Šta je novo?

Tramvaji

markobg":p6noa0iq je napisao(la):
Da se vratimo na naše nove tramvaje. Pronašao sam slike unutrašnjosti tramvaja u Vitoriji na bazi koga će biti razvijen tramvaj za Beograd. Obratite pažnju kako tamo izgleda raspored sedišta, posebno na modulima iznad postolja! Jeidno što je tramvaj u Vitoriji nešto širi od našeg, zato mogu udobno da se smeste 2+2 sedišta. Naravno, naš tramvaj će imati vrata samo sa jedne strane (u Vitoriji je dvosmeran).

[url]http://h.imagehost.org/0156/PC270753.jpg[/url]
[url]http://a.imagehost.org/0081/PC270755.jpg[/url]

Kao što se vidi tramvaj je 100% niskopodan, nema ni jednog jedinog stepenika ispod sedišta.
Upravo je to onaj aspekat o kome pričam po kome je Končarovu ponudu u startu trebalo odbiti zbog stepenika kod točkova. Meni stvarno nije jasno kako je masovno postalo uvreženo mišljenje da je CroTram 100% niskopodan, kada nije.

Više je nego jasno da je jedino CAF ispunio uslove iz tendera i to bi bilo to, džabe će da se žale, a ako se budu žalili neka to bude debela lekcija našim funkcionerima koji su vodili čitav ovaj projekat. Prvo su se zeznuli što nisu stavili kriterijum ekonomski najpovoljnije ponude, a posle što nisu diskvalifikovali CroTram jer ne ispunjava uslove konkursa.
 
A kolika je razlika u sirini nasih i njihovih sina kada mogu da uglave 2+2?
 
U Vitoriji jeste metarski kolosek kao kod nas ali je širina njhovih tramvaja 2,4 m dok će kod nas biti uži - 2,3 m! Evo kako oni izgledaju spolja, očekujte da naš izgleda slično, dakle isti raspored modula, postolja, vrata, samo će prednja i zadnja stena biti drugačije. Naš će, naravno, biti jednosmeran pa će zbog toga zadnja vrata biti dvokrilna. :) Pantograf će zbog skretnica kod nas morati na prvi modul.

 
Idemo...

Žalba "Končara" na tender
4. novembar 2009. | 19:30 | Izvor: Tanjug
Zagreb -- Hrvatska firma "Končar", koja je učestvovala na tenderu za nabavku tramvaja za Beograd,najavila je da će "rušiti rezultate tendera svim raspoloživim sredstvima"

"To mi se u karijeri nije dogodilo", prokomentarisao je predsednik Uprave "Končar-Elektroindustrije d.d" i predsednik udruženja Hrvatski izvoznici Darinko Bago rezultate beogradskog tendera. Prema Bagovim rečima, kriterijum na takmičenju bila je cena, a "Končar", koji je imao najpovoljniju ponudu, nije prošao "zbog nekakvih tehničkih uslova".

On je istakao da su zakoni o javnoj nabavci u Srbiji jako slični hrvatskim, da je "Končar" sasvim ispoštovao pravila Evropske investicione banke (EIB) i da "ne zna kako se ovo moglo desiti".

Na tenderu o nabavci tramvaja za Beograd pobedila je španska kompanija CAF, sa kojom je gradska uprava potpisala ugovor o nabavci 30 novih tramvaja u ukupnoj vrednosi oko 81 milion evra, sa rokom isporuke od tri godine.

Oko 20 miliona evra obezbediće se od kredita kod EIB, dok će se ostatak pokriti iz gradskog budžeta.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=11&dd=04&nav_category=9&nav_id=390624
 
Ozvaničena nabavka 30 niskopodnih tramvaja

Nova šinska vozila Beograđani mogu očekivati kroz nepune dve godine, a pre nego što „legnu” na prestoničke šine, „GSP Beograd” dobiće 83 nova trolejbusa i klima uređaje za 200 autobusa

rqx3d1.jpg


Jedan od ukupno 30 niskopodnih tramvaja koje će španska kompanija za proizvodnju šinskih vozila KAF isporučiti Beogradu naći će se na ulicama za nepune dve godine. Zatim, još 11 vozila šinama će krenuti do kraja 2011. godine, a u poslednjih 18 tramvaja Beograđani će moći da se ukrcaju u toku 2012. godine. Krajnji rok je 1.035 dana od jučerašnjeg potpisivanja ugovora o nabavci novih vozila za „GSP Beograd” koji su u Skupštini grada ozvaničili Marko Blagojević, direktor Agencije za investicije, i predstavnici KAF-a. U prisustvu Dragana Đilasa, gradonačelnika, i Inigoa de Palasija Espanje, ambasadora Španije u Srbiji, gradski čelnici su istakli da je ovaj poduhvat deo projekta obnove Beograda koji podrazumeva rekonstrukciju tramvajskih pruga, kontaktne mreže, mostovskih konstrukcija i kolovoza, odnosno nabavku vozila i realizaciju sistema upravljanja saobraćajem.

