Šta je novo?

Tramvaji

Како год окренеш, било је жестоке мутљавине, што ће, искрено се надам, одговорни другови морати да објасне (клајне морген). :rolleyes:
 
Čestitiam Gradonačelniku i komisiji na izboru CAF-a, i zaštiti interesa Beograđana.
 
Interes Beograđana je da se poslovi obavljaju po zakonu, a ako se radi kaubojski, onda ne treba da nas čudi što se samo dve firme pojave na tenderu.

Grad je ostao dužan da objasni i nama, i CAF-u, i Končaru, kako se došlo do ovog rezultata. Ipak mi plaćamo te tramvaje i imamo pravo da znamo.
 
Bas gledam sajt CAF-a... Oni proizvode isti tip vozila i za laki metro i za tramvaj, samo je pitanje kako se u kom gradu zove:)
 
zato sto laki metro i jeste tramvaj koji ide pod zemljom, ali ne tramvaj na kakav smo mi vec navikli, vec tramvaj kakav postoji u strazburu, nici, frankfurtu...
 
250px-Tren-S-Logo.png
120px-Ferrocarril_Suburbano_de_la_Zona_Metropolitana_del_Valle_de_M%C3%A9xico_estaci%C3%B3n_Buenavista.jpg
CAF odradio sjajan posao u Mexico City-ju , Suburbano Railway Metro identičan našem Beovozu.čak i glavna stanica je isti Prokop
 
Bas mi je drago sto ce CAF da zaradi jos 60 miliona ( minus provizija za izbornu komisiju).

Nema nam spasa....
 
Lucifer":2t9fbp1d je napisao(la):
...Koncar ima pravo zalbe koje ce i biti uvazeno jer je njegova cena najniza. U tom slucaju clanci nastoje da predstave (buduci) izbor Koncara kao neminovni silom prirodnih zakona izdejstvovan rezultat protiv koga je gradonacelnik pokusao da se suprotstavi.
:D И мени је овако нешто пало на ,,памет"...Надам се да неће тако бити, иако ми делује као веома реална опција и у духу доста тога досадашњег...
 
Hm...nešto mi nije jasno. Ako dobijemo tramvaj poput ovoga u Edinburgu (ili sličan) zbog slične infrastrukture nije mi jasno kako će taj tramvaj skretati jer su uređaji na kontaktnoj mreži (sanke) koji prebacuju skretnicu isuviše blizu samoj skretnici za ovakav tip tramvaja. Evo na slici sam obeležio situaciju u kojoj trola prelazi preko sanki a žuto je u tom slučaju skretnica. Dakle, tramvaj će dati kontakt za skretanje kad uveliko bude u samoj raskrsnici tako da neće biti ni moguće da skrene. To se ne može ispravti pomeranjem sanki unazad jer sadašnji tramvaji imaju trolu mnogo bliže kabini vozača. Jedino ako za naše tržište ne pomere trolu napred.

2ltn4o5.jpg
 
Pa ako sam razumeo, kontak za promenu smera raskrsnice se daje tek kad trola prođe preko/ispod "sanke". Mislim, razumem šta je Goldi napisao, ali se iskreno baš ne razumem u tehnologiju, možda bi neko od železničara znao bolje da objasni.
 
Lucifer":mk9om3a1 je napisao(la):
ne kapiram bas... ne razumem se. kakve veze skretanje ima sa trolom?
Tramvaj skreće tako što kada trola pređe preko te ''sanke'' ona prebaci skretnicu (ako treba da se skrene). Ma sigurno si video, to je onaj deo na mreži gde se napravi svettlosni luk kad trola pređe preko toga (doduše, kod tebe u rasejanju je to sve modernije pa nema varničenja i vatre na sred ulice :)). E sad, taj deo na mreži je jako blizu same skretnice tako da bi novi tramvaji imali problem jer bi već prešli skretnicu kad bi trola stigla do ''sanki''.

Uostalom, evo ti i snimak kako to izgleda.
http://www.youtube.com/watch?v=beY1R8VpXuU
 
hvala, ja sam mislio da se skretnica pomera uz pomoc nekog uredjaja koji se nalazi ispod tramvaja... da je tramvaj uzet na probu, kao sto se svuda radi i kao sto je npr. trenutno mercedesov novi model autobusa na probi u beogradu, barem bi sigurno bili svesni problema - i mi kao narucioci i proizvodjac.

nista, lepo ce sofer izaci svaki put sa pajserom.
 
