Šta je novo?

Tramvaji

P.a.u.L.i.":1fxzfdxs je napisao(la):
To i nije neko giga mega raskopavanje koje ce da napravi opsti haos...vec samo tramvajske bastice dok je saobracaj nezavistan od njih. Onde na prelazu iz Kneza ka Kalemegdanu ce lepo postaviti neki 'mostic' i gotovo...kao sto rece zhaba, ima puno vise stvari po citavom gradu koje ostavljaju negativan utisak nego eto ti radovi tu. Verovatno su vise mislili na gradjane posto ih leti dosta ide van grada pa su onda i manje guzve prilikom takvih radova.
Pa ako su mislili na građane, zašto onda ne sređuju liniju po liniju već trasu po trasu... pa se desi da tek što se otvori neka linija nakon nekoliko meseci radova, ponovo zatvori jer rade drugu deonicu...

Daleko od toga da kritikujem... podržavam obnovu, ali ipak treba imati i širu sliku u perspektivi..
 
Ako planiraju ukinuti troju, onda stvarno treba organizovati protest. Ali verujem da do toga nece da dodje. Linije 2, 3, 6 i 10 su najstarije tramvajske linije u Beogradu, sa vise manje skracenjima, izmenama i produzecima. Dvojka kakvu sada znamo potice iz 1928. kada je spojen krug kroz Beogradsku ulicu.
MindWind":3o6myonp je napisao(la):
Da, stvarno je prelepa linija... Možda bi imala više smisla kad bi kod Starog Košutnjaka ili ŽS Rakovica skrenula ka Miljakovcu
Neko je na jednom drugom forumu predlozio povezivanje Topciderske trase sa Vozdovackom, sto nije losa ideja. I ne samo to, trebalo bi graditi sto vise tangentualnih tramvajskih veza, pa i linija. Ne samo zbog novih linija, vec i u slucaju da dodje na jednoj deonici do kvara, tramvaji se putem tangentualnih veza mogu preusmeriti da idu drugim tokom. Sadasnjim stanjem ako, se npr. na Vozdovcu desi neki kvar citava deonica je blokirana.
 
Ako možeš na nekoj prostoj slici da objasniš kako povezati te dve trase Voždovac i Topčider?

@direktor
da li su tramvaji iz iste klase kao i prethodni švajcarci ili su niskopodni? sumnjam, ali ništa ne gubim da pitam :kafa:

p.s. nema veze sad sam video slike, nisu niskopodni. oh well :kafa:
 
Stigli tramvaji... Slike su od vlade sa railserbia.net foruma. Slikani 30.5. u Makišu..
DSC00439.jpg

DSC00440.jpg

http://railserbia.net/forum/viewtopic.php?p=92060#p92060
 
Beograd bi trebalo da nabavi desetak solo tramvaja, pre svega za linije 3, 11, 13. takodje ne bi bilo lose da to budu polovni tramvaji. jel saobracaju jos ona dva solo sto smo dobili?
 
Sav OTPAD sto Evropi nije potreban salje za Srbiju....mada je taj otpad bolji od ovog vec postojeceg po " Belom Gradu " :bash:
 
pa dobro nemoj baš tako ;) nije ovo otpad, realno tramvaji su u ok stanju... Sad je situacija još i bolja, sećaš li se 90tih one autobuse ;) sećam se jedne žute 73ke.. kao da te transportuju u zatvor, stvarno ja barem primećujem neko poboljšanje ;)
 
bigvlada":1rmdhsvk je napisao(la):
Pitao sam za dužinu naših duplih kompozicija baš iz razloga da vidim da li je novi petodelni Citadis duži. Nije.
Ovo pitanje za dužinu tramvaja me podsetilo izjave legendarnog Dušana Radovića

"Hoće li trojka, šestica i sedmica celog života tegliti svoje bračne drugove? Blago neženjama, tramvajima dvojki, devetki, desetki"
 
