Šta je novo?

Tramvaji

Puna ovih dana i ja primetio. Prolazio sam vise puta dnevno, jedini put da sam video pretezno prazan tramvaj je bilo oko 5 ujutru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437547#p437547:6bjpzatd je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sub Mar 04, 2017 4:21 pm[/url]":6bjpzatd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437466#p437466:6bjpzatd je napisao(la):
Rkoda » 04 Mar 2017 12:15 am[/url]":6bjpzatd]Ova zemlja se bre raspada kakvo sirenje tramvajske mreze Srbija opljackana silovana urnisana do srzi iz dana u dan sve je gore neznam ni kako moze vise da propada,vi o prosirenju tramvajske mreze nemamo sta da jedemo bre .
Нико није спорио урушавање институција, криминалне приватизације, крађу јавних средстава, злоупотребе итд. Само, да ли треба да се препустимо таквом поретку, и не дозволимо себи бар мало конструктивног мишљења и разумних предлога? А трамвај јесте, јер у року од 4-7 година враћа уложена средства, и почиње да ствара профит кроз унапређено животно и просторно окружење. Једино што има ограничену примену, где треба, а где не треба. Рецимо, да нам и са неба падну две линије метро-а, и даље ће трамвај бити важан чак и у деловима града који имају метро, за део кретања који метро не покрива.

А везано за масовно кршење економских права појединаца, и урушавање привреде, ту треба бити неколико десетина хиљада људи на улицама, упорних са једноставном и јасном платформом циљева. Та тема није ни индиректно повезана са предлозима инвестиција у инфраструктуру. Једино што лоша привреда може скратити гуњ којим се покривамо.
JohnnyLee":6bjpzatd je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437007#p437007:6bjpzatd je napisao(la):
Karlo del Ponte » 01 Мар 2017, 20:50[/url]":6bjpzatd]Ако би хтели да кренемо у неку озбиљнију кампању ширења трамвајске мреже
твоје мишљење. даље ширење мреже, терминуси за двосмерне или једносмерне трамваје? мислим да, због све већег мањка простора, треба правити терминусе за двосмерне трамваје
Двосмерне трамваје треба везивати пре свега за нове линије, и то не све. Сагласан сам са тим да сваки нови трамвај треба бити двосмеран, и да треба планирати приликом реконструкција и градње нове инфраструктуре возила ширине 2500 милиметара, као у Братислави и Билбау.



E ja sam prvi za sirenje tramvajske mreze obozavam tramvaje i skoro svaki dan se vozim tramvajem i mislim da su neophodan lep i vrlo koristan vid prevoza,da se ja pitam ukinuo bi autobuse ceo gradski prevoz bi bili tramvaji trole i elektrobusevi,al ne ocekujem nista i znam da sa ovakvom vlascu i stanjem u drustvu nece nista ozbiljno korisno i dobro da se napravi.A i zemlja nam se velikom brzinom prazni i ljudi beze od 2000 godine pobleglo je vise od pola miliona ljudi sto je strasno ja msm da nemozemo sad da razmisljamo o prosirenju tramvajske mreze i slicnim stvarima jer ovde je obaveza svakog coveka da se bori protiv ovog sistema da siri pricu i da se bori za normalno drustvo jer bez oslobadjanja od domacih dusmana kojih je previse i koji su sve zazueli nema ama bas nikakvog boljitka u drzavi ili bilo kog korisnog i potrebnog projekta kao npr prosirenje tramvajske mreze.Znaci mozemo samo da vodimo ovde neke prazne price jer se nista nece desiti dok se ne rese glavni problemi ove drzave jer smo duboko okupirano robovsko drustvo ispranih mozgova,kad to resimo e onda mozemo da se bavimo stvarima kao sto je npr prosirenje tramvajske mreze ako ne uradimo nesto uskoro nema nas a blejimo ko ovce pred klanje,nadam se da ce se uskoro nesto desiti !
 
Da se ja pitam bre napravio bi metro od tramvaja ko npr u Dortmundu sto ima i tako nekim gradovim tramvajski metro to bi po meni za Beograd bilo idealno resenje al u ovakmo stanju u zemlji od toga nema ama bas nista .
 
