Šta je novo?

Tramvaji

раскрсница зрела за семафор, јер то је невероватно да нико не гледа на трамвај када се укључује/искључује у/из Војводе Мишића
 
Зрело за затварање, па нек иду горе на војводе Путника.
 
Neverovatno je koliko ljudi tu vozi po šinama pogrešnim pravcem, kako bi izbegli kruženje oko Mostara.
 
Naručilac su Austrijanci:

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1476052
Bila vest decenije, nemački div završio fabriku u srcu Šumadije
Beograd -- U industrijskoj zoni "Sobovica" kod Kragujevca, nemački "Simens" izgradio je fabriku za proizvodnju kompletnih aluminijumskih karoserija za putničke vagone.

Prve isporuke namenjene su austrijskoj železnici, pišu današnje Večernje novosti.

U toj fabrici, kako se navodi, uskoro kreće i proizvodnja delova za tramvaje.

List napominje da nije mogao da dobije zvanične podatke o ovoj fabrici, ali saznaje da će poznati gigant, pored 500 postojećih radnika angažovanih preuzimanjem fabrike od kompanije "Milanović inženjering", u novoizgradjenim pogonima uskoro zaposliti još oko 2.000 radnika.

Do sada je "Simens" izgradio hale na oko 40.000 kvadrata, a planom je predvidjeno da se pogoni prostiru na oko 60.000 kvadrata.

Simens je početkom godine objavio da je preuzeo srpsku kompaniju „Milanović inženjering“, što je ocenjeno kao vest decenije za Kragujevac
 
Super za Siemens :vops:
Kolika je verovatnoća, ukoliko dodje do veće proizvodnje tramvaja kod nas, da neki grad u Srbiji uvede tramvaj, da bi eto zadovoljo potrebe Siemensa? Verujem da će od sada železnice snabdevati Siemens proizvodima, račnajući Srbija Kargove lokomotive, plus potencijalne proizvodnje vagona itd kod nas.
 
То би било занимљиво видети. Искрено се надам да би то допринело ширењу мреже трамваја и тролејбуса у Београду, као и по осталим местима у Србији. Само онда би инфраструктура и енергетика ГСПа која одржава шине и контактну мрежу требала бити издвојена као засебно предузеће, као што имамо у железници засебно инфраструктуру а засебно превознике.
 
Znajući prilike u sferi našeg transporta i saobraćaja, čisto sumnjam da bi se u Srbiji našla privatna firma koja bi htela da se bavi tramvajskim prevozom.

Inače ovo sa Simensom u Kragujevcu mu došlo ko grom iz vedra neba. Odlična vest.
 
Можда неки превозник процени да је нпр. јефтиније да има тролејбусе уместо да толерише возачима крађу горива из аутобуса. Трамвај има логике за сада враћати само у градове где је укинут - Суботица, Ниш и Нови Сад.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585092#p585092:2isfvtuq je napisao(la):
Bender Rodriguez » 30 Nov 2018, 14:05[/url]":2isfvtuq]Znajući prilike u sferi našeg transporta i saobraćaja, čisto sumnjam da bi se u Srbiji našla privatna firma koja bi htela da se bavi tramvajskim prevozom.

Inače ovo sa Simensom u Kragujevcu mu došlo ko grom iz vedra neba. Odlična vest.
Izvini što moram da kažem, ali nisi pratio na času. :laugh:
Ja o tome ovde pričam od marta, jer sam po poslovnoj dužnosti morao da ispratim ceo razvoj (ne bih o detaljima - to je poslovna tajna :p ).
Jako lepo posluju, mnogo ljudi su zaposlili, dosta stranaca im je stalno u poseti. Samo je putna infrastruktura očajna, mada se radi put od Kragujevca do Rače.
 
Znaš kako, vesti su svakog dana toliko natrpane trivijalnim ili političarskim glupostima da ne stižem da ispratim a ni da razaznam šta je bitno i stvarno vredno hvale, a šta su prazne priče ili čak laži. Ono, kad ''brišeš'' iz vidokruga gomilu propagande i gluposti, nekad ćeš slučajno da izbrišeš ili previdiš i nešto stvarno bitno i dobro. Mada što jes jes, da sam pratio ovu temu verovatno bih znao. :) Doduše čudno da ljudi iz saobraćaja s kojima se viđam povremeno nisu to pominjali. A uopšte nije mala stvar. Mada dosta njih je ili u špediciji ili se bave bezbednošću pa ne prate sve.

