Šta je novo?

Tramvaji

jbt meni nije njasna ta kupovina novih tramvaja...pa šta i da kupe kuda će da se voze ??? kupiš nov tramvaj i onda ga voziš po nekim kanjonima i stenama oko šina kako to već danas izgleda svi znamo...s toga je moje iznenađenje na vest o kupovini tramvaja ogromno...rekonstruisati pa onda kupiti...znači opcija 3 tramvaji nisu proioritet :kafa: tim pre što učestvuju u prevozu znatno manje nego busevi. bolje bi bilo osavremeniti vozni park kupovinom novih autobusa a ne tremvaja.osim ako ne postoje neki terenski tramvaji ili neka kombinacija džipa i tramvaja :D a najidealnije bi bilo da oni lagano lebde iznad postojećih tramvajskih koridora :p moždau japanu proizvode nešto tako ...valjalo bi se raspitati, kad su većnavalili sa tom kupovinom...sve u svemu bzv inicijativa po mom skromnom mišljenju :cool:
 
Meni je tramvaj oduvek bio jedini način da se krećem po Beogradu, jedino kada baš idem negde gde tramvaj ne prolazi, sednem na bus ili trolu, ali sam veran svojoj prvoj ljubavi. :kafa:
 
:kk: Takođe.. Al nema ništa lepše nego zaspati u tramvaju (po mogućstvu kad padne mrak, mada ne mora), bolje je nego u podzemnoj.. :D
 
i još da dodam i stari taramvaji dobro funkcionišu na delovima gde su tramvajski koloseci dovedeni u red ...dakle rekonstruisati sve ili veliki deo tramvajskih koloseka pa onda razmišljati o i tada eventualnoj kupovini...do tada novi busevi...nego opet je neka kombinacija u igri garant oni nisu preduzeće koje loše posluje i sve bolje će dobijaju novac iz gradskog budžeta gsp lopine ništa ne verujem gsp u... voze krntije od buseva jbt bar buseve mogu da kupe đilas se hvali kad nabave tri nova čoveče...kakvi niskopodni autobusi??!! ima ih 5 u celom gradu pa invalid treba dačeka jedno 700 sati da mu se pojavi baš taj , više je starih rasklimanih harmonika ,klime ni u jednom busu aaa muka mi je od gspa...bar njima nije teško da uzmu na godine otplate pod najboljim uslovima kao jedno od najvažnijih gradskih preduzeća i odlika imidža jednog grada bahhhh stidite se gsp ggrrrrr kako se sve u ovom gradu radi naopako to je pesma :/
 
kameleon, pa u poslednjih nekoliko godina je rekonstruisano više od nekih 60% mreže, a sa radovima ove godine će to dostići nekih 70% mreže. Kakav je kvalitet tih radova stvarno ne znam, to može neko ko se razume u oblast da objasni (siniša na priemer)
 
vozim se tramvajem često i znam da mi ,recimo, na potezu od banovog brda do sajma toliko klopoće vilica da mislim da imam paradentozu ili osteoporozu kad stignem da dorćol. u požeškoj na pr ništa nije obnovljeno, pored hipodroma ništa ,dorćol ništa, 27 marta ništa, vuk ništa, bulebvar ništa, jel treba još nabrajati ???!!! ja ne znam gde su tih 60 70 % kako se to računa..jel ima neki pod zemljom ili živimo u paralelnim svetovima :p
 
pa sredili su ceo potez od okretnice u 44 bloku do mosta, koliko ja znam.

dalje se ne razumem.
 
Mogli biste malo i da čitate temu umesto samo da pišete. Jednu stranu iza vam piše kada će se rekonstruisati Požeška, Banovo Brdo-Sajam, itd itd... Tek su završili Bul. Ž. Mišića...

Inače, niskopodnih autobusa ima 100, što je na nekih 1000 autobusa u gradskom prevozu, 10%... i ja ih vidim vrlo često... da ih treba više - treba... ali nije da ih nema...:)
 
Inače, danas čitao u novinama da grad bazel je poslao još par onih duewaga Beogradu, i trebalo bi da stignu kroz 10ak dana, a inače planiraju da do 2012 kako sukcesivno valjda budu zamenjivali tramvaje da poklone Beogradu još 26 komada ;)...


hehe eto nabavke "novih" tramvaja koja je obećana ;)
 
