Šta je novo?

Tramvaji

Београд није толико сиромашан да не може да има исте трамваје као Дебрецин. Једноставно - није. Податке да је (правилно) одржавање ЦАФ-ова скупље од (правилног) одржавања било код другог савременог трамваја још нисам видео. А исто тако и за неправилно одржавање ("од квара до квара" и сл.).

Уз то, одржавање у животу осталих београдских трамваја - уз изузетак 20 ЧКД са краја деведесетих - свакако неће бити економично већ кроз неку годину. Шта је онда опција? Ко то проузводи "јефтине" трамваје за метарски колосек? Ако и има таквог - а ја га не знам - ко ће да потпише да су на дужи рок исплативији од трамваја реномираног произвођача? Ја у то не верујем.
 
Шта је уопште сада актуелно на тржишту, који су то модели у понуди?
 
Alstom, Bombardier, pa cak i Solaris proizvodi tramvaje, ali cini mi se da nisu toliko popularni. Ne znam za Siemens da li jos rade tramvaje, ali su poznati. I Škoda naravno.
 
БКМ дефинитивно, ако би се бар делом склапао у Србији, или уграђивани делови из Србије, а то је и било нуђено од стране њиховог министра који је био у посети Београду (заједничка производња електричних возила за јавни превоз).
0a21668ac657b3orig.jpg


Већ је расправљано о томе овде, на иницијативу колеге емс - а.
viewtopic.php?f=18&t=2&start=12600
 
Ma koji god tramvaj, svi oni prave po narudzbini i specifikaciju kako grad trazi. Svaki bi bio odlican za Beograd da ovi znaju sta treba. A nama svakako ne treba previse mesta za sedenje, nego sto veci slobodan prostor sa sto vise dostupnih sipki za drzanje. Pa u Katicu moze da stane vise ljudi nego u Caf u istoj duzini, samo zato sto ima mnogo vise sipki koje nisu visoko i daleko postavljene. Caf bi se mnogo bolje pokazao da su ovi nasi znali sta da traze, ali su sve omanuli.
 
Mислим да је сама нископодност трамваја узрок проблема мањка простора у КАФу. Или можда то што обртна постоља нису у зглобовима па заузимају простор у салону. Можда би "low entery" трамваји били погоднији, са више искоришћеног простора. Све треба узети у обзир.
 
Kako nisu znali šta treba , kada je bila anketa u kojoj su pitali građane šta bi trebalo da se poboljša kod voznog parka , a većina se složila za veći i pristupačniji broj šipki.
 
Наводно, у ГСПу су видели слике трамваја у каталогу и рекли "овај узимамо".
 
Jednu stvar koju grad i gsp beograd mora da urade jeste da kada se bude kupovali novi tramvaji da pitaju građane i urade anketu koji tramvaj treba da se izabere za beograd.
 
Kako gradjani da biraju tramvaj pa nisu oni upuceni u tehnicke detalje. Oni se mogu pitati po pitanju dizajna i boje eventualno. Ostalo je na struci.
 
Moj predlog kada bi smo uzimali nove tramvaje Škoda 30T ForCity Plus.

Ovo je dvosmerni tramvaj ali naravno mi bi smo uzimali jednosmerne kao CAF.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c9estnmBtT4[/youtube]

24vqgq0.jpg


29f48e8.jpg


5fqm1h.jpg


30rw6ya.jpg
 
Inace valja se podsetiti da smo mi imali tender na kome su ponudu dostavila samo dva proizvodjaca. Istina tender je bio napisan kao da se kupuje neka sirovina u tonama a ne tehnicko prevozno sredstvo.

Ja sam se pre tog tendera zalagao za modernizaciju Katica ali kada se vec doslo u situaciju misilm da smo bolje izabrali u odnosu na hr tramvaj.
 
Problem je sa hrvatskim jeste što nigde nije prošao probe. Mislim verovatno bi on mogao kod nas ali zbog svega što se dešavalo tramvaj ne bio opstao na šinama ni 5 sekundi.
 
Cuburac93":3p1a6103 je napisao(la):
Moj predlog kada bi smo uzimali nove tramvaje Škoda 30T ForCity Plus.

Ovo je dvosmerni tramvaj ali naravno mi bi smo uzimali jednosmerne kao CAF.

zasto nebi uzimali dvosmjerne tramvaje?
 
I Bratislava ima okretnice, pa su kupili dvosmerne, jer su im prakticniji. Pre nedelju dve, sam bio tamo i vozio se tom Skodom, bas im je sada dobrodosla na jednoj liniji gde su radovi, jer se ne moze doci do okretnice. Inace, vozilo je jako prostorno, uradjeno za metarski kolosek, ali to da vas zavara, ovaj tramvaj ne bi mogao raditi na vecini deonica u Bg pretpostavljam zbog svojih gabarita.

Дошљак":1d1rdbkp je napisao(la):
Наводно, у ГСПу су видели слике трамваја у каталогу и рекли "овај узимамо".

Ne GSP, vec politicari. GSP je u saradnji sa Masinskim fakultetom uradio i neki vid specifikacije, na kraju se ispostavilo da ih nisu ni pitali kada su narucivali tramvaje, sto je delom uvredilo i ljude koji su ulozili napor da uopste prave studiju.
 
