Šta je novo?

Tramvaji

Pozdrav svima,

imam molbu odnosno pitanje: Da li se napredni sistem koji je postavljen u Bul. Kralja Aleksandra i koji bi trebalo da daje prednost tramvajskom saobraćaju u odnosu na ostale vidove prevoza koristi? Koliko mi je poznato, slična stvar se planira i za potez Vukov spomenik - Dušanova, pa me interesuje da li je u prethodnoj rekonstrukciji to implementirano i da li se danas koristi. Hvala unapred
 
Ima li detalja o tom sistemu? Baš me zanima logika kojom radi (okvirnu logiku mogu da shvatim, ali koliko je to primenljivo na Bulevar) ?
 
Ne koristi se. Nemoguć je sistem sa aktivnim davanjem prednosti tramvaju u svim raskrsnicama ako je interval prolaska tramvaja manji od 4 minuta (u realnosti u Evropi uglavnom od 5-6 minuta). Zato to može da funkcioniše u Topčideru, ili na jednom koloseku kod Veterinarskog, a kod Vuka ne može. Da bi to bilo ostvareno u Beogradu, neophodna je korenita izmena organizacije tramvajskog sistema. Idealno: jedna trasa - jedna linija. Za to, međutim, nema uslova, a pitanje je i celishodnosti. Takav sistem ne postoji ni u Beču, ni u Pešti. Postoji u Parizu.

Pasivni sistem, tj. podešavanje signalizacije da donekle favorizuje tramvaj, jeste moguć i primenjuje se, nedovoljno.

Periodične najave nestručnih čelnika GSP-a i Direkcije za javni prevoz da će dati prednost tramvaju na raskrsnicama širom Beograda odraz su upravo pomenutog atributa - njihove nestručnosti. Od toga, naravno, nikad ništa ni ne bude.
 
@Pantograf Hvala na brzom odgovoru! Šta hoću da dokažem: Da najavljena rekonstrukcija poteza Vukov spomenik - Zoo vrt za Kaf tramvaje zapravo ni nema nameru da favorizuje ovaj vid transporta, kojim se tradicionalno prevozi najmanje putnika. Moja laička teorja je da je tako jer je tramvaj spor i neefikasan.

Ovo je moje subjektivno mišljenje, uglavnom sam na bajsu, a ako korstim JP obilazim tramvaj upravo iz tog razloga! Od Direktora sa foruma sam i dobio dojavu da je sličan sistem uveden prilikom rekonstrukcije Bul. Kralja Aleksandra ali se ne koristi, pa pokušavam da proverim to kao argumentaciju da bismo se borili protiv lošeg projekta.

Mišljenje svih ovde bi dosta značilo, jer sam u procesu žalbe ka EBRD-u. Hvala unapred
 
Ovo što Pantograf kaže samo potvrđuje moje mišljenje (ali nisam tako rečit i potkovan kao on) da je takav sistem nemoguće implementirati u Bulevaru. Da bi se shvatilo zašto potrebno je prebaciti se na "mozak" tog sistema, tj, matematički (programerski) razmišljati i tada je potpuno jasno da u slučaju Bulevara gde ide više linija tramvaja je nemoguće tako nešto uraditi jer ne postoji više manje redovan interval dolaska tramvaja. Da ide samo jedna linija, onda bi takav interval postojao, ali kada je više linija u pitanju sa različitim intervalima dolazi do preklapanja više različitih intervala i dobijamo nešto što je nemoguće ispeglati.

Sistem gde bi se svakom travaju palilo zeleno kako prilazi svakom semaforu je naravno nemoguć jer bi to napravilo haos, a verujem da većina ljudi tako zamišlja sistem koji tramvajima daje prednost.

Logično bi bilo da jedna linija postoji od Vuka do Ustaničke, tj, da kod Vuka postoji okretnica (a ne kod Taša) i tada bi sistem imao smisla.
 
Zanimljivo, jabbu, ovih dana sam od više ljudi čuo da imaju utisak kako im deluje da je tramvaj najmanje pogođen gužvama... Valjda, kako autobus rapidno propada kao prevozno sredstvo u Beogradu, i reputacija tramvaja se popravlja. Ali, to se moglo i predvideti, i predviđalo se. Danas, ko želi da koristi 17 i 18 sa NB na putu ka Autokomandi u popodnevnom špicu, neka izvoli, ja mu ne mogu pomoći. Devetka stigne lepo i, za naše standarde, prilično gospodski.