U svakom slučaju, odlična vest.
 
Zato što su možda "Siemens" povezivali sa elektronikom. :D
Ovi su baš tu dugoročno investirali, nisu predizborne firme na točkovima, već imaju nameru da ostanu.
Imaju veliku navalu oko dobavljača.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585070#p585070:3e4ppfps je napisao(la):
Вожд » Pet Nov 30, 2018 1:37 pm[/url]":3e4ppfps]
file.php
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585087#p585087:3e4ppfps je napisao(la):
Дошљак » Pet Nov 30, 2018 2:42 pm[/url]":3e4ppfps]То би било занимљиво видети. Искрено се надам да би то допринело ширењу мреже трамваја и тролејбуса у Београду. Само онда би инфраструктура и енергетика ГСПа која одржава шине и контактну мрежу требала бити издвојена као засебно предузеће, као што имамо у железници засебно инфраструктуру а засебно превознике.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585092#p585092:3e4ppfps je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Nov 30, 2018 3:05 pm[/url]":3e4ppfps]Znajući prilike u sferi našeg transporta i saobraćaja, čisto sumnjam da bi se u Srbiji našla privatna firma koja bi htela da se bavi tramvajskim prevozom.
Bilo kako bilo , za početak bi trebalo da postojeću mrežu osposobimo da možemo da na istoj povećamo kapacitete , a ne da sečemo stomak a krpimo zadnjicu. Pod ovim mislim na vraćanje linije 11 čiji broj vozila odgovara upravo broju vozila koja su tada skinuta sa linija 7 , 9 i 13. A jača 11 - ica bi baš dosta značila kao ispomoć 95 - ici.
Jedino što ne znam koliko je u našim uslovima izvodljivo i isplativo , da ako bi privatnik ušao sa tramvajima , da se formira preduzeće koje bi bilo zaduženo za održavanje tramvaja , a da ga zajedno finansiraju jednim delom grad , a drugim privatnik , pa da se tramvaji i jednih i drugih popravljaju tamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585015#p585015:t7h3rmsx je napisao(la):
DzonTravolta » Pet Nov 30, 2018 10:41 am[/url]":t7h3rmsx]Naručilac su Austrijanci:

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1476052
Bila vest decenije, nemački div završio fabriku u srcu Šumadije
Beograd -- U industrijskoj zoni "Sobovica" kod Kragujevca, nemački "Simens" izgradio je fabriku za proizvodnju kompletnih aluminijumskih karoserija za putničke vagone.

Prve isporuke namenjene su austrijskoj železnici, pišu današnje Večernje novosti.

U toj fabrici, kako se navodi, uskoro kreće i proizvodnja delova za tramvaje.

List napominje da nije mogao da dobije zvanične podatke o ovoj fabrici, ali saznaje da će poznati gigant, pored 500 postojećih radnika angažovanih preuzimanjem fabrike od kompanije "Milanović inženjering", u novoizgradjenim pogonima uskoro zaposliti još oko 2.000 radnika.

Do sada je "Simens" izgradio hale na oko 40.000 kvadrata, a planom je predvidjeno da se pogoni prostiru na oko 60.000 kvadrata.

Simens je početkom godine objavio da je preuzeo srpsku kompaniju „Milanović inženjering“, što je ocenjeno kao vest decenije za Kragujevac