Cuburac93":2tem79vs je napisao(la):
Problem je sa hrvatskim jeste što nigde nije prošao probe. Mislim verovatno bi on mogao kod nas ali zbog svega što se dešavalo tramvaj ne bio opstao na šinama ni 5 sekundi.
Opstao bi koliko god bi ga mi redovno odrzavali, tacnije ceo radni vek.
Nas narod nije takav kakvim se po par incidenata koji se dese 10 godina zeli prikazati.
Takodje, takav tramvaj ne bi bio 'njihov' vec 'nas' GSP-ov, vlasnistvo beogradjana.
Na kraju krajeva, nekoliko godina nakon drugog svetskog rata, dosta opreme i vozila je dolazilo iz Nemacke, koja nije ostala u lepom secanju gradjanima Srbije, pa se opet nisu 'izzivljavali' na tim sredstvima.

Sa druge strane kako nama defitivno sledi nabavka tramvaja, a ako uzmemo u obzir da je HR danas punopravna clanica EU, pa pri tom dodamo i iskustvo sa pritiscima vezanim za uvoz hrvatskih (TDR) cigareta, nemojte se iznenaditi ako izbor padne bas na Koncar tramvaje ;)
 
Двосмерни трамваји би одговарали само за кратке једноколосечне линије.
 
Дошљак":2zxfxw70 je napisao(la):
Двосмерни трамваји би одговарали само за кратке једноколосечне линије.
двосмерни трамваји су такође добри за привремене линије (колосеке) где није рентабилно градити окретнице. Нажалост мишљења сам да би код нас такви трамваји брзо постали једносмерни, вадили бисмо делове из једне управљачнице да би оспособили други трамвај и готова прича.

Међутим можда би могли размислити о трамвајима са вратима са обе стране. Да имамо такве трамваје у улицама којима трамваји иду средином било би потребно упола мање станичних острва, је би острво могло да се постави између колосека и да служи за оба смера. Таква комбинација је идеална за потходник, везу са тротоарима. Једним потезом убијамо три муве. Прво добијамо поземни пешачки прелаз, друго више паркинг места на тротоарима због мањег острва, а као треће бољи проток саобраћаја због мање пешачких прелаза. То исто важи и за метро станице. Где нема довољно места ићи са централним пероном.
 
Дошљак":2zhen8av je napisao(la):
Двосмерни трамваји би одговарали само за кратке једноколосечне линије.

a sto ne mogu za dvokolosjecne? Joj jesam ja dosadan :D
 
Cuburac93":3scr1t45 je napisao(la):
Problem je sa hrvatskim jeste što nigde nije prošao probe. Mislim verovatno bi on mogao kod nas ali zbog svega što se dešavalo tramvaj ne bio opstao na šinama ni 5 sekundi.
Prošao je probe kod njih u ZG pre serijske proizvodnje - vozio se izvesno vreme samo jedan.
Bio je na probi u Helsinkiju tri meseca, pa su Finci rekli da im je manje više OK, ali da im treba kraći koji oni tada nisu imali. U svakom slučaju Helsinki je smatrao da je taj tramvaj bolji od Bombardiera (nisam baš pokapirao zašto nisu bili zadovoljni Bombardierima, kojih ima u povećem broju, i vozeći se njima nisam skontao da im nešto nedostaje pri motanju po onim uzbrdo nizbrdo ulicama), ali da ipak ne zadovoljava sve, pa su nakon još dva tri koja su bila na probi, seli i napravili svoje zahteve pa ih je NJIHOV Transtech (http://www.transtech.fi/) dizajnirao po tom zahtevu (što je verovatno i bilo najpametnije rešenje).
Končarov je bio je 2 meseca i u Sofiji, gde je dobio tehnički dobru ocenu, ali kako oni tada nisu bili u EU, tender nisu prošli zbog načina finansiranja.
Sve u svemu, oni su za sebe napravili dobar posao, svi koji su napravljeni nakon 10 godina i dalje voze, redovno se održavaju i jedine veće nevolje (u smislu da ih je više stalo) su bile lomljenje plastičnih ukrasnih poklopaca oko postolja pri vrlo dubokom snegu (pa se to sve skrljalo ispod tramvaja pa su stali preventivno da ne oštete nešto više). Onda su im za takvo vreme skinuli te poklopec i sutradan su vozili normalno. Uglavnom kod nas (a ironično i kod njih) vlada fama da su to loši tramvaji, a oni već prešli miliončiće kilometara i svi su u voznom stanju (bilo je i nekih sudara, ali su opravljeni). E sad činjenica da ih i vrlo redovno održavaju. Najgluplja stvar koja tamo nije urađena je da na flotu od 142 nova tramvaja sa jačim motorima, iako je bilo planirano, nisu obnovili i dogradili ispravljačke stanice, pa na nekim mestima novi tramvaji namerno idu sa manje snage.
Tako da Beogradu ne vredi da naručuje ama baš ništa dok se ne uvede neka disciplina u dnevna i redovna održavanja. U današnje vreme bih rekao da skoro da ne postoji loš tramvaj, ali definitivno postoji loše održavanje.
 
Vozio sam se HR tramvajem više puta u ZG, ako se priča o tom tramvaju, ne vjerujem da ima neki noviji. Iznenadilo me sta je strašno spor i neudoban na skretanju. Škripanje i lomljava kao da će se raspasti, nisam stručnjak za šinski prevoz pa ostavljam mogućnost da je problem u šinama ili skretnicama.
 
Vrh