Šta je novo?

Tramvaji

Složio bih se u svemu sa Pantografom i evo konkretne mape za spas tramvajskog saobraćaja u Resavskoj i Nemanjinoj putem regulisanja automobilskog saobraćaja.



Plavo su pravci kretanja od Savske i Kneza Miloša u pravcu Bulevara.
Narandžasto su pravci kretanja od Bulevara ka Savskoj i Kneza Miloša.
Crno su koridori u Nemanjinoj i Terazije-Slavija koji treba da su potpuno zaštićeni od svih levih skretanja, da se tu ne bi pojavljivali vozači koji su korisnici plavih i narandžastih ruta.
Takođe je u crnoj boji pravac uzbrdo Resavskom, što znači: u Resavsku da se ulazi ISKLJUČIVO na raskrsnici sa Birčaninovom ili poludesno Nemanjinom iz pravca Slavije, a da se izlazi tek na raskrsnicama posle SKC-a. Tako treba da se iz Resavske sklanjaju korisnici narandžastih i plavih ruta, sa ciljem da tuda prođu samo automobili u lokalnom saobraćaju kojima je destinacija baš na nekom ćošku oko Resavske. I onda tramvaj može da nekako funkcioniše.

Ogroman dobitak za sve Beograđane uz samo tri mere:
a) Zabrana levog skretanja iz Nemanjine i Masarikove u Resavsku,
b) Okretanje smera Hajduk Veljkovog venca od Nemanjine ka Birčaninovoj,
c) Semaforizacija Birčaninove i Kralja Milutina (ukupno 5 raskrsnica), sa ciljem da i te ulice imaju normalan protok vozila, baš kao i sve ostale na Savskom vencu. Ovih pet raskrsnica kao da je neko namerno ostavio neregulisanim da ne bi mogla da se rastereti Resavska u uzvodnom pravcu!
 
Ako iko ima ličnog iskustva u komunikaciji sa nadležnim sekretarijatom, tipa da su mu uzeli konstruktivni predlog u razmatranje, bilo bi dobro da mi se javi, možda sa nekim templejtom kako je izgledao dokument koji je ozbiljno shvaćen. Pa da ne ostane sve na lepim željama ovde.

Semaforizacija pet raskrsnica nije mala investicija, ali opet nije ni nešto preveliko što ne može da upadne u godišnji plan semaforizacije. Pritom su tri semafora u Birčaninovoj trivijalna, ali ona dva za Kralja Milutina su malo veći izazov jer ih treba uklapati u gradske koridore Nemanjina i Slavija-Terazije koji su posebno projektovani i izvedeni i imaju sopstvene sisteme zelenog talasa.
 
Трамвајем низ Степу за само девет минута!
В. Радуловић | 07. август 2015. 23:45 | Коментара: 6

Репортери "Новости" првог дана се провозали на линији 14 л обновљеном саобраћајницом. Малобројни путници углавном задовољни, возачи се жалили на клизаве шине

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... 1%82%D0%B0
 
predlazem da tramvaj br.4 koji je planiran da bude uveden na relaciji banjica-tasmajdan, bude uveden na liniji banjica-banovo brdo, preko zeleznicke stanice i sajma. Naime, zivim u V.Stepe ulici (za koju se ne slazem da je rekonstruisana tako da je saobracaj kroz nju bolji), i da bih dosla do sajma potrebno je da promenim 3 saobracajne linije. Slozicete se da od automomande to nije neka razdaljina kada bi se gledalo vazdusno, ali godinama se nije razmisljalo o tome da bi trebalo uvesti direktnu liniju u tom smeru, jer od v.stepe moram 3 puta da otkucam kartu. Razlozi za uvodjenje tramvajske linije banjica-banovo brdo su sledeci:

1) direktna povezanost sa sajmom;
2) koriscennje postojecih tramvajskih stajalista i koloseka;
3) smanjenje guzve na liniji br.9 do zeleznicke stanice (dokazano je da najveci broj ljudi koristi linu br.9 do stanice);
4) i obratno, rasterecenje linija br. 12 i 13 sa sajma prema zelez.stanici

Mislim da je ovo odlicno resenje, jer pitanje je ko bi se vozio od slavije do tasmajdana, kad za to vec postoje linije 10 i 14 koje voze do pravnog fakulteta, odnosno, pocetka Tasmajdana.
Sa druge strane, stanovnici naselja Stepa Stepanovic su potpuno osteceni uvodjenjem linije 49 koja vodi tamo gde je mala iskoriscenost.
 