Pa, ne znam. Kvalitet radova je solidan, nije lose, mada su meni jos misterija ona iskakanja u Nemanjinoj ulici. Izgleda da su koloseci blizu jedan drugome. Moja je najveca zamerka npr. u Milentija Popovica, pa i u Nemanjinoj sto su to bili samo remonti, ne i rekonstrukcije. I zamerka mi je sto ce Resavska ponovo biti i za automobile i za tramvaje. Smatram jako losim resenjem da sinski i automobilski saobracaj dele isti put. To isto vazi i ona deonica kod Savskog mosta. I jos jedna stvar sto se tice sina, trebali bi koristiti vinjol sine, jeftinije su i dugotrajnije. To vazi za deonice koje koriste baste.
Kazu da dolaze tri Be4/6 tramvaja, imace garazne brojeve 64x, a dolazi jos 18. E sad, gledajuci sajt 'tramclub basel' cini mi se da oni nemaju jos 18 istih modela, tako da je moguce da dodju i neki drugi :/
 
Još jedna stvar koja me nervira kod odluke grada je da kao volovi insistiraju na broju od 30 tramvaja za 40 miliona. Za to stvarno mogu da kupe samo krševe. Ja bih zasnivao kriterijum na broju putnika koje jedan tramvaj može da primi. Ako 20 Citadisa X04 može da primi 10.000 ljudi (petodelni, 500 putnika svaki) a 30 beloruskih krševa 7500 (pretpostavljam po 250 svaki, ovi naši češki su valjda 32+128, ispravite me) onda treba biti žešći debil (ili još žešće korumpiran) pa kupiti ove druge.

Petodelni tramvaj takođe znači da bi oslobodili sve duple kompozicije koje se sada koriste po gradu tako da bi dobili par tramvaja više u saobraćaju razdvajanjem tih sijamskih blizanaca.
 
tramvajdžije, kakvi su ovi Švajcarci? ja sam se vozio nekoliko puta njima, kada idem tramvajom, i meni su OK, barem su bolji od ČKD-a iste generacije.
 
Svajcarci su najbolji tramvaju u GSPu, definitivno. Bolji su od ovih remontovanih CKDa.

kameleon":31v9s1y2 je napisao(la):
bulebvar ništa,
Uradjena je pre koju godinu (mislim 1 ili 2, mozda i ranije, ne secam se tacno) rekonstrukcija celog poteza od Ustanicke do Cvetka, a i od Cvetka do Batutove su radili nesto, sad ne mogu ovako napamet da kazem da li su uradili ceo potez. Ali taj deo od Cvetka pa do okretnice su OK sredili, to je prakticno i traka za autobus (posto je na nivou ulice pre trotoara) sto pomaze i njihov (79, 46, 20) protok na ovom uskom delu bulevara, kola mogu da idu tom trakom samo pred raskrsnice radi skretanja, sto ponekad malo zakoci tramvaje ali zato pospesuje protok saobracaja. Sine su OK.

bigvlada":31v9s1y2 je napisao(la):
Još jedna stvar koja me nervira kod odluke grada je da kao volovi insistiraju na broju od 30 tramvaja za 40 miliona. Za to stvarno mogu da kupe samo krševe. Ja bih zasnivao kriterijum na broju putnika koje jedan tramvaj može da primi. Ako 20 Citadisa X04 može da primi 10.000 ljudi (petodelni, 500 putnika svaki) a 30 beloruskih krševa 7500 (pretpostavljam po 250 svaki, ovi naši češki su valjda 32+128, ispravite me) onda treba biti žešći debil (ili još žešće korumpiran) pa kupiti ove druge.

Petodelni tramvaj takođe znači da bi oslobodili sve duple kompozicije koje se sada koriste po gradu tako da bi dobili par tramvaja više u saobraćaju razdvajanjem tih sijamskih blizanaca.
Zar se ovde nije razvila cela diskusija oko toga da u Beogradu ne mozes da teras dugacke tramvaje zbog konfiguracije terena? (mada opet, ne znam kakve to veze ima s konfiguracijom terena, Cirih je sav zbrda-zdola pa ima dugacke petodelne niskopodne Cobra tramvaje). Doduse mogli bi bez problema da idu na liniji 7 (tu je vecina trase ravna) koja je inace i najopterecenija linija tramvaja i verovatno jedna od najopterecenijih linija GSPa uopste.

Siniša":31v9s1y2 je napisao(la):
I zamerka mi je sto ce Resavska ponovo biti i za automobile i za tramvaje. Smatram jako losim resenjem da sinski i automobilski saobracaj dele isti put. To isto vazi i ona deonica kod Savskog mosta.
Mislim da u Beogradu ne mozemo previse da biramo oko toga. Beogradu jednostavno fali alternativnih pravaca a javni prevoz nije dovoljno dobar da nadomesti u vecoj meri automobilski saobracaj. Pa cak i kada je u pitanju relativno mala ulica kao Resavska. A onda je tu i manjak parking prostora, pa pitanje gde ce stanari iz te ulice izmestiti svoje automobile, itd. Rekao bih da o zatvaranju beogradskih ulica za saobracaj nema nista dok se ne izgradi bar jedna linija metroa, ili u najmanjem slucaju dok se ne izgradi obilaznica i nesto tipa UMP/SMT i sl.
 
