Šta je novo?

Tramvaji

Pa bolje 10 poljskih (Solaris) nego 20 beloruskih.

Tako je i sindikat lupetao 2003. kada je kupljeno 30 Mercedes buseva, da se za te pare moglo kupiti 60 FAPova.
 
Tih 30 Mercedesa i dalje radi kao sat, dok su i noviji FAPovi vec rashodovani.

Famozne beloruske trole posle 4 godine eksploatacoje vec polako pocinju da se razsrafljuju. Svaki put kada se ukljuci neki veliki ventilator, svi koji sede u zadnjim redovima dobiju besplatnu masazu :laugh: Od svih trolejbusa koji voze Beogradom, jedino 2 Graf-Steyrova dobijena iz donacije (Iz Beca cini mi se?) rade kako treba i voznja u njima je udobna. Nema drndanja, tresenja, zujanja...
 
vrachar":3dphon7x je napisao(la):
Od svih trolejbusa koji voze Beogradom, jedino 2 Graf-Steyrova dobijena iz donacije (Iz Beca cini mi se?) rade kako treba i voznja u njima je udobna. Nema drndanja, tresenja, zujanja...
Potpis i pečat.
Graf & Stiftt trolejbusa u Beogradu ima 5 komada, 2 solo (garažni brojevi 55 i 56, trenutno nisu u voznom stanju), 3 zglobna (garažni brojevi 53, 57, 59).
53 je uglavnom na 40, 59 je uglavnom na 29, a 57 služi za delove.
Solaći imaju i pomoćni agregat.
Zgobnjaci su iz Salzburga,a solaći iz Kepfenberga.
Zaista sjajna vozila, stari su već 20 godina a rade ko sat.
Po meni ovo su možda i najbolja vozila u celom GSPu.
 
Simensova vozila jesu ruzna, ali nesto ne sumnjam da su najbolja... A i oni francuski tramvaji su super, jedino su mozda malo presiroki (?). Slovenske proizvodnje treba se pod hitno manuti.
 
Lucifer":ienifonk je napisao(la):
A i oni francuski tramvaji su super, jedino su mozda malo presiroki (?).
I Alstom (a i drugi proizvođači) proizvodi vozila različitih širina. Danas se uglavnom proizvode vozila širine od 2,3 do 2,65 metara.
 
:gobb:
Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" prošle nedelje najavilo je kupovinu 30 novih tramvaja, u okviru nastavka modernizacije gradskog šinskog sistema. Novi vršilac dužnosti direktora Radoslav Nikolić rekao je da, prema procenama ovog preduzeća, remont jednog tramvaja košta oko 800.000 evra, a novo vozilo između 1,2 i 1,6 miliona evra.

Međutim, na internet portalu "Beobild" (www.beobuild.net) pojavila se analiza cena tramvaja, koja je u potpunosti suprotna u odnosu na onu koju je objavio GSP.

- Nažalost, prema našim istraživanjima, na evropskom tržištu nije moguće kupiti nov i kvalitetan tramvaj po ceni koju su najavili predstavnici GSP-a. Kako bi se ispunili standardi u kvalitetu prevoza, GSP mora da nabavi niskopodne tramvaje, koje mogu da koriste i osobe sa invaliditetom, stariji sugrađani i trudnice - kaže se u analizi "Beobilda".

Da bi se ispunili evropski standardi, moraju se kupiti daleko skuplji tramvaji, navodi se dalje u analizi.

- "Alstom" tramvaje tipa "citadis", moguće je konfigurisati po dužini, a koštaju između 2,75 i 3,2 miliona evra. "Končarov" TMK 2.200 košta 2,4 miliona evra, "Bombardierov" "fleksiti autluk" košta između 2,5 i 3,25 miliona evra. Šinsko vozilo "škoda" prodaje se po ceni između 2,5 i tri miliona evra, a "Simensov" "kombino" između 2,75 - 3,5 miliona evra - navodi se na sajtu.
Portal "Beobild" zaključuje da su procene GSP-a pogrešne, jer trenutno jednostavno nije moguće kupiti kvalitetan tramvaj za samo 1,6 miliona evra. U kupovini gradskih šinskih vozila, Beograd ne bi smeo da štedi, posebno ako se uzme u obzir činjenica da su ta vozila predviđena da uz kvalitetno održavanje traju i po 50 godina.
 