Матеја Бељан":1nhtk3s3 je napisao(la):
Beograd bi trebalo da nabavi desetak solo tramvaja, pre svega za linije 3, 11, 13. takodje ne bi bilo lose da to budu polovni tramvaji. jel saobracaju jos ona dva solo sto smo dobili?
Slazem se da nam trebaju tu solo tramvaji. Ona dva tramvaja ne saobracaju. T4 g.br. 1004 iz Hallea je zimi cak sluzio kao otpravnicka kucica, dok onaj iz Basela g.br. 456 niko nece da vozi jer ga bukvalno ne znaju. Inace, Basel ima i relativno novije solo tramvaje iz 80ih, mozda nam i neki od njih dodje od onih preostalih 18.
shmeksi":1nhtk3s3 je napisao(la):
Ako možeš na nekoj prostoj slici da objasniš kako povezati te dve trase Voždovac i Topčider?
Veza bi bila preko Lisicijeg potoka, odnosno Trosarina, Borska, Pere Velimirovica pa na topcidersku trasu. Mesta ima za nove dve trake, mozda bi bilo malo vise problema u ulici Pere Velimirovica, ali kako sam video preko google mapsa, moguce je uraditi cetiri trake, odnosno da tramvaj ide po sredini.
 
^^^^ To je sjajna ideja, nisam o tome razmišljao, ali ima dosta smisla. Druga mogućnost je iz Borske niz Varešku, jer tu sa jedne strane se nalazi samo parking AMSS i dvorište toplane, nema zgrada koje bi se morale rušiti u eventualnom proširenju ulice... jedino što bi se morao proširiti mostić preko Topčiderke, a postoji varijanta i da pređe pruga preko gypsy baraka, pa da ide na mali trmavajski mostić preko topčiderke i uključi se na trasu trojke...

Problem u P.V. (i jedini razlog zašto ta ulica nije u 4 trake) je činjenica da postoji jedna kuća sagrađena na uglu koja zalazi u ulicu toliko da u jednom delu ne mogu proći dva automobila već naizmenično prolazi saobraćaj. Kad bi se rešila ta kuća, sve ostalo bi bilo prilično jednostavno.
 
To povezivanje je super negdje sam cuo i za kombinaciju povezivanje 3 i 12 stim sto bi se 12 produzila do mm luga.Pocelo cupanje sina kod kalemegdana te sine su ladno stajale na zemlji ne na betonu pjesku i pragovima uopste mi nije jasno kako su izdrzale do sad .Kako sam cuo oko sina nece na kraju vratiti kaldrmu niti stampani beton sa sarama kaldrme nego asvalt mada je nezvanicno treba nesto preduzeti ako krenu stavljati asvalt .Ja sam za kaldrmu ili travu u krajnjem slucaju stampani beton sa otiskom kaldrme sto sper izgleda :cool:
 
pošto planiraju da na onaj most preko Ade stave dva koloseka, bilo bi dobro da to budu tramvajski koloseci, i time spoje Banovo brdo i NBG sa tramvajima, što bi olakšalo prevoz onim ljudima koji koriste bus za posao na Novaku
 
jovanovm":1ennjjya je napisao(la):
^^^^ To je sjajna ideja, nisam o tome razmišljao, ali ima dosta smisla. Druga mogućnost je iz Borske niz Varešku, jer tu sa jedne strane se nalazi samo parking AMSS i dvorište toplane, nema zgrada koje bi se morale rušiti u eventualnom proširenju ulice... jedino što bi se morao proširiti mostić preko Topčiderke, a postoji varijanta i da pređe pruga preko gypsy baraka, pa da ide na mali trmavajski mostić preko topčiderke i uključi se na trasu trojke...

