Šta je novo?

Tramvaji

prekinite da se svađate k'o neki debili. izađite na parking pa rešite svoje probleme ;)

back to topic:
rok za tender ističe sutra. hoće li reći ko je sve dao ponude?
 
@Lucifer, creme-nadle,

obojica gresite.

Naravno da je suludo da samo za 20 beogradskih tramvaja izmisljamo toplu vodu i pravimo fabriku.

Ali, kada bi se napravila jasna strategija sinskog transporta, i odlucilo se da se u Beogradu pravi "teski" metro, a u Novom Sadu, Nisu, Kragujevcu i gradovima slicne velicine "laki" metro tj, LRT, a u manjim mestima klasican tramvaj, mogao bi da se napravi jedan eko-sistem - kao sto danas postoji za proizvodjacima autobusa. Naravno bili bi dovedeni strani investitori, proizvodjaci tramvaja, koji bi imali svoj udeo u novoj firmi, itd. Onda bi mozda bilo i proizvoda za izvoz.
 
Za to mi nemamo novca...

BTW novi tramvaji moraju biti i kompatibilni sa kontaktnom mrezom za LRT
 
JohnnyLee":5rwl4l6g je napisao(la):
prekinite da se svađate k'o neki debili. izađite na parking pa rešite svoje probleme ;)

back to topic:
rok za tender ističe sutra. hoće li reći ko je sve dao ponude?
ovde su topik tramvaji a ne samo konkurs za nabavku tramvaja. da sam pametniji ne bih pisao redove, vec bih prosto ispod rezonovanja inzinjera sa naivnoscu pionira, rezonovanjem na nivou predsednika mesne zajednice i kriminalnim planovima industrisjke spijunaze u rukama rekao gluposti i bruka i nastavio dalje.
 
hazard":25iaexwt je napisao(la):
@Lucifer, creme-nadle,

obojica gresite.

Naravno da je suludo da samo za 20 beogradskih tramvaja izmisljamo toplu vodu i pravimo fabriku.

Ali, kada bi se napravila jasna strategija sinskog transporta, i odlucilo se da se u Beogradu pravi "teski" metro, a u Novom Sadu, Nisu, Kragujevcu i gradovima slicne velicine "laki" metro tj, LRT, a u manjim mestima klasican tramvaj, mogao bi da se napravi jedan eko-sistem - kao sto danas postoji za proizvodjacima autobusa. Naravno bili bi dovedeni strani investitori, proizvodjaci tramvaja, koji bi imali svoj udeo u novoj firmi, itd. Onda bi mozda bilo i proizvoda za izvoz.
a sta ja gresim? ja nemam nista protiv da privatnici organizuju i pet proizvodnji tramvaja u srbiji. ali kada ga naprave, cekao bi ih konkurs kao i sve druge, pa ako nesto vredi to sto su napravili, kupili bi i mi a i drugi, a ako ne vredi - po njihovom dzepu. Ta vaskolika naopakost nas je i dovela ovde gde jesmo... ne projektuju se saobracajne potrebe grada i prema tome nabaljaju tramvaji i eventualno organizuje domaca proizvodnja, nego se podje od ideje da se pravi domaci tramavaj i nagalsava kako bi onda i drugi gradovi trebalo da uvedu tramvaj da bi imao ko da ga kupuje. naopako, naopako.
 
Lucifer":1cfmgadr je napisao(la):
hazard":1cfmgadr je napisao(la):
@Lucifer, creme-nadle,

obojica gresite.

Naravno da je suludo da samo za 20 beogradskih tramvaja izmisljamo toplu vodu i pravimo fabriku.

Ali, kada bi se napravila jasna strategija sinskog transporta, i odlucilo se da se u Beogradu pravi "teski" metro, a u Novom Sadu, Nisu, Kragujevcu i gradovima slicne velicine "laki" metro tj, LRT, a u manjim mestima klasican tramvaj, mogao bi da se napravi jedan eko-sistem - kao sto danas postoji za proizvodjacima autobusa. Naravno bili bi dovedeni strani investitori, proizvodjaci tramvaja, koji bi imali svoj udeo u novoj firmi, itd. Onda bi mozda bilo i proizvoda za izvoz.
a sta ja gresim? ja nemam nista protiv da privatnici organizuju i pet proizvodnji tramvaja u srbiji. ali kada ga naprave, cekao bi ih konkurs kao i sve druge, pa ako nesto vredi to sto su napravili, kupili bi i mi a i drugi, a ako ne vredi - po njihovom dzepu. Ta vaskolika naopakost nas je i dovela ovde gde jesmo... ne projektuju se saobracajne potrebe grada i prema tome nabaljaju tramvaji i eventualno organizuje domaca proizvodnja, nego se podje od ideje da se pravi domaci tramavaj i nagalsava kako bi onda i drugi gradovi trebalo da uvedu tramvaj da bi imao ko da ga kupuje. naopako, naopako.
Potpuno se slazem sa ovim stavom. Pogresno postavljanje stvari i presipanje iz supljeg u prazno. Ne znam zasto se bunimo u tom slucaju protiv JAT-a kad se ova situacija na neki preneseni nacin moze preneti i na njih. Postoji jos mnogo mnogo takvih primera kod nas zbog cega i jeste situacija takva kakva jeste.
 
