Šta je novo?

Tramvaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436536#p436536:fdgbmq5w je napisao(la):
N_L » February 28th, 2017, 4:13 pm[/url]":fdgbmq5w]Sto se trojke ticke, mislim da velikom dijelu ljudi sa Miljakovca i K.Brda vrijeme što bi ustedjeli do Slavije izgube šetajući se do stanice koja nije baš blizu već par km
Pojedini delovi su tako smešteni , da mu vremenski isto dođe dal išao do trojke ili do Borske.
 
Kada bi 504 i ona druga (505 valjda) bile osmisljene kako treba i imale neku normalnu turazu, bilo bi ok. :)
 
Bez izgradnje okretnicekod ŽS Rakovica , kao jedno od rešenja vidim da se linija 504 stavi od GO Rakovica kao nekada linija 542 , a da se 505L stavi da saobraća preko Vareške , Patrijarha Dimitrija i Miška Kranjca do okretnice Miljakovac 1.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436518#p436518:2f9m9og1 je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 28 Feb 2017 02:09 pm[/url]":2f9m9og1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436495#p436495:2f9m9og1 je napisao(la):
tragac » Uto Feb 28, 2017 1:04 pm[/url]":2f9m9og1]Trebalo bi iskoristiti trasu stare pruge. Dalje pored Poljoprivrednog faksa ka stadionu FKZ. Uz Bulevar M. Pupina bi išao severno, potpuno odvojeno od ostalog saobraćaja.Takođe napraviti vezu za postojeći tram ulicom Španskih boraca.
Drzi se ti, legendo, ********

Sirenje tramvaja u nbg/zemunu mora ici najprometnijim koridorima koji zahvataju najvise putnika, a to su oml brigada, ceo pupinov bul, glavna, cara dusana, plus prigradski terminal na kraju cara dusana.
Ovim trasama bi bio i najbrzi, jer nema nikakvog kruzenja i ima najmanje moguci br skretanja.
Поштовани Бумбаре, или како год,

Везано за тројку, она је као оваква пројектована прво као излетничка линија, а касније у односу на индустријску зону са 30.000 радника. И трамвај и железница имају своју сврху у систему, и примера ради, трамвај покрива много више дестинација непосредно, као и различите важне делове градског језгра. Велика фреквенција полазака се остварује без посебних техничких услова, за потенцијално ширење мреже се користе улице, и то је то. Много пре Вашег учлањења на овај форум сам био предлагао замену планских траса СМТ и трамваја, како би се трамвај висински и даљински приближио Канаревом брду и Миљаковцу 1, а магистралне саобраћајнице, које без скупих премошћавања ограничавају урбани развој (главна пруга и градска магистрала), сабиле на једно место. То није једини модел бољег коришћења линије 3. Један је и формирање великог мулзимодалног путничког терминала уз Железничку станицу Раковица, више од 10 аутобуских линија у различитим правцима. Даље, сама пропала индустријска зона је добро подручје за развој "браунфилд" инвестиција, а онај Шопинг Шол што се гради је само један пример. Једна од јако добрих предлога, са обзиром на стрмине и специфичности Топчидерске долине је градња успињача Скојевско насеље и Петлово брдо, које би везале и једно и друго насеље и са трамвајем, и БГ:ВОЗ-ом. Сама тројка иде великим делом кроз ненасељен део, али то јој баш даје изузетну брзину као предност, што је најважнији разлог за добру попуњеност у шпицевима. Једно од паметних продужења је и у Насеље Сунчана Падина, где би у односу на баш трамвај, могли сада, док још није преизграђено, дефинисати зону планске градње насеља средње-високе густине становања (индекс изграђености 1,5-2), нешто слично Миљаковцу 1 пре доградње оних спратова на врх.

