Šta je novo?

Tramvaji

Kada se predstavljala nova mreza linija, receno je da ce 33 ici Bul. Oslobodjenja, a da prvim danom Avgusta krece sa radom linija 4 na potezu Tasmajdan-Banjica2. V. Stepe ostaje bez autobuske linije i tramvajske linije 14, koja se menja sa pomenutom novom linijom.
 
Mali je sada rekao da autobusi kreću od sutra, a tramvaji za 4-5 dana
 
Било би лепо упоредити садашње време које је потребно трамвају од Аутокоманде до Бањице са истим пре реконструкције (чини ми се да има снимак вожње трамвајем до Бањице).
 
Чини ми се да неке одлуке виших нивоа (попут реорганизације линија) спорије стижу до одговорних од ГСПу. Као што су Конекто аутобуси требали да остану црвено-бели при ремонту, а ипак су офарбани у жуто-плаву шему, и изгледа ће опет бити префарбани што је ван сваке памети. Чини ми се да ће за сада ићи старе линије.
 
11234880_509813959172990_9141256179508162617_o.jpg
 
Fantastični ruski tramvaj koji izgleda kao da je došao iz budućnosti
648856_tramvaj-r102-foto-profimedia-rs_ff.jpg


"Russian One" je novi ruski tramvaj koji izgeda kao da je napravljen za potrebe snimalja nekog naučnofantastičnog filma.
648855_tramvaj-r101-foto-profimedia-rs_ff.jpg

Prototip koji je predstavljen sadrži kabine sa LED svetlima, sedišta prekrivena vunom, drvene rukohvate, klizna vrata kojima se upravlja preko tačskrina.

Proizvodnja ovog futurističkog tramvaja, koji izgleda kao iz filmova naučne fantastike, koštaće oko milion evra.
648857_tramvaj-r103-foto-profimedia-rs_ff.jpg

Na ulicama, tj. šinama treba da se nađe do 2017. godine, taman na vreme tj. pred Svetsko fudbalsko prvenstvo 2018, čiji je domaćin Rusija.

IZVOR BLIC
 
Ovi iz blica su baš u toku sa događanjima. Ovo je zastarela vest.
 
Osven sto je ovo stara novina, tramvaj je veoma, veoma lep. Ali rusi da puknu ne mogu da naprave ovaj tramvaj i da ga serijski proizvode. Oni najvse sto mogu da naprave je neka glupost sto se tramvaja tice. A i kojim trasama bi taj tramvaj isao, osven mozda Moskva i Piter?
 
Na temi o metrou sam napisao da ću postaviti istoriju zemunskog tramvaja. Tekst sam našao u GSP-ovom listu iz 70ih, ne sećam se godine i broja.
Kako je sve počelo?
Ideja o uvođenju tramvaja u Zemun javila se nakon uvođenja tramvajskog saobraćaja u Beogradu 1892. godine, a posebno nakon uvođenja prvog električnog tramvaja 1894. godine. Međutim, konkretniji planovi su se javili 1931. godine.
Nakon dugogodišnjih priprema odlukom načelstva grada Zemuna formiraju se tehnički i samoupravni odbori koji su imali zadatak da uz pomoć i saradnju stručnjaka ,,Direkcije tramvaja i osvetljenja” opštine grada Beograda izrade odgovarajući projekat. O tome svedoči izveštaj o pitanju tramvaja br. 679/18324 iz 1931. godine:
,,Na temelju zakljička tehničkog odbora od 30. marta 1931. godine, uzeo je gradski građevinski odeljak u ponovnom studiju, pitanje tramvajske mreže u gradu Zemunu, naročito izglede zahteva da se tramvajski kolosek postavi još u ulicama Karamatinoj i Bežanijskoj, odnosno ulici Tošin bunar, radi što kraće veze okoline sa centrom grada (pijacom) ”.
Gradski građevinski odeljak stupio je u kontakt sa ,,Direkcijom tramvaja i osvetljenja” opštine grada Beograda te su zemunski inžinjeri zajedno s beogradskim inžinjerima pregedali varoš a zatim je izrađena skica tramvajskih pruga.
Prema toj skici dvostruki tramvajski kolosek je bio planiran od mosta Kralja Aleksandra do Jugoslovenskog trga (danas Trg Jugoslovenske Armije) a jednostruki kolosek sledećim ulicama:
Od Jugoslovenskog trga ulicama Kralja Petra (danas Glavna) i Cara Dušana do raskrsnice sa Niškom ulicom.
Od Vodne zadruge Nikolićevom ulicom, Kejom i Karamatinom ulicom.
Od raskršća ulica Kralja Petra i Bežanijske Bežanijskom, Ivićevom, Tošinim bunarom do starog Aerodroma, te eventualno do Bežanije.
Od raskrsnice Ivićeve i Tošinim bunarom Prilazom, ulice Kraljice Marije (danas Prvomajskom) do Gospodarskog društva a eventualno Ševinom ulicom do Železničke stanice ,,Zemun-Novi Grad”.
Pruge su trebale biti provedene bez većih teškoća, osim na raskršću ulica Kralja Petra i Bežanijske gde bi se kuća br. 47 u ulici Kralja Petra trebala otkupiti i srušiti, što je regulacionim planom bilo predviđeno.
Da ne zaboravim, pre nego što je izgrađen tramvaj, postojala je železnička veza od Zemunskog keja ka Glavnoj železničkoj stanici u Beogradu. Prevozila je putnike u jutarnjim časovima na posao u Beograd i iz Beograda nakon posla ka Zemunu.
 