Problem u P.V. (i jedini razlog zašto ta ulica nije u 4 trake) je činjenica da postoji jedna kuća sagrađena na uglu koja zalazi u ulicu toliko da u jednom delu ne mogu proći dva automobila već naizmenično prolazi saobraćaj. Kad bi se rešila ta kuća, sve ostalo bi bilo prilično jednostavno.
Ideja kroz Varesku takodje nije losa. Ona bi bila duza od predloga kroz Pere Velimirovica, ali vise zalazi u naselja Kanarevo Brdo i Miljakovac i imala bi veci priliv putnika, samim time i opravdanija.
Kuca koju pominjes, da li je ona na raskrsnici sa ulicom Milana Blagojevica Spanca? Bar mi tako na googlu lici. U tom slucaju, ako idemo linijom manjeg otpora mogao bi se izgraditi povratni krak kroz ulicu Adzine livade, Borska i natrag ka Trosarini. Razmisljao sam i o ideji da kroz P.V. ide samo jedan kolosek u jednom smeru (ka Topcideru), dok bi se za drugi povratni kolosek trazila druga, po mogucnosti paralelna, ulica. Inace, trebalo bi razmisljati i o takvim prugama sa jednim kolosekom u jednom smeru, dok bi suprotan kolosek bio u nekoj paralelnoj obliznjoj ulici.
U svakom slucaju, gore pomenuta veza ne bi bila neki poseban problem za gradnju, nije dugacka, a znacila bi mnogo.
direktor":1ennjjya je napisao(la):
To povezivanje je super negdje sam cuo i za kombinaciju povezivanje 3 i 12 stim sto bi se 12 produzila do mm luga.
Kako mislis do MM Luga, mora da si nesto pogresno napisao?
 
Kad smo vec kod MM Luga :lol: ima li smisla da tramvaj ide Ustanickom? Ustanickom delom idu trole, ostatak pokrivaju samo busevi. Ulica je vrlo prometna, siroka, a ima na sredini one bastice koje odvajaju trake suprotnih smerova. Ima li tu mesta da se provuku sine? Za pocetak bi mogla da se napravi trasa do okretnice trola i buseva u Ustanickoj, zatim do V. Ilica, a onda na kraju (mada ne znam koliko ima mesta za to posle raskrsnice sa V. Ilica, tu se suzava ulica dosta zar ne?) bi se spojila tramvajska pruga koja ide na Banjicu sa ovom na bulevaru.

Btw mislim da se ovo povezivanje tramvajskih terminusa po perifernim pravcima dobro uklapa u buducu pricu u metrou (koji cemo, jednog dana, nadam se videti). Metro bi u dobrom delu potpuno zamenio tramvajsku mrezu u centru, i onda bi neki periferni pravci bili ukinuti jer bi se prekinula veza i tu bi morali da se uvedu trolejbusi ili busevi. A ovako bi tramvajska mreza ostala na periferiji. Samo sto je jako bitno da se odradi organizacija saobracaja kako treba, da se denivelise sto vise raskrsnica, da se da prednost tramvaju, inace trole koje mogu da promene traku i zaobilaze postaju efikasnije u saobracaju...
 
Siniša":2la7i93j je napisao(la):
Ideja kroz Varesku takodje nije losa. Ona bi bila duza od predloga kroz Pere Velimirovica, ali vise zalazi u naselja Kanarevo Brdo i Miljakovac i imala bi veci priliv putnika, samim time i opravdanija.
To je otprilike i moja ideja, s obzirom da živim tu, a tu je i raskrsnica prevoza koji idu do Ustaničke, NBG, Slavije i dole do Železničke, znači sjajan hub.

Kuca koju pominjes, da li je ona na raskrsnici sa ulicom Milana Blagojevica Spanca? Bar mi tako na googlu lici.
Da.

U tom slucaju, ako idemo linijom manjeg otpora mogao bi se izgraditi povratni krak kroz ulicu Adzine livade, Borska i natrag ka Trosarini. Razmisljao sam i o ideji da kroz P.V. ide samo jedan kolosek u jednom smeru (ka Topcideru), dok bi se za drugi povratni kolosek trazila druga, po mogucnosti paralelna, ulica. Inace, trebalo bi razmisljati i o takvim prugama sa jednim kolosekom u jednom smeru, dok bi suprotan kolosek bio u nekoj paralelnoj obliznjoj ulici.
Slažem se, ali stvar je u tome što tu nema dovoljno prostora ni za dva automobila, a kamoli za kolosek i auto...

