Šta je novo?

Tramvaji

Siniša":3ccctf0s je napisao(la):
Opet ovaj biser novinarstva iz Blica, stvarno je neunistiv
Kako on zna da Edinburg ima slicnu tramvajsku infrastrukturu kad prvu liniju otvaraju tek 2011? Drugo, taj tramvaj je sirok 2,65 m sumnjam da bi tako sirok tramvaj mogao proci kroz beograske pruge. E moj novinaru....
pa dobro, to je Blic. ne znam šta ti je tu čudno.
inače, po onome što sam ja video, Prag je najsličniji Beogradu. izuzev širine koloseka, konfiguracija terena je maltene ista
 
creme-nadlle":xmkn5xf6 je napisao(la):
Ispustamo priliku da ne samo proizvedemo vlastite tramvaje za Beograd, nego i za citav niz nasih gradova.
И коме ћемо их продати? У Србији једино Београд има трамваје, а колико их често набавља, знамо сами. Остали градови нема шанси да добију трамваје, да се не заваравамо. А развој квалитетног производа (да би ти трамваји били конкурентни напољу, јер једино тако би се трамвај развијен у Србији исплатио) тражи много времена и пара.
 
Da, Prag ima dosta slicnosti sa konfiguracijom beogradskog terena, s tim da je njihova tramvajska mreza znatno razvijenija od nase i stalno se usavrsava.
 
Na duži rok zaista ima smisla razmišljati o isplativosti uvođenja tramvajske infrastukture širom Srbije jer:

1. Šine, žice, bandere i ostalu prateću infrastukturu možemo sami da razvijamo.
2. Struja je (naročito ukoliko se proizvodi od hidro potencijala) znatno ekološkija od nafte.
3. Na duži rok domaća struja bi trebalo da bude i jeftinija od uvozne nafte, što je fina prednost.

Ali i pored svega mislim da sama vozila ne bi trebalo da razbijamo ovde, već je možda rešenje u kooperaciji i sklapanju nekih postojećih stranih modela, uz dosta domaćih komponenti.
 
GOJE":eb6dqjjk je napisao(la):
Na duži rok zaista ima smisla razmišljati o isplativosti uvođenja tramvajske infrastukture širom Srbije jer:

1. Šine, žice, bandere i ostalu prateću infrastukturu možemo sami da razvijamo.
2. Struja je (naročito ukoliko se proizvodi od hidro potencijala) znatno ekološkija od nafte.
3. Na duži rok domaća struja bi trebalo da bude i jeftinija od uvozne nafte, što je fina prednost.

Ali i pored svega mislim da sama vozila ne bi trebalo da razbijamo ovde, već je možda rešenje u kooperaciji i sklapanju nekih postojećih stranih modela, uz dosta domaćih komponenti.
Pametno :vops:
 
Bojim se da će čitava sapunska opera sa kupovinom novih trandži malo da potraje... :grand: :kafa:
 
Ma pogledajte kako je ovo dobro ...

2rhvd54.jpg


I kada nailazi tramvaj ...

2ajxuki.jpg


A ova sa snegom je cool

117bqqu.jpg


http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=305932&page=37
 
Ovi stubovi za signalizaciju nailazenja tramvaja su trebali da budu i u Bratislavi na ulici "Obchodná" (inače ova ulica je po profilu slična onoj na slici), ali dan danas ne razumem zašto su od toga odustali gradske vlasti...
 
Za one koji ne prate forum željeznice.net čisto da prenesem jedan deo uslova koji su tramvaji morali da ispune.

markobg":212svcs0 je napisao(la):
Jedino što mogu da ti kažem su neki uslovi iz tendera koje vozilo mora da ispuni, a do kojih sam uspeo da dođem:

- 5 modula i 4 zgloba
- 32m dužine, max 2,4 m širine
- 100% niskopodan i klimatizovan
- 6 vrata

Na žalost, detlajnije uslove ne znam
Neki od nas su mišljenja da CroTram nije 100% niskopodan i razlog odabira CAF-a (za koji još uvek ne znamo tačno model, ali naslućujemo) se može tražiti između ostalog i u ovoj činjenici.
 
u vreme kada je crotram plasiran nije postaojao nijedan "100% niskopodan tramvaj", ali sad vidim da koncar tvrdi da je njegov bas takav :)\http://www.koncar-kev.hr/prikaz.asp?txt_id=1224
 
bitna je brosura :)

btw, meni se jako dopao onaj stari model tramvaja koji je proizvodio koncar pre desetak godina
 