Pa ja mislim da je pogresila redakcija Beobuild-a jer je racunala na duzinu od preko 30 m a postoji i tramvaj od 20 m ili 25m.
Jel' neko zna kolika je duzina danasnjih tramvaja u Beogradu?
 
Duzina Katica je 19m, medjutim, takav tip tramvaja se vise ne proizvodi. Svi novi modeli, pa cak i oni iz Ex SSSRa su niskopodni i najmanje tromodularni. To znaci da pored postojeceg prednjeg i zadnjeg dela postoji jos jedan modul u sredini koji dodatno stabilizuje tramvaj i olaksava mu skretanje, zbog cega su oni svi duzi od 20m. Postoje i visemodularni modeli koji su sve zastupljeniji i medju koje spada i Crotram. Nije sama duzina ono sto odredjuje cenu, vec kvalitet materijala, zavrsna obrada i tip eletroinstalacija. Savremeni evropski tramvaji pored toga sto su niskopodni, laksi i lepsi, trose znatno manje energije i poseduju generator koji moze da pokrece sinsko vozilo na kracim deonicama bez eketro mreze. To dozvoljava da se na velikim trgovima uklone rogobatne zice.
 
vrachar":2uu66qgn je napisao(la):
Duzina Katica je 19m, medjutim, takav tip tramvaja se vise ne proizvodi. Svi novi modeli, pa cak i oni iz Ex SSSRa su niskopodni i najmanje tromodularni. To znaci da pored postojeceg prednjeg i zadnjeg dela postoji jos jedan modul u sredini koji dodatno stabilizuje tramvaj i olaksava mu skretanje, zbog cega su oni svi duzi od 20m. Postoje i visemodularni modeli koji su sve zastupljeniji i medju koje spada i Crotram. Nije sama duzina ono sto odredjuje cenu, vec kvalitet materijala, zavrsna obrada i tip eletroinstalacija. Savremeni evropski tramvaji pored toga sto su niskopodni, laksi i lepsi, trose znatno manje energije i poseduju generator koji moze da pokrece sinsko vozilo na kracim deonicama bez eketro mreze. To dozvoljava da se na velikim trgovima uklone rogobatne zice.
Bombardier Flexity Classic
Name Floor Direction Top speed Length
Flexity Classic 65–74% low-floor Bidirectional or unidirectional 70–80 km/h 21–45 m

Verujem da ova verzija sa 21m moze da kosta oko 1.6 miliona evra.
Inace se slazem da se dosta toga gleda u odnosu na cenu.
Inace sto se tice Lohr tramvaja obratite malo paznju na sine i videcete da ima jedna te bi to znacilo da mora cela mreza da se menja u Beogradu.
 
Ne bih se slozio. Kako samo garniture Beovoza dobro rade, sta fali LIAZ autobusima ili beloruskim trolama? Po cemu je to sve gore od Ikarbusa?
 
Pusti, neki ljudi stvarno pojma nemaju.
Dovoljno je pitati nase severne susede, Madjare, kako su se proveli sa Siemens "Combino" tramvajima :D
 
Drago mi je da je prva sličica Citadis, i to onaj model koji koristi treću šinu. :) Razlika (vizuelna, o tehničkim smo već pričali) je drastična. :D
 
Матеја Бељан":33dkm394 je napisao(la):
Ne bih se slozio. Kako samo garniture Beovoza dobro rade, sta fali LIAZ autobusima ili beloruskim trolama? Po cemu je to sve gore od Ikarbusa?
Beloruske trole su urede ali samo niskopodne, a mada pojedine već propadaju.
Liaz i Maz autobusi su odvratni posebno Laiz pa stari ikarbus su bili lepšeg dizajna.
Što se tiče Beovoza dugo se nisam vozio pa ne znam.
Citadis bi bio odlično rešenje.
A za trole Solaris ili Hess, a i Mercedes Citaro Trola bi bio lepo rešenje.