U svakom slucaju, gore pomenuta veza ne bi bila neki poseban problem za gradnju, nije dugacka, a znacila bi mnogo.
Baš tako.
 
hazard":2n50yy1n je napisao(la):
Kad smo vec kod MM Luga :lol: ima li smisla da tramvaj ide Ustanickom? Ustanickom delom idu trole, ostatak pokrivaju samo busevi. Ulica je vrlo prometna, siroka, a ima na sredini one bastice koje odvajaju trake suprotnih smerova. Ima li tu mesta da se provuku sine? Za pocetak bi mogla da se napravi trasa do okretnice trola i buseva u Ustanickoj, zatim do V. Ilica, a onda na kraju (mada ne znam koliko ima mesta za to posle raskrsnice sa V. Ilica, tu se suzava ulica dosta zar ne?) bi se spojila tramvajska pruga koja ide na Banjicu sa ovom na bulevaru.
GSP je '85 je imao u planu da tramvaj ide citavom Ustanickom. Povezivanje Ustanicke i Trosarine je isto dobro, u V. Ilica ima mesta za koloseke, ali najveci problem bi bio Kruzni put od B. Jerkovica ka Trosarini.

hazard":2n50yy1n je napisao(la):
Btw mislim da se ovo povezivanje tramvajskih terminusa po perifernim pravcima dobro uklapa u buducu pricu u metrou (koji cemo, jednog dana, nadam se videti). Metro bi u dobrom delu potpuno zamenio tramvajsku mrezu u centru, i onda bi neki periferni pravci bili ukinuti jer bi se prekinula veza i tu bi morali da se uvedu trolejbusi ili busevi. A ovako bi tramvajska mreza ostala na periferiji. Samo sto je jako bitno da se odradi organizacija saobracaja kako treba, da se denivelise sto vise raskrsnica, da se da prednost tramvaju, inace trole koje mogu da promene traku i zaobilaze postaju efikasnije u saobracaju...
Dobro mislis, izgradnjom metroa u sirem centru tramvaj se nece ukinuti, vec ce se preseliti na periferiju, kao i na sporedne pravce u sirem centru. I naravno, sto vise dati prednosti tramvaju, vise denivelisanih raskrsnica i onih na kojima bi signalizacija bila podesena u korist tramvaja.
 
Veliki problem sa tramvajima u Rakovici je sam teren, koji je užasno brdovit. Borska ulica, koja je centralna u tom delu i prolazi kroz Banjicu, Kanarevo Brdo i Miljakovac se toliko puta naglo penje i spušta da stvarno ne mogu da zamislim kako bi tramvaj mogao to da savlada. A da i ne pominjem zgusnutost svih građevina.

Nisam previše upoznat sa ulicama između Borske i Patrijarha Dimitrija (i Rakovičkog puta) i Pere Velimirovića, i gde bi tu mogle da se provuku šine. Bilo bi dobro kad bi bilo moguće da se šine provuku od okretnice na Banjici, pored TC Banjica pa nekako ispod brda da dođe do Tehnogasa na Kanarevom brdu, bez da se kopa neki tunel. Posle bi verovatno negde mogle da se provuku kroz naselje ispod Borske ulice do Rakovičkog puta ili Patrijarha Dimitrija, bez preteranih uspona...

Probaću da nacrtam ovo našta sam mislio... mada kad sam izložio svoju zamisao, jasno mi je da je ovo pre za deo "Beobuild radionica" :violina: :grand:
 
I ako nisam za tu ideju postoji mogucnost da se tramvaj provuce pored tehnogasa i onda ispod mostica koji vec postoji i koji opsluzuje tehnogas. Pomalo blesava ideja ali ne i neizvoljiva ali po meni ne bas opravdana
 
Mozda neko zna kako moze da se izracuna uspon sa neke mape preko neta? Ne cini mi se da je to nesto preterano u Borskoj (bar od Banjice do skretanja)...
 
Nagib je sigurno manji nego u Pariskoj, ne nešto preterano, ali je manji.

Ne znam nijedan sajt koji nudi tu mogućnost merenja uspona tj. procenta uspona.
 
Vrh