наравно да имају. они то праве типски, само не стављају комплетну кабину
 
цео текст је за без коментара. просто ми је невероватно да је Матеја могао да напише овакве баљезгарије
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437663#p437663:ex5csmb1 je napisao(la):
Rkoda » 05 Mar 2017 02:55 pm[/url]":ex5csmb1]Da se ja pitam bre napravio bi metro od tramvaja ko npr u Dortmundu sto ima i tako nekim gradovim tramvajski metro to bi po meni za Beograd bilo idealno resenje al u ovakmo stanju u zemlji od toga nema ama bas nista .
То и јесте са економског аспекта најрационалније решење:
1) Мања појединачна инвестиција у једној слабој економији.
2) Решење које, ако смањи у току путовања, на пример 5 минута проведених у возилу, заиста смањи цело време путовања због непостојања времена преседања.
3) На самом почетку инвестирања, изостанак улагања у нову врсту возног парка и нови депо. Буквално се капацитет може повећати набавком више половних возила трамвајског типа.
4) Кратак рок до остваривања првих ефеката инвестиције, 2-4 године. У економском смислу, време чекања од инвестирања до коришћења је заробљени новац. У том случају, када се крене са још 2 километра подземног трамваја, већ се остварују позитивни ефекти прва два километра.
5) Могућност уласка у посао са не тако јаком домаћом грађевинском оперативом.

Међутим, маса људи је на овом, другим форумима, преко новина, ово назвала ултимативним злом. Односно, у јавности нису популарна решења "Покриј се колики ти је гуњ". Тако ћемо за коју годину имати половину мреже аутопутева на којој нема довољно возила да правда инвестицију, супер-хипер модерну пругу само између два највећа града, док ће сви остали јахати свиње, ако и то имају, 4 аеродрома, од којих неко озбиљно пословање има 1,5, нове индустријске зоне без индустријских колосека... И вероватно једно градилиште метро-а заустављено на пола градње, у тренутку банкрота.
 
Tramvajisu u zastoju na novom beogradu kod kineza...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kad sam već postavio plan u temi o metrou, red je da postavim plan kako je GSP 1985 zamišljao za 1990 tramvajsku mrežu plus da ponovim plan iz teme metro.

1z23ka0.jpg


hrbwq1.jpg


Izvinjavam se na lošim slikama, slikao sam mobilnim. Crko mi skener.
 
