Šta je novo?

Tramvaji

Po Pragu krivuda i zavlači se po svim mogućim ulicama.


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-eh26CG1Y44[/youtube]
 
I gomilu ulica su iskljucili za sva vozila osim tramvaja!
Pa oni su i bicikliste najurili iz pesacke zone.
Ali imaju metro.
 
Imaju metro sa najvećim brojem putnika po glavi stanovnika na svetu - zahvaljujući gustoj tramvajskoj mreži.
U tome je i poenta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=581027#p581027:1hkcl2y9 je napisao(la):
Дошљак » Uto Nov 13, 2018 11:06 am[/url]":1hkcl2y9]Није трамвај погодан за споредну улицу као што је Ресавска, тај потез од ГЖС до Вука са бројним скретањима и кривудањима је силовање целог система трамваја. А да је аутобус флексибилнији то је неоспорно, али није ни он намењен да носи главнину терета јавног превоза, као што је случај у Београду.
Resavska ulica je daleko od sporedne , iako je upravo to po svojoj strukturi , ali to je opet problem druge vrste.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=581014#p581014:1hkcl2y9 je napisao(la):
Пантограф » Uto Nov 13, 2018 9:50 am[/url]":1hkcl2y9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580751#p580751:1hkcl2y9 je napisao(la):
solecar » 12 Nov 2018 12:40 am[/url]":1hkcl2y9]Vesić: Tramvaj broj jedan će oživeti centar grada

Prvo će prilikom rekonstrukcija Vasine ulice i Studentskog trga, koje počinju sledeće godine, biti postavljene šine koje će jednim delom prelaziti i preko Trga republike. Kasnije, kada se bude radila rekonstrukcija Terazija i Ulice kralja Milana, šine će biti postavljene i na tom delu. Posebno sam zadovoljan činjenicom da će centar grada, odnosno Ulica kralja Milana postati saobraćajnica kojom će prevashodno saobraćati tramvaji. Ova ulica će na taj način oživeti jer će imati više prostora za šetnju ili bašte ugostiteljskih objekata – rekao je Vesić.

izvor: beograd.rs

Znači, cilj je povećanje zone Diznilenda za turiste u centru Beograda, a ne unapređenje saobraćaja.
Tužno. Provincijalno. Vesićevski.

Stvarno, da li su u stanju da ukinu sve direktne veze iz predgrađa do Terazija preko Slavije, i da ostave samo lokalnu liniju 1, kako se može zaključiti iz ovih izjava? Time bi pomerili granice uništavanja Beograda, u koje su se već duboku upleli.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=581024#p581024:1hkcl2y9 je napisao(la):
Дошљак » Uto Nov 13, 2018 10:57 am[/url]":1hkcl2y9]Ово је онај моменат када добар потенцијал за иоле нормалнији јавни превоз до центра града упропасте снобовско-ловаторским фикс идејама. У Краља Милана и на Теразијама има сасвим довољно простора за пешаке. Има и довољно простора за баште угоститељских објеката и истих има такође довољно (од баште Москве и Авијатора са једне и Касине и Мека са друге стране, до целог Цветног трга уређеног само за угоститељске баште). Али баш њих брига за функционалност јавног превоза.
Samocitiraću se:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580952#p580952:1hkcl2y9 je napisao(la):
solecar » Uto Nov 13, 2018 12:32 am[/url]":1hkcl2y9]Mi rekonstrukcije , ali one prave , ne one sa zamenom asfalta , u poslednje vreme radimo jedino i isključivo kako bi smo mogli da se hvalimo da polako postajemo grad parking mesta , javnih garaža i bašta kafića. E da , zaboravih , i bugarskih turista. :)
 
I jos jedna kljucna stvar u paraleli sa Pragom:
Izgradnja metroa je započela 1967. godine. Prva metro linija bila je linija C i puštena je u saobraćaj 1974. godine, za njom je usledila A linija 1978. dok je B linija počela da saobraća 1985. godine. Današnji metro u Pragu je dugačak oko 65 kilometara i ima 61 stanicu. Planirana je izgradnja nove D linije (plave) sa 10 stanica ka južnom delu grada u periodu od 2019. do 2023. godine. Postoje ideje za E liniju koja bi bila kružna.
Prvo su uradili metro i jos ga prosiruju!
A onda su se "obracunali" sa automobilima i autobusima u centru i napravili "pesacko carstvo".
mada iz snimaka iz tramvaja ne vidim da se pesaci krecu kolovozom. Znaci tramvajsko carstvo. :)
A ovde se pravi kuca od krova. Prvo pesacke zone, pa ce onda da provuku tramvaje po svim sokacima u centralnoj zoni, i na kraju za dve decenije, najvise tri da pocnu metro. :bash:


https://stavideti.com/evropa/ceska/prag ... z-u-pragu/
 
Ma pravićemo i mi metro, nego mora prethodno da se ispuni par maleckih uslova:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540802#p540802:2j5xlrq3 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Maj 27, 2018 5:29 pm[/url]":2j5xlrq3]- da se poravnaju Venera i Jupiter i to u periodu smanjenih solarnih aktivnosti a opet ne kasnije od 20 godina od prolaska poslednje Halejeve komete.
- da se otplati javni dug. Jer mi smo jedini na planeti koji imaju javni dug i opšte je poznato da ako država/grad krenu da grade nešto dok imaju javni dug, celo društvo je osuđeno na ekspresnu propast. Zato svaka civilizacija na planeti ko je počela da pravi metro a da nije otplatila i poslednji dolar javnog duga, više ne postoji. Namerno pišem po četiri puta to ''javni dug'' jer morate da razvijete svest koliko je to bitan i nezaobilazan problem našeg društva. Javni dug ljudi, mislite o tome! Inače smo ga svi ugasili.
- da se zna i precizno ucrta svaki cm2 celog projekta na svakoj liniji, od trasa šina pa sve do pozicije WC šolje u toaletu na budućoj poslednjoj stanici. Jer to ne može jedno bez drugog. Zamislite prokopa se prvih 100 metara tunela ispod npr Trga a još se ne zna kako će biti okrenuta WC šolja u toaletu na budućoj stanici kod Ustaničke. Pa ne ide to ljudi moji.
- da zadovoljimo MMF i da dobijemo zeleno svetlo od njih. Jer bez MMFa nema života. Oni su naše sunce i vodič kroz život i sve dileme, i bez njih ne možemo ništa sami da uradimo.

E kad se ispuni tih par malih uslova, onda može da se krene sa gradnjom. Dobro sad, to bi moglo da potraje jedno par... hiljada godina... ali bože moj, otom potom. Bolje da sačekamo da se sve lepo poklopi i da gradimo 50 km u jednom cugu nego da ko ostatak planete krenemo s onim što možemo pa da gradimo koliko možemo u datim okolnostima. Što je sigurno, sigurno.
 
@tzoran1
Pa ne znam baš kako si to poređao sled događaja, ali Prag je, naravno, imao tramvaj znatno pre metroa.
Inače, poslednjih godina tamo su najveće investicije u drumsku infrastrukturu: s obzirom na katastrofalne gužve na ulicama (metro tu ništa nije pomogao), napravili su jedan od najdužih gradskih tunela na svetu (oko 6 km i 1,5 milijardi evra!), a, uprkos kritikama tako skupog projekta, planiraju još jedan. I građanima se, očigledno, sviđa: koristi ga već blizu 100.000 automobila dnevno.

A percepcija značaja pojedinih prevoznih sredstava, u gradovima sa većom tehničkom tradicijom, i sa zaista razvijenim gradskim prevozom, razlikuje se od naše. Primera radi, na vikipediji o peštanskom tramvaju piše ovako: The tram lines serve as the second most important backbone of the transit system (after the bus network), carrying almost 100 million more passengers annually than the Budapest Metro.

Dakle, u Pešti za najvažnije sredstvo javnog prevoza smatraju autobus, pa tramvaj i na kraju metro. A nama svaki drugi post počinje sa "ali oni imaju metro". Znaju i oni to, ali isto tako znaju i da im tramvajska linija kroz Veliki bulevar preveze dnevno 200.000 putnika, na 8 km. Što je više nego većina metro linija u Evropi na tolikoj dužini. Umeju da cene i koliko novca im je to dosad uštedelo. Mi, sa svoje strane, ovakvi siromašni, od takvih rešenja, koja mogu da nas učine bogatijim, bežimo. Bender Rodrigez je s pravom postavio slike novobeogradskih bulevara. Svakim bi mogao da vozi tramvaj, koji bi nam u poslednjih 50-ak godina uštedeo za metro i po. Ali, ne vozi.
 
Metro, metro, metro...tipična boljševička opsesija megaprojektima. Onaj ko ima metro njemu koristi, ali ko ga do sada nije prokopao neće ni morati. Dolazi vreme veštačke inteligencije, samovozećih automobila, modularnog javnog prevoza, sa druge strane rada od kuće, teleobrazovanja, telemedicine...Nas metro u ovom trenutku može samo finansijski obogaljiti talo da njegov efekat to nikada ne bi nadomestio. Može i kod nas da se izgradi novi šinski sistem da ide uglavnom nadzemno što bi značilo dosta jeftiniji i brži za izvođenje, ali narod samo želi sistem tipa njujorškog, moskovskog, londonskog. Evo Istanbul je tek pre desetak godina dobio prvu liniju pa su gužve gore nego pre.