Kada je reč o konkretnom projektu, prvo da kažemo da tramvaji na tom potezu uopšte nisu prazni, naprotiv. Pune su i duple katice na liniji 5. Ta linija se drastično popravila otkako je Bulevar rekonstruisan. Dvojka je nešto drugo - ona je više tradicija, manje efikasan prevoz. A u vezi sa rekonstrukcijom od Cara Dušana do Vuka - trebalo je da pruga ide sredinom ulice, ali su, da bi izbegli seču platana, odustali i ići će kao i do sada, ivicom kolovoza.

Ni to neće biti katastrofalno rešenje; neke od takvih pruga, posle rekonstrukcije, spadaju u najbrže tramvajske deonice u Beogradu (Milentija Popovića, Bulevar oslobođenja). Biće dosta bolje nego sada. Na prioritet u sečenju sa ulicama poput Takovske, Beogradske i sličnih - zaboravi. Ipak ,biće pristojna vremena putovanja. Drumska alternativa sve više gubi prednost, čak i automobil, posebno u kritičnim delovima dana (koji su sve duži).


EDIT: Na netu je moguće naći, a ja sam to nekad i postovao, šta je sve učinio Cirih da bi isti ovakav tramvajski sistem unpredio, ubrzao, učinio pouzdanijim. Ozbiljna nauka i ozbiljan entuzijazam. Inženjere su učili da voze tramvaj, da bi razumeli sistem. I, danas ciriški tramvaj ima 2,5 puta više putnika od beogradskog.
 
Prvo bih naterao sve gradske čelnike da koriste gradski prevoz. Sredili bi prevoz za godinu dana jer bi shvatili da tu ne može da se radi bez ozbiljnog znanja i da to nije posao za "preko veze".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=582490#p582490:22960pei je napisao(la):
Пантограф » 19 Nov 2018 01:27 pm[/url]":22960pei]Zanimljivo, jabbu, ovih dana sam od više ljudi čuo da imaju utisak kako im deluje da je tramvaj najmanje pogođen gužvama...
Već sam bio odgovorio ali mi se odgovor negde izgubio. Hajde da onda pokušamo da preformulišemo pitanje Iz kog razloga onda EBRD finansira grad koji planira ponovo da postavi istu stvar? Da bi ponovo postavili tu opremu koja se neće koristiti?

Project Objectives
The Green Boulevard forms part of the programme of reconstruction and modernisation of tram tracks and streets in Belgrade, which has been ongoing for much of the past 15 years. As identified in the SMART Plan, this programme responds to the need for improvement of the existing streets, integrating improvements to traffic speeds by coordination of traffic signalling and prioritisation of tram (and in future, bus) traffic. The main objectives are: (i) renovation of tram tracks in central Belgrade to allow new trams to operate, and (ii) rehabilitation and expansion of the City's main roads to secure a better and safer traffic flow.
Izvor: https://www.ebrd.com/work-with-us/proje ... M0_OgkkUnc

Da li je tramavaj pogođen gužvama ne znam, ali ovo je podatak iz 2015: http://mondo.rs/a779480/Info/Drustvo/Br ... riste.html

Namerno sam napisao da je moj utisak subjektivan, ali ovo je pokazala anketa. Plus, sa rekonstrukcijom bulevara se planira i puštanje automobila kroz tramvajske baštice. Mislim da nikako ne možemo pričati o prioritetu za tramvaje.
 
Iju naopako.

Vozač svakog prevoznog sredstva mora biti u mogućnosti da stvalno dobija tačne informacije o brzini kretanja vozila kako bi uopšte mogao da se prilagodi važećim propisima.

Radi se o šinskom vozilu za čije je bezbedno kretanje brzina svakako kritičan faktor, posebno u zoni krivina, na nizbrdici (Nemanjina - Savska/Savski Trg) pa je stoga i informacija o istoj od velike važnosti za vozača, samim tim i za bezbednost.