Lucifere, svaka ti je na mestu:kk:
Toronto je narucio 200 tramvaja od Bombardijea. Finansirace ih grad, provincija i drzava. Natezanje je u toku.
 
Lucifer":2ax0wxnp je napisao(la):
a sta ja gresim? ja nemam nista protiv da privatnici organizuju i pet proizvodnji tramvaja u srbiji. ali kada ga naprave, cekao bi ih konkurs kao i sve druge, pa ako nesto vredi to sto su napravili, kupili bi i mi a i drugi, a ako ne vredi - po njihovom dzepu. Ta vaskolika naopakost nas je i dovela ovde gde jesmo... ne projektuju se saobracajne potrebe grada i prema tome nabaljaju tramvaji i eventualno organizuje domaca proizvodnja, nego se podje od ideje da se pravi domaci tramavaj i nagalsava kako bi onda i drugi gradovi trebalo da uvedu tramvaj da bi imao ko da ga kupuje. naopako, naopako.
Gresis u tome sto cini mi se malo previse slobodno-trzisno i izolovano gledas slucaj. Ne polazi se od ideje kako treba da se pravi domaci tramvaj, nego se polazi od ideje da tramvaj resenje za javni prevoz u X gradova Srbije. Onda se na osnovu toga zakljuci da bi mogao da se napravi jedan industrijski eko-sistem koji bi mogao da zaposli Y radnika i pokrene ekonomsku aktivnost tu i tamo i koji bi ucinio da ne budemo potpuno zavisni od stranaca kada je u pitanju vazan deo javnog prevoza - tramvaj. naravno ako sam Beograd ima tramvaj onda ne vredi smisljati tako nesto. Sto se privatnika tice, da proizvodnja treba da bude privatna ali posto je svaki tramvaj na kraju finansiran od strane drzave (grada) to nije bas isto kao i nabavka gumica i olovaka za gradski sekreterijat za urbanizam, slozices se. I naravno da treba uvek birati najbolju ponudu i resenje, ali ne mora sve uvek da bude po sistemu "kljuc u ruke".
 
Pa vidis da nema nikakvih izvora informacije. Sacekacemo da se ponude otvore, mada, Koncar je u svakom slucaju desperate, pa me ne bi cudilo da su dalji najbolju ponudu samo da prodaju nesto.
 
Polako ljudi, valjda će u narednih par dana nadležni da objave sve ponude i uslove pa ćemo imati 100% tačne informacije, ovo se više svodi na priča iza kulisa koje mogu, a i ne moraju biit tačne.
 
a koji nas to uslovi zanimaju kada je jedini kriterijum najniza ponudjena cena + 20% fore za Koncar. ponude su danas otvorene javno i svi prisutni su odmah mogli da zakljuce ko je pobednik. dakle ko je?

ako je tacno da su u sred ekonomske krize kada svako izmislja nacin da odrzi proizvodnju dobili samo 2 ponude, to je jos jedan dokaz da je njihova jevtina namestaljka prozrena i da nijedan ozbiljan od preko 20 proizvodjaca nije hteo u toj farsi da ucestvuje.
 
Kada sam napisao "ponude i uslove" mislio sam na sledeće:

Ponude = Naziv ponuđača/tramvaja
Uslovi = Cena koju nude
 
nije bitno shmeksi... a ti ljudi su toliko bedni... prvo onaj skandalozan konkurs, onda pomeranje roka bez pravnog osnovana na dan otvaranja univerzijade, verovatrno po devizi da tada tramvaji nikog nece interesovati, i sada tajac verovatno uz molitvu da vreme ucini sve nebitnim
 
Ljudi, panicite, a mozda je ta informacija cista laz. Prokomentarisacu kada objave javno pobednika.

:vops:
 
Zelim da verujem da sve o cemu Luci prica vec dve nedelje nije tacno, ne zato da on ne bi bio upravu nego da jednostavno to nije tacno jel nam to nikako ne ide u prilog.