Par linija nečega na normalnom koloseku, može i kao ekstenzija postojeće železničke mreže, ubrzanje postojećeg tramvajskog sistema, ulice rezervisane za javni prevoz, sasvim bi bilo dovoljno i ne bismo bankrotirali
 
A, ne preteruj. Nema naznaka smanjenja mobilnosti u sagledivoj budućnosti. Sva sredstva masovnog prevoza se sve više koriste, odavde do Australije.

Ipak, fiksacija "hoćemo metro", a ne "hoćemo dobar javni prevoz" jeste fundamentalno pogrešna, jer se najgori rezultati po pitanju kvaliteta prevoza upravo dobijaju neveštom i sporom (stihijskom i bez dovoljno novca započetom) izgradnjom metroa, kao u nekim ruskim gradovima. Ne dao nam Bog to. U takvim gradovima glavno prevozno sredstvo danas je kombi. Takođe, priznavanje metroa za jedino kvalitetno sredstvo javnog prevoza jeste tekovina vremena automobilskog urbanizma. Davno prevaziđena tekovina.
 
Tačno je da se ide ka tački kad započinjati metro sistem od nule više neće biti isplativ (za neke gradove). Ali neće to još tako skoro. Uostalom neće nam ruke otpasti ako u međuvremenu napravimo makar jednu liniju. To je normalan gradski građevinski projekat, ne put na Mars.

A ovo sa nadolazećim tehnologijama i isplatljivošću bolje da ne pominjemo u javnosti inače će naši političari brže bolje da ga dočekaju kao legitimno opravdanje da ne ne započinju izgradnju. Šta će nam metro, voziće nas autonomna vozila 2050. Šta će nam metro, biće sve više rada od kuće. Šta će nam metro, 2100. će Srba biti duplo manje...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=581144#p581144:1ytug218 je napisao(la):
Пантограф » Uto Nov 13, 2018 2:59 pm[/url]":1ytug218]Ipak, fiksacija "hoćemo metro", a ne "hoćemo dobar javni prevoz" jeste fundamentalno pogrešna
Ne radi se samo o kvalitetu prevoza nego i o sociološkom momentu. Većina ljudi danas vidi velike gradove i prestonice bez metroa kao inferiorne. Što nije sasvim neosnovano i nelogično. Jer je to najčešće manifest loše organizacije, siromaštva ili prosto kratkovidosti.
jer se najgori rezultati po pitanju kvaliteta prevoza upravo dobijaju neveštom i sporom (stihijskom i bez dovoljno novca započetom) izgradnjom metroa, kao u nekim ruskim gradovima. Ne dao nam Bog to.
To je jedna krajnost. Druga krajnost je ovo što mi radimo - Biće metro kad se otplati javni dug. Biće metro kad se poklope Merkur i Jupiter. Biće metro kad se bude znao tip WC šolje na stanici u Mirijevu. Biće metro kad se skupi svih 500 miliona evra...
Prvo je srljanje i nepromišljenost. A ovo što mi radimo je potpuna letargija i samozavaravanje, potpomognuta politikom i večito podeljenom javnošću, kako običnom tako i stručnom.
 
:evil: Rusija, pa njih bole brige, imaju široke bulevare a gorivo 70 din...Ako krenemo da gradimo Metro 2020. prva linija će biti gotova 2030. i to je optimistički scenario. , realnije je 2035. Šta misliš koliko će saobraćajne tehnologije u širokoj primeni napredovati do tada?
 
Bender, naše gužve su smešne u poređenju sa drugim gradovima slične veličine. Sad je veći problem loša organizacija radova na ulicama nego kapacitet ulica.
 
Naše gužve su smešne u poređenju sa drugim gradovima ali su i dalje dovoljno velike i nezgodne da potpuno parilišu grad. Nije pitanje samo kakve gužve grad doživljava, nego i kako se sa time nosi i kako ostali aspekti u njemu funkcionišu. A ovde je dovoljno da se desi jedan sudar na Brankovom i zastoj na Starom savskom mostu i odmah pola grada staje. U svakom smislu te reči.

A i sam stari deo grada ima nekoliko delova koji su saobraćajna noćna mora. Prvenstveno zato što je sve nabijeno i još onda zacementirano divljnom i stihijskom gradnjom. I sad više nema nazad.
 
Pa, naše gužve i nisu smešne. Manje jesu, još, i od Bukurešta i od Pešte, ali nisu više za potcenjivanje. I nedostaje nam mnogo putne mreže kakva u svim gradovima postoji.

Ali, eto, ako postoji grad koji "ima metro", a istovremeno i loš prevoz, to je Bukurešt. Dakle, jedno su fiksacije, a drugo osmišljen i odgovoran rad na popravljanju kvaliteta života.
 
