Šta je novo?

Tramvaji

A baš me zanima da li će poklanjati samo ove kakvi su već u BG-u, pošto u Bazelu ima i onih sa umetnutim niskopodnim delom mislim da su Be 6/6 (jer valjda i oni predstavljaju "stare" tramvaje)
 
I evo, konacno....pocinju od ponedeljka da rade taj potez oko Kalemegdana. Samo se nadam da ce biti kvalitetno uradjeno.
A sto se tice tih svajcaraca...meni je najodvratnija ta zelena bojetina, ko li se seti tako da ih farba...al dobro ajd, poklonu se u zube ne gleda :laugh:

Реконструкција шина у Париској и Тадеуша Кошћушка

Беоком сервис је обавестио грађане да ће у улицама Париској и Тадеуша Кошћушка 1. јуна, у раним јутарњим сатима, почети припремни радови на реконструкцији трамвајских шина. Радови ће се обављати од раскрснице са Улицом војводе Бојовића до раскрснице са Улицом цара Душана, у дужини од 1060 метара, трајаће 150 дана и коштаће око 230 милиона динара. Извођач је „Alpine Bau Gmbh”, а стручни надзор ће обављати предузеће „Duo Dec”.

Осим реконструкције трамвајских колосека и контактне мреже, у оквиру овог посла биће реконструисани и тротоари и оивичења и обављени радови на одводњавању трамвајске пруге, саобраћајној сигнализацији и опреми, осветљењу, измештању и заштити електроенергетске и телекомуникационе мреже и кабловске канализације и катодној заштити, а биће изграђен и армирано-бетонски зид дуг 60 метара.

Почетком радова ће доћи до измене режима саобраћаја, па ће од 1. до 8. јуна бити заузета једна саобраћајна трака уз трамвајску баштицу у ове две улице. У овом периоду саобраћај ће у Тадеуша Кошћушка бити једносмеран од Цара Душана ка Париској, а возила из Париске ће се преусмеравати у Риге од Фере. Од 9. до 23. јуна биће заузета једна саобраћајна трака у Париској улици.

Од 23. јуна до 1. јула радови ће се изводити у трамвајској баштици и неће утицати на ток саобраћаја.
Izvor: www.beograd.rs
link: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1346938
 
Ovo su lepe vesti stvarno su se angažovali oko rekonstrukcije tramvajske mreže i to je za svaku pohvalu.
 
ovo su lepe vesti ali ne dovoljno lepe da bi se pristupilo kupovini tramvaja ,ima još mnoooogo toga da se uradi :kafa:

@shmeksi pa da tako nešto ako ne i manje ... mislim složimo se da je kupovina tramvaja nerealna. neka kupe autobuse a dobri su i ovi švajcarski za početak(dok čitava mreža ne bude u normalnom stanju ).

nekA kupe autobuse oni su mnoogo hitniji i prevoze mnooogo više ljudi. to je jedino kako meni ima smisla postupiti svi parametri ukazuju na to :kafa:
 
^^^Е, ту грешиш. Аутобуси су у Београду бржи од трамваја само зато што имамо ретардиране саобраћајне "стручњаке". Свуда је нормално да трамвај има предност, да му се отварају семафори кад наиђе, а једино у БГ-у аутомобили имају предност у односу на трамваје. Јао какав су ужас направили у Савској са оним левим скретањем! Тамо ће да се гомилају аутомобили за лево, а трамвај који би иначе опуштено прошао право ће да чека узалудно!
Када се једном нађе неко паметан, па да трамвајима предност, стизаће на одредиште много брже и од аутобуса и од аутомобила, па ће их и већи број људи користити, и ето нама мање гужви у граду... :grand:
До тада, нема разлога да не инвестирамо у трамвајску инфраструктуру ;)
 
Pa možda u Savskoj postave senzor kao u bulevaru JNA?
 
Нема смисла постављати сензор, аутомобили користе трамвајску баштицу за скретање у лево... Трамвај неће моћи да прође док се њима не отвори семафор, и док сви они не прођу... А опет, ако неки трамвај стоји на семафору, аутомобили неће моћи у траку за лево, па ће опет да закрче улицу... Живо ме занима који је геније ово смислио...
 