За Земун, потпуно сте у праву, са тим да постоје велике техничке потешкоће, и нема једноставних и јефтиних решења да се трамвај прошири западније од Трга Бранка Радичевића. Везано за Омладинских бригада, Булевар уметности је ипак погоднији због бољих предуслова за предузимање мера за убрзање трамвајског саобраћаја, због јако мало важних и оптерећених праваца левих скретања. И од свих 6 основних прилазних праваца центру Земуна, овај из Михајла Пупина је најоптерећенији, тако да би градња трамваја до центра Земуна била само од користи.

П.С. Доста овде изнетих мишљења је донето на основу паушалних оцена, и то је добро у смислу дискусије и изношења различитих мишљења. Иако модератор не ограничава, ипак је неприкладно грубо етикетирати неистомишљенике, то важи за све, и уместо одговора или лајка за ову реченицу, сами треба да бришете неприкладне делове, по могућству, урадите опцију превју, прочитате, мало спустите тон, па онда објавите.
 
Да се вратимо на идеју спајања трамваја на терминалним пругама, та идеја ми је јако занимљива и мислим да има више места у граду где би се тај систем могао применити осим НБГ - пруга од Славије до Бањице (9,10, 14), од Вука до Устаничке (5, 6, 7, 14), од хиподрома до Требевићке (надам се и даље када буду наставили трасу на остављеном појасу) и ако једног дана пусте линију 45 блок-Кнежевац, онда и на траси од Топчидера до Кнежевца исто да се спајају тројка и та нова линија.
 
Postovani Karlo,
Kada bi se svi odnosili prema neistomisljenicima kao sto to vi radite, ne bi bilo nikakvih problema.
U vezi trojke cu zadrzati svoje misljenje, da li ce razvoj sitacije na terenu razuveriti vas ili mene, videcemo.
Mnogi vasi predlozi su, kao i uvek, krajnje inovativni, ali mislim da su za nase prilike daleka naucna fantastika (npr. uspinjaca ili planska gradnja naselja suncani breg-pogledajte samo na sta lici miljakovac 3 gde nista osim minibusa ne moze da prođe).
Zbog razvoja tehnologije, eventualna obnovljena ind zona svakako nece brojati ni priblizno 30 hiljada radnika, a usluzno-trgovacki objekti ce vise biti lokalnog karaktera pa ce i putnici vise biti orjentisani na 37,47 i sl.
Najveci broj putnika trojke je koncentrisan u neposrednoj okolini zel stanice, a koristi se kao brža alternativa ka slaviji, onda je logican zakljucak da ce, nadamo se, izvesna linija bg voza pokupiti znacajan deo putnika.
Jedina efikasna trasa na tom koridoru, koja se moze projektovati, je nekadasnja linija 1. Trojka vec dovoljno kruzi oko citavog topciderskog brda, tako da bi 'zavrtanje' ka pere velimirovica napravilo jos vece kruzenje, plus usponi i krivine u borskoj.
Neko moje stanoviste je da tram trase treba da se projektuju sto vise pravolinijski, sa sto manje ostrih krivina (primer: bka, voj stepe), jer su tako najefikasnije, da zahvataju prigradske terminale i najopterecenije koridore, i njima na najbrzi nacin sprovode putnike prema krugu dvojke, pa bih u skladu s tim, jednog dana voleo da vidim i nekakav produzetak od bogoslovije prema borci, uz znacajno smanjenje autobuskog prevoza ka tamo ( 1 bus linija ka trgu+2 tram linije ka vuku).
Vracanje tramvaja unutar kruga dvojke, pre svega zbog gabarita ulica, smatram da je prilicno neracionalno, produzetak ka mirijevu, zbog velikog kruzenja bi bio potpuni promasaj, a vidikovacki produzetak bi imao veliki nedostatak jer, od stajalista zarkovo spomenik, ne bi zahvatao nijednu kljucnu tacku tog dela, pa samim tim ne bi ni preuzeo dovoljan deo autobuskog saobracaja.
Mislim da je cak i pruga u pozeskoj, pored onoliko autobusa koji ce uvek tu prolaziti, nepotrebna, i da bi mozda bolje bilo da cukaricki krak zavrsava na parkingu kod ade ciganlije, uz zajednicki prigradski terminal za sve obrenovacke, lazarevacke i barajevske linije. U tom scenariju, i letnje ada linije bi mogle da se organizuju kao tramvaji.
U vezi nbg, ipak bih pre glasao za oml brigada, jer bi se trasom u bul umetnosti izgubilo dosta putnika i jako bitna mogucnost pretvaranja 73 u tramvaj. Prostor u starom jezgru zemuna je problematican za okretnicu, a trasa do muhara nepotpuna i ne ostavlja mogucnost pomeranja prigradskog terminala sa zem keja. Uz saniranje onog brda i potenc klizista, od nade dimic pa dalje i ne bi bio previse veliki problem.
Potenc problem levih skretanja u oml brigada, koji je vise nego evidentan u jur gagarina, resio bih na sledeci nacin: umesto bastica po sredini, koje su u neresivoj koliziji sa levim skretanjima, definisao bih duplu zutu traku sa spolj strane kolovoza (slicnu servisnim saobracajnicama na autoputu kod arene) koju bi koristila samo vozila javnog prevoza i delimicno automobili koji se iskljucuju desno, uz svuda prisutan i uvek otvoren signal za uslovno desno. Za ovako nesto ima sasvim dovoljno mesta u jur gagarina i u pupinovom bul, dok bi u oml brigada zahtevalo po jos jednu traku (jedna se moze dobiti ukidanjem sr ostrva).
Objedinjavanje tram i autobuskog saobracaja u zajedn zutu traku bi olaksalo putnicima, jer bi na jednom stajalistu imali veci izbor, a takođe bi eliminisalo trenutno redovnu pojavu u blokovima, da putnici kojima je svejedno po pravilu pre biraju autobus nego tramvaj. U ovom slucaju usli bi u ono sto prvo naiđe.
Znam da je ovo za vas jeres, ali sam ubeđen da je to jedino odrzivo resenje za problem bastice-leva skretanja. Ovo bi prakticno izjednacilo brzinu autobusa i tramvaja, sto smatram da bi, u odnosu na trenutno stanje, ipak bilo zadovoljavajuce.