Btw. vozilo će postati poluispravno kada i žena ostane polutrudna. Znači nikad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=582585#p582585:xl2s7ld9 je napisao(la):
jabbu » 19 Nov 2018 08:14 pm[/url]":xl2s7ld9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=582490#p582490:xl2s7ld9 je napisao(la):
Пантограф » 19 Nov 2018 01:27 pm[/url]":xl2s7ld9]Zanimljivo, jabbu, ovih dana sam od više ljudi čuo da imaju utisak kako im deluje da je tramvaj najmanje pogođen gužvama...

Da li je tramavaj pogođen gužvama ne znam, ali ovo je podatak iz 2015: http://mondo.rs/a779480/Info/Drustvo/Br ... riste.html

Namerno sam napisao da je moj utisak subjektivan, ali ovo je pokazala anketa. Plus, sa rekonstrukcijom bulevara se planira i puštanje automobila kroz tramvajske baštice. Mislim da nikako ne možemo pričati o prioritetu za tramvaje.

Naravno, poznato mi je to brojanje. I, znaš li šta je ono pokazalo? Da tramvaj koristi 250.000 ljudi dnevno, sa zatvorenim krakom ka Banjici. Sa njim bi bilo i 300.000. A pre toga se procenjivalo, godinama, da je realan broj 200.000. Dakle, neko je dobijen statistički podatak protumačio kako je hteo i, umesto da se potencira veći broj putnika tramvaja od očekivanog, navedena je činjenica koja zapravo govori o prednosti nekog prevoznog sredstva za korisnike (manja popunjenost jednako veća udobnost) kao njegova mana!

To da se prenatrpanost autobusa, usled nedovoljnog kapaciteta, koristi kao njegov kvalitet, to je patent beogradske gluposti. Da li je isto 100 putnika u solo (?! - da, usled stanja voznog parka, na ovoj liniji posle 40 godina voze kratki autobusi) 83-ci i u duploj katici na liniji 9?

Ali, nisam pisao o godini 2015. Sada je kraj 2018. i situacija je bitno drugačija. Prvo, automobila je više. Stani na nadvožnjak na Bežanijskoj kosi: autoput većim delom dana u smeru ka gradu već tu dostiže 100% kapaciteta. Zato je u potpunom haosu. Urban sprawl i selidba sve više funkcija u Stare Pazove, Dobanovce i sl, uzimaju danak. Danas je kolaps na autoputu, zapravo, u oba smera, i ka Gazeli i ka Zmaju. To je sasvim skorašnji fenomen! A mnogo je takvih fenomena po gradu. I u njima strada autobus. Ionako načet očajnom finansijskom situacijom u GSP, u takvim uslovima postaje još mnogo skuplje prevozno sredstvo. I to je vrzino kolo, iliti circulus vitiosus.

Evo jutros - kolega nije mogao da uđe u 85 i 88, koleginica u četiri šesnaestice, još jedan kolega u nekoliko 65. Jedna jadnica hoće već nedeljama da se samoubije zbog 17-ce. Od njih četvoro, troje sam poslednjih nedelja čuo da hvale tramvaj. Jutros svi kanili. Iz dana u dan je tako, i nije počelo pred Novu godinu. I biće još gore. Beograd će, sa ovom količinom neznanja i netalenta, izvesno doživeti potpuni slom javnog saobraćaja. A, moglo je da se predvidi, i predviđalo se.
 
@Pantograf Inače, bavim se promocijom i zagovaranjem biciklističkog saobraćaja u BG, jasno mi je o čemu pričaš. Vidovnoj raspodeli doprinosi i besplatan parking na NBG, što znači hiljade vozila na mostovima u vršnom satu.

Ono što ovde pokušavam da dokažem nije da tramvaj ne valja, malo sam i putovao, videh da ga oni po Evropi koriste vrlo rado. Hoću da pokažem da EBRD gleda da "zavalja" nepismenoj gradskoj vlasti kredit, a ovi će navodno da poprave tramvajsku mrežu, dok je u stvari plan da se novi stanovnici BGD-a po fensi blokovima vozikaju kolima po širokim beogradskim bulevarima (K District - Dušanova). Dakle, potez Zoo vrt - Vukovu spomenik će celim profilom imati po 6 odnosno 5 saobraćajnih traka, a tramvaj će se kretati krajnjim desnim. sad je odnos 4 odnosno 3 saobraćajne trake.