Steva":3nmoqbvy je napisao(la):
^^ potvrđeno je, sada sam malo prosurfovao i našao vest na nemačkom u bazelskim novinama
http://bazonline.ch/basel/stadt/Noch-mehr-BVBDraemmli-fuer-Belgrad/story/10542467

Inače to je u sklopu programa primopredaje švajcarskih tramvaja BGD-u koji će trajati do 2012, pošto su mi švajcarci sjajni mogu reći samo jedno - juhu!! :D
Пошто никад нисам имао додирне тачке са немачким језиком, јел можеш да кажеш у две реченице шта пише овде...:D

Овако када гледам као шпанско село видим:,,Flotte von 26 gleichen Fahrzeugen ergänzen, die 2001 bis 2004 im Rahmen des Projektes" што претпостављам да значи да је флота од 26 трамваја (па онда две речи), дошла од 2001 - 2004. у оквиру Рахмен пројекта...:D:D:D

А доле пише: ,,19 baugleiche Motorwagen werden bei der BVB voraussichtlich noch bis 2012" ...19 трамваја па онда неке другачије речи до 2012...:D

Дакле, шта ће доћи? :D

Допуна:
Било би одлично да довуку колико могу швајцарских трамваја + да купе квалитетније трамвајаје...

Био бих чак презаодовољан и када би са тих 40 милиона нпр. могли да велики део ових чешких трафика (или све) замене половним ремонтованим квалитетним трамвајима...
Не знам шта Немци, Французи итд раде са старим трамвајима и да ли им је исти распон шина?
 
:D

Dobro si razumeo dosada, rekli su da su okviru tog projekta (rahmen=okvir) doslo 26 bazelskih u bgd, a 19 drugih koji saobracaju ulicama Bazela ostati tu do 2012 gde ce posle da idu najverovatnije za BGD u sklopu projekta poklanjanja tramvaja. Inace u tekstu stoji jos da transport. odrzavanje i poducavanje za bazelske tramvaja u BGD finansira svajcarski sekretarijat za privredu. :vops:
 
Хвала!
Преводио сам ја и Реноово сервисно упутство, кад ми је требало нешто...француски речник пред себе и идемооо...само што је ту требало превести страну-две...то је била комедија, обзиром да су сви у кући имали руски и енглески...па, када се скупи гомила стручњака на малом месту...! :D:D:D
 
kameleon, priznajem da sam možda malo preterao sa porcentima, ali recimo da je do sada rekonstruisano 50% mreže i da će sa radovima ove godine to biti blizu 60%. Jel' može tako? :kafa:
 
JohnnyLee":215jwzmx je napisao(la):
tramvajdžije, kakvi su ovi Švajcarci? ja sam se vozio nekoliko puta njima, kada idem tramvajom, i meni su OK, barem su bolji od ČKD-a iste generacije.
Intresantno, putnici ga vole (ukljucujuci i mene), dok vozaci tramvaja ne.

hazard":215jwzmx je napisao(la):
Zar se ovde nije razvila cela diskusija oko toga da u Beogradu ne mozes da teras dugacke tramvaje zbog konfiguracije terena? (mada opet, ne znam kakve to veze ima s konfiguracijom terena, Cirih je sav zbrda-zdola pa ima dugacke petodelne niskopodne Cobra tramvaje). Doduse mogli bi bez problema da idu na liniji 7 (tu je vecina trase ravna) koja je inace i najopterecenija linija tramvaja i verovatno jedna od najopterecenijih linija GSPa uopste.
Zapravo, radi se o tome da Beograd ima kriticna cvorista poput Slavije i Pravnog fakulteta koja imaju slabu propusnu moc za duze tramvaje. Tu je bila i ona prica od pre 20 i kusur godina o kupovini CKD KT8-ica. Slavija bi se trebala pod hitno rekonstruisati. Bilo je nekih predloga da Slavija vise ne bude kruzni tok i da tramvaji mogu ici samo Nemanjina-Beogradska i Nemanjina-Bulevar JA, dok bi pravac Beogradska-Bulevar JA bio ukinut.
 
Siniša":1qa1nvmx je napisao(la):
Bilo je nekih predloga da Slavija vise ne bude kruzni tok i da tramvaji mogu ici samo Nemanjina-Beogradska i Nemanjina-Bulevar JA, dok bi pravac Beogradska-Bulevar JA bio ukinut.
Pa ne vidim šta se time dobija (mislim na ukidanje tog poteza), da ne pričam o tome što gledano sveukupno benefiti od toga nikako ne postoje da ne kažem da bi samo stvorilo još veće zagušenje na potezu bulevar oslobođenja-beogradska.

