru tog okvira,a na drugoj van njega.Bocna stakla kabine su razlicita,kao i jos po koji detalj ... definitivno nije ista slika
Da, sad sam i ja primetio, sorry za zabunu. Super je što postoji više varijanti sa tom prednjom maskom, meni iskreno sve tri varijante deluju ok, ali sam rekao koja mi je najbolja.
 
@markobg

Video sam da si na željeznicama napisao da tramvaj ima veliki mrtvi ugao, ali gledajući jednu od današnjih skica sa instrument tablom u kabini vozaća primetio sam da postoje dva ekrana na kojima se prikazuje okruženje tramvaja, koje verovatno pokriva te mrtve uglove (po potrebi verovatno može i da se koristi za cctv nadzor u samom tramvaju)

2q085ti.jpg
 
CCTV nadzor postoji sigurno,pominjan je u promo snimcima za Edinburg. :kk:
 
Мене занима
1) колико треба трамвајским шинама да се раздрндају (посебно када по њима возе раздрндани трамваји, а било је и прича да ови швајцарски трамваји доста зезају шине јер су јако тешки) - хоћу рећи, када добијемо серијску испоруку за 3 године, хоће ли шине и даље бити у довољно добром стању да добијемо сав квалитет оваквог производа
2) колико су оно беше рекли у конкурсу да ће да плате трамваје :))

Иначе драго ми је да се ово овако завршило и да ће се добити лепи трамваји. Надам се да ће потрајати. Мало ми је чудан распоред седишта на крају трамваја. Такође се заиста надам да је оно са 30 км/ч пропуст.

Коментари на Б92 текст су катастрофа, погледајте их. Људи заиста нису информисани уопште. Мој фаворит је да је Београд за ове паре могао да купи 2 Боинга 737. Не знам само шта би град требао да уради са та два авиона?!? Можда за прелет преко Саве кад буде затворена Газела? А ту је и стандардни репретоар: шта је са нама у Нишу, боље да смо купили хрватске трамваје или аутобусе, итд.
 
Eno lik na SSC-u iz Leskovca kuka što su tramvaji kupljeni i da smo mi bitange što kupujemo tako skupe tramvaje, a u Leskovcu je očajan gradski prevoz i slično.

Šta očekivati od građana, kada narodni poslanici iz drugih gradova u Srbiji pitaju Mrkonjića da li je baš cela milijarda morala da ode za, pazi sad vamo, sledeće stvari: obilaznicu (ništa od para ne ide tamo), metro (koji bre metro), mostove po Beogradu (neka mi kaže koji most i častim ga) i normalno završi sa time kako je celu milijardu dobio Beograd, a šta je sa ostatkom Srbije. Pričamo o poslaniku koji ipak treba da se informiše iz zvaničnih krugova, a ne iz novinskih članaka i koji treba pažljivo da bira reči koje koristi, a naročito kada govori u Skupštini.

Neinformisanost tj. površna informisanost je boljka naših građana, kako u Beogradu tako i po drugim mestima u Srbiji i takvih komentara će biti sve dok vlast ne bude transparentnija i otvorenija i dok mediji ne budu digli nivo izveštavanja i analiza na viši nivo.
 
Meni su prioritet komentari na Beobuildu,ovde su oni koji mesecima bodre da se nevozimo kao st***.... :kafa:
 
1. Zavisi koliko je rekonstrukcija šina dobro izvedena, posebno kakva je podloga (tj. beton ispod njih) no grubo gledajući u najgorem slučaju trebalo bi da bez problema izguraju minimum 15-20 godina. Evo uzmi kao reper kako danas izgledaju pruge u Jurija Gagarina i u Bulevaru od Cvetka do Radio industrije koje su rekonstruisane krajem 90-tih (dakle pre oko 10-12 godina) ili prugu u Nemanjinoj koja je urađena pre tačno 3 i po godine. :) Ne brini, neće se pruzi ništa dogoditi! :) Inače, glavni problem zbog kog šine stradaju pre vremena je neadekvatno održavanje točkova tramvaja koji redovno moraju da se bruse.
2. Nekoliko puta su menjali ukupnu cifru na tenderu, pošto je bilo zaista puno propusta oko njegovog izvođenja. Bilo je čak i nekih smešnih cifara od 40 miliona evra za 30 tramvaja! :) Ja sam odmah govorio da je to smešno, da nema šanse da se za tako malo novca kupi toliki broj tramvaja. :) No na kraju je jedino bitno da će po ugovoru grad platiti 2,1 milion evra po komadu (bez bankarskih kamata). Veoma realna cifra za takvo jedno vozilo, ja sam lično očekivao da će je naduvati brojnim provizijama na mnogo više (mada ne sumnjam da i u ovu cifru neko ugradio). Tramvaji su skupa vozila i njihova kupovina je za jedan grad dugoročna investicija ali njihov radni vek je takođe jako dug. Uz dobro održavanje i jedan remont negde na pola životnog veka svaki tramvaj bi trebao (da ne kažem morao) da izgura minimum 30-40 godina. E sad, to što se naši tramvaji tradicionalno loše održavaju pa su zato Katice relativno brzo propale je neka druga priča.