Михаило":3jqqmwel je napisao(la):
Нема смисла постављати сензор, аутомобили користе трамвајску баштицу за скретање у лево... Трамвај неће моћи да прође док се њима не отвори семафор, и док сви они не прођу... А опет, ако неки трамвај стоји на семафору, аутомобили неће моћи у траку за лево, па ће опет да закрче улицу... Живо ме занима који је геније ово смислио...
Da, a sledeća genijalna situacija će biti ta da ako ima toliko vozila koja hoće da skrenu u levo a semafor za levo traje kraće nego što je dovoljno da svi oni skrenu, i opet ih uhvati crveno, tramvaj će biti uvek iza njih. :bash:
 
Ne slažem se da treba dati primat autobisima tj. primat ne treba da ima nijedan vid prevoza jer u svim segmentima treba još dosta vozila te je nepravedno neke delove grada koji imaju samo tramvajski prevoz zbog toga diskriminisati. No nisam o tome hteo da pišem, već o rekonstrukciji u Pariskoj i Tadeuša Košćuška. Nadam se da će i dalje biti kockice između tramvajskih šina na ovom potezu jer je to oduvek davalo šmek tom delu trase. Zna li neko da li planiraju tako da ostave ili će samo da tutnu asfalt kao i svuda po gradu?
 
shmeksi":1g2dfsy4 je napisao(la):
No nisam o tome hteo da pišem, već o rekonstrukciji u Pariskoj i Tadeuša Košćuška. Nadam se da će i dalje biti kockice između tramvajskih šina na ovom potezu jer je to oduvek davalo šmek tom delu trase. Zna li neko da li planiraju tako da ostave ili će samo da tutnu asfalt kao i svuda po gradu?
Trebalo bi da je zadrže. Tom bašticom prolaze isključivo tramvaji tako da nema razloga da je asfaltiraju, ali sad...ako budu išli istom logikom kao i do sada, na raznim poljima...
 
Da li je uopšte pominjana trasa linije 3, od gospodarske mehane do Kneževca. Koliko sam negde načuo, ona će u nekoj od fazi gradnje mosta preko Ade i/ili petlji za most i/ili nadvožnjak kod Careve Ćuprije biti zatvorena. Da li to znači kranje ukidanje 3ke kao linije? Bilo bi šteta, mada je stvarno pruga na tom delu u prilično lošem stanju, a iskorišćenost je minimalna. Pritom, proširenje Rakovičkog puta u tom delu bi baš značilo, pogotovo kad se završi most...
 
Pa mislim da je bila negde vest da će zbog radova na mostu od juna/jula krenuti sklanjanje šina sa trase trojke, ali nadam se da je to samo privremeno jer je to ubedljivo najlepša linija u gradu koja je doduše stvarno neiskorišćena trenutno, ali opet onaj potez kroz zelenu oazu je prelep.
 
Da, stvarno je prelepa linija... Možda bi imala više smisla kad bi kod Starog Košutnjaka ili ŽS Rakovica skrenula ka Miljakovcu
 
Mislim da pored Beovoza ta linija i nije toliko neophodna pogotovo sto ne prolazi kroz stambeno jezgro nego je prakticno izmedju naseljenog dela. Realno postoji autobus 37 koji regulise potez od okretnice u rakovici cisto da ne budu ljudi odseceni i naravno beovoz koji je sam po sebi slabo iskoriscen tako da je tramvaj tu skoro pa visak. Kada se bude zavrsio most preko ade a nadam se i tunel prema autokomandi prosirenje tog dela bi bilo izuzetno vazno. Mozda napraviti neku kombinovanu varijantu da preko sina ide i saobracaj sto bi bio ok kompromis mada pitanje je isplativosti ulaganja u tramvajsku infrastrukturu uopste na toj liniji tj tom pravcu.
 
Igor":2w9a86el je napisao(la):
Realno postoji autobus 37 koji regulise potez od okretnice u rakovici
Realno, autobusu 37 od okretnice u Kneževcu (gde okreće i 3) pa do Gospodarske mehane, gde se ponovo sastaju te dve linije treba najmanje 35-40 minuta, dok je za taj potez tramvaju potrebno najviše 12-15 min. Dosta ljudi iz tog kraja upravo iz tog razloga pre koriste liniju 3 nego 37.
 