Slike su iz jednog GSP-ovog izdanja iz 1985. To sam skenirao pre više od 10 godina u Narodnoj biblioteci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440051#p440051:26cpbber je napisao(la):
Siniša » 15 Mar 2017 10:53 am[/url]":26cpbber]
hrbwq1.jpg
Знам да очекују многи од мене коментар, па хајде редом.
1) Аутокоманда - Прокоп - Сајам: Одлично, то смо више пута на форуму спомињали, али није уцртано испрекиданом линијом, а најмање четвртина те везе би морала подземно. Једна од старијих скица са делом у тунелу, настала још 1970-тих, била је реалнија. Деоница није јефтина.
2) Ташмајдан-Теразије-Бранкова-Блок 45: У случају проблема за затварање пуне финасијске конструкције за метро, добра преметро траса. Остаје загонетка, зашто нису ни почели то да граде, пре 1987. када су обустављена улагања, ако су планирали отварање чак два тунела 1990.
3) Траса за центар Земуна преко Михајла Пупина: Ако се не планирају денивелисани пролази кроз прометне раскрснице (које су многи овде називали подругљиво ролер костер), онда је то овде било могуће изградити за не превелике паре и у кратком року. Наравно, свака денивелација даје нову вредност систему. Исто питање као за претходно.
4) Пруга за Вишњицу: Слично као Раковица, ту су биле на хиљаде радних места, и могло је само тим правдати градњу. Друго зашто је тада пруга била важна је због депо-а. Да ли је тај план за 1990-ту био и тада преамбициозан? У грађевинском смислу једноставна деоница јефтина за градњу.
5) Трамвајски тунел - Ботаничка башта-Економски факултет: Ни то није много спорно, можда једино у смислу компликација у грађевинском смислу које су зауставиле градњу тунела још пре другог светског рата, али је смисленост постојања тунела за јавни градски шински саобраћај одавно била неупитна.
6) Трамвај кроз Устаничку: Ја сам то предлагао независно у односу на ову студију. И тада се то планирало, што је добро. Премда су потребни скупи објекти код саме Аутокоманде.
7) Мали мокри луг: За то су одавно вршене припреме, грађани уз Смедеревац знају да ће да их руше, само не знају када?
8) Омладинских бригада: Јесте, ово интензиван ток, али није нужно трамвај водити тачно друмском магистралом Омладинских бригада. Ту би трамвај био жртва аутомобилског зеленог таласа, а на месту укрштања са пругом, аутопутем и код Општине НБГ би имали или скупа или неповољна решења. Боље је одмах трасу усмерити Булеваром уметности.
9) Мост преко Аде: И сада је "само што није готово" и има смисла таква веза.
10) Земун Горњи град: Пријатно сам изненађен оваквим планом, само је питање финансирања толико дуге подземне деонице. Мислим да би на том делу од Његошеве у Земуну до Кинеског моста требало размотрити један потпуно другачији развој на ободу лесне заравни, коју Дунав константно подкопава. То би била обалоутврда, на коју би се надовезивао терасасасти развој урбаних садржаја, што би могла бити вишеструко исплатива инвестиција. Ту је могуће применити два концепта, или Цара Душана наменити првенствено за јавни саобраћај, а ближе обали направити главну двосмерну друмску саобраћајницу, или обрнуто, при чему би трамвај морао ићи на нивоу горње ивице лесне заравни због приступа насељима.
11) Трамвај Првомајском за Алтину: Мислим да је чак и у то време тај план био нереалан. Ја сам сам сугерисао везу центра Земуна трамвајем са Железничком станицом Земун правцем некадашње пруге по ободу територија општина Нови Београд и Земун.
12) Трамвај за Бежанију: Очекивао би се преко Општине Нови Београд. Са Милутина Миланковића се не добија предност физичког скраћења трасе од Круга двојке ка удаљеном насељу, а важна је веза са локално важним садржајима. Ја сам ту предлагао затварање трамвајског круга тек код Блока 45, не код Гандијеве, за везу Бежаније са другим важним локацијама у локалу, поред свега Домом здравља. Цела Јурија гагарина је линеарни центар, и са те стране има везе са везом да нека линија дуж Јурија Гагарина заломи код Блока 45 ка Бежанији.
13) Тунелска деоница Ветеринарски факултет-Калемегдан: Није лоше, само што у првим фазама не би било прекопотребно. На том правцу има погодног уличног простора за надземну трасу.
14) Трамвај у Здравка Челара: Онда би нарушили погодну алтернативу Кнеза Милоша, и важан друмски коридор. Морамо правити избор или или, или ћемо имати погодан коридор за јавни превоз и урбане садржаје, или магистрални аутомобилски правац. Врло је лоша комбинација тога у Булевару КА. А примери боље праксе су градска Војводе Степе и магистрала Булевар ослобођења, те градска Пожешка и магистрала Лазаревачки друм. Овде би требале бити градска Рузвелтова, и магистрала Старине Новака и Здравка Челара. Са обзиром на веће критично оптерећење север-југ него истоко-запад, оправдано је укопати трамвај од Славије до Поштанске штедионице.
15) Трамвај за Кумодраж: Овде почињу већи нонсенси. Дакле, правити две паралелне пруге на тако кратком одстојању, не прави се мултифункционална мрежа, него мрежа приградског карактера за спаваонице, без погодних веза између насеља у локалу. Са те стране је супериорнији предлог Удружења љубитеља железнице са одвајањем трамваја за Кумодраж са Трошарине. Једино би у даљој будућности могао бити уведен брзи шински превоз долином Кумодрашког потока од Душановца до Јерковића, али тамо где су већ уцртали метро.
16) Јелезовац: Мислим да је и тада, као и сада, вођење Авалским друмом било без смисла. Уколико се планирају предграђа између Јајинаца и Миљаковца, онда је погодније трамвај продужити од Бањице у долину између ова два насеља. Та веза има свој пуни смисао само ако је брза (стајалишта на скоро километар), и ако иде скроз до обилазнице. И, ако се једном ос линија веже за Раковичку пругу.
17)Миријево: Чему то вишедеценијско потенцирање кружења до Миријева као киша око Крагујевца? Лепо, 400 метара трамвајски тунел код Радио индустрије, и ето на Булевару, најкраћом и најпрактичнијом везом.
18) Стари Железник: Чему ово, када иде уз зону забрањене градње, са ређом насељеношћу? Да су терали неку регионалну брзу лаку железницу до Обреновца, или макар до Умке под условом градње већих предграђа тамо, имало би смисла. Сама Ада има смисла, и за оних пар месеци у години потпуно би правдала функцију. И ван сезоне би била погодна линија за парк енд рајд.
19) Нови железник и Лабудово брдо: Овде праве конфузију за све паре. Има смисла приближавање самим насељима Скојевском насељу, Цераку, Видиковцу, које је и данас могуће, а за Нови Железник кретање Трговачком са оштрим преламањем ка Цераку код Церак Винограда.
20) Источна обилазница? Чудно да је никада нису планирали, а има смисла градити је у оквиру СМТ-Спољна магистрална тангента.