Evo kako izgledaju ruski tramvaji:
catal74_2.jpg

Izvor:http://www.ukvz.ru/l
 
Još se proizvode tramvaji sa dva modula, odnosno jednim zglobom, kao i solo tramvaji. Svaki proizvođač može napraviti takav tamvaj. Evo jednog Bombardiera (Kumamoto)
kumamoto9702.jpg


Kao i ovaj iz Okayame
ok2.jpg


Inače, kakvih dužina je moguće napraviti tramvaj, pogledajte na ovoj stranici, na primeru Combina (potražite prema sredini stranice, neka vas ne mrzi). Naravno, taj tramvaj ni u ludilu, ali dao sam kakao primer. Stranica je na ruskom, ja sam nažalost zaboravio ruski, pa ako neko zna... :)
http://tram.ruz.net/tramcars/euro2000/

"No1"":1c83of34 je napisao(la):
Bombardier Flexity Classic
Name Floor Direction Top speed Length
Flexity Classic 65–74% low-floor Bidirectional or unidirectional 70–80 km/h 21–45 m

Verujem da ova verzija sa 21m moze da kosta oko 1.6 miliona evra.
Ovaj Bombardier je za Halle, odakle smo dobili onaj T4 na poklon iz 1977.
P2-LightRail_FLEXITYClassic_HalleGermany-EN-20080303-00.gif

Operator Hallesche Verkehrs-AG
Length 20,500 mm
Width 2,300 mm
Max. Speed 70 km/h
Minimum Horizontal Curve Radius 18 m
Maximum Gradient 60‰
% Low Floor 70%
Seated Passengers 50
Standees 69 (4 pass/m2)
Sličan je tramvaj i za Dessau. Najzad dao sam stranicu njihovog sajta.

Još da dodam nešto u vezi Crotrama i Helsinkija. Već je bilo govora zašto je Hlesinki odustao od Crotrama. Ali, oni su zainteresovani da od Zagreba kupe polovne tramvaje! Naročito im se dopada tzv. Genscher, polovni tramvaj koji je Zg kupio od Mannheima. Kupovinu polovnjaka planira i Melbourne, navodno 50 komada!

Ja sam već pisao zašto bi dugački tramvaji mogli da budu problem, ali izgleda vas malo mrzi čitat, pa ću ponoviti
Naime, kada je GSP 1985. planirao da kupi 50 tramvaja ČKD KT8 (široki 2,5 m, dugi 32 m). U tadašnjem gradskom sekretarijatu za saobraćaj je vladalo mišljenje da bi na problematičnim raskrsnicama poput Slavije ili kod Pravnog fakulteta i sl. prilikom havarija, zagušenja ili nestanka struje tako veliki tramvaji samo dodatno otežavali saobraćaj. Insistirali su da se oni kupe tek nakon daljih rekonstrukcija mreže koje bi umanjili ovaj problem. E sad, dve upregnute Katice su duge 36 m, Švajcarac s prikolicom je isto toliko dug, pa voze. Da li je bila opravdana bojazan tadašnjeg sekretarijata ili ne, ne znam. U svakom slučaju, takve deonice treba da se potpuno rekonstruišu, naročito Slavija.
 
Kako izgladaju tramvaji koje je Beograd naručio? ;)
 
мене нервира то шаренило у гсп-у. било би супер кад би рецимо трамваји били једне боје, троле друге а аутобуси треће. рецимо, сви трамваји да се фарбају у наранџасто, троле у црвено а аутобуси у жуто. шта кажете?
или сви у једну боју...
 
^^ problem s tim je sto gsp zaradjuje dobre pare od reklamiranja na vozilima (i ne samo gsp, to rade gomile gradova po svetu). sto opet i ne smeta mnogo, posebno sto su sada poceli da lepe folije sa reklamama umesto da farbaju cela vozila masnom bojom kao devedesetih.

inace, boje su poprilicno unificirane - busevi su vec uglavnom svi zuti, trole narandzaste (otkad su prefarbali one crveno-bele ziu krseve), a tramvaji crveno-beli, stara gsp boja, osim svajcaraca koji su zeleni i ja mislm 2-3 tramvaja koji su u 2 nijanse plave (ako se dobro secam, neko je ovde na forumu pisao o tome da su to vozila koja smo kupili kad je djindjic bio gradonacelnik pa je tad pokusano da se uspostavi ta shema boja). ovo sadasnje je meni sasvim okej, osim sto su naravno vecinom tramvaji i trole krsevi, pa u sta god da ih ofarbas nece dobro izgledati. busevi osobito dobro izgledaju zuti, posebno 'japanci' i ovi novi ikarbusovi.

malo istorije: gsp je do osamdesetih mislim (bio sam klinac) uglavnom bio tamnozelen sa belim (sivim?) detaljima. onda su poceli vozila kupljena od 'samodoprinosa' da farbaju u crveno, pa se ta crvena nekako ustalila za sva nova vozila, sve do posle 5. oktobra otkad imamo sadasnje stanje.
 
