Šta je novo?

Tramvaji

Nema šanse da su brži tramvaji. Jeste da sad imaju svoje baštice ali zato ima par semafora gde ih (po propisu) blokiraju automobili koji čekaju skretanje, dok autobusi u susednoj saobraćajnoj traci prolaze pored njih i pretiču ih. Jedino ako su podešavali semafore u poslednjih par meseci pa sam ja nešto propustio. Ali ranije, čak i posle rekonstrukcije, uvek su se vukli i zastajkivali a pored njih proleće 33.
A i generalno su im brzine manje nego kod autobusa, bilo uzbrdo bilo nizbrdo. Jedina prednost jeste taj komfor, al to je zato što autobus ima 2 ili 3 puta manji kapacitet, pa u tramvaju uvek ima mesta za sedenje.

Tramvaji nadoknade to vreme kad se kreću onom deonicom između kružnog toka AK i Veterinarskog fakulteta. Al samo kad je zastoj na AK.
Sve u svemu, to teranje tramvaja od Slavije do Banjice mi je uvek bila jedna velika glupost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440583#p440583:32rb1hmg je napisao(la):
DzonTravolta » Pet Mar 17, 2017 1:42 pm[/url]":32rb1hmg]Da podržim Pantografa: prođoh devetkom pre neki dan trasom niz Vojvode Stepe. Nema tu poređenja sa busevima. Neuporedivo udobniji je tramvaj. A čini mi se i brži.

Edit: A i estetski ugođaj je bolji sa novim stanicama i onim semaforima što najavljuju dolaske.

Јесу ли напокон продарили сви дисплеји за најаву долазећих возила? Последњи пут када сам био тамо радило их је око половина, међутим и ти који су радили су приказивали информације за само једно или два возила. Један је чак био и разбијен.
 
Kada bi neko radio monitoring kako mnogi vozači voze te autobuse (ubrzanja, brzina, intenzitet kočenja, brzina u skretanju - to jest bočna ubrzanja...), a doveo funkcionisanje tramvaja na normalan nivo, autobusi ne bi bili brži.
 
Vožnja tramvaja ulicom sa pešacima koji izleću ,sa puno haotičnog saobraćaja je kao vožnja automobila bez kočnica.
Zato su tramvaji spori, usporeni maksimalno.
Na par deonica gde nema pešaka ni ukrštanja sa saobraćajem imaju solidnu brzinu.
 
Nije sve u brzini. Sasvim je normalno da tramvaji voze brzinom 20km/h ili cak sporije. Zato se tramvaji koriste u centralnim gradskim zonama gdje imaju stajalista na svakih 200-300m i gdje su i pored svoje brzine veoma korisni i konkurentni drugim vidovima saobracaja.
 
Једно моје размишљање по питању убрзања трамваја- семафор код Ушћа, где трамваји беспотребно чекају сигнач да скрену десно према Старом сајмишту и ако немају никакво укрштање са другим.видовима саобраћаја. Само треба забранити ту траку за десно скретање другим возилима осим ЈГП. Сигуран сам да би се тако смањила гужва и аутобусима 35, 27е, 68 и 95 као и електробусима који стају испред Хајата када би трамваји ако нема аутобуса испред њих одмах скренули.
 
Ili ja ne vidim i ne sećam se dobro, ali tu nema semafora za "skretanje" desno. Mahom čekaju da prođu pešaci.
 
za profu najveceg ljubitelja slika na forumu :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440893#p440893:f9i7crin je napisao(la):
RioBL » 18 Mar 2017 07:49 pm[/url]":f9i7crin]Nije sve u brzini. Sasvim je normalno da tramvaji voze brzinom 20km/h ili cak sporije. Zato se tramvaji koriste u centralnim gradskim zonama gdje imaju stajalista na svakih 200-300m i gdje su i pored svoje brzine veoma korisni i konkurentni drugim vidovima saobracaja.

A daj Rio nemoj vise molim te...

