Šta je novo?

Tramvaji

Vlad000":1602ze0v je napisao(la):
Vozio sam se HR tramvajem više puta u ZG, ako se priča o tom tramvaju, ne vjerujem da ima neki noviji. Iznenadilo me sta je strašno spor i neudoban na skretanju. Škripanje i lomljava kao da će se raspasti, nisam stručnjak za šinski prevoz pa ostavljam mogućnost da je problem u šinama ili skretnicama.
39413872266e1e84dbfc8d465dbcc9ab.jpg


na ovaj mislim
 
Шта Гедеон каже о овим трамвајима?
 
Da to je taj, sam tramvaj spor nije, ali su mu naknadno (zbog već spomenutog problema sa ispravljačkim stanicama, koje čak na kraju nisu prepravili ni da iskoriste rekuperaciju, a sve je bilo uplanirano paralelno sa novim tramvajima) limitirali brzinu (čak i tamo gde bi mogao da povuče) na svega 50. Dok to nije bilo urađeno na nekoliko deonica je bez problema išao do 70 (tamo gde je udaljenost između stanica veća, a pruga OK). U centru grada je kretanje relativno sporo svim tramvajima, jer ne vredi ni da drastično ubrzaju kad ima mnogo zaustavljanja, što stanice što semafori - a i zvanična obuka je da se udaljenost između stanica prelazi otprilike 1/3 ubrzavanje - 1/3 na inerciju i 1/3 motorno kočenje - da je to najoptimalniji režim vožnje sa najmanjom potrošnjom).
To za škripanje nekad je do njega nekad do pruge. Ali sve u svemu, oseti se strašna razlika kad se po lošijoj pruzi malo većom brzinom prođe ovim tramvajem i "Katicom". Igrom slučaja sam u roku od sat vremena prošao istom deonicom jednom u KT4, a drugi put u njemu. Pruga na tom delu je loša, KT4 nas je dobrano izdrmusala i proljuljala. Aktivno vešanje ovog tramvaja je odradilo posao, prošli smo to skoro potpuno glatko. I to svi i ističu kao ponajbolju osobinu, što je mnogo udobniji za putnike na lošim deonicama. Sad sam već video dosta ljudi (pogotovo starijih) da neće ni da ulaze u druge tramvaje, jer im je em visoko, em drmusa, i onda kažu "čekam novi".
Da nije trom oseti se dobro kada krene uzbrdo (na sever grada i na uspone na mostove), tu ČKD vrlo često ima vrlo lenj start, ovaj ne.
Sve u svemu da je idealan NIJE, ali i dalje su svi u pogonu bez većih defekata što je sigurno pohvala i proizvođaču, ali i održavanju. A 140+2(kratka trodelna) tramvaja starosti do 10 god su vrlo dobra flota za bilo koji grad. U svakom slučaju Beograd treba poput Helsinkija da isproba par komada i sastavi svoju listu zahteva, pa da mu neko napravi tramvaj "po meri".
 
Slažem se sa većim djelom teksta, osim sa skretanjima koja bi po meni trebala biti udobnija, da ne kažem i manje bučna. Ne pričam o centru grada nego skretanjima na ulazu i izlazu sa NZG.
Čini mi se da je tu CAF dobrano bolji, ne vjerujem da su šine u BG bolje pa da je zato udobnije skretanje.
Istina je da Katica ljulja na ravnom kao brod na valovitom moru :)
 
Vlad000":3b8ddnz3 je napisao(la):
Slažem se sa većim djelom teksta, osim sa skretanjima koja bi po meni trebala biti udobnija, da ne kažem i manje bučna. Ne pričam o centru grada nego skretanjima na ulazu i izlazu sa NZG.
Čini mi se da je tu CAF dobrano bolji, ne vjerujem da su šine u BG bolje pa da je zato udobnije skretanje.
Istina je da Katica ljulja na ravnom kao brod na valovitom moru :)
Uopšte ne sporim to za CAF. Meni je CAF generalno lep i udoban. Možda je greška što su iz BG tražili po meni pogrešan raspored motora (srednje postolje bez motora) za brdski karakter pruga, ali ajde. Meni deluje dobro. Nego me malo smeta, svi se nešto žale na svaki tramvaj, pa sad ni CAF ne valja. Aman ljudi, redovno održavanje je NAJJEFTINIJE. Kod nas vlada mantra da je najjeftiije održavanje nikakvo održavanje - dok se ne desi kvar. Samo što u takvim situacijama ukupno kvarova, kad jednom krenu, ima mnogo više nego da je održavano kako treba. I onda dođu drugi sa predlogom "nama treba tramvaj ala ruski tenk". Ma nije nego. Šta naši ljudi nisu zaslužili da se voze udobnije? Pa to što je GSP-u lakše da sve zapusti nije razlog da svi pristanu na takvo ponašanje. Trebaju nam novi i moderni tramvaji pa ko god ih proizveo. I treba nam radna i građanska svest da se sve mora održavati ispravnim, urednim i čistim. I da se za tu istu vožnju UVEK mora platiti. Malo edukacije je mnogo perspektivnije od pristupa "ma nije to za nas".
 