Zato su kod rekonstrukcije Dušanove odustali od biciklističkih staza ,ali zadržali ideju da se vozila puste kroz tramvajske baštice. Navodno, staviće novi signalni sistem koji će dati prednost tramvajima, ali ako imamo u vidu da se ni u Bulevaru ne koristi, šta će nam onda to? Ono što ja vidim je forsiranje novog automobilskog bulevara umesto usmeravanja saobraćaja van kruga dvojke. Imaću conference call sa EBRD 11. decembra u 11h, ako se neko sa beobilda razume dovoljno u tematiku dobrodošao je da ga uključim. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=582703#p582703:vhfpv43d je napisao(la):
Пантограф » 20 Нов 2018, 08:51[/url]":vhfpv43d]Evo jutros - kolega nije mogao da uđe u 85 i 88, koleginica u četiri šesnaestice, još jedan kolega u nekoliko 65. Jedna jadnica hoće već nedeljama da se samoubije zbog 17-ce. Od njih četvoro, troje sam poslednjih nedelja čuo da hvale tramvaj. Jutros svi kanili. Iz dana u dan je tako, i nije počelo pred Novu godinu. I biće još gore. Beograd će, sa ovom količinom neznanja i netalenta, izvesno doživeti potpuni slom javnog saobraćaja. A, moglo je da se predvidi, i predviđalo se.

мислим да је већ доживео слом у неким деловима града
 
Možda nije za ovu temu.

U kojoj meri mislite da je ovo planski tj namerno sa ciljem prodaje odnosno privatizacije kompletnog sistema? A u kojoj meri je nesposobnost, nestručnost i trulost celog državnog sistema?

U razgovoru sa prijateljima slažemo se da dva zanimanja su toliko kritična da se oseti su lekari i vozači autobusa. Ne znam šta će biti kada se zdravstveni sistem uruši.
 
Za zdravstveni sistem pogledaj kako je u Americi i to je to, nešto tako možemo da očekujemo za 10ak godina ako ne bude neke konkretne promene.
 
Zdravstveni sistem je lagano pred kolapsom. Pogledaj po obodnim domovima zdravlja koliko lekara nedostaje.
A lako se može videti i po bolnicama u gradu koliko nedostaje sestara i lekara.
 
Jabbu nije valjda da namjeravaju da umjesto zute trake za tramvaj na potezu vuk beko puste kola da se guraju
Plus sto parking koji je glavni kocnicar tramvaja ne misle da rijese .Pritom platane u bulevaru sjeku nocu sinoc je posjecen platan ispref pravnog ...
 
Upravo će biti tako kako si napisao. Čisto da se auto lobi ne oseća kao zadnja rupa na svirali i da mogu bez problema da iz svake poprečne ulice skrenu i levo i desno , a ne da kruže po pola kilometra do kilometar kao u Bulevaru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=582889#p582889:1bvtd5jm je napisao(la):
direktor » Uto Nov 20, 2018 9:53 pm[/url]":1bvtd5jm]Jabbu nije valjda da namjeravaju da umjesto zute trake za tramvaj na potezu vuk beko puste kola da se guraju
Plus sto parking koji je glavni kocnicar tramvaja ne misle da rijese .Pritom platane u bulevaru sjeku nocu sinoc je posjecen platan ispref pravnog ...

Pre neku nedelju su posečena dva preko puta građevinskog. Možda da se očisti prilaz vozilima za lokale unutar onog mini tržnog centra zavučenog u zgradu privredne komore (ili je to beše udruženje privrednika, nešto tako).
 
Postavljeni nosaci za kablove za tramvaj na mostu na Adi.... Izuzetno su ruzni i naruzili su ceo most. Zar nije mogao neko nekog arhitektu da angazuje da se malo to uoblici da lici na nesto?!?
 
Možda grešim ali čini mi se da tehnički i nije moglo bolje. Tj. koja god druga varijanta da je odabrana, opet bi nešto vizuelno ''štrčalo''.
 
Naravno da je moglo da se sve to uradilo kada je most pravljen, pa se uklope stubovi javne rasvete sa svim tim nosačima.

Ali tada se nije znalo da li će tuda ići tramvaj, metro ili nešto treće jer se planovi menjaju kako nekome dune.
 
Meni su nosači/rasveta u BKA sasvim pristojni i lepo izgledaju. Mogli su takve stubode da urade, bez rasvete, a da ostave one lampice na vrhu, što je sada novogodišnji ukras. Lepo izgleda i jednostavno.
 
Vrh