Šta je novo?

Tramvaji

potpuno bezukusan post u ovom trenuktu. da je taj tramvaj sa spolja lep vec 100 puta smo zakljucili, kao i da unutra nema mesta ni za kanarince, da mu pucaju osovine... poenta je u konkursu, ne u njegovom ishodu.
 
Luci, slobodno se malo opusti. To je samo obična fotka/render neće nikome ništa nažao da uradi, ne grize, ne ujeda, služi da se u nju gleda (ako nekoga to zanima).

Just relax, sit back and have some :kafa:
 
Lucifer":2j25vrox je napisao(la):
potpuno bezukusan post u ovom trenuktu. da je taj tramvaj sa spolja lep vec 100 puta smo zakljucili, kao i da unutra nema mesta ni za kanarince, da mu pucaju osovine... poenta je u konkursu, ne u njegovom ishodu.
A ko je to zakljucio :rolleyes: ? Slike tramova koje sam postavio (#1169) su najmanje deset puta lepse od tog gore. Ali ko zna, mozda ako bi sedio vise sati dnevno po forumima, gde hvale taj tram gore kao svetsko cudo, mozda bi kroz ciscenje mozga cak se i slozio sa tobom :kafa:
 
Tresle se gore i planine, rodio se miš! :lool:
Da se ne ponavljam sto puta, ulaganje u nove tramvaje je beskorisno, još uvek nije kraj.... :dil:
Nego, malo mi je čudno da ako je u konkursu učestvovao Belkomunmash, da on nije dobio tender, jer od njih jeftinije ne može da bude, taman da ga j##eš.. :kafa:
 
na stranu to što im pucaju osovine i gadosti, mislim da bi često bili gađani jajima a u toku demonstraija razarani prvi koji se nađu na putu demonstranata.

crotram iz više razloga nije pogodan za ove prostore. :D
 
to je tek posebna stvar, a isto ju je valjalo zeti u obzir - kao faktor visine osugaranja... ali nakazna vlast, nakazna. imali su u zakonu kriterijum ekonomske isplativosti kao stvoren za tramvaje, ali nije bio kao stvoren da se konkurs namesti koncaru.
 
a sta mislite da li je tesko ko ce dobiti sledeci tender za autobuse, odnosno trolejbuse :D
 
A hajde da razmisljamo i ovako: Za 40 miliona evra dobijamo 30 novih krotrama - znaci 1,3 miliona po komadu. Objektivno nije skupo kada se uzme u obzir da se za remont katica trazilo 800 hiljada po vozilu. Sto se tice tih famoznih osovina, valjda mozemo traziti da ugrade kvalitetnije, kao sto mozemo da trazimo drugaciji raspored stolica. Ako se ne varam, to su bile glavne zamerke. Ako je, uz to, u ponudu ukljucena i Gosa, mozda i nije lose.

Mada, djavo bi ga znao. Nemamo dovoljno informacija. :|
 
sizif":3gxoa6aa je napisao(la):
A hajde da razmisljamo i ovako: Za 40 miliona evra dobijamo 30 novih krotrama - znaci 1,3 miliona po komadu. Objektivno nije skupo kada se uzme u obzir da se za remont katica trazilo 800 hiljada po vozilu. Sto se tice tih famoznih osovina, valjda mozemo traziti da ugrade kvalitetnije, kao sto mozemo da trazimo drugaciji raspored stolica. Ako se ne varam, to su bile glavne zamerke. Ako je, uz to, u ponudu ukljucena i Gosa, mozda i nije lose.

Mada, djavo bi ga znao. Nemamo dovoljno informacija. :|
ma to je sve tako bolno mimo poente slucaja i zivota. i da je u pitanju najbolji i najjevtiniji tramvaj na svetu, postoji procedura u kojoj se to utvrdjuje, a ta procedura je zloupotrebljena za eleminisanje konkurencije i favorizovanje crotrama. nije bitno ni sto je jevtin, ni sto mu pucaju osovine, ni sto je lep.. bitno je sto ga nismo probali na nasim ulicma kao svi drugi gradovim, sto je izabran kritrerijum koji je doveo do toga da se ozbiljni konkurenti ne prijavljuju jer nisu priveligovani kao crotram, i konacno sto je izavbran kriterijum koji nema nikakve veze kvalitetom tramvaja. ukratko tramvaj je izabran u kafani, a ne na tenderu i kao takav nije podlezan nikakvom apologetskom pristupu u vidu lepih slika i racunica tipa "ima i skupljih".
 
Ako je juče bilo otvaranje, tek treba da se ustanovi da li su ponude validne, pa tek onda izabere najpovoljniji ponuđač, pa pravo žalbe. Zvanične informacije se ne daju bar dok se ne uradi ovaj prvi korak. Dotle mogu samo da procure info o: broju ponuda i nezvaničnim cenama, i ponuđačima.
 
pa mi i ne trazimo vise. a posto je kriterijum dementan i apsolutan (najniza cena), naznaka o najnizoj ceni je naznaka o pobedniku. JOS JEDNOM, NA OVOM KONKURSU SE NE BIRA NAJPOVOLJN IJA PONUDA, VEC PONUDA SA NAJNIZOM CENOM.
 
ma samo kažem da zvanično saopštenje tek treba da usledi i da vidimo dal je sve regularno.