A sta ako tramvaj hoce da nastavi da ide pravo? Jel to radi neki elektricni impuls koji vozac upali? Jer sam kontakt trole sa sankom nece sam promeniti skretnicu inace bi uvek skrenuo i nikad nebi isao pravo..
 
MareCar":314y1nm1 je napisao(la):
A sta ako tramvaj hoce da nastavi da ide pravo? Jel to radi neki elektricni impuls koji vozac upali? Jer sam kontakt trole sa sankom nece sam promeniti skretnicu inace bi uvek skrenuo i nikad nebi isao pravo..
Zavisi od toga u kom je položaju. Ukoliko je potrebno da se promeni položaj skretnice (skretnica je u položaju u kom ju je ostavio prethodni tramvaj) onda se ništa ne radi već samo polako pređe preko sanki i one zbog struje u kolu prebace skretnicu. Ukoliko ne treba menjati položaj, onda se okrene jedan prekidač koji na kratko prekine dotok struje i tako se pređe preko sanki i ne desi se ništa jer nije ni bilo struje. zato tramvaj koji skreće često cimne neprijatno kad opet dođe do dela mreže gde ima struje.
 
Има прекидач који треба да окрене. А треба истовремено и да дода гас или да гази на кочницу да би пребацио колико ја знам. Све у свему, систем је ужасно глуп, и јако често закаже... Постоји брдо начина да се ово реши другачије, нпр помоћу радио предајника, имулса који би се пуштали у мрежу/шине итд итд...
 
Goldstein":17dr8d2y je napisao(la):
zato tramvaj koji skreće često cimne neprijatno kad opet dođe do dela mreže gde ima struje.
A pretpostavimo da će novi tramvaji imati neku vrstu bekap akumulatora koji će sprečiti da se takvi padovi napona na kratko uopšte dešavaju?
 
Izasao je i clanak u Novostima...
http://www.novosti.rs/code/navigate...&title_add=Španci na šinama&kword_add=tramvaj
...
- Kod španskog tramvaja se lakše skida i montira motor nego kod hrvatskog i to je za nas bila blaga prednost - objašnjava Nikolić. - U ostalim stvarima su identični. Oba su dugačka 32 metra, imaju isti kapacitet i razvijaju brzinu do 60 kilometara na sat. Procenjena vrednost nabavke je 60 miliona evra. Kada stignu ponude nekada se ispostavi da je stvarna za 10 do 15 odsto veća.
Ne znamo po kojoj je ceni "Končar električna vozila" ponudio svoje vozilo Beogradu. U poslednjoj seriji njihov niskopodni tramvaj je koštao 1,87 miliona evra. Kada su za Zagreb isporučili prvih 70 tramvaja, po ugovoru iz 2002. godine, cena je bila oko 1,6 miliona evra po komadu.
Španski "C.A.F." je pre sedam godina za Bilbao napravio osam tramvaja, dužine 24 metra i kapaciteta od 192 putnika, za 18 miliona evra, što je 2,25 miliona evra po tramvaju. Ugovor za Edinburg, međutim, bio je nešto "lakši". Ugovor za novih 27 vozila, dužine od čak 42,8 metara, vredan je 40 miliona funti.

...
 
Shifty":2z3dxsnc je napisao(la):
Izasao je i clanak u Novostima...
http://www.novosti.rs/code/navigate...&title_add=Španci na šinama&kword_add=tramvaj
...
- Kod španskog tramvaja se lakše skida i montira motor nego kod hrvatskog i to je za nas bila blaga prednost - objašnjava Nikolić. - U ostalim stvarima su identični. Oba su dugačka 32 metra, imaju isti kapacitet i razvijaju brzinu do 60 kilometara na sat. Procenjena vrednost nabavke je 60 miliona evra. Kada stignu ponude nekada se ispostavi da je stvarna za 10 do 15 odsto veća.
Ne znamo po kojoj je ceni "Končar električna vozila" ponudio svoje vozilo Beogradu. U poslednjoj seriji njihov niskopodni tramvaj je koštao 1,87 miliona evra. Kada su za Zagreb isporučili prvih 70 tramvaja, po ugovoru iz 2002. godine, cena je bila oko 1,6 miliona evra po komadu.
Španski "C.A.F." je pre sedam godina za Bilbao napravio osam tramvaja, dužine 24 metra i kapaciteta od 192 putnika, za 18 miliona evra, što je 2,25 miliona evra po tramvaju. Ugovor za Edinburg, međutim, bio je nešto "lakši". Ugovor za novih 27 vozila, dužine od čak 42,8 metara, vredan je 40 miliona funti.