I hajde, kad smo već kod svih tih govorkanja o rekonstruisanju šina, juče je bilo na gradskim vestima da će u oktobru početi premeštanje šina u Bulevaru od Vuka pa naviše na sredinu kolovoza.
 
Pitao sam za dužinu naših duplih kompozicija baš iz razloga da vidim da li je novi petodelni Citadis duži. Nije. Ako može Slavijom da prođe dupli ČKD, može i Citadis. A Crotram je pravljen specifično za Zagreb gde su sve linije ravne. Zato su ga u Helsinkiju i testirali na dve linije koje su ravne. Mi nemamo liniju koja ide samo po NBGD-u pa ni ne možemo da ga iskoristimo.

Autobus prevozi više putnika? Koji? Mogli bi da ih poredimo, ali samo ako misliš na trodelni autobus, međutim kolika je njemu brzina kada je maksimalno opterećen?

KT4 ima kapacitet od 26-38 sedenja i 83-105 stajanja, dakle maksimum 131 putnik ili u duploj varijanti 262. Ide 65 km/h. Dug je 18 m.
Crotram je dug 32 metra i prima 46+156 putnika. Max. brzina je 70km/h.
 
Trojka je otprilike beogradska prica kao i dvojka, bila bi velika steta da se ukida. Prvo, ako bi se 47 izmestila iz centra grada, stanovnici resnika bi mogli da koriste vise tramvaj, drugo, taj deo Beograda ce da se razvija, pogotovo ako uzmemo u obzir izmestanje industrije motora, o kojoj se prica. I konacno, postoji varijanta da se linija skrati samo do Topciderskog parka. To je veoma vazno za prevoz onih koji tu provode slobodno vreme, a i ponavljam, deo je beogradske price.

U stvari, ako ukinu trojku organizujemo protest!:D
 
@big vlada

autobusi imaju daleko najveći udeo u gradskom prevozu beograda. kratkoročno, tj za prvo vreme bolje je ulagati u buseve
jer se njima služi većina beograđana .da se tramvaji dovedu u optimalno funkcionisanje trebaće dosta, pa bi sa tim trebalo krenuti lagano a za to vreme obnavljati autobuski vozni park koji trenutno najviše znači gradu i tako povećavati efikasnost gradskog prevoza

koliko će vremena trebati za obnavljanje kompletne tramvajske infrastrukture?? to je glavno pitanje. naravno da bi svi mi voleli da ne dime autobusi po gradu već da se laganica vozimo na struju al dok se to ne desi (a opet ponavljam potrajaće) hajde da se bar olakša taj prelazni period komfornim autobusima :kk:

brojke o udelu prevoza su ti dostupne na netu pa pogledaj a i možeš i bez toga da proceniš koliko se ljudi voze tramvajima a koliko autobusima u bg ;)
 
Da li sam ja jedini koji primećuje da će se radovi na tramvajskoj mreži u Pariskoj i okolnim ulicama odvijati u sred održavanja Univerzijade!!!??? Deo grada koji je jedna od najvažnijih turističkih atrakcija će upravo u to vreme biti raskopan... da li neko razmišlja o tome???!!! SRAMOTA SRAMOTA SRAMOTA :bash:
 
Ma ti si nas BeograCki Bajaga!!
Dobro de, valjda nece blato onako turistima da ponude, pa iako se radi, nista strasno. U svetu se sve vreme nesto radi, pa je normalno da se i za velike dogadjaje isto tako radi. Beograd je svet, jel da?
Mene vise plasi da se turisti ne uplase od necistoce ili haosa u prevozu!
 
To i nije neko giga mega raskopavanje koje ce da napravi opsti haos...vec samo tramvajske bastice dok je saobracaj nezavistan od njih. Onde na prelazu iz Kneza ka Kalemegdanu ce lepo postaviti neki 'mostic' i gotovo...kao sto rece zhaba, ima puno vise stvari po citavom gradu koje ostavljaju negativan utisak nego eto ti radovi tu. Verovatno su vise mislili na gradjane posto ih leti dosta ide van grada pa su onda i manje guzve prilikom takvih radova.
 
Danas u 17h primopredaja 3 tramvaja u depou dorcol misli da ce istovar biti oko 14h u topcideru inace sad su na carini valjda na glavnoj z stanici :gobb:
 
Vrh