Wile E. Coyote
Advanced
Како год окренеш, било је жестоке мутљавине, што ће, искрено се надам, одговорни другови морати да објасне (клајне морген).
И мени је овако нешто пало на ,,памет"...Надам се да неће тако бити, иако ми делује као веома реална опција и у духу доста тога досадашњег...Lucifer":2t9fbp1d je napisao(la):...Koncar ima pravo zalbe koje ce i biti uvazeno jer je njegova cena najniza. U tom slucaju clanci nastoje da predstave (buduci) izbor Koncara kao neminovni silom prirodnih zakona izdejstvovan rezultat protiv koga je gradonacelnik pokusao da se suprotstavi.
Tramvaj skreće tako što kada trola pređe preko te ''sanke'' ona prebaci skretnicu (ako treba da se skrene). Ma sigurno si video, to je onaj deo na mreži gde se napravi svettlosni luk kad trola pređe preko toga (doduše, kod tebe u rasejanju je to sve modernije pa nema varničenja i vatre na sred ulice ). E sad, taj deo na mreži je jako blizu same skretnice tako da bi novi tramvaji imali problem jer bi već prešli skretnicu kad bi trola stigla do ''sanki''.Lucifer":mk9om3a1 je napisao(la):ne kapiram bas... ne razumem se. kakve veze skretanje ima sa trolom?
Zavisi od toga u kom je položaju. Ukoliko je potrebno da se promeni položaj skretnice (skretnica je u položaju u kom ju je ostavio prethodni tramvaj) onda se ništa ne radi već samo polako pređe preko sanki i one zbog struje u kolu prebace skretnicu. Ukoliko ne treba menjati položaj, onda se okrene jedan prekidač koji na kratko prekine dotok struje i tako se pređe preko sanki i ne desi se ništa jer nije ni bilo struje. zato tramvaj koji skreće često cimne neprijatno kad opet dođe do dela mreže gde ima struje.MareCar":314y1nm1 je napisao(la):A sta ako tramvaj hoce da nastavi da ide pravo? Jel to radi neki elektricni impuls koji vozac upali? Jer sam kontakt trole sa sankom nece sam promeniti skretnicu inace bi uvek skrenuo i nikad nebi isao pravo..
A pretpostavimo da će novi tramvaji imati neku vrstu bekap akumulatora koji će sprečiti da se takvi padovi napona na kratko uopšte dešavaju?Goldstein":17dr8d2y je napisao(la):zato tramvaj koji skreće često cimne neprijatno kad opet dođe do dela mreže gde ima struje.
ma pajser je zakon, najbolja tehnologija, koja nikada ne zakažeLucifer":29slzixv je napisao(la):nista, lepo ce sofer izaci svaki put sa pajserom.
ceo tekst je totalno ludiloShifty":2z3dxsnc je napisao(la):Izasao je i clanak u Novostima...
http://www.novosti.rs/code/navigate...&title_add=Španci na šinama&kword_add=tramvaj
...
- Kod španskog tramvaja se lakše skida i montira motor nego kod hrvatskog i to je za nas bila blaga prednost - objašnjava Nikolić. - U ostalim stvarima su identični. Oba su dugačka 32 metra, imaju isti kapacitet i razvijaju brzinu do 60 kilometara na sat. Procenjena vrednost nabavke je 60 miliona evra. Kada stignu ponude nekada se ispostavi da je stvarna za 10 do 15 odsto veća.
Ne znamo po kojoj je ceni "Končar električna vozila" ponudio svoje vozilo Beogradu. U poslednjoj seriji njihov niskopodni tramvaj je koštao 1,87 miliona evra. Kada su za Zagreb isporučili prvih 70 tramvaja, po ugovoru iz 2002. godine, cena je bila oko 1,6 miliona evra po komadu.
Španski "C.A.F." je pre sedam godina za Bilbao napravio osam tramvaja, dužine 24 metra i kapaciteta od 192 putnika, za 18 miliona evra, što je 2,25 miliona evra po tramvaju. Ugovor za Edinburg, međutim, bio je nešto "lakši". Ugovor za novih 27 vozila, dužine od čak 42,8 metara, vredan je 40 miliona funti.
...
Kako on zna da Edinburg ima slicnu tramvajsku infrastrukturu kad prvu liniju otvaraju tek 2011? Drugo, taj tramvaj je sirok 2,65 m sumnjam da bi tako sirok tramvaj mogao proci kroz beograske pruge. E moj novinaru....Završen tender za kupovinu 30 vozila
Stižu španski tramvaji
Autor: G. Svilar | 18.08.2009. - 10:16
Na tenderu za kupovinu novih tramvaja pobedila je španska firma „KAF“, potvrđeno je juče „Blicu“ u kabinetu gradonačelnika Dragana Đilasa. Kako je ranije najavljeno, savremeni, niskopodni i klimatizovani tramvaji trebalo bi da se nađu na ulicama krajem sledeće godine.
U komisiji koja je donela odluku bili su stručnjaci iz Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd“, Mašinskog fakulteta i Skupštine grada koji su dobro prostudirali ponude jer je reč o poslu vrednom 60 miliona evra, s tim što jedno vozilo košta oko dva miliona. Deo sredstava je obezbeđen iz gradskog budžeta, a deo iz kredita Evropske investicione banke. Kada će tačno novi tramvaji na beogradske ulice znaće se kad sa novim dobavljačem bude potpisan ugovor. Prema uslovima tendera, rok za isporuku prvih vozila je godinu dana od potpisivanja ugovora sa novim dobavljačem. Poslednji tramvaj od ukupno 30 trebalo bi da bude isporučen najkasnije za tri godine. I pored najava da je odluka o izboru dobavljača već doneta iz Agencije za investicije još nisu spremni da potvrde tu informaciju. I direktor GSP „Beograd“ Radoslav Nikolić kaže da odluka još nije doneta i dodaje da je samo tehnička komisija obavila svoj deo posla.
Tender za kupovinu 30 novih tramvaja objavljen je 29. aprila a ponude je trebalo dostaviti do 22. juna. Zvanično nije saopšteno koji su sve ponuđači u igri a prema nekim informacijama do 22. juna tendersku dokumentaciju je preuzelo 14 potencijalnih dobavljača. Ipak, ponude su dostavile samo dve firme i to španski „KAF“ i hrvatski „Končar električna vozila“. U prvi mah u nekim hrvatskim medijima pojavila se informacija da je „Končar“ pobedio na tenderu ali je očigledno da su sve dileme oko toga ko će biti novi dobavljač razrešene. Najveći gradski prevoznik trenutno ima 218 tramvaja od kojih ulicama saobraća 108. Prosek satrosti je 25 godina a za očekivati je da se prosečna starost smanji u naredne tri, četiri godine kada novih 30 tramvaja bude isporučeno. Nije poznato kako će budući beogradski tramvaji izgledati ali se pretpostavlja da će biti slični onima koje je „KAF“ isporučio Edinburgu jer taj grad ima sličnu tramvajsku infrastrukturu kao Beograd. Budući dobavljač tramvaja za prestonicu do sada je radio niz projekata i prodavao svoja vozila uglavnom za metro sisteme i to u Barseloni, Briselu, Madridu i Rimu.