Šta je novo?

Tramvaji

Свакоме његов посао пада тешко, неко се намучи на грађевини на сунцу, неко се намучи у канцеларији са климом, али се сви ти људи замарају послом. Можда су возачи у стреснијој позицији зато што у рукама држе животе свих путника (а знамо колико људи дневно се превезе само једним возилом), одговарају да их безбедно превезу, а морају и да пазе на остале учеснике у саобраћају, поготову пешаке који претрчавају улицу и бахате возаче. Није све једно у 5 минута пазити да ли си затворио сва врата, да ли су сви на станици ушли у возило, да нема нека мајка са дечијим колицима, инвалид или старија особа, онда пазити да ти неко не истрчи пред возило, да се неко не испаркирава безобзирно, да ти неко не улети, претекне те моторцикл са десне стране, а још уз све то да се куваш у возилу које нема исправну климу, да бринеш да ли је само возило исправно и безбедно за саобраћај, да пазиш да се то возило не запали, пазиш да ли га неко вандалише, онда ту су и путници који купују карту, затим путници који се деру, свађају, псују, неки знају и физички да нагрну. Све то је веома стресно. Нажалост имали смо случајеве да релативно млади возачи премину на радном месту, мислим да је један доживео срчани удар, зауставио возило са стране и преминуо.
 
Sve je to istina. Ali smorile su me te rečenice. Ajde ti vozi autobus...... Svako bira svoj posao, i ne treba veličati neke poslove.. Svaki posao je težak na svoj način.
 
Ja sam ljubitelj i Cafa i Svajcarca a i Katica.Cafove u pocetku nisam mogao smisliti ali isti ti Cafovi nisu losi ali nisu za Beograd zasto nisu ?Nije zbog infrastrukture vec zato jer su ovi iz GSP a lenji i nece namerno i ako ja kukam li kukam da se smiluju i da operu sedista koja su strokava i prljava i ja ne mogu da uzivam u toj udobnosti. :evil:
 
Ja mrzim sedišta u Cafovima, jako su neudobna, a sklona prljanju. Trebalo je da ubace ona kožna, kao što su u švajcarcima. Jaku su udobna, a ne prljaju se, laka su za održavanje, i što je najbitnije, ne upijaju znoj i ostale nečistoće.
 
Meni ne smetaju toliko sedišta kao sedišta u CAF-ovima , ali mi više smeta što prođem ceo tramvaj i zaključim da nemam gde sednem , jer su sva sedišta užasno štrokava. Vrlo črsto mi se desi da naiđem na sliku da više ljudi stoji nego što sedi , iako ima mesta za sedenje.
 
КАФови иако лепи на око, веома су непрактични, поред седења по мени мого већи проблем јесте немогућност ни ваљаног стајања у трамвају (као у КТ-4 и Дивазима), због кретенског распореда рукодржача.
 
Caf je pogodan i za putovanja .Kad krenem na put kofercina teska kad mi naidje Katica treba da ulozim vecu snagu da ubacim kofer .Sa Cafom tih problema nemam.Ali higijena je nikakva
 
И уђеш лепо у КАФ са кофером, сва места заузета, оно мало шипки исто, а трамвај креће и ти ни 5 ни 6 него се придржаваш преко госпође поред тебе :D
 
У 90% случајева каф не креће као ракета односмо катица па ти држање скоро и не треба. Удобност генерално ни за поређење.
 
Katice su isto sto i Rabe stare, nepoderivi u svim sferama, nemaju glupavu elektroniku, izdrzali su sto nijedan "moderni" nikad nece izdrzati... Pa setite se samo sta je bilo 90ih godina, da su tada kafovi dosli, mi bismo se vozili u riksama, a ne u tramvajima
 
Gaspar18":sci4uzur je napisao(la):
Katice su isto sto i Rabe stare, nepoderivi u svim sferama, nemaju glupavu elektroniku, izdrzali su sto nijedan "moderni" nikad nece izdrzati... Pa setite se samo sta je bilo 90ih godina, da su tada kafovi dosli, mi bismo se vozili u riksama, a ne u tramvajima