Добар предлог, али ја мислим да дугорочно треба тежити спајању трамвајских окретница Бањица и Баново Брдо преко Раковице и Видиковца на било који могући начин, па захтевало то и надвожњаке и тунеле.
 
Kako 3 linije? 9 do Zeleznicke stanice i imas milion linija do Sajma odatle, pa i dalje. Ali slazem sa da planirana 4 nema nikakvog smisla.
 
Ја се - не слажем. Окретница на Ташу и станица код СКЦ су најближе што се може прићи центру Београда трамвајем из правца Вождовца. Много мање путника будуће "четворке" ће на Славији преседати на тролу и на 31, у поређењу са путницима линија 9, 10 и 14.
Уз то је предложена линија 4 и довољно кратка да би била поузданија од осталих.
 
Ali će zato presedati kod SKC - a ili na 27 kod Taša , mada mislim da će pre da presedaju kod SKC - a.
 
Зашто би се неко климатао трамвајем још до СКЦа, када са Славије може одмах да ухвати тролу или 31 до центра.

Боље онда нека уведу линију 33Н, на њу ставе електричне аутобусе и пусте је до трга Републике, док туда не прођу трамваји.
 
Nisam bas siguran da razumem ovo s presedanjem. Kod Narodne biblioteke svi tramvaji staju na istoj stanici na kojoj staje i 31 i ne vidim razloga da neko ceka "cetvorku" da bi dosao do Slavije i s jednog kraja trga prepesacio do drugog da bi preseo na 31 ili na trolejbuse. U krajnjem slucaju, ko bas hoce tako da preseda, moze da saceka i "devetku", pa da sidje u Nemanjinoj, jer ima manje da pesaci i manje ulica da prelazi. Sem toga, "devetka" bi trebalo da ide cesce od "cetvorke".
 
Mi imamo više nego dovoljno tramvaja da zadržimo liniju 14 i uvedemo tu "4". I onako mnogo tramvaja (pre svega Švajcaraca čami u centralnom pogonu). Ipak mislim da je promašaj ukinuti 14 i zameniti je ovom linijom. Kada bi bila u paru sa 14, ta "4" bi imala funkciju koju ima 6 u Bulevaru. Dakle maltene lokalna linija čija bi se trasa poklapala 95% sa 9, kao što se i 6 poklapa sa 7 99%. To može biti dobro zato što bi takva linija bila pouzdana, i mogla bi da "izvlači" situaciju kada 9 koja ide sa jednog kraja Beograda na drugi naiđe na problem i 10 koja takođe zavisi od stanja na Dorćolu. Ovo dakle samo važi u slučaju da se i 14 sačuva. Ako će Novi Beograd imati 4 tramvajske linije, ako Bulevar ima 4 linije, može da ima i Vojvode Stepe i ceo taj krak do Banjice. I naravno... Mora se apelovati da je glupost da linija Banjica - Taš nosi tu oznaku, već 8, zato što ima mnogo više smisla kako da okrenemo. Dok ne krenemo da širimo tramvajsku mrežu, treba povezati sve što se povezati može različitim linijama, zato što smo se "ni krivi ni dužni" našli u situaciji da imamo veliki višak tramvaja u odnosu na razgranatost naše tramvasjske infrastrukture. Ova inicijativa za takvu liniju bi konačno aktivirala skretanje iz Nemanjine u Resavsku koje nikada i nije korišćeno (bar ne od rekonstrukcije Nemanjine). Još jedno skretanje koje se ne koristi je iz Ruzveltove ka Dorćolu. Takođe, ne koristi se godinama, poslednji put za neku liniju valjda još '92 ili '93 za keca ako se dobro sećam... Skretanje sa Kališa ka Pristaništu će ponovo biti u upotrebi od nove godine zahvaljujući 11.

Još jedna stvar... Danas sam se provozao devetkom od Novog Beograda do Banjice... Ono što mi je zapalo za oko je da nisu angažovali ni jedan CAF na toj liniji. Izgleda da će ipak čekati rekonstrukciju Slavije i poteza do Autokomande. Radovi na samoj okretnici još uvek nisu gotovi. Samo jedan kolosek je u funkciji, dok je onaj za "preticanje" još uvek zatvoren. Takođe, iza samog stajališta je gomila šuta, TOI TOI toaleti, "limenke" za radnike... Kućica za otpravnike još uvek nije prikačena na struju, i u njoj nema nikoga.
 
