Pa ako su mislili na građane, zašto onda ne sređuju liniju po liniju već trasu po trasu... pa se desi da tek što se otvori neka linija nakon nekoliko meseci radova, ponovo zatvori jer rade drugu deonicu...P.a.u.L.i.":1fxzfdxs je napisao(la):To i nije neko giga mega raskopavanje koje ce da napravi opsti haos...vec samo tramvajske bastice dok je saobracaj nezavistan od njih. Onde na prelazu iz Kneza ka Kalemegdanu ce lepo postaviti neki 'mostic' i gotovo...kao sto rece zhaba, ima puno vise stvari po citavom gradu koje ostavljaju negativan utisak nego eto ti radovi tu. Verovatno su vise mislili na gradjane posto ih leti dosta ide van grada pa su onda i manje guzve prilikom takvih radova.
Neko je na jednom drugom forumu predlozio povezivanje Topciderske trase sa Vozdovackom, sto nije losa ideja. I ne samo to, trebalo bi graditi sto vise tangentualnih tramvajskih veza, pa i linija. Ne samo zbog novih linija, vec i u slucaju da dodje na jednoj deonici do kvara, tramvaji se putem tangentualnih veza mogu preusmeriti da idu drugim tokom. Sadasnjim stanjem ako, se npr. na Vozdovcu desi neki kvar citava deonica je blokirana.MindWind":3o6myonp je napisao(la):Da, stvarno je prelepa linija... Možda bi imala više smisla kad bi kod Starog Košutnjaka ili ŽS Rakovica skrenula ka Miljakovcu
Ovo pitanje za dužinu tramvaja me podsetilo izjave legendarnog Dušana Radovićabigvlada":1rmdhsvk je napisao(la):Pitao sam za dužinu naših duplih kompozicija baš iz razloga da vidim da li je novi petodelni Citadis duži. Nije.
Slazem se da nam trebaju tu solo tramvaji. Ona dva tramvaja ne saobracaju. T4 g.br. 1004 iz Hallea je zimi cak sluzio kao otpravnicka kucica, dok onaj iz Basela g.br. 456 niko nece da vozi jer ga bukvalno ne znaju. Inace, Basel ima i relativno novije solo tramvaje iz 80ih, mozda nam i neki od njih dodje od onih preostalih 18.Матеја Бељан":1nhtk3s3 je napisao(la):Beograd bi trebalo da nabavi desetak solo tramvaja, pre svega za linije 3, 11, 13. takodje ne bi bilo lose da to budu polovni tramvaji. jel saobracaju jos ona dva solo sto smo dobili?
Veza bi bila preko Lisicijeg potoka, odnosno Trosarina, Borska, Pere Velimirovica pa na topcidersku trasu. Mesta ima za nove dve trake, mozda bi bilo malo vise problema u ulici Pere Velimirovica, ali kako sam video preko google mapsa, moguce je uraditi cetiri trake, odnosno da tramvaj ide po sredini.shmeksi":1nhtk3s3 je napisao(la):Ako možeš na nekoj prostoj slici da objasniš kako povezati te dve trase Voždovac i Topčider?
Ideja kroz Varesku takodje nije losa. Ona bi bila duza od predloga kroz Pere Velimirovica, ali vise zalazi u naselja Kanarevo Brdo i Miljakovac i imala bi veci priliv putnika, samim time i opravdanija.jovanovm":1ennjjya je napisao(la):^^^^ To je sjajna ideja, nisam o tome razmišljao, ali ima dosta smisla. Druga mogućnost je iz Borske niz Varešku, jer tu sa jedne strane se nalazi samo parking AMSS i dvorište toplane, nema zgrada koje bi se morale rušiti u eventualnom proširenju ulice... jedino što bi se morao proširiti mostić preko Topčiderke, a postoji varijanta i da pređe pruga preko gypsy baraka, pa da ide na mali trmavajski mostić preko topčiderke i uključi se na trasu trojke...