Ovo je zapravo tačno. Sve do 2005 kada se krenulo sa rekonstrukcijom šina u celom gradu (počelo je sa Nemanjinom čini mi se), pruga je bila u totalnom raspadu. Sećam se da su pre rekonstrukcije dela od šest kaplara do buvljaka, izbrojali nevoravatnih 164 "preloma" ili "krpljenja" šina koje su varili na tom potezu. Ostalo mi je da sam se kao klinac bukvalno ljuljao u tramvaju. Danas je to nezamislivo, i vožnja je generalno prilično udobna osim na skretnicama. To se isto moglo korigovari da su projekti za rekonstrukciju ponovo rađeni novi, a ne bukvalno prepisani stari. To je onaj čuveni radijus naših skretanja šina koje je modularno. Mislim da takav sistem ima jedino Beograd, i u tom grmu leži zec zašto bubrezi ispadaju kada prelaze preko istih.

Početkom 2000-tih na pojedenim Katicama su bukvalno bile razvaljene rupe na spojevima kod harmonike. Da se nije krenulo u sve ovo nema tog tramvaja koji bi izdržao još 10 godina. I ovo Katica što je ostalo (a neke su relativno nove (1997/1998)), ne bi preživele do danas.
 
Дошљак":2yueto91 je napisao(la):
И уђеш лепо у КАФ са кофером, сва места заузета, оно мало шипки исто, а трамвај креће и ти ни 5 ни 6 него се придржаваш преко госпође поред тебе :D
Jedino mozda u povratku.kada idem na put to je prosto nemoguce jel zivim u bloku 45 kod pocetne stanice :D
 
Е па ти си господин човек :D Jа највише волим да се завалим на задње седиште КАФ-а, милина. :)
 
djakovac":2jkrcd8q je napisao(la):
Gaspar18":2jkrcd8q je napisao(la):
Katice su isto sto i Rabe stare, nepoderivi u svim sferama, nemaju glupavu elektroniku, izdrzali su sto nijedan "moderni" nikad nece izdrzati... Pa setite se samo sta je bilo 90ih godina, da su tada kafovi dosli, mi bismo se vozili u riksama, a ne u tramvajima

Ovo je zapravo tačno. Sve do 2005 kada se krenulo sa rekonstrukcijom šina u celom gradu (počelo je sa Nemanjinom čini mi se), pruga je bila u totalnom raspadu. Sećam se da su pre rekonstrukcije dela od šest kaplara do buvljaka, izbrojali nevoravatnih 164 "preloma" ili "krpljenja" šina koje su varili na tom potezu. Ostalo mi je da sam se kao klinac bukvalno ljuljao u tramvaju. Danas je to nezamislivo, i vožnja je generalno prilično udobna osim na skretnicama. To se isto moglo korigovari da su projekti za rekonstrukciju ponovo rađeni novi, a ne bukvalno prepisani stari. To je onaj čuveni radijus naših skretanja šina koje je modularno. Mislim da takav sistem ima jedino Beograd, i u tom grmu leži zec zašto bubrezi ispadaju kada prelaze preko istih.

Početkom 2000-tih na pojedenim Katicama su bukvalno bile razvaljene rupe na spojevima kod harmonike. Da se nije krenulo u sve ovo nema tog tramvaja koji bi izdržao još 10 godina. I ovo Katica što je ostalo (a neke su relativno nove (1997/1998)), ne bi preživele do danas.
Zato i uporno teram pricu, trebalo je uzeti prvo probni primerak kaf krsina, pa probati na celokupnoj tramvajskoj infrastrukturi, a ne probati samo na jednoj ili dve deonica, znam da ce ostali reci "kafina je moderan", jeste moderan, ali kada ga stavis u odnos sa cenom i cenom trodelnih tramvaja sa niskopodnim centralnim delom, pre svega bi nase modernizovane Katice zaje*******ale kafine sto se svega tice, ali nekome je bilo u interesu da unisti fabrike koje su pre radile remonte tramvaja, pa cak i trolejbusa
MIN, Zelvoz, Sinvoz i Gosa... Umesto da se pare obrcu u nasoj drzavi, mi placamo 10 puta vise, a posle se pitamo zasto nema para...?
 