Мислим да је булевар Ослобођења катастрофалан за КАФове.
 
Bulevar Oslobođenja je katastrofalan za saobraćaj na delu od Slavije do Franša.
 
marrecar":1l67trwd je napisao(la):
Kako 3 linije? 9 do Zeleznicke stanice i imas milion linija do Sajma odatle, pa i dalje. Ali slazem sa da planirana 4 nema nikakvog smisla.

Брже је да се сиђе код Франша па да се на аутопуту хвата 55 до Сајма. Наравно, то важи за оне који немају проблема са кретањем (дечја колица, инвалиди и слично).
 
Ал су заређали са кваровима . Прво јутрос око 7 трамвај код франша у правцу славије црко 20 минута им је требало да га оспособе да би се померио. Сад кад сам се враћао кући кроз Војводе Степе 10-тка у правцу Славије такође цркла наређало се пар трамваја иза њега.
 
Remont kata podiže nešto malo njihov rad ali za katu ponestaju delovi i nama trebaju novi tramvaji. Pitanje je kada će ponovo se kupovati novi tramvaji.

Ako bi smo kupovali nove tramvaje grad treba da traži da se prvo pošalje protoip sa kojim bi vozili po gradu i gledali da zapišu mane i da kada bi se kupovalo na veliko da se tramvaji odrade kako treba, a ne kao sa caf-om niti su dolazili da vide u kakvom su stanju šine niti da se prošetaju gradom da vide da tramvaj da vozi na više linija a ne samo na 7,12 i 13.
 
Треба размишљати на време о заменама за Кате, а чини ми се да ће следећих 5-10 година по том питању бити јако критично што се њих тиче, а реално ни донирани Дивази неће дуже од 5-10 година. Шта је тренутно актуелно као погодна замена за Катице?
 
Koje god rešenje bude bilo na kraju (mislim na model tramvaja koji će zameniti Katice), mislim da treba doooobro da razmislimo, testiramo i sve po redu, i da krenemo konačno u unifikaciju našeg voznog parka što se tramvaja tiče. Očigledno je da nismo dovoljno finansijski moćni da nastavimo sa kupovinom CAF-ova, te će nam tih 30 (ili nešto manje tramvaja, pošto ih ne održavamo) ostati kao neki luksuz. Unifikacija je već bila postignuta sa ovim modelom ČKD tramvaja, i mislim da je to opet moguće. Dakle isti model, ako ne odmah kupovati u fazama, po 30 tramvaja npr. i tako za 10 - 15 godina obnoviti vozni park. Do tada će večina Švajcaraca i ČKD-ova završiti karijeru. Nije realno da se održe više od toga, pogotovo ako uzmemo u obzir održavanje tokom godina.

Inače, da imamo potpuno obnovoljenu infrastrukturu, održavanje na nivou i pre svega pare, najbolje bi bilo da uzmemo još 50 ovakvih CAF-ova, i još nekih 30 "skraćenih" sa tri modula... Ali ako uzmemo da je cena jednog bila oko 2,3 miliončeta, dolazimo do cifre od oko 184 miliona evra, bez održavanja... Previše.
 
Чему унификација? Београд има велики трамвајски возни парк и ретки су - ако уопште постоје - градови који у таквој ситуацији имају унифициран возни парк.
Технологија се стално мења, напредује, и треба куповати довољно велике серије онога што је у конкретном тренутку доступно и смислено.
 
slazem se sa Dosljakom. Dugorocno kada bi se gledalo, treba teziti spajanju Banjice i Banovog Brda preko Rakovice, jer bi se tada smanjilo opterecenje linije bus-a br. 50 koja je pre par godina proglasen za najgoru liniju u gradu i najoptereceniju, jer je predugacka. Nazalost, po tom pitanju se nista nije ucinilo, ona je i dalje najgora!
Ali, dok se ne prokopaju tuneli, valjalo bi razmisliti o tramvaju banjica/banovo brdo preko vec postojecih stajalista, odnosno z.stanice i sajma, jer tramvaj preko hipdroma ide veoma brzo, a to bi znacilo i u obrnutom smeru za stanovnike koji idu sa banovog brda prema gradu, njima bi dobrodosla jos jedna linija tramvaja vise, pored postojecih 12 i 13. A ko zeli da ide iz V.Stepe do Tasmajdana, lakse mu je da se ukaci na vec postojece 10, 14 i bus 33 do Pravnog pa da pesaci, nego da ceka tramvaj 4 da bi stedeo noge do resavske....
 