Po ovome sto je napisao markobg na zeljeznice.net ispada da ce biti isti onaj tramvaj kao u Vitorii, cije slike je ovde poslao bgexplorer.
Sto se tice prvog 100% niskopodnog tramvaja to je bio MAN-ov model iz 1991., jos ga proizvodi Bombardier kao model Flexity Classic.
Prvi koncarev tramvaj kojeg pominje Lucifer je model TMK 2100, tzv Seronja. Tramvaj ima zanimljiv dizajn, kockast a lepo izgleda (moje misljenje), a motor i obrtna postolja su upotrebljena od isecenih Bikova (cetveroosovinski model Djuro Djakovic II) i prikolica istog proizvodjaca. Proizvedeno je svega 16 komada. Kako se pise na forumu zeljeznice.net, tramvaj nije bas pouzdan i zato je dobio takav naziv. Kada je u Beograd 2006 trebao da dodje na ispitivanje Crotram i kad su ga nasi odbili, neko je iz gradske vlade ili GSP-a rekao kako bi nama vise odgovarao TMK 2100, malo izmenjen.
 
Tramvaj ne mora da se mnogo razvija, jer Craiova ima odlicnu platformu i podstroj. (Imaju i Cesi, ali nece da prodaju, vise vole da sklope sve pa da zacene.)
To se uveze, ozicenje i regulacija, kontrola, vrata, kao i sama kutija ( kola) i dizajniranje prednjeg i zadnjeg dela, stolice, drzaci, klimatizacija , sve se uradi ovde. Kostao bi ispod 1,5 milki, uvozni delovi i repromaterijal oko 0,8 miliona.
Taman da se odradi samo oko 100 kom za Beograd , pa se isplati.
A tramvaj ce trebati i Novom Sadu i Subotici i Kragujevcu i Nisu i Podgorici i Bijeljini i Banja Luci.

Ali ovi gradovi nece krenuti u postavljanje infrastrukture ako nema tramvaja koji moze da se dobije pod povoljnim uslovima. (Citaj domaceg tramvaja. Cija se proizvodnja moze finansirati iz domaceg bankarskog sektora i garantovati iz drzavnog fonda, NIP-a ili slicno...)

Kod nas je proizvodnja pukla najvise jer maketing proizvodnih kompanija nije u stanju, ne zna da proda robu i nema trzista.
U ovom slucaju imamo jedino sigurno trziste.
Pazite, to nije mala lova, 100 kom tramvaja kosta kod Spanaca 230 milki. To su za nas velike pare. I nikad, ponavljam, nikad ih necemo skupiti bez kredita koji nemamo cime da vracamo. I ako ih i nabavimo , 20 komada je plafon ! A to je za malo za Beograd.
U celoj ovoj prici oko travaja, vi uglavnom razmisljate kao ludi potrosaci ( da ne kazem " crazy shopers") Uzmi karticu, kupi i posle razmisljaj kako da vratis.

A budzet Grada je ove godine zbog smanjenog priliva smanjen za oko 30%. Nema para ni za sta.

A cela ova diskusija vrti se oko toga koji se od dizajna tramvaja kome vise svidja.
Neozbiljno, drugari...
 
@creme-nadlle:

Ако неки приватни предузетник (или деоничко предузеће, или ко год) примети да у Србији или у иностранству постоји потреба за нашим трамвајима, слободно нека отвори фабрику својим средствима и јави се на конкурс са својим производом. Не само да ће бити размотрен равноправно са осталима, него ће према нашем законодавству имати и 20% форе у односу на стране понуђаче.

До сада се такав није појавио. Крај приче. Није посао државе да се бави производњом трамваја.

Није посао државе чак ни да се бави анализом разлога зашто се још нико није упустио у тако баснословно економски исплатив посао.

Што се градског буџета тиче... ту говоримо о 500-800 милиона евра који сваке године заврше у некој црној рупи... једноставно није тачно да новца нема. Истина је да се од тог новца финансира и нешто заиста неопходних ствари, али чак и ако претпоставимо да себаш толико новца заиста потроши на потребне ствари... ако мало размислиш о томе како држава управља било којим новцем, биће ти јасно да ту мора бити простора за једно 10-20% уштеде. А 100 милки годишње је пуно нових пара од којих би свашта могло да се набави.
 
@Djordje
@creme-nadlle

Па рецимо да у неком ширем контексту јесте посао државе да прави трамваје. Од људи који се баве овим пословима очекујем доста шире гледање целе приче јер би ово заиста била једна велика развојна шанса имајући и виду који би све сегменти привреде били укључени у производњу, а како су неки пре мене већ навели доста тога можемо сами да урадимо.
 
Po mom mišljenju, država ne treba i ne sme da se bavi privređivanjem i proizvodnjom bilo čega, osim (eventualno) strateški važnih proizvoda, kao što je energija.

Ono što država treba da radi je da vrši striktnu kontrolu privrede da bi sprečila zloupotrobe, monopole, kartele i sl. Država može i da indirektno podržava određene grane privrede stimulacijama (poreskim olakšicama, subvencijama, itd.); lično ne podržavam tu vrstu intervencionizma, ali je ona ipak dosta zastupljena.
 
