Karlo del Ponte
Advanced
Човече, немој правити пометњу! У будуће, када говориш о јавном превозу немој никада више користити појам брзина, него искључиво максимална брзина и средња брзина.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441075#p441075:2ntb0voc je napisao(la):RioBL » 19 Mar 2017 06:50 pm[/url]":2ntb0voc][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441068#p441068:2ntb0voc je napisao(la):laki72 » Sun Mar 19, 2017 6:13 pm[/url]":2ntb0voc]
cuj molim te, ``sasvim je normalno da tramvaji voze 20 pa cak i sporije...``
:bash:
dare":2ntb0voc je napisao(la):Rio brate o cemu ti pricas pa ljudi koriste tramvaj i kada idu na posao sta treba 2 sata da se krene ranije jer zaboga tramvaj i treba da ide sporo.Nemoj molim te
Za obojicu imam isti odgovor. Ako hocete da se krecete po centru grada brze od 20km/h idite metroom. Moze?
А сада, да се не шире предрасуде:
- Максимална брзина трамваја је 50-100 км/с, а најчешће 60-70 на издвојеним деловима мреже и 40-50 у улицама.
- Средња брзина трамваја је 12-30 километара на сат, а најчешће 18-22км/с.
- Максимална брзина метро возова је 70-110км/с, а најчешће 80-90км/с.
- Средња брзина превоза метроом је 22-60км/с, а најчешће 30-40км/с.
Као мера квалитета транспортног система, осим брзине остварене у превозу, јако је важна и дужина путовања. У градовима са мање од 5 милиона становника, и градовима већих од тога, али са неразвијеном мрежом брзог шинског превоза, већина путника метро-а преседа са неког споријег система, чиме је разлика између просечне брзине и брзине путовања још већа.
У Београду, урбанистичка структура, и карактеристике токова кретања су такве, да би оптимално растојање међу станицама омогућавало средњу брзину свега 30-35км/с унутар самог метро система. Са друге стране, са не тако великим улагањима, можемо достићи средњу брзину трамваја од мало више од 20км/с, са много више директних вожњи услед покривености мрежом. И понављам, трамвај нема неограничену примену, као ни градска железница, иако за оба система користимо мање од половине транспортних могућности. У некој здравој политици, једну метро линију, намењену за 6% кретања у граду (12% од кретања јавним превозом) би, рецимо, почели да градимо 2020. од 2025. би преузела 3% кретања, а тек 2030. имала 15 километара и покрила 6% кретања. И тек тада би заболи "први ашов" за метро линију. А у међувремену, бар 50% продужили трамвајску мрежу, и са 8,5% кретања у граду (17%ЈП) дигли је на 20% (40%ЈП).