Tramvaji bi bili idealni za Omladinskih Brigada, pa cak i trolejbusi, meni se bubrezi prevrcu kada se trole spustaju niz Zicku prema Vojislava Ilica...
 
Joca28":jxsuv52f je napisao(la):
Kada se predstavljala nova mreza linija, receno je da ce 33 ici Bul. Oslobodjenja, a da prvim danom Avgusta krece sa radom linija 4 na potezu Tasmajdan-Banjica2. V. Stepe ostaje bez autobuske linije i tramvajske linije 14, koja se menja sa pomenutom novom linijom.

Ako sam dobro razumeo, ova studija saobraćajnog fakulteta sa izmenama linija je objavljena kao završena, ali nije planirano da se uvodi pre zimskog reda vožnje. Osim toga, gradski zvaničnici čak nisu ni potvrdili da je finalno usvojena, već dozvoljavaju mogućnost naknadnih izmena od strane DJP.
S obzirom da se puno prašine diglo oko mnogih rešenja, pogotovo eksperimenti tipa Zemun Polje - Lešće i Galenika - Mirijevo, koje javnost ocenjuje kao potpuno diletantske, pitanje je koliko će na kraju ostati od cele priče.

Ja najviše navijam da se uvede maksimalno korišćenje tramvajskih i trolejbuskih kapaciteta koje ta studija forsira. Ali plemenite ideje poput tramvaja 4 neće uspeti ako se nešto ne uradi po pitanju ograničavanja automobilskog saobraćaja u Resavskoj. Ovamo planiraju da ceo uži centar grada pretvaraju u pešačku zonu, a pritom u Resavskoj ne pokušavaju čak ni delimično da smanje broj automobila (na primer, ukidanjem levih skretanja u ulicu) da bi tramvaj mogao normalno da funkcioniše.
 
Ako bi ukinuli automobilski saobraćaj u Resavskoj , onda bi nastao haos u Beogradskoj , jer bi svi išli tuda , pa bi se onda kukalo kako treba zabraniti automobilski saobraćaj u Beogradskoj , kako bi tramvaji mogli normalno da funkcionišu. Kako god okreneš , u celom tom delu je znatno povećan obim saobraćaja , iako nije planirano da tako bude , tako da sada jednostavno ne postoji neko idealno rešenje i za tramvaje i za kola.
 
Ne predlažem potpuno ukidanje automobilskog saobraćaja u Resavskoj, već za početak strogu zabranu levog skretanja iz Nemanjine u Resavsku. Postoje dobre alternative kao što je na primer Kneza Miloša -> Birčaninova -> Kralja Milutina -> Bulevar. To naravno zahteva da se semaforizuju Birčaninova i Kralja Milutina jer ovo stanje sada je van pameti, da je Birčaninova na svakom ćošku ulica bez prvenstva prolaza, jedina u celom kraju je ostavljena nesemaforizovana.
A semaforizacijom i povećanjem kapaciteta Birčaninove bi se rasteretio ćošak Kneza Miloša i Birčaninove, Nemanjina između Kneza Miloša i Resavke, a onda sa zabranjenim levim skretanjem i sama Resavska bi mnogo bolje funkcionisala, ne bi tramvaj večito stajao preko raskrsnice nasred Nemanjine.
I sa postojećom uličnom mrežom može da se izvede da u Resavskoj ne stoje večito dva tramvaja i 22 automobila na semaforu, samo treba upotrebiti ulice koje imaju širinu ali su neuređene, poput Birčaninove.