P.S.
BG za ove pare nikako nije mogao da kupi 2x Boinga 737! :) Jednog da ali dva nikako! :laugh: :laugh:
http://www.boeing.com/commercial/prices/
E sad šta bismo radili sa njime ja ne znam! :) Da zaprašujemo komarce? :) Mnogi ljudi u ovoj zemlji ne vide razliku između Grada Beograda i Republičkih institucija (Vlade) koje se nalaze u Beograud, pa otud ovi glupi komentari. Koliko puta sam se samo naslušao priča da će cela Srbija da plaća ove tramaje, što nije tačno, za njihovu kupovinu se zadužuje isključivo budžet grada Beograda, ne i budžet Republike Srbije! Dakle neće ni Leskovc, ni Jagodina, ni Selevac da plaćaju te tramvaje, plaćaće ih isključivo građani (stanovnici) Beograda!
 
markobg":ppqgim60 je napisao(la):
P.S.
BG za ove pare nikako nije mogao da kupi 2x Boinga 737! :) Jednog da ali dva nikako! :laugh: :laugh:
http://www.boeing.com/commercial/prices/
E sad šta bismo radili sa njime ja ne znam! :) Da zaprašujemo komarce? :) Mnogi ljudi u ovoj zemlji ne vide razliku između Grada Beograda i Republičkih institucija (Vlade) koje se nalaze u Beograud, pa otud ovi glupi komentari. Koliko puta sam se samo naslušao priča da će cela Srbija da plaća ove tramaje, što nije tačno, za njihovu kupovinu se zadužuje isključivo budžet grada Beograda, ne i budžet Republike Srbije! Dakle neće ni Leskovc, ni Jagodina, ni Selevac da plaćaju te tramvaje, plaćaće ih isključivo građani (stanovnici) Beograda!
...i to je i dalje jedna od retkih regija koja puni drzavni budzet (Beograd naravno), sto znaci da Beograd hrani dobar deo Srbije, a ne obrnuto.


...

U vezi brzine tramvaja... Sve je vec receno, ali ja tek sada imam vremena da posetim net posle posla, i usput naidjoh i na beoinfo vest u kome se jasno govori o maksimalnoj brzini buducih tramvaja od 60 km/h. (boldovan i obojen deo teksta)


Уторак, 03. новембар 2009.

Потписан Уговор за куповину тридесет нових трамваја

1365287_Potpisivanje_s.jpg


Уговор за куповину тридесет нових трамваја за потребе Градског саобраћајног предузећа „Београд”, као део Пројекта обнове Београда, потписан је данас у Скупштини града. У присуству градоначелника Драгана Ђиласа и амбасадора Шпаније Инигоа де Паласија Еспања, уговор су потписали директор Агенције за инвестиције Марко Благојевић, генерални директор компаније „Каф” Јесус Еснаола и регионални директор одељења за међународна тржишта ове компаније Делипе Родриго.

Компанија „Каф” из Шпаније дала је најповољнију понуду на међународном тендеру, а укупна вредност уговора износи око 81,3 милиона евра. Набавка нових трамваја финансира се из кредита Европске инвестиционе банке у вредности од 20 милиона евра, а остатак из буџета града до 2014. године.

Градоначелник Београда Драган Ђилас рекао је да је један од основних задатака, који је град себи поставио, побољшање квалитета превоза.

– За набавку трамваја добили смо две понуде, а комисија коју су чинили представници Машинског факултета и Градског саобраћајног предузећа „Београд” и која је бодовала више од двадесет параметара, проценила је да је понуда шпанске компаније боља од хрватске. Први трамвај биће испоручен за нешто мање од две године, а комплетан уговор ће бити реализован за 1.035 дана. Град се, између осталог, препознаје и по томе како изгледају аутобуси, трамваји и тролејбуси, а то је веома важно и за кориснике јавног градског превоза. Нови трамваји ће се кретати новим трамвајским шинама, које се успешно реконструишу последњих година, а интензивно у последњих годину дана. Следеће године планирамо набавку 83 нова тролејбуса који ће заменити старе, а поред тога, у више од 200 аутобуса уградиће се клима уређаји. Такође, добили смо сагласнот европских банака за кредитирање пројекта београдске железнице, а средствима из градског буџета финансираће се реконструкција пруга и ремонт постојећих возова. Током следеће године требало би да се распише конкурс за куповину 20 нових возова. Када све то објединимо, моћи ћемо да кажемо да Београђани имају превоз какав заслужују – казао је Ђилас.