Ugovor vredan 81 milion evra potpisan je po sprovedenoj javnoj nabavci i uz saglasnost Evropske investicione banke iz čijeg će kredita biti isplaćeno oko 20 miliona evra. Ostatak novca biće obezbeđen iz gradske kase, a prestonica će svoje obaveze namirivati sukcesivno, do 2014. godine. Podsetivši da prvi utisak o gradu posetioci formiraju na osnovu izgleda gradskog prevoza, Đilas je istakao da vozni park „GSP Beograd” naredne godine očekuju još neka „osveženja”.

– Za španske tramvaje opredelila se komisija stručnjaka sa Mašinskog fakulteta i iz GSP-a, koja je procenila da je ta ponuda bolja od one iz hrvatske fabrike „Končar električna vozila”. Kada stignu, tramvaji će se kretati novim šinama čiju smo obnovu pojačali u poslednjih godinu dana jer bi sadašnje pruge samo oštetile ova vozila. Iduće godine Beograd će dobiti i 83 nova trolejbusa, a istovremeno ćemo ugraditi klima uređaje u više od 200 autobusa koji se sada kreću ulicama i imaju mogućnost da se u njih postave rashladni sistemi – objasnio je Đilas.

k1axab.jpg


Evropske banke su, kako je istakao, Beogradu dale saglasnost za kreditiranje projekta beogradske železnice koji uz poslove finansirane prestoničkim sredstvima obuhvata obnovu pruga, remont sadašnjih vozova i kupovinu 20 novih kompozicija.

– Konkurs za njihovu nabavku biće raspisan u prvoj polovini sledeće godine i kada sve te stvari objedinimo, moći ćemo da kažemo da građani Beograda imaju prevoz kakav zaslužuju, udoban koliko i prijatan za oko – naveo je gradonačelnik.

Ambasador De Palasio Espanja istakao je da mu je zadovoljstvo što je španska kompanija pobedila na tenderu i izrazio nadu da će KAF opravdati ukazano poverenje, te da će se saradnja nastaviti i proširiti na druge nivoe.

Predstavnici španskog proizvođača podsetili su na sopstvene reference iz poslova sa gradovima poput Malage, Bilbaoa, Sevilje, Antalije i Edinburga, istakavši da su tehnička rešenja primenjena za beogradski tramvaj u najvećoj meri isprobana na tržištima Evrope, Azije i Amerike.

Beogradski niskopodni tramvaji nalikovaće modelima koje je KAF isporučio španskom gradu Vitoriji. Oni će biti sastavljeni od pet putničkih segmenata odvojenih zglobovima, sa šest vrata, a sadržaće i klima uređaje, podne grejače, mostove za pristup osoba sa invaliditetom, odnosno prostor za dečja kolica. U opticaju su tri slične alternative za spoljašnji i dve za unutrašnji izgled vozila. Cena jednog tramvaja je oko 2.100.000 evra ali ugovor sa KAF-om podrazumeva i nabavku rezervnih delova i specijalnih alata, kao i obuku osoblja, transport vozila do Srbije, odnosno troškove kontrole ispravnosti.
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Ozvanichena-nabavka-30-niskopodnih-tramvaja.lt.html
 
Pa šta bi ti tu stavio?

Baš je idealno za čukanje automobila koji parkiraju na šinama. Da su mene pitali to bi i bio jedan od uslova tendera, "Koliko dobro tramvaj može da ukloni uparkirane automobile sa šina, a da oštećenje po tramvaj bude minimalno" :D
 
Pa, tek će se odabrati pravi kokpit,od tri ponuđena tako rekoše,ovaj je najsličniji Edinburškom mada što više gledam Vitoriju nekako je zarazan sviđa mi se jer ne liči ni na jedan do sada od ostalih firmi :)
 
shmeksi":368y8osk je napisao(la):
Pa šta bi ti tu stavio?
Vidis li kako amaterski sece tamno plavu farbu na slici? Ne bi nista stavio, vec da se linije uklope na profesionalni nacian.

Gledaj...
3368587324_f943448636.jpg
 
Europski!a podseća me na naše ČKD u modernoj verziji,zaista dosledan naslednik ;)
 
Dok se ja snadjem sa ovim postavljanjem fotki... :D borris_ sad tek vidoh da si mi pomogao...
 
Zuta katica je i mene odusevila jos samo da se promjeni prednji izgled i super :kk:
 
Končar hoće da podnese tužbu jer im nisu javili da su odbijeni i razlog zašto su odbijeni. Trenutni razlozi koji se spominju po medijima nisu im dovoljni i kažu da su besmisleni. Pa nije to monopol xD
 
koncar ima puno pravo, jer je po uslovima obavezujuceg konkursa on pobednik. druga je stvar sto je konkurs bio raspisan sa idiotksim i protivzakonitim uslovima - zbog toga je na beobuildu jos od maja bezbroj puta ponovljeno da konkurs mora biti ponisten (a Koncar u skladu sa zakonom diskvalifikovan u narednim nabavkama jer je na nedozvoljeni nacin uticao na postupak nabavke). sada je za to kasno. ne bi me cudilo da ce grad "izgladiti" to tako sto ce kupiti i jedne i druge tramvaje (bljak).
 
Vrh