Postovani Karlo,
Kada bi se svi odnosili prema neistomisljenicima kao sto to vi radite, ne bi bilo nikakvih problema.
U vezi trojke cu zadrzati svoje misljenje, da li ce razvoj sitacije na terenu razuveriti vas ili mene, videcemo.
Mnogi vasi predlozi su, kao i uvek, krajnje inovativni, ali mislim da su za nase prilike daleka naucna fantastika (npr. uspinjaca ili planska gradnja naselja suncani breg-pogledajte samo na sta lici miljakovac 3 gde nista osim minibusa ne moze da prođe).
Zbog razvoja tehnologije, eventualna obnovljena ind zona svakako nece brojati ni priblizno 30 hiljada radnika, a usluzno-trgovacki objekti ce vise biti lokalnog karaktera pa ce i putnici vise biti orjentisani na 37,47 i sl.
Najveci broj putnika trojke je koncentrisan u neposrednoj okolini zel stanice, a koristi se kao brža alternativa ka slaviji, onda je logican zakljucak da ce, nadamo se, izvesna linija bg voza pokupiti znacajan deo putnika.
Jedina efikasna trasa na tom koridoru, koja se moze projektovati, je nekadasnja linija 1. Trojka vec dovoljno kruzi oko citavog topciderskog brda, tako da bi 'zavrtanje' ka pere velimirovica napravilo jos vece kruzenje, plus usponi i krivine u borskoj.
Neko moje stanoviste je da tram trase treba da se projektuju sto vise pravolinijski, sa sto manje ostrih krivina (primer: bka, voj stepe), jer su tako najefikasnije, da zahvataju prigradske terminale i najopterecenije koridore, i njima na najbrzi nacin sprovode putnike prema krugu dvojke, pa bih u skladu s tim, jednog dana voleo da vidim i nekakav produzetak od bogoslovije prema borci, uz znacajno smanjenje autobuskog prevoza ka tamo ( 1 bus linija ka trgu+2 tram linije ka vuku).
Vracanje tramvaja unutar kruga dvojke, pre svega zbog gabarita ulica, smatram da je prilicno neracionalno, produzetak ka mirijevu, zbog velikog kruzenja bi bio potpuni promasaj, a vidikovacki produzetak bi imao veliki nedostatak jer, od stajalista zarkovo spomenik, ne bi zahvatao nijednu kljucnu tacku tog dela, pa samim tim ne bi ni preuzeo dovoljan deo autobuskog saobracaja.
Mislim da je cak i pruga u pozeskoj, pored onoliko autobusa koji ce uvek tu prolaziti, nepotrebna, i da bi mozda bolje bilo da cukaricki krak zavrsava na parkingu kod ade ciganlije, uz zajednicki prigradski terminal za sve obrenovacke, lazarevacke i barajevske linije. U tom scenariju, i letnje ada linije bi mogle da se organizuju kao tramvaji.
U vezi nbg, ipak bih pre glasao za oml brigada, jer bi se trasom u bul umetnosti izgubilo dosta putnika i jako bitna mogucnost pretvaranja 73 u tramvaj. Prostor u starom jezgru zemuna je problematican za okretnicu, a trasa do muhara nepotpuna i ne ostavlja mogucnost pomeranja prigradskog terminala sa zem keja. Uz saniranje onog brda i potenc klizista, od nade dimic pa dalje i ne bi bio previse veliki problem.
Potenc problem levih skretanja u oml brigada, koji je vise nego evidentan u jur gagarina, resio bih na sledeci nacin: umesto bastica po sredini, koje su u neresivoj koliziji sa levim skretanjima, definisao bih duplu zutu traku sa spolj strane kolovoza (slicnu servisnim saobracajnicama na autoputu kod arene) koju bi koristila samo vozila javnog prevoza i delimicno automobili koji se iskljucuju desno, uz svuda prisutan i uvek otvoren signal za uslovno desno. Za ovako nesto ima sasvim dovoljno mesta u jur gagarina i u pupinovom bul, dok bi u oml brigada zahtevalo po jos jednu traku (jedna se moze dobiti ukidanjem sr ostrva).
Objedinjavanje tram i autobuskog saobracaja u zajedn zutu traku bi olaksalo putnicima, jer bi na jednom stajalistu imali veci izbor, a takođe bi eliminisalo trenutno redovnu pojavu u blokovima, da putnici kojima je svejedno po pravilu pre biraju autobus nego tramvaj. U ovom slucaju usli bi u ono sto prvo naiđe.
Znam da je ovo za vas jeres, ali sam ubeđen da je to jedino odrzivo resenje za problem bastice-leva skretanja. Ovo bi prakticno izjednacilo brzinu autobusa i tramvaja, sto smatram da bi, u odnosu na trenutno stanje, ipak bilo zadovoljavajuce.
Sto se tice poslednjeg pasusa u vasem komentaru, ponovicu ono sto sam napisao na drugoj temi:
Prema svakom pojedincu, definisem odnos individualno i taj odnos zavisi od njegovog odnosa prema meni.
UVEK cu biti fin prema svima koji su fini prema meni.
Iako se nadam da do toga vise nece dolaziti, zadrzacu pravo da neprimereno odgovorim na svaku neprimerenu provokaciju, bilo da su u pitanju licne uvrede, trolofobija ili otvorena netrpeljivost prema odr naseljima.
Forumi i postoje da se razmenjuju misljenja, a pojedinci moraju da shvate da svako ima pravo da iskaze ali i da ZADRZI svoje misljenje, bez obzira da li se to tim pojedincima svidelo ili ne. To svakako nisu razlozi za podizanje tenzije.