Амбасадор Шпаније Иниго де Паласио Еспања истакао је да му је задовољство што је шпанска компанија са јаким референцама победила на тендеру и изразио наду да ће „Каф” оправдати указано поверење, те да ће се сарадња наставити и убудуће и проширити на друге нивое.

Нови трамваји биће нископодни, петоделне зглобне конструкције модерног дизајна по највишим светским стандардима, дужине 33,1 метар и ширине 2,3 метра. Максимална брзина коју могу да развију износи 60 километара на час. Опремљени су посебним клима-уређајима за путнички део возила и за кабину возача, и посебним простором за особе са инвалидитетом и колица за бебе. Једно возило има 72 места за седење плус шест седишта на расклапање, а максималан број путника износи 242.

Поред набавке тридесет трамваја, уговор подразумева и резервне делове, специјалне алате, обуку особља, транспорт и трошкове контроле. Пројектом обнове Београда обухваћени су реконструкција трамвајских пруга и контактне мреже, затим мостовских конструкција, тротоара, коловоза и комуналне инфраструктуре по деоницама, те набавка трамваја и реализација система управљања саобраћајем.

Напомена: снимак овог догађаја можете преузети са сајта www.infobiro.tv
izvor: beograd.rs
 
teshke":2bjewgpo je napisao(la):
...i to je i dalje jedna od retkih regija koja puni drzavni budzet (Beograd naravno), sto znaci da Beograd hrani dobar deo Srbije, a ne obrnuto.
Upravo tako! Ali da se ne pravimo važni! :)

Nego da kratko prokomentarišem unutrašnjost, tj. bar ovu sliku :)

2zxvxb4.jpg


Ako se ima šta prokomentarisati, pošto sve ove slike teško da mogu biti beogradska verzija, ovo je verovatno ona edinburška. Obratite pažnju na sedišta u modulu koji je iznad postolja, raspored je 2x2. Ako uzmemo u obzir da će beogradski tramvaj biti širok 2,3 m onda je nemoguće tako postaviti sedišta jer neće ostati dovoljno prostora za prolaz! :) Dakle sedišta mogu biti samo 1+1, 1+2 ili 0+2. :) Takođe na ovoj slici ima suviše malo šipki. Takođe mi se nikako ne dopadaju ona rasklapajuća sedišta, mislim da je to u našim uslovima loše jer će se zloupotrebljavati. Bolje je ili da tu stave klasična sedišta ili da ih ne stavljaju uopšte, dakle da bude prostor sključivo za stajanje. Prozori takođe nemaju luftere, OK to možda i nije bitno ako podrazumevamo da će klima ili automatska ventilacija da rade posao ali znajući nas i naše loše održavanje...
 
hmm, 80-81 milion evra za 30 tramvaja od kojih svaki ima 3-5 delova i može da primi 240-300 putnika (u zavisnosti od medija do medija)?

Izvinjavam se ako grešim, ali Istambul je valjda dobio Citadise iz Poljske po 1,8 miliona, a svaki prima 500 ljudi. Ne znam čemu euforija, mogli smo mnogo bolje da prođemo (mogli smo i mnogo gore, ali to nije razlog za slavlje). Verujem da kada bih otišao u bilo koje odeljenje bilo koje škole u Srbiji i rekao klincima: "Nađite mi najkvalitetniji tramvaj za najmanje para, pobednik dobija 100 evra" dobio bih bolju ponudu od ove.
 
markobg":37hlfrv2 je napisao(la):
Takođe na ovoj slici ima suviše malo šipki.
Na ovo sam juče mislio kad sam rekao da sam već našao zamerku. Objektivno gledano unutra fale horizontalne šipke po dužini tramvaja.

Sad malo subjektivno. Nazovite me staromodnim ili konzervativnim, ali meni se mnogo dopada raspored sedišta kod katica u formi 1+1.

Što se tiče dela tramvaja kod točkova, tu će verovatno ostati isti toliki razmak bio raspored sedišta 1+1, 1+2, 0+2. Jednostavno to je cena koja mora da se plati za niskopodnost na šinama širine od jednog metra. Razmak je dovoljan za prolaz jedne osobe, uz malo saobraćajne kulture ne bi trebalo da se stvori veliki problem.
 
Vrh