Град купује нове трамваје

После неуспелог конкурса за обнову постојећих, градске власти расписаће тендер за куповину нових шинских возила

Градске власти припремају се за куповину нових трамваја, јер је сада готово извесно да од поправке постојећих нема ништа. Пре три месеца пропао је конкурс за ремонт 60 шинских возила које је расписало Градско саобраћајно предузеће „Београд”, а процењује се да је сада исплативије купити нове трамваје него организовати ново надметање.

У Градској управи истичу да су у току преговори са Европском инвестиционом банком и наглашавају да ће, када постигну договор, најпре о томе обавестити градоначелника који би требало да одобри куповину.

– Израчунали смо да је знатно јевтиније да купимо нове трамваје него да поново расписујемо конкурс за ремонт постојећих 60. Због тога ћемо, највероватније, када нам Европска инвестициона банка одобри новац, купити одређени број шинских возила, док ће преостале трамваје ГСП постепено ремонтовати – каже Радован Дрча, помоћник директора Управе за инвестиције Секретаријата за финансије, и додаје да ће поправку трамваја финансирати градски превозник.

Бранко Смиљанић, заменик градског секретара за саобраћај, истиче да су припреме за куповину трамваја ушле у завршну фазу.

– Завршили смо тендерску документацију, послали је ГСП-у на дораду и сада чекамо њихов одговор. Уколико све буде текло према плану, могуће је да до краја године распишемо конкурс за избор најповољнијег понуђача – најављује Смиљанић и напомиње да ће куповина трамваја бити финансирана делом из градског буџета, а делом из средстава Европске инвестиционе банке.

У Секретаријату за саобраћај још не знају колико ће трамваја бити купљено, али процењују да ће, на основу новца којим располажу, моћи да набаве од 20 до 40 најсавременијих, нископодних шинских возила.

Из Скупштине града раније је најављивано да ће до краја следеће године бити обновљена комплетна трамвајска инфраструктура. Због тога је у априлу расписан конкурс за ремонт трамваја на који се пријавило пет кандидата, а у ужи избор ушла су два предузећа. Будући да ниједно од њих није дало прихватљиву понуду Град је био принуђен да поништи конкурс. Претходно је било најава да ће градски превозник купити трамваје од хрватског предузећа „Кончар”, али су у ГСП-у демантовали да је са Хрватима икада било преговора о набавци нископодних шинских возила.

Процењује се да је цена једног трамваја, у зависности од дужине и произвођача, од једног до три милиона евра, док је просечни век трајања ових возила од 20 до 30 година. Стручњаци, који су израчунали да би у поправку трамваја требало да буде уложено око 25.000.000 евра, сматрају да ће обнова трамвајског возног парка, која се очекује до краја 2009. године, смањити и гужве у саобраћају.
Izvor: Politika
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Grad-kupuje-nove-tramvaje.sr.html
 
Kada stignu novi tramvaji,koje će izbaciti?
One crvene ili donacije iz Švajcarska.

Bolje da se izbace ovi iz Švajcarske. :kk:
 
_Wuk_":iyirxa5i je napisao(la):
Kada stignu novi tramvaji,koje će izbaciti?
One crvene ili donacije iz Švajcarska.
Piše lepo u tekstu, čitaj:
"Politika"":iyirxa5i je napisao(la):
...док ће преостале трамваје ГСП постепено ремонтовати
_Wuk_":iyirxa5i je napisao(la):
Bolje da se izbace ovi iz Švajcarske. :kk:
Švajcarski tramvaji su bolji.
 
Švajcarski tramvaji su bolji.Kada se voziš njima ne čuje se ništa,ne ljuljaju se i ne prave onaj horor zvuk kad prelaze preko skretnica.Baš me interesuje da li je u pitanju kvalitet održavanja ili proizvođać.Mogu da se kladim da je ovo drugo.
 
Vrh