Dali neko moze da da onu listu svih (evropskih ili svetskih) gradova koji trenutno grade ili prosiruje tramvajske ili LRT mreze? Ako se dobro secam neko je tu spodelijo tu informaciju. Hvala!
 
@Andrej_LJ
Ne sećam se da je iko postavio zu list. Možda je najbolje da pogledaš www.urbanrail.net . Oni dosta toga prate. Na primer dosta gradova u Alžiru sledeće godine otvaraju tramvajske linije.
 
Нове шине, али стари трамваји
Г. НОВАКОВИЋ | 24. август 2015. 14:47 | Коментара: 0

Репортери "Новости", после 13 месеци, провозали се "деветком" од Бањице до блока 45. Вождовчани очекивали да ће им послати "шпанце" Са једног на други крај града стиже се за 59,5 минута

ПОСЛЕ скоро тринаест месеци, трамваји на линији девет, пре нешто више од недељу дана, на радост Београђана, враћени су на редовни колосек.

Старе градске "шинобусе" сачекала је нова пруга комплетно реновиране Улице војводе Степе. И док су путници задовољни удобношћу, возачи трамваја истичу безбедност коју је реконструкција пружила.

Репортери "Новости" провозали су се старом трасом популарне "деветке", од прве станице код тржног центра "Бањица" па све до окретнице у Блоку 45. Да ли зато што су људи још на одморима, а деца и студенти не иду у школе и на факултете, саобраћај је знатно растерећенији. У прилог томе говори и чињеница да је тачно 59 и по минута било потребно "деветки" да пређе 35 стајалишта до новобеоградских блокова.

Десетак путника сачекало нас је на почетној станици. Стари, црвени трамваји на потпуно новим шинама најдуже вождовачке саобраћајнице, контраст је који оставља најјачи утисак.

- Недостајао ми је трамвај - искрена је Данијела Симов. - Иако чешће идем пешице него што се возим, одувек ми је било задовољство да се провозам градским шинама. Војводе Степе је одлично урађена, допада ми се и како изгледа, али и вожња кроз улицу. Заиста је опуштајућа, али мало сам и разочарана. Очекивала сам нове трамваје.

Исто осећање због враћања у стара возила има и Зоран Пантић, возач једне од најдужих трамвајских линија. Ипак, кроз Војводе Степе се клизи.

- Вожња је слободнија и безбеднија. Када сам сео у трамвај и извозао први круг, позитивно сам се изненадио. Прелаз на старе шине и те како се осети - прича Зоран, који је од окретнице на Бањици до Аутокоманде стигао за 18 минута.

Већ код "Франша" малобројни путници, свако на свом седишту, осетили су нелагоду. Љуљање са једне на другу страну и труцкање, прекинули су им мисли и вратили у стварност остатка београдске пруге. Барем док не среде потез од Славије до Аутокоманде, па и на овом потезу не крену да саобраћају популарни "шпанци".

ИЗ СВАКОГ СМЕРА ПО 126 ПОЛАЗАКА

ПРВИ трамвај на линији девет сваког јутра са Бањице креће већ у 4.15, а са Новог Београда у 4.35. И тако све до 23.30 увече. Да је "деветка" једна од најатрактивнијих линија сведочи и податак да током радног дана има чак 126 полазака из сваког смера!


РАДИ СКРЕТНИЦА

ТЕК што су били враћени на стару трасу, трамваји на линији девет су пред крај прошле недеље морали да возе скраћено. Уместо до Бањице, саобраћали су само до Трошарине због квара на скретници. Ипак, већ у суботу недостаци и грешке приликом извођења радова су отклоњени.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... 1%98%D0%B8
 
#1501 фура папир са бројем линије :kafa:

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Citam ovaj intervju Vesica od pre 20 dana i ne vidim da ga je iko preneo:

Gradski menadžer je ukazao da Beogradu nije potreban težak metro, da postoje laki metroi i kombinacije tramvaja i metroa i najavio širenje tramvajske mreže, šine preko mosta na Adi i da će od okretnice na Autokomandi šine biti produžene prema Višnjici.

Vesić smatra da je zapanjajući podatak da samo 12 odsto putnika koristi tramvaj, što znači da nije dobro isplanirana mreža linija.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/580338 ... bije-metro

Kakve veze uopste Autokomanda ima sa Visnjicom?
 
U celoj toj priči oko slabe iskorišćernosti tramvaja , jedino mi nije jasna jedna stvar , da ako Španci mogu da idu Jurija Gagarina , koja je svrha ostavljanja linije 95 da se poklapa sa tramvajima na NBG , a 73 i 610 skratiti , i to sve u cilju povećanja iskorišćenosti tramvaja.
 
Gradski menadžer je ukazao da Beogradu nije potreban težak metro, da postoje laki metroi i kombinacije tramvaja i metroa i najavio širenje tramvajske mreže,...
Vesić smatra da je zapanjajući podatak da samo 12 odsto putnika koristi tramvaj, što znači da nije dobro isplanirana mreža linija.

Da nisu mozda tramvajske linije previse razvucene? Nije realno ocekivati pune tramvaje na linijama prema periferiji kad takvom tramvaju treba sat vremena da dodje do centra.

