Tramvaj ne mora da se mnogo razvija, jer Craiova ima odlicnu platformu i podstroj. (Imaju i Cesi, ali nece da prodaju, vise vole da sklope sve pa da zacene.)
To se uveze, ozicenje i regulacija, kontrola, vrata, kao i sama kutija ( kola) i dizajniranje prednjeg i zadnjeg dela, stolice, drzaci, klimatizacija , sve se uradi ovde. Kostao bi ispod 1,5 milki, uvozni delovi i repromaterijal oko 0,8 miliona.
Taman da se odradi samo oko 100 kom za Beograd , pa se isplati.
A tramvaj ce trebati i Novom Sadu i Subotici i Kragujevcu i Nisu i Podgorici i Bijeljini i Banja Luci.
Ali ovi gradovi nece krenuti u postavljanje infrastrukture ako nema tramvaja koji moze da se dobije pod povoljnim uslovima. (Citaj domaceg tramvaja. Cija se proizvodnja moze finansirati iz domaceg bankarskog sektora i garantovati iz drzavnog fonda, NIP-a ili slicno...)
Kod nas je proizvodnja pukla najvise jer maketing proizvodnih kompanija nije u stanju, ne zna da proda robu i nema trzista.
U ovom slucaju imamo jedino sigurno trziste.
Pazite, to nije mala lova, 100 kom tramvaja kosta kod Spanaca 230 milki. To su za nas velike pare. I nikad, ponavljam, nikad ih necemo skupiti bez kredita koji nemamo cime da vracamo. I ako ih i nabavimo , 20 komada je plafon ! A to je za malo za Beograd.
U celoj ovoj prici oko travaja, vi uglavnom razmisljate kao ludi potrosaci ( da ne kazem " crazy shopers") Uzmi karticu, kupi i posle razmisljaj kako da vratis.
A budzet Grada je ove godine zbog smanjenog priliva smanjen za oko 30%. Nema para ni za sta.
A cela ova diskusija vrti se oko toga koji se od dizajna tramvaja kome vise svidja.
Neozbiljno, drugari...