Модернизација наших катица по узору на оне у Немачкој није упоедива јер су наше "биолошки" старије барем 30 година. Дивази који су по години производње старији су "биолошки" млађи.

Модернизација трамваја који су преживели све што сте описали, уопште не би била тако јефтина, тј. врло је упитно да ли би била довољно јефтинија да оправда такав потез. Сем тога, не заваравајте себе да за модернизоване катице са нископодним модулом не би морала да се мења инфраструктура. Београдска инфраструктура је пројектована за оригиналне катице и ни за шта друго.
 
Gaspar18":ha3oi1gm je napisao(la):
Zato i uporno teram pricu, trebalo je uzeti prvo probni primerak kaf krsina, pa probati na celokupnoj tramvajskoj infrastrukturi, a ne probati samo na jednoj ili dve deonica, znam da ce ostali reci "kafina je moderan", jeste moderan, ali kada ga stavis u odnos sa cenom i cenom trodelnih tramvaja sa niskopodnim centralnim delom, pre svega bi nase modernizovane Katice zaje*******ale kafine sto se svega tice, ali nekome je bilo u interesu da unisti fabrike koje su pre radile remonte tramvaja, pa cak i trolejbusa
MIN, Zelvoz, Sinvoz i Gosa... Umesto da se pare obrcu u nasoj drzavi, mi placamo 10 puta vise, a posle se pitamo zasto nema para...?
Svaki Caf Urbos 3 koji se nalazi u bilo kom gradu je napravljen specificno za taj grad. Nijedan nije isti kao ovaj nas u Beogradu. Nasi "strucnjaci" su dali informacije proizvodjacu kako da naprave tramvaj, sto su oni pratili i to ucinili. Ovde nikako ne moze da se krivi Caf niti da se govori da su oni krsine kada to nisu. To su odlicni tramvaji, drugo je to sto se oni kod nas ne iskoriscavaju na predvidjen nacin. Tako da, ako hoces da nesto i nekog nazivas krsinom, kreni od domacih strucnjaka, pa onda ako uspes da stignes do njih, zovi i Caf krsinom.
 
Наш највећи проблем јесте у томе што је нашој земљи уништена привреда, те искључиво из те перспективе морамо гледати на све, па и на проблем саобраћаја, просто да имамо новца могли би куповати шта год желимо, колико год желимо, мреже средити како год желимо..

Дакле решење је у реиндустријализацији.


Један корак у том правцу јесте и сарадња коју су уважене колеге већ поменуле, а коју је нудио БК о склапању, па зашто да не и преносу технологије и освајању производње у нашој земљи.
Или постићи сличне договоре са другим произвођачима..

И не само трамваја, већ и тролејбуса и метро композиција.

У томе јесте решење за будућност.
 
Иначе, тек да знате, градски оци су се недавно похвалили да је наша индустрија већ освојила 40% делова за ЦАФ.
Е, ја се баш тога бојим, јер ГСП тешко да је икад купио иједан оригиналан део за катице, због чега су оне, је л да, дочекале старост у овако добром стању...

Смор је више та толика шатро брига о домаћој индустрији. Не морамо све да производимо - битно је да оно што правимо буде добро и да може да се извезе. Чешка, рецимо, има десет пута већи извоз од Србије (са слично становника), па им баш није до плакања због тога што више није сваки трећи трамвај у свету произведен код њих, као некад.
 
Лично, не верујем изјавама градских "отаца", ни бившим, ни садашњим, ни будућим.

Ми немамо домаћу индустрију. Ми не производимо готово ништа. Ни квалитетно ни неквалитетно. Нити извозимо. Ми се задужујемо да би живели. То јесте жесток разлог за бригу.
 
, Да ли се сутра враћају нормалне линије 9, 10 и 14?
 
Чему то ако је реконструкција готова? И да ли ће враћати све три линије на стару трасу?
 
Vrh