Za duze destinacije, putnicima bi trebalo ponuditi ili metro ili gradsku zeljeznicu.
 
vranac":26crbugc je napisao(la):
Citam ovaj intervju Vesica od pre 20 dana i ne vidim da ga je iko preneo:

Gradski menadžer je ukazao da Beogradu nije potreban težak metro, da postoje laki metroi i kombinacije tramvaja i metroa i najavio širenje tramvajske mreže, šine preko mosta na Adi i da će od okretnice na Autokomandi šine biti produžene prema Višnjici.

Vesić smatra da je zapanjajući podatak da samo 12 odsto putnika koristi tramvaj, što znači da nije dobro isplanirana mreža linija.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/580338 ... bije-metro

Kakve veze uopste Autokomanda ima sa Visnjicom?
Пренет је чланак на више тема.
 
RioBL":34vehg96 je napisao(la):
Da nisu mozda tramvajske linije previse razvucene? Nije realno ocekivati pune tramvaje na linijama prema periferiji kad takvom tramvaju treba sat vremena da dodje do centra.

Za duze destinacije, putnicima bi trebalo ponuditi ili metro ili gradsku zeljeznicu.

Sa Banovog brda dvanaesticom do Taša se stiže za manje od 20 minuta čak i po najgoroj gužvi... jednom sam stigao za 12 minuta!

Nažalost, tu nije uračunato čekanje dvanaestice da se pojavi.

U svakom slučaju, to mi je omiljeni prevoz do grada (pa čak i kada naidje razlupana katica).
 
Izmene na tramvajskim linijama broj: 9, 10, 14 tokom radova u Ulici vojvode Stepe (od 31.08. do 03.09.2015)

U Ulici vojvode Stepe, na delu od Autokomande do okretnice na Banjici, doći će do posebne organizacije saobraćaja zbog izvođenja radova u sklopu rekonstrukcije tramvajske dvokolosečne pruge, tramvajske kontaktne mreže, kolovoza, trotoara i infrastrukture. Izvođenje radova odvijaće se u dve faze i to:

- Faza 1: na Autokomandi i Trošarini, tri noći (31.08./01.09., 01/02.09. i 02/03.09.2015. godine) u vremenu od 22:00 do 04.00 časa.
- Faza 2: na tramvajskoj okretnici Banjica, u četvrtak 03.09.2015. godine (celodnevno).

Tokom izvođenja radova menja se režim rada linija JGP-a na sledeći način (Prva faza - u ponedeljak, utorak i sredu, od 21:00 čas):

Tramvaji sa linije 9 će saobraćati na skraćenoj trasi: Blok 45 - Trg Slavija
Tramvaji sa linije 10 će saobraćati na relaciji: (Kalemegdan / Donji grad - Trg Slavija - Pristanište)
Tramvaji sa linije 14 će saobraćati na relaciji: Ustanička - Trg Slavija - Gospodarska mehana
Uspostavlja se autobuska linija 9A (Trg Slavija - Banjica). Trasa linije: Trg Slavija - Bulevar oslobođenja - Autokomanda - Vojvode Stepe - Save Maškovića - Crnotravska - Paunova - Banjica - Baštovanska - Bebelova - Vojvode Stepe i dalje ka Trgu Slavija.

Druga faza - u četvrtak (03.09.2015.), celodnevno:

Tramvaji sa linija 9, 10 i 14 će saobraćati na skraćenoj trasi, do tramvajske okretnice na Trošarini.

izvor: Sekretarijat za saobraćaj grada Beograda
 
ink":1q3ntxxn je napisao(la):
RioBL":1q3ntxxn je napisao(la):
Da nisu mozda tramvajske linije previse razvucene? Nije realno ocekivati pune tramvaje na linijama prema periferiji kad takvom tramvaju treba sat vremena da dodje do centra.

Za duze destinacije, putnicima bi trebalo ponuditi ili metro ili gradsku zeljeznicu.

Sa Banovog brda dvanaesticom do Taša se stiže za manje od 20 minuta čak i po najgoroj gužvi... jednom sam stigao za 12 minuta!

Nažalost, tu nije uračunato čekanje dvanaestice da se pojavi.

U svakom slučaju, to mi je omiljeni prevoz do grada (pa čak i kada naidje razlupana katica).


Kako za 20 minuta stignes kad samo 10 minuta treba od zeleznicke dok se popne do Tasa, jos ako naidje spanac, pa peske bi brze stigao. Tramvaj sa Brda koristim kada je spic jer je brzi od busa na potezu od pijace do sajma.
 
Sto se tice periferije, vezu Rakovice sa centrom u obliku tramvaja 3 ne bih menjao ni za sta. U spicu, van spica, obilazi skoro sve guzve. Samo kad ide..
 
Odlicno...
Ali mi cemo nase iseci...
'Beograd "zasluzuje" nove niskopodne tramvaje'
(Kako mi to volimo da kazemo i da se zavaravamo)...
 
Лепо изгледају и одлично би легли као модернизација трамвајске флоте :)
 
Vrh