[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=582585#p582585:xl2s7ld9 je napisao(la):
jabbu » 19 Nov 2018 08:14 pm[/url]":xl2s7ld9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=582490#p582490:xl2s7ld9 je napisao(la):
Пантограф » 19 Nov 2018 01:27 pm[/url]":xl2s7ld9]Zanimljivo, jabbu, ovih dana sam od više ljudi čuo da imaju utisak kako im deluje da je tramvaj najmanje pogođen gužvama...
Da li je tramavaj pogođen gužvama ne znam, ali ovo je podatak iz 2015:
http://mondo.rs/a779480/Info/Drustvo/Br ... riste.html
Namerno sam napisao da je moj utisak subjektivan, ali ovo je pokazala anketa. Plus, sa rekonstrukcijom bulevara se planira i puštanje automobila kroz tramvajske baštice. Mislim da nikako ne možemo pričati o prioritetu za tramvaje.
Naravno, poznato mi je to brojanje. I, znaš li šta je ono pokazalo? Da tramvaj koristi 250.000 ljudi dnevno, sa zatvorenim krakom ka Banjici. Sa njim bi bilo i 300.000. A pre toga se procenjivalo, godinama, da je realan broj 200.000. Dakle, neko je dobijen statistički podatak protumačio kako je hteo i, umesto da se potencira veći broj putnika tramvaja od očekivanog, navedena je činjenica koja zapravo govori o prednosti nekog prevoznog sredstva za korisnike (manja popunjenost jednako veća udobnost) kao njegova mana!
To da se prenatrpanost autobusa, usled nedovoljnog kapaciteta, koristi kao njegov kvalitet, to je patent beogradske gluposti. Da li je isto 100 putnika u solo (?! - da, usled stanja voznog parka, na ovoj liniji posle 40 godina voze kratki autobusi) 83-ci i u duploj katici na liniji 9?
Ali, nisam pisao o godini 2015. Sada je kraj 2018. i situacija je bitno drugačija. Prvo, automobila je više. Stani na nadvožnjak na Bežanijskoj kosi: autoput većim delom dana u smeru ka gradu već tu dostiže 100% kapaciteta. Zato je u potpunom haosu. Urban sprawl i selidba sve više funkcija u Stare Pazove, Dobanovce i sl, uzimaju danak. Danas je kolaps na autoputu, zapravo, u oba smera, i ka Gazeli i ka Zmaju. To je sasvim skorašnji fenomen! A mnogo je takvih fenomena po gradu. I u njima strada autobus. Ionako načet očajnom finansijskom situacijom u GSP, u takvim uslovima postaje još mnogo skuplje prevozno sredstvo. I to je vrzino kolo, iliti circulus vitiosus.
Evo jutros - kolega nije mogao da uđe u 85 i 88, koleginica u četiri šesnaestice, još jedan kolega u nekoliko 65. Jedna jadnica hoće već nedeljama da se samoubije zbog 17-ce. Od njih četvoro, troje sam poslednjih nedelja čuo da hvale tramvaj. Jutros svi kanili. Iz dana u dan je tako, i nije počelo pred Novu godinu. I biće još gore. Beograd će, sa ovom količinom neznanja i netalenta, izvesno doživeti potpuni slom javnog saobraćaja. A, moglo je da se predvidi, i predviđalo se.