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585068#p585068:t7h3rmsx je napisao(la):
gishko » Pet Nov 30, 2018 1:36 pm[/url]":t7h3rmsx]Super za Siemens :vops:
Kolika je verovatnoća, ukoliko dodje do veće proizvodnje tramvaja kod nas, da neki grad u Srbiji uvede tramvaj, da bi eto zadovoljo potrebe Siemensa? Verujem da će od sada železnice snabdevati Siemens proizvodima, račnajući Srbija Kargove lokomotive, plus potencijalne proizvodnje vagona itd kod nas.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585092#p585092:t7h3rmsx je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Nov 30, 2018 3:05 pm[/url]":t7h3rmsx]Inače ovo sa Simensom u Kragujevcu mu došlo ko grom iz vedra neba. Odlična vest.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585123#p585123:t7h3rmsx je napisao(la):
DzonTravolta » Pet Nov 30, 2018 4:07 pm[/url]":t7h3rmsx]Ja o tome ovde pričam od marta, jer sam po poslovnoj dužnosti morao da ispratim ceo razvoj (ne bih o detaljima - to je poslovna tajna :p ).
Jako lepo posluju, mnogo ljudi su zaposlili, dosta stranaca im je stalno u poseti. Samo je putna infrastruktura očajna, mada se radi put od Kragujevca do Rače.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585145#p585145:t7h3rmsx je napisao(la):
DzonTravolta » Pet Nov 30, 2018 4:55 pm[/url]":t7h3rmsx]Ovi su baš tu dugoročno investirali, nisu predizborne firme na točkovima, već imaju nameru da ostanu.
Imaju veliku navalu oko dobavljača.
Bilo bi lepo kada bi se radilo nešto sa Simensom po pitanju tramvaja za Beograd , pa da barem tu malo ojačamo , i da ne pretvaramo gotovo sva velika razdelna ostrva u parking zone. A i da vratimo jedan deo starih koridora (tamo gde to ima smisla).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585096#p585096:34p9f9wk je napisao(la):
Дошљак » Pet Nov 30, 2018 3:13 pm[/url]":34p9f9wk]Трамвај има логике за сада враћати само у градове где је укинут - Суботица, Ниш и Нови Сад.
Pre par godina sam čitao da Novi Sad razmišlja o vraćanju tramvaja.
 
Чини ми се да је било у више наврата приче о томе. Искрено се надам да ће до тога и доћи.
 
ovo za privatnike po meni moze da bude dobro, ali pod uslovom da po tom zakonu ta infrastruktura koju postave posle nekog vremena postaje u vlasnistvu drzave, znaci kao da je drzava uzela na kredit, polako otplacuje izgradjenu infrastrukturu umanjenjem poreza prvih par godina, naravno bezkamatno
 
Ко је сад власник трамвајски шина и целе те инфраструктуре, ГСП или град?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585455#p585455:1grchy99 je napisao(la):
Somi303 » 01 Dec 2018, 22:58[/url]":1grchy99]Ко је сад власник трамвајски шина и целе те инфраструктуре, ГСП или град?
Grad Beograd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585092#p585092:16dlmfou je napisao(la):
Bender Rodriguez » 30 Nov 2018 02:05 pm[/url]":16dlmfou]Znajući prilike u sferi našeg transporta i saobraćaja, čisto sumnjam da bi se u Srbiji našla privatna firma koja bi htela da se bavi tramvajskim prevozom.

Inače ovo sa Simensom u Kragujevcu mu došlo ko grom iz vedra neba. Odlična vest.
Само да вас подсетим, ми смо немачка окупациона зона. Арива, или ти Дојчебан би ушао у тај посао. Већ сада су скоро сви аутобуски приватници у Београду стављени под капу Ариве. У земљама попут Енглеске и Холандије то је договорна економија. Не постоји конкуренција, већ је у питању подељени монопол. Превоз постаје шатро тржишна котегорија, а не услуга јавног значаја и цене расту. Са тим да чак и да су ГСП Београд или Србија воз одлична предузећа, нема шансе да би сличан посао добили у Немачкој или Француској.

Ни најкапиталистичкија капиталистичка земља САД нема намеру да превоз диретно везан за инфраструктуру попут тролејбуса и трамваја да препусти приватницима. Разлог је поред свега и то што је пројектовање инфраструктуре и возила у међузависности.

Друга могућа ствар је давање концесије за градњу свега, инфраструктура+трамваји, са тим што би онда тај део мреже био изолован. И много уређеније државе имају правне проблеме око концесија, са честим злоупотребама и аферама, а камоли готово бесправна држава Србија. А ако то желе, мислим да то хоће да ураде за Калемегдан-Славија патрљак линију.
 
Vrh