Problem u P.V. (i jedini razlog zašto ta ulica nije u 4 trake) je činjenica da postoji jedna kuća sagrađena na uglu koja zalazi u ulicu toliko da u jednom delu ne mogu proći dva automobila već naizmenično prolazi saobraćaj. Kad bi se rešila ta kuća, sve ostalo bi bilo prilično jednostavno.
Kako mislis do MM Luga, mora da si nesto pogresno napisao?direktor":1ennjjya je napisao(la):To povezivanje je super negdje sam cuo i za kombinaciju povezivanje 3 i 12 stim sto bi se 12 produzila do mm luga.
To je otprilike i moja ideja, s obzirom da živim tu, a tu je i raskrsnica prevoza koji idu do Ustaničke, NBG, Slavije i dole do Železničke, znači sjajan hub.Siniša":2la7i93j je napisao(la):Ideja kroz Varesku takodje nije losa. Ona bi bila duza od predloga kroz Pere Velimirovica, ali vise zalazi u naselja Kanarevo Brdo i Miljakovac i imala bi veci priliv putnika, samim time i opravdanija.
Da.Kuca koju pominjes, da li je ona na raskrsnici sa ulicom Milana Blagojevica Spanca? Bar mi tako na googlu lici.
Slažem se, ali stvar je u tome što tu nema dovoljno prostora ni za dva automobila, a kamoli za kolosek i auto...U tom slucaju, ako idemo linijom manjeg otpora mogao bi se izgraditi povratni krak kroz ulicu Adzine livade, Borska i natrag ka Trosarini. Razmisljao sam i o ideji da kroz P.V. ide samo jedan kolosek u jednom smeru (ka Topcideru), dok bi se za drugi povratni kolosek trazila druga, po mogucnosti paralelna, ulica. Inace, trebalo bi razmisljati i o takvim prugama sa jednim kolosekom u jednom smeru, dok bi suprotan kolosek bio u nekoj paralelnoj obliznjoj ulici.
Baš tako.U svakom slucaju, gore pomenuta veza ne bi bila neki poseban problem za gradnju, nije dugacka, a znacila bi mnogo.
GSP je '85 je imao u planu da tramvaj ide citavom Ustanickom. Povezivanje Ustanicke i Trosarine je isto dobro, u V. Ilica ima mesta za koloseke, ali najveci problem bi bio Kruzni put od B. Jerkovica ka Trosarini.hazard":2n50yy1n je napisao(la):Kad smo vec kod MM Luga :lol: ima li smisla da tramvaj ide Ustanickom? Ustanickom delom idu trole, ostatak pokrivaju samo busevi. Ulica je vrlo prometna, siroka, a ima na sredini one bastice koje odvajaju trake suprotnih smerova. Ima li tu mesta da se provuku sine? Za pocetak bi mogla da se napravi trasa do okretnice trola i buseva u Ustanickoj, zatim do V. Ilica, a onda na kraju (mada ne znam koliko ima mesta za to posle raskrsnice sa V. Ilica, tu se suzava ulica dosta zar ne?) bi se spojila tramvajska pruga koja ide na Banjicu sa ovom na bulevaru.
Dobro mislis, izgradnjom metroa u sirem centru tramvaj se nece ukinuti, vec ce se preseliti na periferiju, kao i na sporedne pravce u sirem centru. I naravno, sto vise dati prednosti tramvaju, vise denivelisanih raskrsnica i onih na kojima bi signalizacija bila podesena u korist tramvaja.hazard":2n50yy1n je napisao(la):Btw mislim da se ovo povezivanje tramvajskih terminusa po perifernim pravcima dobro uklapa u buducu pricu u metrou (koji cemo, jednog dana, nadam se videti). Metro bi u dobrom delu potpuno zamenio tramvajsku mrezu u centru, i onda bi neki periferni pravci bili ukinuti jer bi se prekinula veza i tu bi morali da se uvedu trolejbusi ili busevi. A ovako bi tramvajska mreza ostala na periferiji. Samo sto je jako bitno da se odradi organizacija saobracaja kako treba, da se denivelise sto vise raskrsnica, da se da prednost tramvaju, inace trole koje mogu da promene traku i zaobilaze postaju efikasnije u saobracaju...