Sto se tice poslednjeg pasusa u vasem komentaru, ponovicu ono sto sam napisao na drugoj temi:
Prema svakom pojedincu, definisem odnos individualno i taj odnos zavisi od njegovog odnosa prema meni.
UVEK cu biti fin prema svima koji su fini prema meni.

Iako se nadam da do toga vise nece dolaziti, zadrzacu pravo da neprimereno odgovorim na svaku neprimerenu provokaciju, bilo da su u pitanju licne uvrede, trolofobija ili otvorena netrpeljivost prema odr naseljima.

Forumi i postoje da se razmenjuju misljenja, a pojedinci moraju da shvate da svako ima pravo da iskaze ali i da ZADRZI svoje misljenje, bez obzira da li se to tim pojedincima svidelo ili ne. To svakako nisu razlozi za podizanje tenzije.
 
Богами пре неких недељу дана сам се возио од главне станице до Топчидерског парка тројком, очекивао сам да неће бити гужве, а она препуна. Очекивао сам да ће се број путника преполовити до Сајма, кад насупрот, ту је ушло још више путника. И неколико трамваја који су прошли тада у јако малом временском размаку у супротном смеру су имали леп број путника.

Идеја о паралелним саобраћајницама само за ЈГП ми се изузетно свиђа, али мислим да је то пропуштена шанса у планирању НБГ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436712#p436712:16sii2px je napisao(la):
Дошљак » Sre Mar 01, 2017 3:45 am[/url]":16sii2px]
Идеја о паралелним саобраћајницама само за ЈГП ми се изузетно свиђа, али мислим да је то пропуштена шанса у планирању НБГ.
Dovoljno je da se obeleze kao zute trake, ne bi bile fiz odvojene kao na autoputu, jer se mora ostaviti mogucnost pravovremenog prestrojavanja za desna skretanja, i iz desnih ukljucenja, uz kameru iznad semafora koja bi kontrolisala da se trake ne zloupotrebljavaju za pravo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436496#p436496:uc49vq65 je napisao(la):
Пантограф » Tue Feb 28, 2017 1:11 pm[/url]":uc49vq65]Немогуће је кроз Шпанских бораца, због кружне петље код Арене, мора кроз Булевар уметности.