I ja mislim da su uslovi tendera loši, i da je trebalo birati ekonomski najpovoljniju ponudu.
 
Lucifer":2sosg7fr je napisao(la):
pa mi i ne trazimo vise. a posto je kriterijum dementan i apsolutan (najniza cena), naznaka o najnizoj ceni je naznaka o pobedniku. JOS JEDNOM, NA OVOM KONKURSU SE NE BIRA NAJPOVOLJN IJA PONUDA, VEC PONUDA SA NAJNIZOM CENOM.
Pa onda bi mogla da pobedi tatra sa starim krsevima ili one preradjene stare krseve iz ukrajine...? Valjda imaju neke uslove koje tramvaj mora da popuni?
 
pa postoje uslovi, ali oni nisu kriterijum izbora, vec kriterijum ucesca na tenderu. prboblem i jeste u tome sto ne moze apstraktno da se napravi specifikacija uslova tako da se dobije dobar tramvaj, osim ukoliko sam ne isrpojektujes detaljno ceo tramvaj, a to nije slucaj (cak i ona bi moglo da se fusari sa materijalima, varenjem, povezivanjem isntalacija). - nije bitno sta proizvodjaci prave, vec sta kazu da ce napraviti, tako da je lako ponuiditi tramvaj koji jos nikada nije napravljen a ispunjava svaki uslov.

ali nacelno si upravu, ako bi recimo koncar ponudio neko potpuno djubre duplo gore od crotrama za 1 800 000 evra, a simens savrsen tramavaj za 1 500 000 evra, pbednik konkursa prema dikciji tendera bi bio koncar. u tome i jeste ceo problem.

koncar uopste ne nudi pravi niskopodni tramvaj vec poluniskopodni, ali ipak je prosao na konkursu na kome se trazi niskopodni tramvaj.
 
Ajde Luci, popij neshto i smiri se! Crotram JESTE 100% niskopodan, a postolja koja "pucaju" nasve strane pravi Henschel Antriebstechnik. Sa cisto tehnicke strane, Koncarov tramvaj je sasvim ok. Mozda se drugi nisu ni prijavili zbog premale ponudjene cene? Ali, zasto su onda rekli da je dostavljeno 17 ponuda?

ali nacelno si upravu, ako bi recimo koncar ponudio neko potpuno djubre duplo gore od crotrama za 1 800 000 evra, a simens savrsen tramavaj za 1 500 000 evra, pbednik konkursa prema dikciji tendera bi bio koncar. u tome i jeste ceo problem.
Ne bi.
 
Problema sa Crotramom ima dosta, mislim. Sad sam bio nedelju dana u Zagrebu, ima previše problema. Naročito kapacitet putnika, kao i (ne)preglednost koju ima vozač, odnosno mogu pešaci da podpadnu pod tramvaj a da ih on ne vidi..

Što su preozbiljni deficiti..
 
Ambassador":1trbfb0q je napisao(la):
Problema sa Crotramom ima dosta, mislim. Sad sam bio nedelju dana u Zagrebu, ima previše problema. Naročito kapacitet putnika, kao i (ne)preglednost koju ima vozač, odnosno mogu pešaci da podpadnu pod tramvaj a da ih on ne vidi..

Što su preozbiljni deficiti..
Enterijer i prednja maska tramvaja su najmanje stavke, i lako se menjaju. Koje druge probleme si primetio?
 
Lucifer":duqk314e je napisao(la):
ali nacelno si upravu, ako bi recimo koncar ponudio neko potpuno djubre duplo gore od crotrama za 1 800 000 evra, a simens savrsen tramavaj za 1 500 000 evra, pbednik konkursa prema dikciji tendera bi bio koncar. u tome i jeste ceo problem.
Zasto bi bio koncar pobednik kad je ovome cena niza? Znam da ste vec nesta pricali o tome da je namestaljka za koncara ali nisam zapazio zasto tacno, nesta sa 20% ali sta to znaci, na sta se to odnosi?


KimIlSin":duqk314e je napisao(la):
Ajde Luci, popij neshto i smiri se! Crotram JESTE 100% niskopodan, a postolja koja "pucaju" nasve strane pravi Henschel Antriebstechnik. Sa cisto tehnicke strane, Koncarov tramvaj je sasvim ok. Mozda se drugi nisu ni prijavili zbog premale ponudjene cene? Ali, zasto su onda rekli da je dostavljeno 17 ponuda? .
Zar nisu rekli da je zainteresovano 17 ponudaca? Mozda samo interesovanje za tender bez otkupa dokumentacije ili ucestvovanja?

O problemima sa koncarevom tramvajem vidim da ima mali stepencic i izmedju sedista, tj. da je samo hodnik niskopodan, da imaju instalacije ispod i izmedju sedista je ok, ali tuj gde idu noge bi trebao da drzi nivo.
 
Vrh