A i ne razumem šta će autobus 74 u Resavskoj, umesto da staje kod Londona, objekat na uglu Kneza Miloša i Bulevara je uvučen u odnosu na nekadašnju kafanu Tri lista duvana, moguće je izvesti minimalnu nišu za skretanje u desno koja bi bila rezervisana za autobus i taksi, da se ne stvara gužva iza u Kneza Miloša. Elementarna stvar je, Resavska treba da postane funkcionalna za tramvaj tako što će svaki pravac kretanja kroz Resavsku dobiti kakvu-takvu alternativu.
 
Ne postoji napravljeno desno skretanje iz Kneza Miloša u Bulevar kralja Aleksandra , te zato linija 74 ide Resavskom.
 
Pre je postojalo, ali se neko pravio pametan, i od tada kao i sa Zelenim Vencom glumio budalu
 
Desno skretanje iz Kneza Miloša u Bulevar je zabranjeno dok je na tesnom ćošku stajala stara kafana Tri lista duvana, radi protočnosti iz Kneza Miloša. I tu je ceo koren uterivanja celog saobraćaja iz pravca Nemanjine i Kneza Miloša u Resavsku.
Ali pošto zdanja Tri lista duvana iz 19. veka, simbola starog Beograda, već dugi niz godina nepovratno nema, a nova zgrada je koliko-toliko uvučena od ćoška, kranje je vreme da se uredi isključenje za desno skretanje minimalnog radijusa na tom mestu (makar za solo autobus 74, nakon novog tendera ne želim više da vidim zglobove na 74).

Da se ne bi zagušivala Kneza Miloša, najbezbolnije bi bilo da zeleno za to desno skretanje bude u istoj fazi sa smerom pravo iz Kneza Miloša u Takovsku. Ali onda je problem kako urediti pešački prelaz od Tri lista duvana prema glavnoj pošti.

Ovde je ključni problem to što već skoro 30 godina postoji tramvajska pruga kroz Resavsku a tramvaj ne može da funkcioniše u špicu zato što niko prstom ne mrda da automobilski saobraćaj iz pravca Nemanjine i Kneza Miloša ka Bulevaru usmeri na drugi način! A jednostavna rešenja postoje:
1) Semaforizovati i srediti Birčaninovu tako da postane optimalna veza iz Kneza Miloša ka Slaviji i dalje ka Karađorđevom parku
2) Semaforizovati i srediti Kralja Milutina tako da to bude dobra veza od Kneza Miloša preko Birčaninove sve do Bulevara. Semafori na uglu Kralja Milutina sa Nemanjinom i Kralja Milana da imaju samo dve faze, bez ikakvih levih skretanja.
3) Okrenuti ono parče Hajduk Veljkov venac ispred zgrade Železnice da bude jednosmeran od Nemanjine do Birčaninove. Onda bi sva leva skretanja iz pravca Nemanjine, kao i Sarajevske u pravcu Kneza Miloša išla kroz Birčaninovu, koja je ionako između Sarajevske i Kneza Miloša jednosmerna sa TRI trake prema gore pa je tako treba i koristiti. I međugradski autobusi mogu iz Nemanjine preko Birčaninove da okreću u Kneza Miloša i da ne isecaju tramvaje!

Neverovatno mi je kako 30 godina niko ne traži jednostavno rešenje da automobile skloni s puta tramvajima u Resavskoj kao i eliminiše leva skretanja preko tramvajskih šina u Nemanjinoj. Imamo tramvajsku prugu koja može da putnike sa Novog Beograda, Banovog Brda, Voždovca, Banjice, Bulevara i Pančevačkog mosta da istovari direktno pred Beograđanku i mi nismo u stanju da organizujemo automobilski saobraćaj tako da ne stoji večito u Resavskoj na tramvajskoj stanici na semaforu ispred SKC-a.
 
Заборавите скретање удесно у Булевар, закочило би правац Кнеза Милоша - Таковска, од којег зависи функционисање целог града. Проблем је пешачки прелаз у Булевару, због којег би они који скрећу блокирали крајњу десну траку у Кнеза Милоша, која је једина искључиво за право (из средње може и право и лево, и то је такође неопходно).

Без обзира на то, треба укинути лево скретање из Немањине у Ресавску.

А 74, као што одавно написах, треба да вози преко Бранковог моста и кроз тунел.
 
Vrh