...
ceo tekst je totalno ludilo
 
Opet ovaj biser novinarstva iz Blica, stvarno je neunistiv
Završen tender za kupovinu 30 vozila
Stižu španski tramvaji
Autor: G. Svilar | 18.08.2009. - 10:16
Na tenderu za kupovinu novih tramvaja pobedila je španska firma „KAF“, potvrđeno je juče „Blicu“ u kabinetu gradonačelnika Dragana Đilasa. Kako je ranije najavljeno, savremeni, niskopodni i klimatizovani tramvaji trebalo bi da se nađu na ulicama krajem sledeće godine.

U komisiji koja je donela odluku bili su stručnjaci iz Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd“, Mašinskog fakulteta i Skupštine grada koji su dobro prostudirali ponude jer je reč o poslu vrednom 60 miliona evra, s tim što jedno vozilo košta oko dva miliona. Deo sredstava je obezbeđen iz gradskog budžeta, a deo iz kredita Evropske investicione banke. Kada će tačno novi tramvaji na beogradske ulice znaće se kad sa novim dobavljačem bude potpisan ugovor. Prema uslovima tendera, rok za isporuku prvih vozila je godinu dana od potpisivanja ugovora sa novim dobavljačem. Poslednji tramvaj od ukupno 30 trebalo bi da bude isporučen najkasnije za tri godine. I pored najava da je odluka o izboru dobavljača već doneta iz Agencije za investicije još nisu spremni da potvrde tu informaciju. I direktor GSP „Beograd“ Radoslav Nikolić kaže da odluka još nije doneta i dodaje da je samo tehnička komisija obavila svoj deo posla.
Tender za kupovinu 30 novih tramvaja objavljen je 29. aprila a ponude je trebalo dostaviti do 22. juna. Zvanično nije saopšteno koji su sve ponuđači u igri a prema nekim informacijama do 22. juna tendersku dokumentaciju je preuzelo 14 potencijalnih dobavljača. Ipak, ponude su dostavile samo dve firme i to španski „KAF“ i hrvatski „Končar električna vozila“. U prvi mah u nekim hrvatskim medijima pojavila se informacija da je „Končar“ pobedio na tenderu ali je očigledno da su sve dileme oko toga ko će biti novi dobavljač razrešene. Najveći gradski prevoznik trenutno ima 218 tramvaja od kojih ulicama saobraća 108. Prosek satrosti je 25 godina a za očekivati je da se prosečna starost smanji u naredne tri, četiri godine kada novih 30 tramvaja bude isporučeno. Nije poznato kako će budući beogradski tramvaji izgledati ali se pretpostavlja da će biti slični onima koje je „KAF“ isporučio Edinburgu jer taj grad ima sličnu tramvajsku infrastrukturu kao Beograd. Budući dobavljač tramvaja za prestonicu do sada je radio niz projekata i prodavao svoja vozila uglavnom za metro sisteme i to u Barseloni, Briselu, Madridu i Rimu.
Kako on zna da Edinburg ima slicnu tramvajsku infrastrukturu kad prvu liniju otvaraju tek 2011? Drugo, taj tramvaj je sirok 2,65 m sumnjam da bi tako sirok tramvaj mogao proci kroz beograske pruge. E moj novinaru....
 
Nemam nameru da kvarim opste zadovoljstvo zbog nabavke kvalitetnih tramvaja, ali ovo sve je greska.
Ispustamo priliku da ne samo proizvedemo vlastite tramvaje za Beograd, nego i za citav niz nasih gradova.

Dobar putnicki auto u Srbiji ne mozemo sami da napravimo.
Dobru lokomotivu za voz ili metro kola, takodje ne mozemo.

Ali ovako nesto, tramvaj koji vozi u zatvorenom sistemu brzinom do 60 kmh

images


to bi mogli da napravimo i da od Banke za razvoj uzmemo ne 60 nego mnogo vise para. Za razvoj. Da urnisani Ikarbus opet zaposlimo za sklapanje i paneliranje itd...

Radimo sve u korist nase stete.
 
Vrh