Везано за сам метро, збуњује ме градња два паралелна дуга тунела између Хиподрома и Ташмајдана, у једном плану са мотом: "покриј се колики ти је гуњ". Ту ипак план са једном издвојеном трасом која качи и Прокоп, и Сајам, и Славију има највећу употребну вредност. И чуди ме да у том неком њиховом "једног дана метро-у" нису предвидели директно спајање са већ пробијеним трамвајским тунелима, нити гранања на периферији.
 
слажем се са овим за Кумодраж. апсолутно непотребна траса. нарочито што је Кумодрашка уска улица, са трамвајима би тек био хаос. овако, кроз Војводе Степе па на Трошарини одвајање
 
Tramvaji su idealni za Novi Beograd i delove grada koji su ravni ili dovoljno prostrani za njih. Gurati tramvaje po starim, zakrčenim i brdovitim ulicama starog Beograda je suluda praksa koja se nažalost sprovodi već nekoliko decenija, posebno od 1982. i onog blesavog projekta ''Tramvajem u 21. vek''.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440546#p440546:2bwc31r2 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Mar 2017, 11:30[/url]":2bwc31r2]Tramvaji su idealni za Novi Beograd i delove grada koji su ravni ili dovoljno prostrani za njih. Gurati tramvaje po starim, zakrčenim i brdovitim ulicama starog Beograda je suluda praksa koja se nažalost sprovodi već nekoliko decenija, posebno od 1982. i onog blesavog projekta ''Tramvajem u 21. vek''.
Ako nisi toliko upućen, "Tramvajem u 21. vek" je upravo i dovelo tramvaje na Novi Beograd :D
U starom delu grada su od 1892.
Ali da su skloni da zakrče centar, to stoji.
 
Znam, samo što je taj projekat ''Tramvajem u 21. vek'' čedo pojedinaca koji su radi ličnih interesa opstruirali izgradnju metroa. Da stvar bude gora, među njima je bilo i saobraćajnih ''stručnjaka'' čiji učenjaci i dan danas predaju na SF i propagiraju iste te lude ideje.

A i to što su doveli na NBG je vidim baš zaživelo. Svi koje znam da žive u Blokovima uvek radije čekaju 95 i presedaju kod Hajata nego da se klackaju sto godina. Ništa bolje nije ni na potezu Slavija - Banjica. Uvek sam radije čekao 33 nego te klackajuće mrcine.

Tramvajsku mrežu na NBG treba obnoviti i proširiti. U starom delu grada ostaviti 2, 3 i potez Bulevar. Ove ostale što se pentraju po brdima i tesnim ulicama treba dići i premestiti na NBG. Samo što su za to male šanse jer već smišljaju kako da 12 i 13 produže do Ceraka. Sve će da smandrljaju, samo da ne izgrade metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440551#p440551:36ei07uf je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Mar 2017 11:53 am[/url]":36ei07uf]
A i to što su doveli na NBG je vidim baš zaživelo. Svi koje znam da žive u Blokovima uvek radije čekaju 95 i presedaju kod Hajata nego da se klackaju sto godina. Ništa bolje nije ni na potezu Slavija - Banjica. Uvek sam radije čekao 33 nego te klackajuće mrcine.

Трамвај на Новом Београду не функционише добро услед глупости која доминира предузећем што њиме управља, али ја се убих објашњавајући свим људима попут тих које помињеш изнад да, ипак - греше.

95 је, наиме, због гужви поприлично спора линија и уопште не стигне брже до Хајата од трамваја (у супротном смеру, стигне и знатно брже од трамваја, углавном због раскрснице код бувљака). 95, уз то, иде директно у центар, с те стране је атрактивнија линија, а знамо колико Београђани не воле да преседају. Због преоптерећености, међутим, ја избегавам 95 кад год могу - то је линија која ме највише подсећа на "старе, добре деведесете". Трамвај је једно 40 пута комформији од 95-ице, а и то је, ваљда, неки квалитет.
 
Da podržim Pantografa: prođoh devetkom pre neki dan trasom niz Vojvode Stepe. Nema tu poređenja sa busevima. Neuporedivo udobniji je tramvaj. A čini mi se i brži.

Edit: A i estetski ugođaj je bolji sa novim stanicama i onim semaforima što najavljuju dolaske.
 
Трамвај у Војводе Степе је сад заиста - цивилизација. Чак су и семафори добро подешени. Возио сам се и њиме и колима, упоређивао, и већи део улице трамвај прелази једнако брзо као аутомобил. Са мало знања, труда и новца, новобеоградска пруга може исто тако да функционише.
 
Vrh