U stvari najkritičniji deo je sam prilaz/izlazak ka Slaviji iz ove dve ulice, dok je Nemanjina rešena koliko toliko.
 
Ne vidim da bi ukidanje pravca Beogradsk-Bulevar JA koristilo. Samo bi stetilo.

Ova vest o 19 novih "bazelaca" koji ce stici u BG do 2012 pesma je za moje usi. Nekoliko puta sam, pola u sali, pola u zbilji, predlagao da pisemo Svajcarcima da nam doniraju zelene tramvaje, jer je iskustvo sa ovima koji su do sada pristigli odlicno. Bez obzira sto su stariji od ceskih "katica", ovi tramvaji u Beograd stizu generalno remontovani i kao sto vidite, dostojanstveno i bez ozbiljnijih kvarova pice po gradu. Bice super kombinacija sa 30 novih vozila. Podsecace me na Milano.
 
Kad je vec tu neko postavio link o vesti iz bazelskih novina, ja malo citao pa nisao i na par komentara o tome sta svajcarci misle o poklanjanju tramvaja Beogradu. Moze biti zanimljivo :)

U originalu:

huber hans
06.05.2009, 15:31 Uhr
Kommentar melden

@Stocker: richtig lesen, bitte. Während die alten "Trämli" problemlos ihre Dienste tun, tun es die Neuen eben nicht. Altes und bewährtes weggeben und neues untaugliches kaufen, lieber Herr Stocker, besitzen sie Aktien von Siemens oder verdienen sie anderweitig an diesem Unsinn?

Jörg Stocker
05.05.2009, 21:20 Uhr
Kommentar melden

@huber hans: Leider denken sie ganz kurz, lieber Herr huber, der Unterhalt und die Reparaturen kosten um einiges mehr als ihnen lieb sein kann... So spart der Staat sogar für sie! Bitte einmal richtig nachdenken.

huber hans
05.05.2009, 06:50 Uhr
Kommentar melden

...und der Steuerzahler bezahlt die neuen und untauglichen Trämli. DANKE, dass sie meine Sachen verschenken!!!
i ukratko prevedeno....

prvi gospodin kaze da poreski obveznici placaju nove i ne tako dobre tramvaje koje grad kupuje i pri tom se ZAHVALJUJE se sto se njegove stvari tek tako poklanjaju.

na to sledi odgovor da treba malo bolje promisliti i znati da reparatura tih starih tramvaja kosta vise nego kupovina novih, hm...:rolleyes:
( zanimljivo )

i na kraju prvi gospodin replicira da dok stari tramvaji voze bez problema, novi i losi Siemnsovi se cesce kvare cime neko zardjuje dosta love. :laugh:

e sad, koliko su dobri ili koliko se kvare svajcarci, znate bolje vi koji se vozite njima cesce
 
Не знам да ли се кваре Швајцарци, вероватно само неко ко ради у гсп-у може да ти каже, али када се возим у том трамвају, уживам и гледам колико су квалитетни материјали коришћени за ентеријер...гледам нпр, на једном месту где се једна лајсна код стуба прозора откачила при крају, тачно се види како је неко тукао чекићем по њој, а успут је успео да закачи стуб између два прозора...да не улазим у то ко се тако бахато понашао...могу само да негађам на основу досадашњег искуства, али да не причам без доказа...:D...ту где је закачио чекићем окрњио се слој фарбе дебљине 5мм, а испод тога је још било фарбе...када сам се загледао видео сам да ту има гомилу слојева...дакле, беспрекорно одрђавање са честим фарбањем!!!
Обожавам оне са дрвеним седиштима где је седећи део искривљен тако да нижи део буде до наслона, па вам дупе упадне назад и кичма стоји фантастично...шипке за држање су алуминијумске...једноставно квалитетно направљено!!!

Не знам да ли сте приметили да на маси нових икарбусових аутобуса седишта стоје тако да су искривљена супротно од малопре наведеног, а пошто је глатка пластика, после сваког кочења или убрзавања, зависно од окренутости седишта морате ногама да се враћате у седиште јер једноставно клизите...а ако имате седиште испред себе, има места као за младог Кинеза, па се убише колена при сваком кочењу...разлика у комфору седења у односу на швајцарске трамваје је невероватна...
 
Taj predlog o ukidanju tramvajske veze se i meni ne svidja. To je cini mi se bila ideja arhitekte Mladjenovica u vezi njegovog uredjenja Slavije. Izgradnjom metro linije 2, pravac kroz Beogradsku vise ne bi bio potreban.
U vezi komentara sta svajcarci misle o poklanjanju, potpuno ih razumem. I ja bi se bunio. Bilo je negodovanja i kad je prva tura dolazila. A novi Simensovi Combino su veliko sranje.
 
Vrh