@creme-nadlle

e jesi više dosadan sa tom domaćom proizvodnjom. pa dovoljno je samo da pogledaš Juga i Keca i sve ti je jasno

@Sammael

još puno vode će proći Savom, i Dunavom dok se neko ovde ne opameti i ne počne to da radi. a da bi se to radilo, prvo mora govnavim motkama rasterati one sa vlasti, pa tek onda baciti se na ozbiljan posao
 
Trebalo bi da se zakonom regulise da i privatnici mogu da obavljaju transport vozilima na elektrovucu, pa da umesto kupovine tramvaja i trola mozemo da raspisemo konkurs, kao za buseve
 
Moje saučešće Beogradu sve dok ne otera lopove s vlasti. Kad ih oteraš, onda moj Beograde možemo da pričamo o tvojoj budućnosti. Ali moj Beograde, nemoj molim te da se prenemažeš kao neka žena milom, jer si se ti stolećima ponosno borio, nego silom i za jedan dan okreni svoju istoriju bar jednom u korist sebe samog. Mnogi su tu silu upotrebljavali protiv tebe konstantno, ti imaš svo pravo da prekineš to iživljavanje u jednom trenu. Moj Beograde... dozvolio si da miševi u tvojoj kući na sred centra grada (zvanog Balkan) kolo vode, a oni su se izmigoljili iz najgorih pipaka i pećina i kao takvi uništavaju toj ponos i progres za boljim životom. I moj Beograde nešto izgleda nisi naučio svo ovo vreme- istorija se stvara danas za sutra a ne sutra za prekosutra jer ipak živimo u sadasnjosti. Ne beži od realnosti, svoje realnosti, svoje sadašnjosti, moj Beograde.

E moj dragi Beograde dozvolio si da oni kontrolišu svaki tvoj uzdah i pokret.

Neće se regulisati jer bi se do sad regulisalo da su hteli. Veolia se bavi time pa joj ne daju da vozi ni autobusima a kamoli trolama ili tramvajima. U Holandiji sa druge strane ta ista Veolia vozi i tramvcajske linije kao i železničke. Da je Beograd hteo ne bi ni prstom mrdnuo za beovoz, sve bi odradila Veolia.

Ali beograd misli da sve zna (njegovi lideri) pa se desilo isto kao i sa Frankfurtskim aerodromom koji je trebao biti u Beogradu ali su sva Jugoslovenska braća jednoglasno izglasali da mogu i sami da ga izgrade, pa eto na šta sad liči seoski aerodrom u Surčinu. Ali samo su Srbi krivi što su dozvolili da nas Jugoslovenska braća prevare da ne bi dobili najveći aerodrom u evropi već da bi oni gradili šta je njima trebalo od predviđenog novca za aerodrom.

Isto se desilo i sa metroom, Rusi dugovali i hteli da se iskupe gradnjom metroa, i za to smo mi bili pametni pa smo rekli ne treba nama vaša pomoć mi smo bogata i svemoguća nacija vidite koliko samo imamo republika i svi se slažemo (da komšiji crkne ne krava nego sve živo što ima a i što nema da bog da nikad nemao kao i sve neživo da mu se pokvari) i da možemo sve sami. Eto kako smo uradili sami, pa što mi dolazi autobus zaboga ispred zgrade?

A što mi tramvaj pravi zemljotres pa opet ne mogu da spavam!? A što mi avioni preleću zgradu (uopšte celo ogromnu urbanu celinu) pa opet ne mogu da spavam. A to su krivi jel su pravili mali aerodromčić što bliži plodu svog višedecenijskog umeća zvanom "Novi Beograd" koji evo još nije dovršen a ne zna se na šta liči, da li na strvinu koju neko konstantno čerupa pa joj dogradjuje veštačke kukove (staklence na betonjerke, karton sitije na staklence, ma pravi bum u srpskoj arhitekturi) ili na dostojno zaslužen deo Beograda.

Eto šta su oni uradili i iz tog istog legla su i ovi što sada haraju našim krvavo zasluženim novcem.
Zar ti Mateja stvarno misliš da će to genetika valjana stotinama godina (još od turaka kad je sve krenulo nizbrdo) sa ishodom (bolje rečeno izrodom) u vidu današnje kao i 90% svih prošlih vlasti (i nevlasti) dozvoliti da se napravi valjan korak napred!?

Naravno da neće dok im neko ne pukne šamarčinu u vidu sankcija kakve još nismo videli, ma ovog puta nam treba oko 30 god da se iole oporavimo, tog drugog puta će nam trebati 300 godina ukoliko baš zbog takvih izroda i ne izumremo.
 
Zbog ovakvih postova sam razmišljao da se otvori posebna tema u Relax sekciji pod nazivom "Džak za udaranje", ako neko i otvori takav topic onda neka otvori i "Džak za sreću".
 
Vrh