Sto se tice samog tendera moguce da nisam do kraja upoznat sa procedurom.
postoji po meni jedna recenica koja kaze sledece i moze mozda da nam da odgovor na pitanje kada ce biti konacni rezultati

Otvaranje ponuda će se izvršiti istoga dana u 14:00 na dole navedenoj adresi u prisustvu ovlašćenih predstavnika onih ponuđača koji se odluče da prisustvuju otvaranju.
Neblagovremene ponude neće se razmatrati, već će biti vraćene ponuđačima neotvorene.
Period važnosti ponude je najmanje 90 dana od poslednjeg dana za dostavljanje ponuda.
Uvid u registar potencijalnih Ponuđača koji su otkupili konkursnu dokumentaciju može da se izvrši na dole navedenoj adresi.
Po meni je situacija sledeca, zainteresovani ponudjaci su imali rok do danas ukljucujuci produzetak da pripreme svoje ponude tehnicke finansiske i imali su mogucnost da do danas otkupe tendersku dokumentaciju i mogucnost da dostave ponudu. A podebljana recenica mi zvuci kao rok za odluku firmi koja ce raditi tramvaje jel se ostavlja 90 dana za vaznost ponude od poslednjeg dana za dostavljanje ponuda. To mi zvuci logicno jel nije moguce za kratko vreme i unapred pogledati sve ponude a pogotovo ako se do kraja ne zna ko je sve i ko ce sve dostaviti ponude. Mislim da je tu greska u koracima sto se tice spekulacija jel u pitanju je tehnicki jako ozbiljan tender da bi se tek tako sve uzelo u obzir.
 
drugaciji ishod konkursa ne bi znacio da nisam bio u pravu, аli razmisljajte mozgom i arhumentima a ne licnim privrzenostima. voleo bih svim srcem da ne bude kako mislim da ce biti, jer upravo osecam ono sto gradska uprava cini mi se ne oseca - javni interes kao uzvisenu vrednost prema kojoj moraju da se podredjuju stvari koje sluze "opstoj polzi".

koji bi razlog imao neko da na nekom zabacenom forumu u hrvatskoj izmisli onakvu vest?
 
Igor":2ucgchzw je napisao(la):
Zelim da verujem da sve o cemu Luci prica vec dve nedelje nije tacno, ne zato da on ne bi bio upravu nego da jednostavno to nije tacno jel nam to nikako ne ide u prilog.

Sto se tice samog tendera moguce da nisam do kraja upoznat sa procedurom.
postoji po meni jedna recenica koja kaze sledece i moze mozda da nam da odgovor na pitanje kada ce biti konacni rezultati

Otvaranje ponuda će se izvršiti istoga dana u 14:00 na dole navedenoj adresi u prisustvu ovlašćenih predstavnika onih ponuđača koji se odluče da prisustvuju otvaranju.
Neblagovremene ponude neće se razmatrati, već će biti vraćene ponuđačima neotvorene.
Period važnosti ponude je najmanje 90 dana od poslednjeg dana za dostavljanje ponuda.
Uvid u registar potencijalnih Ponuđača koji su otkupili konkursnu dokumentaciju može da se izvrši na dole navedenoj adresi.
ali zakon o javnim nabavkama, koji u celini vazi i za ovu nabavku, je jasan: Otvaranje ponuda u otvorenom postupku i u drugoj fazi restriktivnog postupka je javno. - cl. 74
 
nije da ih branim daleko od toga, ali nadam se da ti je jasno da smo se za konkurs od medija interesovali samo mi beobuildovci i da su ostali mediji skroz to izgubili iz vida. Slicno moze da bude i sada za otvaranje konkursa jel retko se ide tamo na lice mesta pa da se izvestava nego se uglavnom sve telefonom zavrsava. Imajuci u vidu povrsnost nasih novinara i zalepljenost za aktuelne teme u ovom trenutku univerzijada i poplave i sl ne cudi da se nisu interesovali za situaciju u vezi konkursa.
 
pa ko je sta rekao povodom toga... samo sam rekao da ko je zeleo da sazna mogao je i da je sasvim moguce da je neko saznao i objavio na doticnom hrvatskom forumu. a ponsanje nasih medija je potpuno porazavajuce.

a pomeranja otvaranja na dan otvaranja univerzijade.... no comment
 
Evo kako bi izgledao CroTram u beogradskoj verziji. Sliku okačio CrazySerb na SSC.

link: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=39109390&postcount=1349

wisdix.jpg
 
Vrh