Nama je tramvaj potreban kao vid prevoza, a ne kao turisticka voznja kojom ce posetioci razgledati grad.... :!:

cuj molim te, ``sasvim je normalno da tramvaji voze 20 pa cak i sporije...``
:bash:
 
Rio brate o cemu ti pricas pa ljudi koriste tramvaj i kada idu na posao sta treba 2 sata da se krene ranije jer zaboga tramvaj i treba da ide sporo.Nemoj molim te
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440988#p440988:33dbm0ad je napisao(la):
Дошљак » Ned Mar 19, 2017 11:55 am[/url]":33dbm0ad]Једно моје размишљање по питању убрзања трамваја- семафор код Ушћа, где трамваји беспотребно чекају сигнач да скрену десно према Старом сајмишту и ако немају никакво укрштање са другим.видовима саобраћаја. Само треба забранити ту траку за десно скретање другим возилима осим ЈГП.
Ја мислим да би то парче требало да буде жута трака. Чак ми се чини да је некада и била, да ли се неко сећа тога?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441068#p441068:312cvbxt je napisao(la):
laki72 » Sun Mar 19, 2017 6:13 pm[/url]":312cvbxt]
cuj molim te, ``sasvim je normalno da tramvaji voze 20 pa cak i sporije...``
:bash:

dare":312cvbxt je napisao(la):
Rio brate o cemu ti pricas pa ljudi koriste tramvaj i kada idu na posao sta treba 2 sata da se krene ranije jer zaboga tramvaj i treba da ide sporo.Nemoj molim te

Za obojicu imam isti odgovor. Ako hocete da se krecete po centru grada brze od 20km/h idite metroom. Moze?
 
Bukira":2hg8r0v7 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440988#p440988 je napisao(la):
Дошљак » Ned Mar 19, 2017 11:55 am[/url]":2hg8r0v7]Једно моје размишљање по питању убрзања трамваја- семафор код Ушћа, где трамваји беспотребно чекају сигнач...
Ја мислим да би то парче требало да буде жута трака. Чак ми се чини да је некада и била, да ли се неко сећа тога?

Прво поздрав свима на овом форуму.
Друго, жута трака на том месту би била идеално решење, можда чак још од оног скретања из оне мале уличице поред улаза у Хајат.

Иначе и ја би реко да тамо нема семафора за трамвај, већ трамваји буду заблокирани од аутомобила који чекају скретање удесно.

Узгред та раскрсница је једно од луђих места на НБГДу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=440551#p440551:1g1glvjw je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Mar 2017 11:53 am[/url]":1g1glvjw]Znam, samo što je taj projekat ''Tramvajem u 21. vek'' čedo pojedinaca koji su radi ličnih interesa opstruirali izgradnju metroa. Da stvar bude gora, među njima je bilo i saobraćajnih ''stručnjaka'' čiji učenjaci i dan danas predaju na SF i propagiraju iste te lude ideje.

A ja znam samo da si te gluposti procitao od Branislava Jovina, koji svakih nedelju dana plasira svoje otvoreno pismo u neke novine, i pljuje tramvaje i profesore saobracajnog...

Tramvaji sigurno nisu opstruirali gradnju metroa. I ta dva sistema prevoza nisu suprotstavljena nego se svuda u svetu dopunjuju. I Budimpesta i Prag i Bec iako imaju odlican metro imaju daleko guscu tramvajsku mrezu..

Ništa bolje nije ni na potezu Slavija - Banjica. Uvek sam radije čekao 33 nego te klackajuće mrcine.

E pa ja na primer nisam, a ni vecina stanovnika tog poteza... Plus sto 33 ide u Kumodraz i ne skrece ka Banjici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441075#p441075:3s89wfta je napisao(la):
RioBL » 19 Mar 2017 06:50 pm[/url]":3s89wfta]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441068#p441068:3s89wfta je napisao(la):
laki72 » Sun Mar 19, 2017 6:13 pm[/url]":3s89wfta]
cuj molim te, ``sasvim je normalno da tramvaji voze 20 pa cak i sporije...``
:bash:

dare":3s89wfta je napisao(la):
Rio brate o cemu ti pricas pa ljudi koriste tramvaj i kada idu na posao sta treba 2 sata da se krene ranije jer zaboga tramvaj i treba da ide sporo.Nemoj molim te

Za obojicu imam isti odgovor. Ako hocete da se krecete po centru grada brze od 20km/h idite metroom. Moze?