Beograd je jedan od retkih gradova koji nema tzv Ring, a ni obilaznicu. To se vidi kada se gledaju mape drugih gradova.

Moja teorija je da je tako jer se srednjovekovni centar ne poklapa sa sadašnjim centrom, a ringovi uglavnom idu po mestu gde su bile srednjovekovne zidine.

To čini da se kolaps u BGD dešava mnogo lakše nego u drugim gradovima.
 
Bukurešt možda ima problem sinhronizacije metroa i učestalosti polazaka u njemu.

Astrodule: Alban Šambon je upravo osmislio Ring linijom Laudanovog šanca. Deo toga je realizovan kao ulica Gospodara Vučića, ali nikad nije proširivan niti je dobio severnu fazu od Cvetka do Rospi- ćuprije Naš položaj kao ćoška u rekama je glavni problem, imamo severnu obilaznicu oko njiva a na jugu Tužni Kružni put.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=581140#p581140:8ngatw9l je napisao(la):
tragac » Uto Nov 13, 2018 1:51 pm[/url]":8ngatw9l]Metro, metro, metro...tipična boljševička opsesija megaprojektima. Onaj ko ima metro njemu koristi, ali ko ga do sada nije prokopao neće ni morati. Dolazi vreme veštačke inteligencije, samovozećih automobila, modularnog javnog prevoza, sa druge strane rada od kuće, teleobrazovanja, telemedicine...Nas metro u ovom trenutku može samo finansijski obogaljiti talo da njegov efekat to nikada ne bi nadomestio. Može i kod nas da se izgradi novi šinski sistem da ide uglavnom nadzemno što bi značilo dosta jeftiniji i brži za izvođenje, ali narod samo želi sistem tipa njujorškog, moskovskog, londonskog. Evo Istanbul je tek pre desetak godina dobio prvu liniju pa su gužve gore nego pre.

Par linija nečega na normalnom koloseku, može i kao ekstenzija postojeće železničke mreže, ubrzanje postojećeg tramvajskog sistema, ulice rezervisane za javni prevoz, sasvim bi bilo dovoljno i ne bismo bankrotirali

Kao neko ko radi u IT sektoru mogu vam reći, sa svim dužnim poštovanjem, ajde ne l****. Gomila praznih fraza koje samo spinuju bez podloge i suštine.

Rad od kuće je trebao da transformiše sve već pre 20 godina. Neki poslodvaci dozvoljavaju za neke poslove, većina ne. Draže im je da sediš u kancelariji da te drže na oku. I kod nas i svugde u svetu.

Gledajući sve boljke i skandale Tesle i Ubera... potpuno autonomna vozila nećemo videti bar još desetak godina ako ne i dalje. A da bi se saobraćaj "optimizovao" mora apsolutno većina vozila biti AI controlled. Ljudski vozači su najveća smetnja autonomnim vozilima sa svojom nepredvidljivošću.

Beograd u trenuntnom stanju, sa krivudavim i uskim ulicama zakrčenim parkiranim automobilima, sa prosečnom starosti tih istih automobila od 15 godina i jako lošom kulturom vozača tih istih automobila... je VEKOVIMA daleko od srećne utopije poptuno autonomnih vozila.

Sve i svašta je legalizovano tako da se mnoge kritične ulice ne mogu širiti bez ogrnomih troškova za ekspropriaciju, što niko ne želi da plaća.

Možda će Dubai i Singapur za 20 godina imati ulice gde voze samo autonomni automobili i gde je saobraćaj pod konac. Beograd možda za 50 godina.
 
@Pantograf
Begrad prvi tramvaj 1892
Prag prvi tramvaj 1891
Beograd prva metro linija 20xx
Prag prva metro linija 1974 (kazu pored postojece tri jos dve u planu pored solidne tramvajske mreze)

Nas problem je sto se oni ozbiljniji projekti koji bi sustinski pomogli kvalitetnijem prevozu i saobracaju zavrse na nekim novim planovima bez realizacije. i tako iz godine u godinu.. od izbora do izbora vec decenijama.

Nemam ja nista protiv tramvaja. Ceo NBG i pola Zemuna moze da opsluze sto rece Bender. Starogradske, Vracarske, Palilulske, Savskovenacke sokake tesko osim da se automobili tutalno sklone. Pa kada neko zeli kolima sa NBG na Karaburmu, eto mu Pupinov most pa Pancevacki... moze i to.. Samo vozila gradskog pprevoza i vozila sa prioritetom. Bez privatnih i taksija.
 
Bolji primer razgranate mreže


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RvajUa7YXIA[/youtube]
 
Treba
YouTube] da bi mogao da se vidi snimak.
 
Vrh