Barkley":347kgnz5 je napisao(la):
marrecar":347kgnz5 je napisao(la):
Kako 3 linije? 9 do Zeleznicke stanice i imas milion linija do Sajma odatle, pa i dalje. Ali slazem sa da planirana 4 nema nikakvog smisla.

Брже је да се сиђе код Франша па да се на аутопуту хвата 55 до Сајма. Наравно, то важи за оне који немају проблема са кретањем (дечја колица, инвалиди и слично).


Evo kako 3 linije do sajma iz V.Stepe: tramvajem ili busom 33 do Fransa, a onda ako imas srece sa 55 (koji ide jednom u pola sata) stignes sa 2 linije do sajma. Cesci je slucaj da se od Fransa ide sa bus 46 do mostara, pa onda bilo kojim do sajma. Prakticno, od Fransa za tako malu relaciju do sajma 2 presedanja. Ako bi se uveo tramvaj 4 od Banjice do B.Brda, linija bi isla direktno do sajma, a usput bi bila prakticna i za one koji idu samo do stanice. Ako bi predlozeni tramvaj 4 isao do Tasmajdana, trasom Nemanjina-desno Resavskom, tada bi do stanice opet ostao samo tramvaj br.9 koji je uvek bio preopterecen. Onaj koji ide iz pravca Slavije do centra, valjda je lakse da ceka trolu (koje idu svaki cas) ili 31 do centra, nego da ceka tramvaj 4. Logicno!
 
Пантограф":2r5f1l83 je napisao(la):
Чему унификација? Београд има велики трамвајски возни парк и ретки су - ако уопште постоје - градови који у таквој ситуацији имају унифициран возни парк.
Технологија се стално мења, напредује, и треба куповати довољно велике серије онога што је у конкретном тренутку доступно и смислено.

Ne mislim ja da treba ići u unifikaciju po svaku cenu... I naravno ne na silu, kao što je to urađeno osamdesetih kada su mnogi tramvaji koji su bili u odličnom stanju rashodovani. Pričam o nekom trenutku za recimo 10 godina kada će realno doći kraj voznom parku koji trenutno imamo (ne računajući tu Špance naravno). Koliko vidim nema ni najave najave da se uopšte razmišlja o kupovini novih tramvaja za Beograd trenutno, ni u narednim godinama. Ako se vozni park postepeno ne obnavlja, onda se ide ka tome da će krenuti da riknjavaju u jednom trenutku na veliko. Onda treba svakako razmišljati o tome da se nabavljaju tramvaji od istog proizvođača, isti model (eventualno sa varijacijama po pitanju kapaciteta) a ne na kašičicu. Nije samo estetika i hir u pitanju, već i praktična strana. Održavanje bi bi bilo lakše, rezervni delovi, obuka. Opet kažem, ne moraju to uopšte biti lux tramvaji kao što je :fijasko: čije održavanje je preskupo. Ovaj put ozbiljno razmisliti i sve isplanirati, od toga da li može da vozi na svim deonicama, do rasporeda rukodržača u kabini.

Mišljenja sam da u ovom trenutku i ne treba da uzimamo nove tramvaje, pošto ozbiljnih planova za širenje mreže nema, te smo tako u situaciji da imamo realan višak. Na to dodamo i očajnu finansijsku situaciju... Samo da se posvetimo održavanju ovoga što imamo. Ali kako treba.

Najveći je problem nedostatak klime i problem sa grejanjem zimi u tim starijim modelima koji se još uvek kotrljaju. Mislim da su CAF-ovi i uzeti da bi podigli kvalitet prevoza, a ne zbog toga što smo bili u minusu sa brojem vagona.

Da se razumemo, CAF je predivno vozilo. Da smo glavni grad neke ultra bogate države, koji ima besprekorne šine, i ogroman suficit u budžetu, nema sumnje da bi on bio pravi izbor. Međutim pošto su i naši unuci zaduženi, jednostavno nije izvodljivo i valja se pomiriti sa tim. Na moju ličnu veliku žalost opet podvlačim. :p
 
Vrh