Genijalac, a?
A ti kada budes hteo da se kreces 20km/h trci , nemoj da ulazis u tramvaj :lool:

a da se uozbiljimo, ili nastavljamo sa `mudrostima` ? :grand:
 
Имате право за раскрсницу, данас сам прошао туда. Нема смеафора за трамвај у том смеру, али је трака за престројавање и за аутомобиле. Опет постоји условно десно али мислим да у шпицу често колона ка Бранковом мосту блокира све на раскрсници па и кола која се ту престроје не могу даље и блокирају трамвај. Да је ту само жута трака онда би аутобуси лако скренули у жуту траку ка Бранковом мосту и трамвај би могао да прође без застоја због кола.
 
Sad nešto gledam taj potez na Google , pa me interesuje šta bi bilo efikasnije , da se stavi da bude žuta traka ili da se stavi da strelica bude žuta , kao što je slučaj na uglu Kneza Miloša i Nemanjine , u smeru ka Beograđanci. Ustvari , bolji primer je skretanje iz Takovske u Svetogorsku iz pravca Skupštine.
 
Како би та раскрсница продисала кад би се призвали памети и коначно оживели онај прастари пројекат, повезивања улице Владимира Поповића и Бул. Николе Тесле.
Али то је пројекат за неку другу тему овде на форуму.
Само да је нађем :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441084#p441084:2c69b0g0 je napisao(la):
laki72 » Sun Mar 19, 2017 7:06 pm[/url]":2c69b0g0]
Genijalac, a?
A ti kada budes hteo da se kreces 20km/h trci , nemoj da ulazis u tramvaj :lool:

Ja mislim Laki da ti mene nisi najbolje razumio.
Nemam podatke za Beograd, ali evo citat iz jedne studije koja je radjena u Zagrebu:

...Prosječna brzina vožnje ZETovih vozila, izražena kao omjer ostvarenih kilometara vozila i sati rada vozila iznosila je 17.75 km/h. Prosječna brzina tramvajskih vozila iznosila je 14.97 km/h što je posljedica usporenog prometa zbog građevinskih radova na pruzi, sve veće neprohodnosti kroz grad i nepostojanje propuštanja tramvaja na semaforima. Prosječna brzina autobusa iznosila je 20.53 km/h.

Ja znam da se 20km/h cini kao malo ali takva je realnost sa tramvajima i to u situaciji kad sve funkcionise "kao podmazano".
Da bi se tramvaj ubrzao sa 20 na recimo, 30km/h potrebno je najcesce uloziti ogromna sredstva u infrastrukturne promjene. Tolika, da se najcesce to ni ne radi vec se uvodi metro. A i onda, kad se uvede metro, mozda bi te iznenadilo da prosjecna brzina metro vozova cesto iznosi 50-60km/h.

Zato kazem da nije sve u brzini. Svako prevozno sredstvo ima svoje prednosti i nedostatke pa tako i tramvaj a ni biciklizam i pjesacenje nisu za odbaciti :wink:
 
Mi smo maltene 75% tramvajske mreže rekonstruisali , tako da sa te strane uslovi postoje ...
A što se tiče brzine , ima dosta ljudi kojima je to bitna stavka. Ako znam da negde moram da stignem u određeno vreme , uvek koristim najbržu varijantu , bez obzira dal to bio duži put ili sa više presedanja ... Tamo gde je tramvaj brža opcija , koristim tramvaj , tamo gde je autobus , koristim autobus ...
 
Naravno. Samo je velika steta za Beograd sto tramvajska mreza nije razgranatija. Tramvaj, u poredjenju sa metroom recimo, ima veliki niz prednosti a jedna od njih je i mogucnost izgradnje daleko razgranatije mreze i samim tim vece pokrivenosti grada. Citav Novi Beograd je pogodan za tramvaj i steta je sto godine prolaze a malo se toga mijenja.
 
Vrh