Zasto bi bilo nemoguce? Napravi se nadvoznjak preko autoputa i presjece kruzni tok. Postavi se semafor i pusti duza kompozicija sa rjedjim intervalom. Ionako bi nam cilje trebao da bude davanje prednosti sinskom vozilu nad drumskim.

Ovde je mozda veci problem do kraja ne definisan centar Novog Beograda za koji bi se trebale vezati linije gradskog saobracaja, tako da nije moguce ni definisati saobracjane pravce.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436722#p436722:3lq3p753 je napisao(la):
Bumbarevo brdo » Сре Мар 01, 2017 6:20 am[/url]":3lq3p753]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436712#p436712:3lq3p753 je napisao(la):
Дошљак » Sre Mar 01, 2017 3:45 am[/url]":3lq3p753]
Идеја о паралелним саобраћајницама само за ЈГП ми се изузетно свиђа, али мислим да је то пропуштена шанса у планирању НБГ.
Dovoljno je da se obeleze kao zute trake, ne bi bile fiz odvojene kao na autoputu, jer se mora ostaviti mogucnost pravovremenog prestrojavanja za desna skretanja, i iz desnih ukljucenja, uz kameru iznad semafora koja bi kontrolisala da se trake ne zloupotrebljavaju za pravo.

То су онда стандардне жуте траке какве већ имамо на неколико места у граду. Ево нека моја маштарија на ову тематику, одвојене траке и одвојени колосеци трамвајима за десна скретања, једино нисам смислио како да изведем лева скретања. Мада можда је ово претерано компликовање.
 
Krivine za tramvaje su memoguce tako kako si ih nacrtao
Pogledaj kako je to rijeseno kod vuka tj kraljice marije i ruzveltove
 
Не замерите геометрију, овде је био акценат на престројавању. И мислио сам као решење за НБГ где у суштини и нема пуно укрштања трамвајских пруга.
 
Sve je to lepo , ali ako stavimo šine na kraj ulice , dobijamo problem "kladioničara" , "samo da kupim cigare ili pljeskavicu , brzo ću ..." ... Vidi ako možeš da smisliš rešenje za treću šinu i / ili prerstrojavanje , kada su šine na sredini ulice.
 
Kad su sine na sredini dobija se krst i sve krivine kombinacije kao predratmo ukrstanje kod pedagoskog muzeja postoje fotke na netu i na forumu
 
@ Bumbar

Признајем, мало сам претерао са формалним тоном. Можда сам на погрешан начин хтео да упристојим дискусију. За сада жу дати само два коментара, за Видиковачки и Миријевски правац:

МИРИЈЕВО, још јако давно сам био предлагао спајање Миријева не преко Карабурме, него са радио-индустријом, и тунелом дужине 400 метара. Посебно је погодно што би изашао негде на пола висине Миријева, и представљао би доста брзу алтернативу садашњим аутобуским линијама.

ВИДИКОВАЦ, трамваји на Бановом брдо се мање користе од аутобуса управо зато што не покривају директним вожњама насеља јужно од Бановог брда. Међу та велика и густо насељена насеља спада и Жарково, а даље, у свим плановима постоји градња новог насеља између Видиковца и Железника. У техничком смислу, не постоји препрека да након Белих Вода трамвај "заломи" ка Мек Доналдсу на Видиковцу, или кружи Видиковачким венцем. Чак и са овако мало корисника, трамвај на Видиковцу је спас за многе када дођу препуни аутобуси, и генерисао је такав ниво повратног развоја да је од спаваонице Пожешка постала центар.
 
Tramvaj je planiran do okretnice Vidikovac ali trasom ibarske magistrale. Teško da će bilo gde da savija.
 
Kada bi se desila sva ta ocekivanja oko prosirenja tramvajskih linija, da li imamo mi dovoljan broj tramvaja za to? Koliko godina mozemo jos da ocekujemo da ce katice i svajcarci biti u upotrebi?
 
Ако би хтели да кренемо у неку озбиљнију кампању ширења трамвајске мреже, и унапређења на постојећој, требали би да располажемо са инвестиционим фондом за ту намену од једно 150-250 милиона евра за ту намену у току, рецимо 4-5 година. Многима изгледа много, али у односу на пројекте реализоване у последњих 10 година, који су одраз наше моћи инвестирања, и није тако пуно.
 
Ova zemlja se bre raspada kakvo sirenje tramvajske mreze Srbija opljackana silovana urnisana do srzi iz dana u dan sve je gore neznam ni kako moze vise da propada,vi o prosirenju tramvajske mreze nemamo sta da jedemo bre .
 
Ajmo da počupamo tramvajsku mrežu , poskidamo kontaktnu mrežu za trole , poukidamo autobuske linije ... , sve lepo rasprodamo , pa dobijene pare podelimo gladnima ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437007#p437007:1wk320dg je napisao(la):
Karlo del Ponte » 01 Мар 2017, 20:50[/url]":1wk320dg]Ако би хтели да кренемо у неку озбиљнију кампању ширења трамвајске мреже

твоје мишљење. даље ширење мреже, терминуси за двосмерне или једносмерне трамваје? мислим да, због све већег мањка простора, треба правити терминусе за двосмерне трамваје
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437466#p437466:2rmpdq5t je napisao(la):
Rkoda » 04 Mar 2017 12:15 am[/url]":2rmpdq5t]Ova zemlja se bre raspada kakvo sirenje tramvajske mreze Srbija opljackana silovana urnisana do srzi iz dana u dan sve je gore neznam ni kako moze vise da propada,vi o prosirenju tramvajske mreze nemamo sta da jedemo bre .
Нико није спорио урушавање институција, криминалне приватизације, крађу јавних средстава, злоупотребе итд. Само, да ли треба да се препустимо таквом поретку, и не дозволимо себи бар мало конструктивног мишљења и разумних предлога? А трамвај јесте, јер у року од 4-7 година враћа уложена средства, и почиње да ствара профит кроз унапређено животно и просторно окружење. Једино што има ограничену примену, где треба, а где не треба. Рецимо, да нам и са неба падну две линије метро-а, и даље ће трамвај бити важан чак и у деловима града који имају метро, за део кретања који метро не покрива.

А везано за масовно кршење економских права појединаца, и урушавање привреде, ту треба бити неколико десетина хиљада људи на улицама, упорних са једноставном и јасном платформом циљева. Та тема није ни индиректно повезана са предлозима инвестиција у инфраструктуру. Једино што лоша привреда може скратити гуњ којим се покривамо.
JohnnyLee":2rmpdq5t je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437007#p437007:2rmpdq5t je napisao(la):
Karlo del Ponte » 01 Мар 2017, 20:50[/url]":2rmpdq5t]Ако би хтели да кренемо у неку озбиљнију кампању ширења трамвајске мреже
твоје мишљење. даље ширење мреже, терминуси за двосмерне или једносмерне трамваје? мислим да, због све већег мањка простора, треба правити терминусе за двосмерне трамваје
Двосмерне трамваје треба везивати пре свега за нове линије, и то не све. Сагласан сам са тим да сваки нови трамвај треба бити двосмеран, и да треба планирати приликом реконструкција и градње нове инфраструктуре возила ширине 2500 милиметара, као у Братислави и Билбау.
 
Danas sam se između 14h - 15h vraćao iz Rakovice sa trojkom. Do stare okretnice , dokle sam išao , u tramvaju je bilo sigurno jedno 40 - ak ljudi. Da li ovo ima veze sa time što je danas bio lep dan , plus vikend , ne znam ...
 
Vrh